Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 3 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aktualizacja bazy
Autor Wiadomość
kazan1234 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 716
Dołączył: 23/03/2017
Reputacja: 33
Podziękował: 1095
Podziękowano mu 1225 raz(y)
Post: #1
Aktualizacja bazy
Siema, wytłumaczyłby mi ktoś jak zaaktualizować bazę? Wiadomo, nikomu nie będzie się chciało co aktualizację robić od nowa bazy i stąd moje pytanie.
21/03/2018 04:02 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
LukaszTrakeR Offline
Vip
***
ViP

Skąd: Pszów Śląsk
Liczba postów: 216
Dołączył: 14/07/2013
Reputacja: 15
Podziękował: 468
Podziękowano mu 559 raz(y)
Post: #2
RE: Aktualizacja bazy
Mam ten sam problem i już nie mam pomysłu a szkoda robić wszystko od nowa, z patchu 1.30 na 1.31 nie widzi mi bazy, a jak ją widzi to wywala mi map editor na danym sektorze

Image]

Daf XF 105 510 + Kogel Cargo
Audi RS4 2015
Mercedes E6.3 AMG 2012

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
02/06/2018 10:18 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kazan1234 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 716
Dołączył: 23/03/2017
Reputacja: 33
Podziękował: 1095
Podziękowano mu 1225 raz(y)
Post: #3
RE: Aktualizacja bazy
Zdradziłby ktoś ten sekret? :E
02/09/2018 04:39 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 942
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 74
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2589 raz(y)
Post: #4
RE: Aktualizacja bazy
Nie ma żadnego sekretu, ani standardowego rozwiązania.
Wszystko zależy od tego jakie i jak duże zmiany nastąpiły w plikach gry, czy baza jest na sektorze stanardowej mapy SCS-u czy na jakiejś moderskiej i jakie elementy zostały użyte.
Po prostu wszystko trzeba sprawdzić pokolei.
W jednym przypadku wcale to nie jest dużo roboty w innym może być dużo więcej.
Chyba najgorzej jest jak SCS zmieni coś z systemem budowy i zapisem samej mapy.

Żeby baza "przetrwała" jak najwiecej zmian i czasu (patchy), to powinna być robiona tylko na standardowej mapie lub dlc i najlepiej za pomocą modeli SCS-u, lub własnych modeli nad którymi mamy "kontrolę" i umiemy w razie czego je dostosować.
Ogólnie "zwykłemu śmiertelnikowi" nie opłaca się robienie bardzo rozbudowanej bazy na mapach fanowskich, jeśli w przyszłosci chce aktualizować wersje gry i mapy.
W pewnym momencie nie poradzi sobie z aktualizacją - tak jak prawdopodobnie jest to w przypadkach opisanych wyżej.

Aby dostosować sektor ze 'starej' wersji trzeba trochę więcej wiedzieć niż samo budowanie i obsługa map edytora.
Taka baza na sektorze to inaczej nazywając jest minimapą w mapie, a gorzej jak baza zajmuje fragmentami także terytorium sąsiednich sektorów.
Na to tez trzeba zwrócić uwagę.

EDIT:
Główna zasada:
Zaczynając budować bazę, robimy wszystko tak aby jak najbardziej uniezależnić ją od wszelkich fanowskich map i plików, oraz zrobić jak najbardziej zgodną z plikami SCS-u i najlepiej budować na sektorze który nie będzie w przyszłości w jakikolwiek sposób modyfikowany przez SCS....a i to nawet nie ustrzeże nas przed późniejszymi problemami i prawdopodobną aktualizacją.

EDIT2:
Jest kilka 'patentów' i każdą bazę, sektor da radę uaktualnić i praktycznie umarły sektor "wskrzesić" ale to nie za bardzo chce mi sie tutaj wywody robić bo można by książkę o tym napisać.
Przypomniało mi się właśnie co ja kiedyś wyprawiałem jeszcze z mapą EuropeRebuilding...I to nie był tylko jeden sektor z głupią bazą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02/09/2018 07:07 PM przez RadolSzczecin.)
02/09/2018 06:35 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Nicko
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przepisywanie bazy Dawskikill 3 1,204 17/07/2020 01:38 AM
Ostatni post: AdisonCavani

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa