Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 20 głosów - 4.55 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poland Rebuilding [Worklog]
Autor Wiadomość
.:KoxTrucker:. Offline
Na detoksie etsowym
****
Trucker

Skąd: Z Polski :P
Liczba postów: 1,380
Dołączył: 22/10/2014
Reputacja: 44
Podziękował: 2910
Podziękowano mu 935 raz(y)
Post: #1411
RE: Poland Rebuilding [Worklog]
Totalne sztosiwo! Smile
W ogóle to już leci trzeci rok wielkiej przebudowy to może wartaloby już to zamykać a nie tu zliftujemy coś starszego bo po 5 miesiącach to już świeczki warte. :E
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10/03/2020 04:19 AM przez .:KoxTrucker:..)
10/03/2020 04:19 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michaleczeq , Bozo , WeiserPL
Nelson Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 88
Dołączył: 23/05/2015
Reputacja: -6
Podziękował: 105
Podziękowano mu 42 raz(y)
Post: #1412
RE: Poland Rebuilding [Worklog]
Wciąż czekamy na wielką przebudowe Smile
Moze jakieś info kiedy mniej więcej można się spodziewać większej przebudowy?
No nie powiem że przydał by się teraz kawał dobrego i świeżego terenu (niczym Trójmiasto)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23/03/2020 06:46 PM przez Nelson.)
23/03/2020 06:43 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: WeiserPL
Michaleczeq Offline
PR Team
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 266
Dołączył: 20/09/2016
Reputacja: 29
Podziękował: 74
Podziękowano mu 854 raz(y)
Post: #1413
RE: Poland Rebuilding [Worklog]
Powiem tak.
Skoro nie jesteśmy w stanie określić konkretnych dat wydania pomniejszych wersji to jak mamy podać datę wydania tej wielkiej przebudowy która trwa już de facto kilka lat?
Ona ciągle nie jest skończona a teren jest ogromny. To nie jest obszarowo trójmiasto. Obszarowo to ponad 1/3 całej PL.
23/03/2020 09:39 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno , Adam.J , michalz , .:KoxTrucker:. , Old Ted , Ziom , MATAMET , Nelson , PatrykrynskiPL
Tytusik86 Offline
MURKOL TRANSPORT
***
ViP

Skąd: Koszalin
Liczba postów: 264
Dołączył: 08/07/2019
Reputacja: 8
Podziękował: 102
Podziękowano mu 211 raz(y)
Post: #1414
RE: Poland Rebuilding [Worklog]
No no, kawał dobrej roboty ;D


Jeśli pomogłem albo spodobała ci się moja relacja, zostaw repka albo thx-a. Wink


Image
24/03/2020 07:23 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michaleczeq Offline
PR Team
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 266
Dołączył: 20/09/2016
Reputacja: 29
Podziękował: 74
Podziękowano mu 854 raz(y)
Post: #1415
RE: Poland Rebuilding [Worklog]
Już od jakiegoś czasu zbierałem się do napisania co nieco o kolejnej nowości wspomnianej w changelogu, jaka powoli będzie pojawiać się na mapie, lecz dopiero kilka dni wolnego w pracy związanych z obecną sytuacją pozwoliły mi zebrać nieco sił aby coś napisać. Nie przedłużając.
Od dłuższego już czasu, bo jeszcze w tamtym roku podczas przystosowywania plików pod nowszą wersję PM, zacząłem powoli rozmyślać nad tematem znaków, z tym że tych zwyczajnych. Obecnie w assetsach jest ich od groma, a co więcej, jest ich po kilka róznych modeli. Począwszy od domyślnych SCSowych, po przestarzałe z zasobów PR oraz nowsze z PM. W przypadku tych dwóch pierwszych, ich jakość jest już od dawna pod wielkim znakiem zapytania względem tych dostępnych w nowszych DLC. Tekstury niskiej jakości których treść nijak ma się do rzeczywistych piktogramów, a także dość ciężkie modele to główne powody przez które zdecydowałem o rozpoczęciu prac nad nowszymi ich wersjami.

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Od lewej: SCS, PM, PR nowy)

Pierwszym krokiem było odtworzenie wszystkich potrzebnych tekstur. Trochę to trwało, lecz efekt został osiągnięty. Aby mieć nad nimi kontrolę, zostały one wytworzone wektorowo, dzięki czemu ich ewentualne użycie w przyszłości w innych większych teksturach nie będzie skutkować rozpixelowaniem. Gdy tylko podstawowe tekstury były już gotowe, kolejnym etapem było przygotowanie dodatkowych warstw odwzorowujących takie rzeczy jak np. rysy, folie odblaskową czy też inne dodatki, nie mówiąc już o samym rewersie znaku. Na sam koniec prac z teksturami zostało już tylko połączenie ich wszystkich w jedność tworząc ostateczną teksturę która nadawała by się do dalszych prac z modelami, oraz zapisanie.

Image

W końcu nadszedł czas na modelowanie. Podstawowym założeniem było utworzenie znaków wraz z różnymi rodzajami słupków, dzięki którym znak mógłby być postawiony w różnych miejscach na mapie, niezależnie od ukształtowania bądź zabudowy. Prace należało rozpocząć od dobrania odpowiednich wymiarów tak, by powstały model pasował skalą do pozostałych elementów w grze. Dodatkowo znak otrzymał specjalny materiał, dzięki któremu odbija on światło naszego pojazdu. Po wykonaniu kilku modeli przyszła pora na testy. Znak musiał posiadać środek ciężkości zależny od rodzaju wspornika, który należało poprawnie ustawić w modelu. Dzięki niemu zależnie od wybranego słupka, znak po uderzeniu obracał się względem swojej podstawy. Na sam koniec zostało już tylko naniesienie detali.

Image

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Gdy wszelkie poprawki zostały już naniesione, a testy można było uznać za zakończone powodzeniem, przyszedł czas na dopisywanie tego wszystkiego do zasobów mapy. Trochę tego było dlatego też robienie modeli a także ich dopisywanie odbywało się częściami. Po wykonaniu tych wszystkich czynności przyszła pora na podmianę części znaków na mapie i sprawdzenie ich działania w praktyce. Ostateczny efekt możecie zobaczyć sami.

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Image

O ile czas dopisze, w planach są także dodatkowe 2 wersje wielkościowe tych znaków - wielkie pod autostrady a także mini dla centrów miast. Zanim jednak one powstaną jeszcze nieco czasu minie, ponieważ nie są one priorytetem, lecz na pewno pozwoliły by na urozmaicenie otoczenia. Miłej nocki a także kwarantanny/pracy/zdalnego nauczania czy co tam porabiacie Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26/03/2020 09:22 PM przez Michaleczeq.)
26/03/2020 09:21 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno , Adam.J , KacperKWC , michalz , mangat , .:KoxTrucker:. , befsztyk , Old Ted , Ziom , YogiLRA , Ania , Bozo , Karol81 , PatrykrynskiPL , WeiserPL , rafaelcz82 , bedi
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,016
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 592
Podziękował: 31648
Podziękowano mu 14128 raz(y)
Post: #1416
RE: Poland Rebuilding [Worklog]
I takie rebuilding to mi się podoba Big Grin
A serio to od jakiegoś czasu tak obserwuję, że mapka skręciła bardziej w stronę jakości co oczywiście jest bardzo pozytywnym zjawiskiem.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
26/03/2020 11:26 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Adam.J Offline
Map Maker na Emeryturze.
****
Trucker

Skąd: Rzeszów
Liczba postów: 1,158
Dołączył: 05/12/2014
Reputacja: 64
Podziękował: 2354
Podziękowano mu 1056 raz(y)
Post: #1417
RE: Poland Rebuilding [Worklog]
Super to wygląda. Smile

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
27/03/2020 12:18 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
KacperKWC Offline
★ TRUCKER ★
***
ViP

Skąd: Ostróda
Liczba postów: 411
Dołączył: 10/03/2018
Reputacja: 7
Podziękował: 141
Podziękowano mu 353 raz(y)
Post: #1418
RE: Poland Rebuilding [Worklog]
Bardzo ładnie to się prezentuję 10/10

Jeśli otrzymałeś ode mnie jakieś wskazówki, porady bądź pomoc zawsze możesz zostawić +repa.
Image
27/03/2020 12:28 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
ojciecmajster Offline
Zarejestrowany
*
Zarejestrowani

Skąd:
Liczba postów: 8
Dołączył: 19/11/2017
Reputacja: 0
Podziękował: 1
Podziękowano mu 10 raz(y)
Post: #1419
RE: Poland Rebuilding [Worklog]
Akcja "Zostań w domu" była by w 100% zachowana gdybyście wydali mapkę Tongue
Przyczynicie sie do nie rozprzestrzeniania sie wirusa
28/03/2020 05:16 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michaleczeq Offline
PR Team
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 266
Dołączył: 20/09/2016
Reputacja: 29
Podziękował: 74
Podziękowano mu 854 raz(y)
Post: #1420
RE: Poland Rebuilding [Worklog]
Ale mapa jest wydana na najnowszą wersję, więc nie rozumiem w czym problem? Big Grin
28/03/2020 05:18 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Bug Poland Rebuilding 2.4.1 [Błędy] DIESIRAE 243 52,455 25/03/2020 04:22 PM
Ostatni post: Michaleczeq
  Poland Rebuilding 2.4.1 (1.36) [Download] Michaleczeq 772 333,412 25/02/2020 09:48 PM
Ostatni post: Michaleczeq
Question Poland Rebuilding [Pomoc] Michaleczeq 228 41,086 15/02/2020 06:46 AM
Ostatni post: raventes
  Poland Rebuilding 2.3.2 - dyskusje ogólne grisza141286 37 3,430 12/12/2019 07:05 AM
Ostatni post: Old Ted
  Gdzie się znajdują Fixy "All ProMods Fixes", "All Poland Rebuilding Fixes" SpedytorEU 9 1,494 12/11/2019 11:36 AM
Ostatni post: michalz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości