Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lakiery metaliczne - poradnik
Autor Wiadomość
Borsuk Offline
Go ahead, make my day.
****
Trucker

Skąd: 52°10′14″N 20°48′43″E
Liczba postów: 1,937
Dołączył: 26/02/2014
Reputacja: 126
Podziękował: 214
Podziękowano mu 2150 raz(y)
Post: #1
Star Lakiery metaliczne - poradnik
W tym krótkim poradniku postaram się wyjaśnić kilka kwestii dotyczących zasady tworzenia lakierów metalicznych do gier ETS2 i ATS. Postaram się używać języka potocznego najbardziej zrozumiałego przez osoby nie mające wystarczającej wiedzy.


Do zabawy potrzeby będzie program ETS2 Studio i dowolny program graficzny w którym można pracować na warstwach np Gimp lub Photoshop.


1. W programie graficznym otwieramy template (siatkę) do skinowania przeznaczoną do konkretnego modelu. Posłużę się siatką do Renault Magnum.

Image

Za zadanie na potrzeby tego prostego tutka postanowiłem wrzucić maskotkę na przód kabiny Micheline czyli Bibendum. Miniaturkę pobrałem w formacie png. (bez tła) ale za wzór może posłużyć dowolny obrazek czy malunek który wykonacie sobe sami, nie ma to najmniejszego znaczenia, jednym słowem co tam chcecie. Bez problemów można wyciąć z tła dowolny kształt i wkleić na siatkę ale posłużyłem się z lenistwa gotowcem. Chcę wytłumaczyć zasadę a nie zagłębiać się w szczegóły niepotrzebnie przynudzając.

Image

Wklejam grafikę nad siatkę.

Image

2. Zaznaczam grafikę i przechodzę do kanału alfa. Jeśli nie posiadacie kanału alfa musicie go utworzyć.

Image

3. Na kanale alfa białym pędzlem przeciągam raz na zaznaczonym z warstwy zasadniczej kształcie.

Image

Tu mała uwaga. Zasada tworzenia lakierów metalicznych przypomina tworzenie grafik do tabliczek ekstra. Za to co widzimy na lakierze i co jest ukryte odpowiada kanał alfa.

Kolor czarny, grafika niewidoczna - widoczny lakier metalik
kolor biały, widoczna grafika - niewidoczny lakier


4. Tak stworzoną grafikę zapisuję na pulpit do formatu dds. jak na fotce oraz do formatu png.
Dla zobrazowania przykładu mam zmniejszone krycie siatki, niemniej finalna grafika powinna być bez widocznej siatki. Generalnie tło zasadnicze może mieć kolor dowolny pomiędzy grafikami gdyż kanał alfa wymusza co jest widoczne, może być czarny, biały lub różowy, nie ma to najmniejszego znaczenia, ja najczęściej używam koloru białego lub czarnego.


Image

5. Otwieram program ETS2 Studio. Mógł bym wam tłumaczyć co jest do czego ale to strata czasu, prace można sobie znacznie ułatwić. ETS2 studio w zasadzie zawsze służy mi do wygenerowania plików tobj. i stworzenia bazy dla moda, nie przejmuje się definicjami które i tak sam upraszczam.

Image

W pierwszej zakładce wpisuję dowolną nazwę w pierwszych dwóch polach od góry.

6. W drugiej zakładce wskazuję plik png. grafiki. Ma to znaczenie wyłącznie dla programu ponieważ i tak finalnie wrzucę grafikę zapisaną przez Photoshopa, ponieważ ETS2 Studio znacząco obniża jakość tekstur przy konwercie png. > dds.

Image

7. W kolejnej zakładce nie zaznaczam nic.

Image

8. W tej zakładce zaznaczam okienko [b]use default. Ta opcję rozwinę pod koniec opisu.[/b]

Image

9. Następnie klikam na export mod i zapisuje mod na pulpicie.

10. Teraz otwieram ścieżkę definicji. W moim wypadku jest to:

def/vehicle/truck/renault.magnum/paint_job/r_magnum_mi.sii

Najlepiej użyć programu notepad ++ ale jeśli ktoś nie ma można użyć systemowego notatnika lub worda.

Program ETS2 Studio dodaje mnóstwo opcji których nie chciało mi się tłumaczyć, więc możecie użyć mojego szablonu z moda który znajdziecie na końcu tego wpisu.

Wiec tak. Otwieram edytorem defininicję z moda, następnie kopiuję do definicji z moda zaznaczone na czerwono linijki.

Image

W przypadku lakierów metalicznych te defy mogą służyć jako baza, zmieniają się jedynie linijki które podkreśliłem na czerwono. Linijki z moda kopiujecie do defa pobranego na końcu posta.

Linijki zaznaczone na pomarańczowo to nazwa skina, poziom od którego ma być dostępny oraz cena. Zmieniacie wedle uznania.

Linijki niebieskie to wstępne parametry koloru w moim wypadku wszędzie jest 1.0.

gdzie:

0.0 to kolor czarny
1.0 to kolor biały

Program ETS2 studio ma wbudowany kalkulator kolorów rgb > scs (hex) gdzie możecie sobie dobrać odpowiedni pod siebie. Tej opcji nie trzeba zmieniać no chyba że ktoś chcę Wink.

Linijki podkreślone na zielono decydują o tym czy kolor ma blokadę czy nie, tzn po odwiedzeniu warsztatu będzie dostępny kolor ten który zaznaczyliśmy na niebiesko czy będziemy mogli go edytować.

false - oznacza odblokowany
true - zablokowany

Jeśli przekopiowane mamy już wszystko zmieniamy nazwę definicji zgodnie z tym co jest w modzie czyli w moim wypadku r_magnum_mi.sii.

Definicję zapisujemy i zapisujemy moda.

11. Następnie przekopiowujemy dds którego zapisaliśmy na pulpicie i wklejamy go do moda w miejsce.

vehicle/truck/upgrade/paintjob

I to by było w zasadzie na tyle. Na koniec na tej samej zasadzie tworzę swoją ikonę do moda. Tego punktu nie trzeba wykonywać. Po prostu stwierdziłem że jeśli już się tyle napisałem to kilka linijek mnie nie zbawi.

12. Otwieram moda.
material/ui/accessory

Oczom ukazuje się taki obraz który jest widoczny w grze. jest to domyślny obrazek z ETS2 Studio.

Image

Kanał alfa ikonki malowania wygląda jak poniżej.
Image

Podobnie jak w malowaniu kanał alfa ikonki decyduje o tym co będzie widoczne a co nie, gdzie kolor biały to widoczność, kolor czarny brak widoczności.

Wkleiłem grafikę maskotki, dodałem cień, pod maskotkę dałem gradient. kolor kanału alfa zmieniłem na biały.

Image

Image

13. Następnie ikonkę zapisuję i na tym koniec Tongue. JUPI.Cool

Oto efekt mojej pracy
Image

By grafikę było lepiej widać zmieniłem kolor lakieru na czerwony.

Image

I tu kilka uwag co do wykonania skina. Zwróćcie uwagę na kanał alfa. Przestrzegam przed kopiowaniem grafiki do kanału alfa jak leci. Każdy kolor można przedstawić w skali RGB oraz w skali szarości, kanał alfa to kolor w skali szarości, jeśli przekopiujecie grafikę do kanału alfa będzie ona szara.

Image

Oczywiście to nie zbrodnia i takie efekty też są czasem pożądane jednak w grze moje Bibendum wyglądałoby tak.

Image

Także to co ma być widoczne musi być białe to co niewidoczne czarne Tongue.

Na koniec wstawiam moda z powyższą grafiką żeby każdy mógł się na tym przykładzie uczyć.


Pobieranie Modyfikacji:


Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .

Oczywiście temat tworzenia malowań metalicznych został tylko dotknięty, jeśli pojawią się jakieś pytania, sugestie czy problemy wynikłe z modzenia to proszę pisać pod tym elaboratem. Będę na forum to odpowiem, proszę nie pisać na pw, każdy napotkany problem może wszystkich czegoś nauczyć Wink. I nie maziajcie po siatce do skinowania bo to świętokradztwo Tongue.

Także już naprawdę na sam koniec krótka informacja by to co zmalowałem nie pojawiło się na innych szemranych forach i stronach internetowych, ogłaszam publicznie że nie wyrażam zgody na wynoszenie całości lub części tego poradnika, kopiowane tekstów, zdjęć czy czegokolwiek innego co tu się znajduję. Moda możecie pobierać i się nim bawić, treść jest moja :E. Poradnik wykonany specjalnie dla was i dla społeczności etrucks na wyłączność.

Pozdrawiam,
Borsuk

ImageImage

W związku z tym że teksty w sygnaturkach są wyrazem ludzkiego zidiocenia, w ramach nowej świeckiej tradycji resztę dostępnej wolnej przestrzeni wypełnię domyślnym tekstem.


Dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12/04/2017 06:05 PM przez Borsuk.)
12/04/2017 06:03 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Maseł , bikbiker , Hardcor123 , skaecik , Michal_Z_gno , prezes1289 , KpA3 , err1911
Maseł Online
Masło w d... trzasło :E
****
Trucker

Skąd: Dobczyce
Liczba postów: 567
Dołączył: 08/08/2014
Reputacja: 26
Podziękował: 822
Podziękowano mu 495 raz(y)
Post: #2
RE: Lakiery metaliczne - poradnik
Dziękuje Borsuku jeszcze raz! Smile

12/04/2017 06:20 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Star Lakiery ze zmiennymi kolorami - poradnik Borsuk 0 709 20/05/2017 04:08 PM
Ostatni post: Borsuk

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości