Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 głosów - 3.67 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak dodać nowe miasto w grze
Autor Wiadomość
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,100
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34110
Podziękowano mu 15554 raz(y)
Post: #1
Jak dodać nowe miasto w grze
W tym poradniku postaram się po kolei wyjaśnić jak dodać własne miasto w grze.
Poradnik jest na podstawie German Truck Simulator ale w ETS2 robi się to praktycznie tak samo (drobna różnica jest zawarta w treści poniższego poradnika).

Poradnik jest oczywiście dla osób znających podstawy tworzenia map do gier od SCS.

Zaczynajmy zabawę Wykrzyknik

Co będzie potrzebne do pracy:
- systemowy notatnik
- WinRar lub inny archiwizer z możliwością kompresji zip (np. 7zip)

1. Na początek należy przygotować definicję miasta którą wyedytujemy.
W tym celu wchodzimy do głównego katalogu gdzie mamy zainstalowaną grę i otwieramy WinRarem plik base.scs (w ETS2 będzie to def.scs).
Teraz przechodzimy do folderów def/city/ i przeciągamy sobie na pulpit jeden z plików .sii (nie ważne który bo wszystkie są odpowiedzialne za jakieś miasta - ja wybrałem np. berlin.sii)

Image

2. Edycja pliku .sii
2.1 W pliku .sii który mamy już na pulpicie zmieniamy na początek nazwę na nazwę naszego miasta (ja zmieniłem na gniezno.sii)
Po zmianie nazwy pliku .sii otwieramy go za pomocą notatnika i zmieniamy w nim linijki:

city_data: city.berlin
city_name: "@@ui_city_berlin@@"
short_city_name: "@@ui_city_berlin@@"

Image

na linijki z zawierające nazwę naszego miasta (u mnie jest to np. Gniezno) np.

city_data: city.gniezno
city_name: "Gniezno (Gnessen)"
short_city_name: "Gniezno"

Image

Ja zmieniłem sobie jeszcze jakie pojazdy będą w salonie ciężarówek ale osobiście dla początkujących zalecam usunięcie linijek z wyrażeniem:
vehicle_brands[]:
ponieważ są to linijki odpowiedzialne za pojazdy które są do zakupu u dealera w tym mieście i jak nie będzie ustawionego prefabsu dealera to może wywalać z gry.

Podsumowując taka najprostsza wersja definicji w GTS powinna wyglądać tak jak na fotce poniżej:

Image


2.2 W ETS2 prosta definicja miasta będzie bardzo podobna:
Różnica jest taka, że zawiera informacje o kraju w jakim jest miasto i trochę inaczej wygląda to w przypadku tych dealerów ciężarówek.

Linijki odpowiedzialne za miasto:
city_data: city.berlin -->> zmieniamy tak jak w GTS (tu ważne aby nazwa miała maksymalnie 11 znaków, pisana była małymi literami oraz bez polskich liter - ó,ś,ć itp.)
city_name: "Berlin" -->> zmieniamy tak jak w GTS
short_city_name: "Berlin" -->> zmieniamy tak jak w GTS
city_name_uppercase: "BERLIN" -->> zmieniamy nazwę BERLIN na własną nazwę miasta.
country: germany -->> zmieniamy podając nazwę kraju w jakim jest miasto (w przypadku Polski jest to poland gdyż nazwa kraju musi być w języku angielskim)

Linijki odpowiedzialne za dealerów zaczynają się od fraz:
vehicle_brands[]:
truck_lp_template[]:
truck_lp_def0[]:
truck_lp_def1[]:


Tu także zalecam usunięcie tych linijek odpowiedzialnych za dealerów ciężarówek aby uniknąć niepotrzebnych błędów w grze

Najprostsza wersja definicji w ETS2 powinna wyglądać tak jak na fotce poniżej:

Image


Jak już pozmienialiśmy te nazwy miasta w pliku .sii to zapisujemy go i tworzymy plik .scs zachowując oryginalną ścieżkę (foldery def/city/)

Oczywiście przy tworzeniu pliku .scs wybieramy kompresję zip, metodę kompresji na bez kompresji oraz zmieniamy końcówkę .zip na .scs (takie przypomnienie bo to powinien wiedzieć ktoś kto się bierze za ME)

3. Dodanie naszego miasta za pomocą ME

Jeżeli mamy już w folderze mod z definicją naszego miasta wypadało by je dodać w ME.

W tym celu odpalamy ME i wybieramy opcję:
new item (tworzenie)
city (miasta)
Teraz ustawiamy gdzie na mapce ma być to miasto (klikamy LPM po środku miasta)
Jak widać ME pojawiło się nowe miasto ale bez konkretnej nazwy.

Image

W celu nadania nazwy naszemu miastu wybieramy opcję:
Item proporties (proporcje)
i z listy wybieramy nazwę miasta jaką nadaliśmy mu w pliku .sii [u mnie jest to np. Gniezno (Gnessen)]
W okienku można też ustawić wielkość miasta (2 okienka z liczbami odpowiadają za wysokość i szerokość w ME)
Na koniec zatwierdzamy zmiany poprzez przycisk OK i już mamy praktycznie dodane własne miasto w grze.

Image

Na koniec oczywiście trzeba zapisać mapkę i można testować miasto.
Jeżeli wszystko zrobiliśmy prawidłowo miasto pojawi się w grze.

Image


Ps. Oczywiście aby miasto było miastem a nie pustym polem należy je zabudować w ME Tongue

Poradnik napisany tylko i wyłącznie dla eTrucks.pl i zabrania się kopiowania w całości bądź części Wykrzyknik

Info:
Autor poradnika: Michal_Z_gno

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17/03/2015 03:38 PM przez Michal_Z_gno.)
08/10/2013 08:51 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: ProTrucker201 , Osesek , Armk , err1911 , Pablo1985a8
Lightowy Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Polkowice
Liczba postów: 10
Dołączył: 15/09/2013
Reputacja: 3
Podziękował: 1
Podziękowano mu 11 raz(y)
Post: #2
RE: Jak dodać nowe miasto w grze
Jak chce otworzyc to winarem to mi wyskakuje błąd że archiwum ma nie właściwy format...
08/10/2013 10:20 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,100
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34110
Podziękowano mu 15554 raz(y)
Post: #3
RE: Jak dodać nowe miasto w grze
(08/10/2013 10:20 PM)Lightowy napisał(a):  Jak chce otworzyc to winarem to mi wyskakuje błąd że archiwum ma nie właściwy format...

Błąd wyskakuję Ci dlatego, że w ETS2 plik def.scs należy rozpakować programem SCSExtractor

Program można oczywiście pobrać na oficjalnej stronie gry:
http://www.eurotrucksimulator2.com

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
08/10/2013 10:48 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ProTrucker201 Offline
Map Maker ETS 2
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 98
Dołączył: 10/07/2013
Reputacja: 4
Podziękował: 13
Podziękowano mu 55 raz(y)
Post: #4
RE: Jak dodać nowe miasto w grze
Dziwne...
Rozpakowuję SCS Extractorem.Wszystkie foldery są,oprócz def...
09/10/2013 07:35 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Lightowy Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Polkowice
Liczba postów: 10
Dołączył: 15/09/2013
Reputacja: 3
Podziękował: 1
Podziękowano mu 11 raz(y)
Post: #5
RE: Jak dodać nowe miasto w grze
Poradnik fajny, ale nie czaje xD

Jeszcze muszę znaleźć poradnik jak Edytować orginalną mapkę czyli pododawać różne Objazdy itp
09/10/2013 08:42 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,100
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34110
Podziękowano mu 15554 raz(y)
Post: #6
RE: Jak dodać nowe miasto w grze
(09/10/2013 07:35 PM)ProTrucker201 napisał(a):  Dziwne...
Rozpakowuję SCS Extractorem.Wszystkie foldery są,oprócz def...

W ETS2 wszystkie definicje gry są zapakowane w def.scs (w głównym katalogu gry).
Więc trzeba tu rozpakować def.scs programem SCS Extractor a nie base.scs jak to było w GTS.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
09/10/2013 09:40 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: ProTrucker201
ProTrucker201 Offline
Map Maker ETS 2
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 98
Dołączył: 10/07/2013
Reputacja: 4
Podziękował: 13
Podziękowano mu 55 raz(y)
Post: #7
RE: Jak dodać nowe miasto w grze
Wiem że robię odkop ale... niby wszystko zrobiłem tak jak było napisane stworzyłem folder def/city wpakowałem tam wszystko co jest w defie nawet folder ui potem wsadziłem to do .scs do mod ale gdy włączam grę nic mi się nie pokazuje.Nie rozumiem dlaczego bo miasto też dobrze nazwałem Sad a pamiętam kiedyś w GTS to mi się udało Sad
26/01/2014 01:20 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
nirwana9 Offline
MOCNY SZEF!
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 808
Dołączył: 05/02/2011
Reputacja: 85
Podziękował: 631
Podziękowano mu 761 raz(y)
Post: #8
RE: Jak dodać nowe miasto w grze
W ets2 robilo sie inaczej pamietam ze taki poradnik napisal _PMA.
26/01/2014 02:24 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Perkins Offline
eluwa
****
Trucker

Skąd: Osieck [WOT]
Liczba postów: 1,510
Dołączył: 31/03/2013
Reputacja: 56
Podziękował: 1100
Podziękowano mu 1535 raz(y)
Post: #9
RE: Jak dodać nowe miasto w grze
Ja robie tak:
wyciągam jakiś .sii z nazwą miasta
zmieniam nazwe miasta na swoją i w środku też zmieniam. Smile

,,A wieczorem - na bazę, jak do cichego portu - Wpłyniemy razem..."

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Prawo Jazdy
Kat. B - 26.03.2019
Kat. C - 24.03.2020
Kat. CE - 02.07.2020
Uprawnienia na wózek widłowy - 10.07.2019
26/01/2014 03:23 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
dominik_SKIPPER Offline
Bober Kubica
****
Trucker

Skąd: Polska
Liczba postów: 1,232
Dołączył: 29/03/2014
Reputacja: 59
Podziękował: 1320
Podziękowano mu 1138 raz(y)
Post: #10
RE: Jak dodać nowe miasto w grze
Podziękował MIchałowi . Nigdy nie wiedziałem jak dodać a dzięki tobie dodam sobie moje okoliceSmile
17/03/2015 03:34 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak dodać roślinność do terenu? .:KoxTrucker:. 4 3,533 14/06/2018 05:08 AM
Ostatni post: RadolSzczecin
  Jak stworzyć miasto Misiek 6 4,929 10/11/2016 07:41 PM
Ostatni post: Misiek
  Jak dodać firmę do istniejącego miasta w ETS 2? .:KoxTrucker:. 4 6,843 28/08/2016 05:32 PM
Ostatni post: siedlecki95

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa