Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blender problem + zdjęcia
Autor Wiadomość
Benny S
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #1
Blender problem + zdjęcia
Witam mam problem w blenderze z którym męczę się już kilkanaście godzin pracy. Specjalnie zrobiłem zdjęcia żeby każdy kto się zna wytknął mi co ew. źle tutaj zrobiłem.

No to zaczynamy.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Tak, chodzi o te błędy z teksturami i matami.
Daje repka.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05/01/2015 10:16 PM przez Michal_Z_gno.)
05/01/2015 06:03 PM
Odpowiedz cytując ten post
Darecki19 Offline
Zbanowany
Zbanowany

Skąd: Orebro
Liczba postów: 260
Dołączył: 25/01/2014
Podziękował: 24
Podziękowano mu 192 raz(y)
Post: #2
RE: Blender problem + zdjęcia
Konwertowałeś konwerterem ny mwl4? Pozamieniałeś maty jak trzeba?
05/01/2015 09:36 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Benny S
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #3
RE: Blender problem + zdjęcia
Konwertowałem. A o co chodzi ze zmianą matów? Konwertowałem nawet tobj do dxt5 maty jak widziałeś na przykładzie dałem do prawie tych wszystkich co trza było.
05/01/2015 09:50 PM
Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Online
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,099
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34107
Podziękowano mu 15548 raz(y)
Post: #4
RE: Blender problem + zdjęcia
Ogólnie to na fotce widać, że masz źle wrzucone pliki .mat .tobj i .dds więc dlatego blender ich nie czyta.
Wiec po exporcie z zmoda pliki .tobj, .mat i .dds nie powinny być w folderze materials/textures a w głównym folderze z modelem auta (tam gdzie dałeś plik .pmg i .pmd).

Druga rzecz to taki mat:
Image
Nie będzie działał w ETS2 bo mat do ets 2 musi mieć taki początek:

material : "eut2.dif" {
texture[0] : "(ścieżka do pliku .tobj)"
texture_name[0] : "texture_base"
I dalej to już masz je ok.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
05/01/2015 10:23 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Benny S
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #5
RE: Blender problem + zdjęcia
Szlag mnie trafi za chwilę. Zrobiłem taki oto mat:
material : "eut2.dif" {
texture[0] : "/vehicle/truck/daf_xf/tabliczka.tobj
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/material/environment/generic_reflection.tobj"
ambient : { 0.7 , 0.7 , 0.7 }
diffuse : { 0.7 , 0.7 , 0.7 }
specular : { 0.55 , 0.55 , 0.55 }
shininess : 100
tint : { 1 , 1 , 1 }
env_factor : { 0.6 , 0.6 , 0.6 }
}

I mam to dać tylko na tabliczkę? Czy na resztę matów typu color.dif, color.dif.spec.add itp. też?
I czy jest naprzykład material : "eut.dif.spec.add.fx" to zmieniać to na "eut2.dif.spec.add czy nie?
Z głupimi matami tyle dni się męczyć.
10/01/2015 02:13 PM
Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Online
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,099
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34107
Podziękowano mu 15548 raz(y)
Post: #6
RE: Blender problem + zdjęcia
Musisz niestety tak zmienić wszyskie maty aby miały to "eut2.dif" na początku a ścieżką do .tobj) to texture_name[0] : "texture_base" czyli tak jak to zrobiłeś w tym mat co podałeś w poscie muszą wyglądać wszyskie maty.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
10/01/2015 02:42 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Benny S
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #7
RE: Blender problem + zdjęcia
Czyli nie może być eut2.dif.spec.add. itp. tak? A w zmodzie mam też usunąć te końcówki żeby było samo dif? I czy jak jest np. texture[1] : "empty.tobj" to zostawić to czy wpisać ścieżkę do .tobj i dać texture_name[1] : "texture_base"?

I mam przenieść color dds empty dds itp do truck/daf_xf a te z folderu materials usunąć?
10/01/2015 03:10 PM
Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Online
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,099
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34107
Podziękowano mu 15548 raz(y)
Post: #8
RE: Blender problem + zdjęcia
Co do pierwszej sprawy to eut2.dif jest takim podstawowną wartością i dobrze aby było jednak samo to eut2.dif bo na początku przygody z modeami tak jest dużo ławiej.

W zmodzie nazwa matu generalnie nie ma większego znaczenia (tak samo jak w grze) bo liczy się to co jest w środku ale tak wzorcowo to nazwa powinna wyglądać tak: mat1 (dif) - czyli nazwa matu, spacja i to dif w nawiasie.

Jeśli chodzi to co texture[1] : "empty.tobj" to pod tym też powinno znaleźć się to texture_name[1] : "texture_base"
Czyli ma ten fragment matu wyglądać tak:
texture[0] : "empty.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"

Co do ostatniej kwesti to jeśli chodzi o zmodza to maty i pliki .tobj są zawsze w tym folderze co model (pliki .pmd i .pmg) więc to materials możesz usunąć bo w tym folderze są maty i .tobj wyexportowane z blendera (czyli jak działasz w zmodzie jest to zbędne).

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
12/01/2015 03:09 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Blender dashboard problem Mirusox 2 1,370 06/10/2019 02:39 PM
Ostatni post: Mirusox
  Blender, semaphore_profile problem Mirusox 1 1,204 11/07/2018 03:23 PM
Ostatni post: Mirusox
  Blender problem z teksurą AO Michal_Z_gno 1 1,590 05/02/2016 08:28 PM
Ostatni post: Michal_Z_gno
  [BLENDER] PROBLEM WITH IMPORT PMD FILES DAF_BG_FEN 0 1,685 16/08/2015 05:41 PM
Ostatni post: DAF_BG_FEN
  [Blender] Problem ze światłami po exporcie MB MP4 [ETS2] KpA3 4 3,977 15/08/2015 04:13 PM
Ostatni post: KpA3

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa