Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemy w zmod2 krysia992
Autor Wiadomość
krysio992
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #11
RE: Problemy w zmod2 krysia992
KOWALSKI a jak ja tam mam z 8 polygonów to jedyne co mogę zrobić to usunąć jedną ze ścian a jak zrobić takie ładne cięciePytajnik
10/06/2015 06:45 PM
Odpowiedz cytując ten post
.:KOWALSKI:.
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #12
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Ładne cięcie :E Po prostu usuwasz polygon albo skalujesz .
10/06/2015 06:48 PM
Odpowiedz cytując ten post
trucker2121 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 94
Dołączył: 08/03/2014
Reputacja: 17
Podziękował: 110
Podziękowano mu 149 raz(y)
Post: #13
RE: Problemy w zmod2 krysia992
No jeśli masz 8 poly to nie zrobisz tak jak chcesz. Możesz sobie go przerobić usuwając ściany po kolei i wstawić więcej polygonów. Jak to zrobić? W narzędziach masz takie 4 kwadraciki. Najpierw klikasz 3 kwadracik od lewej, klikasz na model. W tym momencie możesz usunąć jedną ze ścian poprzez najechanie na nią kursorem i wciśnięcie przycisku delete na klawiaturze. Następnie zmieniasz na ten pierwszy kwadracik od lewej i na modelu pokażą się wierzchołki. W tym momencie możesz wstawiać poly poprzez wybranie z menu które masz po lewej stronie opcji create/polygon/single. Jak już wybierzesz tą opcje naciskasz na wierzchołek modelu i układasz nowe polygony. Możesz też zrobić model od podstaw wybierając w narzędziach kwadracik czwarty od lewej i wybraniu z menu opcji create/surface/grid. W okienku w którym widać model możesz wybrać sobie z której strony chcesz widzieć model(front, left right, back itd. Przy modelowaniu polecam również z korzystania widoku prespective (Mi jakoś lepiej się modeluje jak widzę model w 3d. W tym okienku możesz sobie również ustawić jakiś podkład naciskając display>image>select image(importujesz sobie jakiś szkic w formacie jpg i go wybierasz)
10/06/2015 07:21 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krysio992
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #14
RE: Problemy w zmod2 krysia992
trucker dzięki chociaż niewiele rozumiem. to może napiszcie jak byście zrobili żeby otrzymać taką ścianę z modelu box Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Pytajnik
10/06/2015 09:36 PM
Odpowiedz cytując ten post
krysio992
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #15
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Dobra widzę że tamto pytanie jest ciężkie Smile , może w tym pomoże ktoś, a mianowicie zrobiłem taki oto model Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
ale jak widać jest on za duży, i pytanie brzmi czy da się w zmodku zeskalować cały modelPytajnik jak tak to w jaki sposób
10/06/2015 10:44 PM
Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,100
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34109
Podziękowano mu 15553 raz(y)
Post: #16
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Aby zrobić takie coś najpierw używasz opcji: Create / Surface / Grid i robisz takie coś:

Image

Następnie zaznaczasz edycję elementu (zaznaczone edycja polygon do góry) i używasz opcji: Create / Polygon / Single i przeciągasz elementy od kropki do kropki aż uzyskasz pożądany kształt.

Image

Później tylko kopiujesz ścianę i łączysz jak obie opcję Modify / Attach i edytujesz jak powyżej tylko w widoku aby uzyskać domek.
A możesz jeszcze użyć opcji Modify / Flip po skopiowaniu tych ścian bocznych aby odwrócić model (aby nie była jedna ściana od zewnątrz przeźroczysta).

Image

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10/06/2015 10:56 PM przez Michal_Z_gno.)
10/06/2015 10:45 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krysio992
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #17
RE: Problemy w zmod2 krysia992
O Wielkie dzięki, a czy to już jest model który można pokryć teksturą czy trzeba jeszcze coś zrobićPytajnik
10/06/2015 10:52 PM
Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,100
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34109
Podziękowano mu 15553 raz(y)
Post: #18
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Robisz tak jak w poscie powyżej i później tylko dajesz na to teksturę i mapujesz model (aby wszystkie elementy z tekstury były na swoim miejscu).

Tu przy mapowaniu też sobie warto rozdzielić elementy aby się wygodniej mapowało.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10/06/2015 11:00 PM przez Michal_Z_gno.)
10/06/2015 10:57 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
trucker2121 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 94
Dołączył: 08/03/2014
Reputacja: 17
Podziękował: 110
Podziękowano mu 149 raz(y)
Post: #19
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Te podstawowe bryły zostaw w spokoju raczej do niczego ci się nie przydadzą.
Kilkanaście zdjęć z opisem jak zrobić taki prosty domek:
Najpierw wybierasz ten kwadracik pierwszy od prawej. Później z menu wybierasz create>surface>grid i przeciągasz sobie myszką w dowolnym miejscu i utworzy ci się taki prostokąt z 8 trójkątów.
Image
Możesz sobie ustawić ile chcesz "wierszy i kolumn" gdy naciśniesz tam gdzie jest zazanczone na czerwono.
Image
Dla przykładu dałem 8 na 8
Image
Teraz wybierasz sobie ten pierwszy kwadracik z menu zaznaczasz create>polygon>single i klikasz na model.
Image
Teraz przeciągasz sobie od wierzchołka do wierzchołka.
Image
Możesz sobie również każdy polygon ustawić jak chcesz poprzez wybranie z menu modify>move. Zwróć przy tym uwagę według jakich osi chcesz przesuwać.
Image
Teraz musisz zaznaczyć znowu ten ostatni kwadracik, a z menu wybrać create>copy. Gdy naciśniesz teraz na model skopiuje się.
Image
Teraz tą jedną część którą skopiujesz musisz przesunąć. Aby to zrobić musisz wybrać odpowiednią oś(w tym wypadku oś Z), wybrać opcję modify>move i nacisnąć i przesunąć w dowolne miejsce.
Image
Żeby powstała bryła 3d musisz teraz te dwie części połączyć. Do tego służy opcja modify>attach. Po wybraniu tej opcji w okienku perspective przeciągasz jedną cześć do drugiej
Image
Żeby zrobić boczne części musisz wybrać tak jak na początku pierwszy kwadracik i przykładowo w okienku perspective ustawiać polygony z wierzchołka do wierzchołka.
Image
Gdy już to zrobisz zauważysz, że ta jedną część która była skopiowana jest obrócona w złą stronę.Do tego służy opcja Modify>Flip. Musisz również zmienić ten kwadracik na 2 od prawej aby pokazały się środkowe punkty. Gdy teraz naciśniesz na jakiś dowolny środkowy punkt to się odwróci.
Image

Chciałem nagrać filmik, ale nie mam żadnego programu który nagrywałby pulpit. Głównie musisz zapoznać się z narzędziami. To jest jedyna "trudność tego programu"
10/06/2015 11:21 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
.:KOWALSKI:.
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #20
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Tak jak kolega wyżej napisał wątpię żeby przydało ci się modelowanie czegoś od zera.
10/06/2015 11:30 PM
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciężka sprawa help me!!! [Zmod2] krysio992 6 3,696 05/05/2015 04:07 PM
Ostatni post: Storm*
  Pomoc w zmod2 Damixen 1 1,502 05/10/2014 07:52 AM
Ostatni post: The Domin162
  Problemy z blendą CzesieK_BS 0 1,465 10/08/2014 10:24 PM
Ostatni post: CzesieK_BS

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa