Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów
Autor Wiadomość
Michal_Z_gno Online
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #1
Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów
Jest to mini poradnik o tym jak dodać nasz mod do menadżera modyfikacji (dostępnego od patcha 1.19) w ETS2

Na początek co nam będzie potrzebne:
- nasz mod
- szablon dostępny na stronie gry (Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.)
- grafika naszego modu
- notatnik lub inne edytor tekstu
- winrar lub inny program do pakowania plików .zip

Jeśli mamy wszystko możemy zaczynać:

1. Wypakowujemy sobie na początek (najlepiej na pulpit) pobrany szablon (plik sample_mod.zip)

Image

2. Teraz otwieramy sobie plik manifest.sii za pomocą edytora tekstu i edytujemy w nim linijki:

a) # Package version can be any string with any length.
package_version: "1.0"
Czyli tu podajemy wersję modyfikacji (u mnie jest to 1.0)

b) # Display name can be any string with any length.
display_name: "Mercedes Benz W124"
Tu podajemy nazwę naszej modyfikacji jaka będzie wyświetlała się w menadżerze modów.

c) # Author can be any string with any length.
author: "Michal_Z_gno"
Tu podajemy autora lub autorów modyfikacji

d) # Categories is an array of strings.
category[]: "ui"
category[]: "truck"
Tu podajemy kategorie (może być jedna lub więcej) w jakiej będzie nasz mod się znajdował.

* Kategorie modów są następujące:
- truck (ciężarówki i ogólnie pojazdy)
- trailer (naczepy)
- interior (wnętrza pojazdów)
- tuning_parts (akcesoria do tuningu)
- ai_traffic (modyfikacje ruchu AI)
- sound (dźwięki)
- paint_job (skiny)
- cargo_pack (paczki naczep)
- map (mapy)
- ui (mody edytujące interfejs np. menu gry, doradcę drogowego itp.)
- other (inne - czyli mody nie ujęte w powyższych grupach)

e) # Icon inside the root directory of the mod.
icon: "w124.jpg"
Tu dodajemy nazwę (ewentualnie ścieżkę do grafiki która będzie widoczna w menadżerze). Co ciekawe gra akceptuję format .jpg

Image

3. W następnym kroku edytujemy plik mod_description.txt
I tu możemy sobie skasować całość i dodać własny tekst i informacjami o naszym modzie.
Oczywiście nasze info można ozdobić kolorami czyli:
- [red] (kolor czerwony)
- [green] (kolor zielony)
- [blue] (kolor niebieski)
- [normal] (Domyślny kolor czcionki z gry)
- [white] (biały)
- [orange] (pomarańczowy)

Czyli działa to na zasadzie, że przed tekstem dodajemy sobie któryś z powyższych kodów aby tekst był w danym kolorze) np.
Tekst w pliku:
[orange]e[blue]T[orange]rucks
Da nam taki efekt w grze:
eTrucks

Image

4. Teraz edytujemy grafikę i nadajemy jej dowolną nazwę (ważne aby była nazwa taka jaką sobie daliśmy w manifest) 0 u mnie jest to w124.jpg
Co do rozdzielczości grafiki to musi ona wynosić 276x162 pikseli.

Image

5. Na koniec pakujemy sobie nasze 3 pliki do pliku .scs z modem tak aby były w głównym katalogu.

Image


Jeśli wszystko zrobiliśmy poprawnie możemy cieszyć się modem w menadżerze:

Image

Autor poradnika: Michal_Z_gno

Poradnik tylko dla eTrucks.pl Wykrzyknik Zakaz kopiowania w całości bądź części Wykrzyknik

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17/08/2015 05:44 PM przez Michal_Z_gno.)
16/07/2015 01:24 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Shivy , kamiluch1420 , sewcio65 , Adam.J , kg17 , VresT , Ryczq , MAD MAX , limowski , Encryptize , kacpero1050 , Maciejos , .:KoxTrucker:. , elot360 , Mietek , Bozo
Shivy Offline
Frigo Mafia
***
ViP

Skąd: Krasnystaw [LKS]
Liczba postów: 212
Dołączył: 29/11/2014
Reputacja: 8
Podziękował: 146
Podziękowano mu 225 raz(y)
Post: #2
RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów
Bardzo przydatny poradnik, dzięki Smile
16/07/2015 01:29 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
sewcio65 Niedostępny
Vip
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 335
Dołączył: 21/03/2015
Reputacja: 86
Podziękował: 996
Podziękowano mu 232 raz(y)
Post: #3
RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów
Dzięki, nie wiedziałem jak się za to zabrać, atu proszę Michał zaserwował poradniczek:E.

--------------------------------------------------------------

„Kto osiąga dochód, podlega karze grzywny”
16/07/2015 04:22 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
VresT Offline
LwG!
******
Moderator

Skąd: Z Polski
Liczba postów: 2,361
Dołączył: 04/06/2013
Reputacja: 148
Podziękował: 1813
Podziękowano mu 3186 raz(y)
Post: #4
RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów
Na pewno się przyda,dzięki Michał ! Smile

Image

Przed napisaniem posta zapoznaj się z regulaminem,bądź skonsultuj się z Administratorem lub Moderatorem, gdyż każdy post niewłaściwie napisany zagraża twojemu poziomowi ostrzeżeń.
16/07/2015 06:46 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
kuba10105
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #5
RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów
Rozdzieczość obrazka nie może być inna niż 276x162 bo nie będzie się on wyświetlał.
17/08/2015 05:35 PM
Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: MAD MAX
kabuto210
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #6
RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów
(17/08/2015 05:35 PM)kuba10105 napisał(a):  Rozdzieczość obrazka nie może być inna niż 276x162 bo nie będzie się on wyświetlał.
A jaka powinna być? boo... jestem świeży i chcę się dowiedzieć a poradnik bardzo ciekawy Smile
23/02/2016 06:27 PM
Odpowiedz cytując ten post
elot360 Offline
Użytkownik chory na głowę
Zbanowany

Skąd: Bytom
Liczba postów: 80
Dołączył: 06/07/2015
Podziękował: 52
Podziękowano mu 112 raz(y)
Post: #7
RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów
Ja mam problem z obrazkiem oraz opisem. Obrazek chociaż ma te 276x162 to nie chce działać. Z opisem nie wiem co złego robię.
16/09/2016 07:13 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Karol3000 Offline
Vip
***
ViP

Skąd: Domaszków
Liczba postów: 190
Dołączył: 04/04/2016
Reputacja: 8
Podziękował: 54
Podziękowano mu 142 raz(y)
Post: #8
RE: Jak prawidłowo dodać mod do menadżera modów
A tutaj filmik mojego autorstwa jakby ktoś nie wiedział co i jak Smile



21/11/2016 10:55 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ETS2 - Game.log - gdzie go szukać i jak dodać do postu na forum? MirM 4 8,760 10/01/2024 12:30 PM
Ostatni post: daras00124
  Jak dodać własne stacje radiowe do ETS2 Michal_Z_gno 3 14,725 23/08/2020 02:52 PM
Ostatni post: mateuszpaluch
  Jak przystosować mod do wersjii 1.22 WiTo 5 5,833 11/06/2017 04:22 PM
Ostatni post: wicus
  Jak dodać grę na STEAM Michal_Z_gno 6 5,556 22/11/2015 02:04 PM
Ostatni post: Armk

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa