Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 głosów - 4.67 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SCS co z Tobą jest?
Autor Wiadomość
bumbumek Offline
stary gracz z czasów ZX-Spectrum
****
Trucker

Skąd: Poznań
Liczba postów: 1,414
Dołączył: 26/05/2014
Reputacja: 84
Podziękował: 2544
Podziękowano mu 2513 raz(y)
Post: #111
RE: SCS co z Tobą jest?
Pod najnowszym filmikiem SCS odnośnie Vive La France DLC natknąłem się na YT na komentarz Eryka Dwornickiego z SCS (występującego niby incognito). Wypaplał się, że implementacja DX11 zajmuje mnóstwo czasu i zmian w strukturze gry. Chyba że SCS zdecyduje się wszystko robić od podstaw, a to jest wręcz nierealne biorąc pod uwagę obecny, stabilny i wciąż rozwijający się produkt na rynku.

Co to oznacza? Że chyba możemy zapomnieć o DX11 przez dłuższy jeszcze czas. Albo zapomnieć na zawsze.

Oto pełna, oryginalna jego wypowiedź:

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29/11/2016 01:27 AM przez bumbumek.)
29/11/2016 01:12 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
mrzumi Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 121
Dołączył: 11/11/2011
Reputacja: 6
Podziękował: 35
Podziękowano mu 97 raz(y)
Post: #112
RE: SCS co z Tobą jest?
Jak dla mnie kluczowe są pierwsze słowa "DX 11 is just api"
29/11/2016 01:59 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 942
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 74
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2589 raz(y)
Post: #113
RE: SCS co z Tobą jest?
(03/08/2016 03:21 PM).:KoxTrucker:. napisał(a):  Powiem Ci tak: Wróć do dawnych czasów, teren, który wykonali Promodsi wtedy, jakby chodziło o Skandynawię, opiera się o te same sektory, co są teraz na DLC North, to samo z Francją. Prawie te same sektory, co są na Promodsie, będą i na Vive la France. Mapa Satana została wydana na wersji 1.3.1, i Radek musiał z Europe Rebuidling i DLC East! zrobić jedną mapę, którą jest Poland Rebuidling, który został włączony do Promoda. I dlatego hejtujemy SCS, że po premierze DLC z terenami, modderzy muszą robić teren przebudować, i mają pełne ręce roboty. Np. premiera Skandynawii zmusiła Promoda, który ten sam teren Skandynawii osiągnął już w 1.01, i przerobił aż do 1.91 do skasowania swoich terenów, i teraz przebudowują Skandynawię. To samo będzie z DLC Francja.

Jeśli chodzi o tworzenie nowych terenów i nowych DLC to nie może być mowy w żadnym przypadku o jakiś plagiatach.
Przecież nie moze być inaczej skoro np. budowa dotyczy jednego państwa to normalne że będą w większości przypadków zbieżne miejsca, miasta - reasumując sektory.

Budując mapę musimy brać pod uwagę ewentualne problemy przy wydaniu w przyszłości jakiegoś DLC przez SCS.
Być może w tej chwili zaczęły się juz powoli np. prace nad nowymi terenami we Włoszech - co jednocześnie robione jest też np. w promods.

Cytat:I dlatego hejtujemy SCS, że po premierze DLC z terenami, modderzy muszą robić teren przebudować, i mają pełne ręce roboty.
Bardzo głupie rozumowanie gdyż nie może być mowy o żadnej kooperacji i współpracy pomiędzy studiem a grupą amatorów bawiących się w budowanie.
"Amatorzy" muszą brać pod uwagę ze robią na bazie tego co robi/zrobi studio i to my musimy się dostosowywać.

Myśle że plany tak jednej jak i drugiej strony nie można w żaden sposób nazwać plagiatem.

Co do innych rzeczy.... trudno trochę "zabronić" i nakazać SCS-owi robić tylko to co dotychczas nie zrobili jeszcze moderzy.
Było by to chyba trochę głupie rozumowanie.

W sumie ( i o tym już kiedys pisałem) ja np. nie mam ochoty zawalać sobie gry dużą iloscią modów, które nie zawsze są zrobione dosć dokładnie i nie ma gwarancji dożywotniego ich poprawnego działania.

Sporo rzeczy wolę aby SCS zrobił i dodał wprost do gry - nawet jesli trochę to odbiega od ideału.
Cały czas tłumaczę aby nie patrzeć na grę przez pryzmat dostępnych modów gdyż one są tylko jakąś tam alternatywą.

Odchodząc trochę i zostawiając na boku grę ETS2 - popatrzy na to jeśli by to dotyczyła innej gry.
Ktoś zrobił np. fajny mod do GTAV i za jakiś czas powiedzmy wychodzi oficjalny update do gry który min. zawiera dodatkowo to co wprowadza ten mod.Ja akurat nie mam nic przeciwko takim posunięciom bo przynajmniej to gwarantuje mi ewentualną późniejszą aktualizacje i brak problemów z działaniem.

Jest to dosć istotne w przypadku takiego ETS2 gdyż akurat tutaj mamy jeszcze częste zmiany w samej grze, plikach..itd..itd
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29/11/2016 07:56 AM przez RadolSzczecin.)
29/11/2016 07:49 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: limowski , Michal_Z_gno
kierman Offline
Vip
***
ViP

Skąd: Brzeg(PL),Letterkenny(IRL)
Liczba postów: 187
Dołączył: 04/12/2014
Reputacja: 3
Podziękował: 257
Podziękowano mu 142 raz(y)
Post: #114
RE: SCS co z Tobą jest?
Ja od siebie tylko dodam, w mojej opinii ets2 tylko i wylacznie dzieki mapmakerom i moderom jest tak dlugo atrakcyjny. Ta gra bez sceny moderskiej dawno by zostala rzucona w kat, napewno wieksze emocje wzbudza wydanie nowej wersji promods i poland rebuilding niz tam jakies dlc by scs Wink
29/11/2016 10:48 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Wawrzyn5252 , bumbumek
err1911 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Ruda Kameralna
Liczba postów: 244
Dołączył: 28/07/2015
Reputacja: 4
Podziękował: 753
Podziękowano mu 75 raz(y)
Post: #115
RE: SCS co z Tobą jest?
Czytając ten wątek nasunęła mi się pewna myśl. Ile jest na rynku gier a ile z nich oficjalne wspiera modyfikacje? Która z gier jest tak długo oficjalnie wspierana? Ilu wydawców wydało by nową wersję gry i kazało sobie za nią ponownie zapłacić. Odpowiadając sobie szczerze na te pytania mamy obraz SCS'u, tego co robi i jak traktuje swoich klientów.
30/11/2016 01:12 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #116
RE: SCS co z Tobą jest?
err1911 z tym wspieraniem to mam trochę inne zdanie bo na moje SCS tu po prostu dostosowało się do nowego trendu wśród wydawców gier i woli wydawać DLC (bo są tańsze i łatwiejsze w produkcji niż nowa gra). Oczywiście wiadomo to trzeba jakoś ładnie opakować w całość i daję się zasłonę w postaci "wsparcia".


Ps. Oczywiście aby nie było uważam, że niektóre patche wniosły coś dobrego do gry.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30/11/2016 01:46 AM przez Michal_Z_gno.)
30/11/2016 01:44 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Trucker_zero , bumbumek
bumbumek Offline
stary gracz z czasów ZX-Spectrum
****
Trucker

Skąd: Poznań
Liczba postów: 1,414
Dołączył: 26/05/2014
Reputacja: 84
Podziękował: 2544
Podziękowano mu 2513 raz(y)
Post: #117
RE: SCS co z Tobą jest?
(30/11/2016 01:12 AM)err1911 napisał(a):  Czytając ten wątek nasunęła mi się pewna myśl. Ile jest na rynku gier a ile z nich oficjalne wspiera modyfikacje? Która z gier jest tak długo oficjalnie wspierana? Ilu wydawców wydało by nową wersję gry i kazało sobie za nią ponownie zapłacić. Odpowiadając sobie szczerze na te pytania mamy obraz SCS'u, tego co robi i jak traktuje swoich klientów.

A ja postawię pytanie inaczej - ilu wydawców/twórców właściwie nie tworzy nowych gier, tylko na podstawie starych, przejedzonych, i chłodnych dwóch(!) zaledwie gier stara się utrzymać na rynku za wszelką cenę? Chyba tylko SCS, bo inne stawiają na rozwój, najnowsze technologie, a nie tylko smarowanie starego chleba nowym masłem jak robią to oni.
Przeczytałeś mój poprzedni post z tego wątku odnośnie braku wsparcia dla DX11 przez SCS? Jeśli nie, to spójrz kilka postów w górę, a zobaczysz jak podchodzi do tego ten wyjątkowy, najwspanialszy, dobry z całego serca SCS Software.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30/11/2016 02:35 PM przez bumbumek.)
30/11/2016 02:32 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: limowski
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #118
RE: SCS co z Tobą jest?
Borsuk moim zdaniem nie masz racji, że społeczność jest związana z wydawcą w jakikolwiek sposób czy też uzależniona od oficjalnego wsparcia gry bo tak nie jest.
Tu podam prosty przykład gry do której wróciłem po latach a dokładniej Call Of Duty United Offensive (z 2004 roku a jest to w sumie dodatek do CoD1 z 2002 roku) a dokładniej po 12 (prawie 13) latach od premiery nadal istnieje społeczność tej gry, nadal ludzie grają na MP mimo, że nie ma już oficjalnego wsparcia od wielu lat i nie wychodzi do tej gry absolutnie nic od producenta. Więc jak widać jak gra jest dobra i grywalna to ludzie będą grali wiele lat i nie potrzebują do tego opieki twórcy Tongue

Podejrzewam, że nawet jeśli SCS by zakończyło wydawanie patchy dawno temu i zajęła się całkowicie nową odsłoną gry nadal istniałaby społeczność (oczywiście wiadomo część for ze słabszym zapleczem by wypadła) i powstawały mody.
Tu można podać za przykład German Truck Simulator gdzie też dawno już było po wsparciu a fora jakoś działały te 2 lata (zanim wyszedł ETS2) bez wsparcia od SCS-u (no może to też było spowodowane trochę zwiastunami ETS2 ale podejrzewam, że to był tylko niewielki udział bo i bez tego fora by działały normalnie).

Ogólnie moim zdaniem to "wsparcie" to jest tylko zasłona do wydawania płatnych DLC i zarabiania kasy na jednym tytule (bo po co robić nową grę jak jedną można sprzedawać w częściach przez wiele lat - wiadomo koszt produkcji nowej gry jest znacznie wyższy od produkcji DLC a zarobić można na DLC tyle co na całej grze). Oczywiście jak pisałem wyżej wpadło kilka dobrych rzeczy w łatkach ale nie ma sensu patchować gry w nieskończoność jak robi to SCS (do większości gier mamy 2 - 3 patche i robi się nowy tytuł).
Teraz warto sobie policzyć ile damy za pełną wersję ETS2 z wszystkimi DLC bo wyjdzie z tego ładnych kilka stów wydanych na jedną grę, no w przypadku ATS to będzie to już kilka tyś za same DLC terenowe całych Stanów (bo jak jedno DLC terenowe kosztuję ok 60zł to można to policzyć razy 25 - dwa stany na DLC i mamy zabójczą cenę całego terenu USA)np. w haulinie mieliśmy całe USA za jedną cenę gry a nie w kawałkach jak ATS za które dużo przepłacą gracze .

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30/11/2016 05:10 PM przez Michal_Z_gno.)
30/11/2016 04:07 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Adam.J
mrzumi Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 121
Dołączył: 11/11/2011
Reputacja: 6
Podziękował: 35
Podziękowano mu 97 raz(y)
Post: #119
RE: SCS co z Tobą jest?
Cytat:A ja postawię pytanie inaczej - ilu wydawców/twórców właściwie nie tworzy nowych gier, tylko na podstawie starych, przejedzonych, i chłodnych dwóch(!) zaledwie gier stara się utrzymać na rynku za wszelką cenę? Chyba tylko SCS, bo inne stawiają na rozwój, najnowsze technologie, a nie tylko smarowanie starego chleba nowym masłem jak robią to oni.
Są różne modele. Zwykle mają jednak wspólny mianownik. Nazywa się recykling.
- Model SCSu - dajemy updaty, sprzedajemy DLC i utrzymujemy produkt na rynku przez ileś lat utrzymując cenę. Updatów jest dużo, są małe, więc są mniej widoczne.
- Model gier z kolejnym numerkiem, a w szczególności model gier z numerem roku w nazwie - co rok czy dwa kolejny tytuł. Jasne, są nowości. Ale czy Wy się łudzicie, że z każdą kolejną grą siadają i piszą wszystko od nowa? Nie. Dodają nowe funkcje, robią poprawki w tym co jest, gdzieniegdzie załatają kod, przeskinują, zaktualizują/ powiększą bazę i sprzedają jako nową grę. Za to nie oferują DLC.
Jak już gdzieś kiedyś pisałem SCS zasadniczo mógł obrać taki model - zaprzestać updateów z wydaniem Going East, a potem za 2 lata wydać ETS3 składające się z ETS2+GE+Skandynawia (z lekkimi poprawkami terenów ETS2+GE) + zawartość którą wyprodukowano w międzyczasie (coś jak od 1.5 do 1.18 jeśli nie kłamię). Oczywiście do tego przeskinowanie + tu zmienię prefab, dodatam drogę a tam krzaczek)
Potem zamiast Francji - ETS4 (ETS3+ Francja) + cały ten majdan od 1.19 do 1.26 + jakieś podciągnięcie Niemiec + znowu jakaś tam modyfikacyjka. I wołać o hajs za wszystko znowu.
- Całkiem wydawałoby się nowe gry - Tak, studia przeszczepiają między swoimi grami (wydawanymi w różnym czasie) o różnej tematyce znaczne części kodu źródłowego i assetów.

Cytat:A ja postawię pytanie inaczej - ilu wydawców/twórców właściwie nie tworzy nowych gier, tylko na podstawie starych, przejedzonych, i chłodnych dwóch(!) zaledwie gier stara się utrzymać na rynku za wszelką cenę? Chyba tylko SCS, bo inne stawiają na rozwój, najnowsze technologie, a nie tylko smarowanie starego chleba nowym masłem jak robią to oni.
Nie zgodzę się z ostatnim zdaniem. Aby mówić o technologii, jej zmianie, czy wdrażaniu najpierw warto zrozumieć konkretną technologię i jej specyfikę.
Magiczne DX11. To zdanie z wypowiedzi Eryka na które zwróciłem zdanie, to klucz. Samo zaimplementowanie DX11 to nie rewolucja. TO nie zamiana małej klitki na luksusowy pałac. To otwarcie kolejnych drzwi, dających nowe MOŻLIWOŚCI. To jak zmiana ze starego smartfona na super nowy i wypasiony. W nowym masz więcej funkcji, więcej pamięci. Ale na samym początku i tak będziesz dzwonił, pisał i korzystał z tych aplikacji z których korzystałeś na starym. Dopiero z czasem zaczniesz lepiej wykorzystywać tego smartfona i dzięki niemu żyć efektywniej niż bez niego. Sama zmiana cudu nie dokona.
Tak samo z implementacją dx11. Jak zostanie zaimplementowane, to wtedy otworzy się pole do napisania tego i tego, albo przepisania tego i owego tak by coś w grze działało lepiej. Samo zaimplementowanie nic nie zmieni.

Silnik. Czy ktoś rozumie z czym się wiąże zmiana silnika? Moim zdaniem SCS jest i pozostanie zakładnikiem swojego silnika minimum przez najbliższe 3-4 lata.
30/11/2016 04:24 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: limowski , Michaleczeq , Makson , nirwana9 , Trucker_zero , Deczor , err1911 , Narzew
bumbumek Offline
stary gracz z czasów ZX-Spectrum
****
Trucker

Skąd: Poznań
Liczba postów: 1,414
Dołączył: 26/05/2014
Reputacja: 84
Podziękował: 2544
Podziękowano mu 2513 raz(y)
Post: #120
RE: SCS co z Tobą jest?
W takim razie czeka ich spadek popularności, bo ja sobie nie wyobrażam, by w tak niezaawansowanym technicznie stanie ATS/ETS przetrwały w pełnej krasie tyle lat. To nie Pac-Man by wciąż zachwycały prostotą.
01/12/2016 12:13 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ETS2] Jest czy nie jest prawdziwym symulatorem. RadolSzczecin 19 8,780 21/03/2020 12:42 AM
Ostatni post: Wawrzyn5252

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa