Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Blender] Import i eksport modelu
Autor Wiadomość
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,100
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34108
Podziękowano mu 15553 raz(y)
Post: #1
[Blender] Import i eksport modelu
Jak nazwa wskazuję jest to poradnik jak importować i eksportować modele w Blenderze.

Na początek co to jest ten Blender ?
Blender to darmowy program do modelowania 3d przydatny podczas tworzenia modeli do ETS2.

Teraz co nam będzie potrzebne do pracy:
1. Bledner do pobrania Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
2. Plugin dzięki któremu Blendner obsłuży modele z ETS2 do porania Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
3. Model pojazdu na którym będziemy działać (jest pełno w dziale z pojazdami do ETS2)
4. Winrar lub 7zip do wypakowania .scs z modelem pojazdu

Jeżeli już mamy wszystko gotowe możemy rozpocząć pracę:

IMPORT MODELU

1. Na początek odpalamy Blendera i usuwamy zbędne elementy z obszaru pracy (lpm zaznaczamy, delete usuń, enter potwierdź)

Image

2. Teraz czas na import.
- Model importujemy poprzez kliknięcie:
File/ Import/ SCSoft Models ETS2

- Teraz pojawi nam się okno gdzie wskazujemy plik modelu .pmd (u mnie jest to truck.pmd) a w okienku po prawej stronie dodajemy ścieżki:
SCS base path:
Czyli tu podajemy ścieżkę gdzie mamy rozpakowany plik base.scs

Mod base path:
Tu podajemy ścieżkę gdzie mamy rozpakowany mod który edytujemy

Image

- W środkowej części programu wskazujemy model .pmg i klikamy Import SCS Model

Image

- Model jak widać zaimportował się prawidłowo.

Image


EKSPORT MODELU

1. Aby wyeksportować model do ETS2 klikamy:
File/ Export/ SCSoft Models ETS2

2. Teraz tworzymy sobie na pulpicie nowy folder o nazwie np. export

Image

3. Wypełniamy pole w lewym dolnym rogu tak jak na poniższej fotce czyli podając:
- W Eksport orgin directory ścieżkę do pliku .pmg (najlepiej zachować taką samą jaka była przy imporcie .pmg)
- W PMG version wybieramy 1.4.x (jak model ma być do ETS2 1.4 i wyższe lub 1.3.1 jak mod jest pod ETS2 1.3.1)

Image

4. Teraz wypełniamy to pole z górnej części programu:
- Jak ścieżkę wskazujemy nasz folder export
- Jako nazwę truck.pmg
- Klikamy Export SCS Model i model nam się eksportuję do wskazanego folderu

Image

5. Model się wyeksportował więc można zamknąć Blendera Tongue

6. Teraz wchodzimy w ten folder eksport i mamy wszystko ładnie uporządkowane (materials - maty, textures - .tobj i .dds) więc nic w tym nie grzebiemy.

Image

7. Na koniec pakujemy wszytko z folderu export do .scs który wrzucamy do mod i cieszymy się z gry.
(jako, że ja nie robiłem na niestandardowym modelu to uzupełniłem defy, części tuningu i koła tymi z oryginalnej wersji modu).

Image

Autor poradnika: Michal_Z_gno
Poradnik napisany tylko dla eTrucks.pl więc jest zakaz kopiowania go w całości bądź części.



Ps. Jak ktoś będzie miał problem z instalacją pluginu do blendera niech da znać to napiszę i taki poradnik Tongue

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13/11/2015 05:54 PM przez Michal_Z_gno.)
18/01/2014 08:06 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: VresT , Rafik12 , Osesek , Dvch , Kukasz , Adam.J , kacpero1050 , .:KoxTrucker:. , DakilPL
VresT Offline
LwG!
******
Moderator

Skąd: Z Polski
Liczba postów: 2,361
Dołączył: 04/06/2013
Reputacja: 148
Podziękował: 1813
Podziękowano mu 3186 raz(y)
Post: #2
RE: [Blender] Import i eksport modelu
Poradnik przydatny w 100% dzięki Michał leci + Smile

Image

Przed napisaniem posta zapoznaj się z regulaminem,bądź skonsultuj się z Administratorem lub Moderatorem, gdyż każdy post niewłaściwie napisany zagraża twojemu poziomowi ostrzeżeń.
18/01/2014 08:41 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SztywnyFred
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #3
RE: [Blender] Import i eksport modelu
Mi ten gówniany program nie ładuje tekstur, nie wiem co jest nie tak.
18/01/2014 09:25 PM
Odpowiedz cytując ten post
VresT Offline
LwG!
******
Moderator

Skąd: Z Polski
Liczba postów: 2,361
Dołączył: 04/06/2013
Reputacja: 148
Podziękował: 1813
Podziękowano mu 3186 raz(y)
Post: #4
RE: [Blender] Import i eksport modelu
Też mam to samo sztywny program taki do kitu bo on nie jest wcale przeznaczony do edycji trucków do ETS2 Tongue
Dzięki temu programowi robi się filmy i ma 1000 opcji a zmodeler jest specjalnie zrobiony do takich gier jak ETS Smile

Image

Przed napisaniem posta zapoznaj się z regulaminem,bądź skonsultuj się z Administratorem lub Moderatorem, gdyż każdy post niewłaściwie napisany zagraża twojemu poziomowi ostrzeżeń.
18/01/2014 09:44 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,100
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34108
Podziękowano mu 15553 raz(y)
Post: #5
RE: [Blender] Import i eksport modelu
Przesadzacie blender nie jest taki zły tylko jak wszystkiego trzeba się go nauczyć jak każdego nowego programu i wymaga to cierpliwości.
Ogólnie w znajomość programu (ten import i export) jest praktycznie niezbędna jak ktoś chcę robić mody do ETS2 pod wersje 1.4.x i wyższe i nie chcę mieć w logu errorów o starej wersji .pmg
Sam pracuję w zmodzie bo się przyzwyczaiłem a blendera używam tylko do przerabiania tego .pmg na nowszą wersję.
Dodatkowym atutem jest to, że jest darmowy w przeciwieństwie do zmoda.

Ps. VresT program jest do modelowania w 3D i z ciekawostek dodam że nawet SCS pracuje na Blenderze.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
19/01/2014 02:06 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
SztywnyFred
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #6
RE: [Blender] Import i eksport modelu
To powiedz mi Michale jak zrobić, aby Blender wczytał mi tekstury Smile
19/01/2014 02:22 AM
Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,100
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34108
Podziękowano mu 15553 raz(y)
Post: #7
RE: [Blender] Import i eksport modelu
(19/01/2014 02:22 AM)SztywnyFred napisał(a):  To powiedz mi Michale jak zrobić, aby Blender wczytał mi tekstury Smile

Tak jak w poradniku Tongue

Ale na poważnie to musisz pokombinować bo też mi nieraz nie czyta tekstur ale restart programu i już działa ok.
Możesz też ewentualnie pogrzebać w tej ścieżce przy imporcie (zamiast pulpitu dać np. folder vehicle)

Sam blender jest trochę bardziej oporny w obsłudze od zmodka ale trochę kombinowania i można też w nim działać.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19/01/2014 02:31 AM przez Michal_Z_gno.)
19/01/2014 02:28 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
basior
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #8
RE: [Blender] Import i eksport modelu
A jak inportować modle w z3d.? bo coś mi nie wychodzić.?
19/01/2014 11:31 AM
Odpowiedz cytując ten post
VresT Offline
LwG!
******
Moderator

Skąd: Z Polski
Liczba postów: 2,361
Dołączył: 04/06/2013
Reputacja: 148
Podziękował: 1813
Podziękowano mu 3186 raz(y)
Post: #9
RE: [Blender] Import i eksport modelu
Nie da się z3d importować do Blendera Tongue
Czytałem gdzieś że trzeba pokombinować i zamienić z3d na jakiś tam plik i wtedy wczyta Smile

Image

Przed napisaniem posta zapoznaj się z regulaminem,bądź skonsultuj się z Administratorem lub Moderatorem, gdyż każdy post niewłaściwie napisany zagraża twojemu poziomowi ostrzeżeń.
19/01/2014 11:38 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
nirwana9 Offline
MOCNY SZEF!
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 808
Dołączył: 05/02/2011
Reputacja: 85
Podziękował: 631
Podziękowano mu 761 raz(y)
Post: #10
RE: [Blender] Import i eksport modelu
Wczytaj plik z3d i wyexportuj do .obj a potem w blenderze .obj importujesz.
19/01/2014 11:58 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport Matekones 6 5,809 05/08/2020 09:22 PM
Ostatni post: Matekones
  [Blender] Dodawanie Look-ów do modelu Adam.J 0 1,688 24/02/2020 11:54 PM
Ostatni post: Adam.J

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa