Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemy w zmod2 krysia992
Autor Wiadomość
krysio992
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #31
RE: Problemy w zmod2 krysia992
a to jeszcze takie małe pytanko, jak zrobić nowe drzewko bo nigdzie tego nie widziałem?
12/06/2015 11:13 AM
Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #32
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Najlepiej sobie skopiować to co masz i tylko zmienić nazwę.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
12/06/2015 12:21 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krysio992
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #33
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Witam. dzisiaj dodam takie 2 pytanka na przyszłość się przydadzą:
1. Czy ciężko jest zrobić flary tnz np: jak wymodeluje lampę to żeby świeciła?
jak to zrobić?
2. jak zrobić aby coś było szkłem czyli przezroczyste bądź tylko trochę przezroczyste ale przyciemnione?
14/06/2015 12:54 PM
Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #34
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Co do lampy to wystarczy dodać odpowiednią flarę oby się świeciło w nocy (zaraz poszukam tej flary to uzupełnię post o link do niej)
Tu masz do pobrania przykładową flarę:

Pobieranie Modyfikacji:


Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .

Teraz tak aby mrugała na czerwono nazywasz ją w zmodzie: ML8[flare.model.red.blink]
Aby świeciła jak zwykła lampa dajesz nazwę: ML1[heigh19m.lamp.light]
Oczywiście jest tu jeszcze masa innych efektów świecenia ale nie będę tego opisywać bo jest tego za dużo.

Jeśli chodzi o przeźroczyste szkło to wystarczy dać na element zwykły mat na szybę.

Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .

I tu możesz się pobawić też wartością tint_opacity : -0.01 ponieważ ona odpowiada za przejrzystość i jasność szyby (im wartość liczbowa większa tym szyba ciemniejsza i mniej przejrzysta). Oczywiście wartość powinna być w okolicach 0.00 (np. max 0.1 - 0.2) aby nie przesadzić z brakiem przejrzystości w elemencie.
Przy edycji tego matu może Ci się przydać również poradnik:
http://etrucks.pl/thread-21916.html

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14/06/2015 01:30 PM przez Michal_Z_gno.)
14/06/2015 01:03 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krysio992
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #35
RE: Problemy w zmod2 krysia992
a przy elemencie ze szkłem w nawiasie ma być (dif) czy może (glass) bo gdzieś widziałem takie coś i jeszcze czy trzeba nakładać jakąś teksturę?)
Edit:
Skąd można brać lub jak robić te flary bo pewnie też jest ich trochę rodzaj?
14/06/2015 01:06 PM
Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #36
RE: Problemy w zmod2 krysia992
W nawiasie może być cokolwiek (to dla gry nie ma znaczenia bo liczy się to co jest w środku matu a nie jego nazwa) ale dla porządku lepiej dać to (glass). Jeśli chodzi o teksturę to musi być to zwykła czarna (jakaś mała np. 256x256 pixeli).


Ps. Co do flary to link dałem powyżej i opisałem tam dwa efekty (tak dla przykładu).

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14/06/2015 01:32 PM przez Michal_Z_gno.)
14/06/2015 01:13 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
krysio992
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #37
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Wielkie dzięki.
Ostatnie pytanie na dzisiaj jak np zrobić aby logo biedronki świeciło w nocyPytajnik
czy wystarczy za nim dać flary?
14/06/2015 01:36 PM
Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #38
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Aby logo świeciło musi mieć "świecący mat" czyli z taką wartością na początku: material : "eut2.dif.lum" {
Do tego musisz mieć teksturę z kanałem alpha:
Image

Czyli dokładniej w tym okienku musisz mieć kopię tekstury z głównego okna programu z tym, że to co ma się podświetlać w grze musi być białe a reszta czarna. U ciebie będzie w tym wypadku białe logo biedronki i reszta kanału alpha czarna.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
14/06/2015 01:58 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Adam.J
krysio992
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #39
RE: Problemy w zmod2 krysia992
Witam. Mam kilka kolejnych pytań:
1. Jak dodać do modelu "look"
2. Jak dodać do modelu "variant"
3. Jak zrobić aby logo świeciło mi się tylko w nocy, wstawiłem taki mat material : "eut2.dif.lum" { ale logo świeci się w dzień i w nocyPytajnik
16/06/2015 12:02 PM
Odpowiedz cytując ten post
.:KOWALSKI:.
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #40
RE: Problemy w zmod2 krysia992
look? chodzi ci o blokade modelu czy co? Jak tak to masz przy exporcie taka opcje
Zależy o jaki variant ci chodzi jeżeli do ciężarówki to tak to wygląda:
Image
Te drzewka to warianty kabin i podwozi. Tu akurat tego nie widać bo scania jest tylko w 1 celu Tongue
Ale jak chcesz mieć np podwozię 6x4 to tam wrzucasz model takiego podwozia oraz ustawiasz flary kół itp
Tak samo z kabinami
Drzewka CHS_BASE to drzewka ogólne czyli np jak dasz tam model tabliczki to nieważne jaką dasz kabinę w grze będzie ona w tym samym miejscu.
Jeżeli chodziło i o nowe pinezki np dodające półkę itp to sam jeszcze tego nwm Tongue Ale podejrzewam że podobnie... zresztą zaraz wczytam do zmoda model który ma takie coś i ci powiem
Silniki itp robi się w defach
Jeżeli chodzi ci o variant textury do map editora to tworzysz folder material i tam masz textury do danego modelu juz nie pamietam jak wygląda def do tego.
16/06/2015 01:11 PM
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciężka sprawa help me!!! [Zmod2] krysio992 6 3,681 05/05/2015 04:07 PM
Ostatni post: Storm*
  Pomoc w zmod2 Damixen 1 1,492 05/10/2014 07:52 AM
Ostatni post: The Domin162
  Problemy z blendą CzesieK_BS 0 1,441 10/08/2014 10:24 PM
Ostatni post: CzesieK_BS

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa