Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 głosów - 3.67 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podnoszona oś w naczepie- Zrób to Sam :D
Autor Wiadomość
WikTOREk Offline
Nadolak <3
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 222
Dołączył: 04/03/2018
Reputacja: 2
Podziękował: 96
Podziękowano mu 127 raz(y)
Post: #1
Podnoszona oś w naczepie- Zrób to Sam :D
Witam, tutaj postaram się wyjaśnić może już tylko kilku osobą jak to wykonać Smile A wiec będziemy potrzebować notatnika bo jest najlepszy do tego oraz winrara. Wiec Jeśli już to posiadacie, a zakładam iż tak to zaczynamy.

Kombinacje podnoszonej osi jest więcej niż np podam tutaj to zależy od Was.
Podnoszona ośka przednia:
liftable_axle[]: true liftable_axle[]: false liftable_axle[]: false

Podnoszona ośka przednia+ tylna ( środkowa zostaje na ziemi)
liftable_axle[]: true liftable_axle[]: false liftable_axle[]: true

Wiec jak Sami zauwazyliscie, tam gdzie bedzie true, a nie false to ta os podniesie sie pod nacisnieciu kalwisza Smile Proste co nie? Dobra to teraz gdzie to wkleic. Juz tlumacze

Otwieramy nasza naczepę winrarem. Mamy 3 foldery ( bynajmniej nas interesuje jeden)
Wchodzimy do jednego z nich o nazwie def
Image

Po otwarciu def:

Image

Wchodzimy w vehicles>trailer> i tutaj zależy jaka macie naczepę np w krone megaliner folder w trailer jest schmitz zobaczcie
Image

Wiec otwieracie swój folder, mając np przyczepy z wieloma wariantami np. jak Ja menci mam menic_custom1, menci_custom2 i inne to wybierasz tego którego masz dopisanego w cargo. Dobra otwieramy folder schmitz ( opcjonalnie) masz albo już plik chassis.sii, lub dalej folder Smile Wiec otwierasz znów, dobra Ja już mam plik chassis.sii

Image

Nas interesuje aby plik chassis.sii!!


Dobra otwieramy, możecie mieć inny układ tego tekstu jaki ja mam w krone na której robię poradnik no ale to już każdy to ogarnie Smile

Mamy taki tekst
Image

Nas interesuje to:
residual_travel[]: 0.12 # 3rd oraz trailer_mass: 6500.0

Residual masz aż 3, jest to tez od osi, a druga od masy. Szukasz tej residual_...# 3rd i zaraz za nią wklejasz linijki które podałem na początku poradnika, czyli za linijkami residual a trailer_mass Popatrz tu:
Chyba widzisz jaki mam układ linijek? To dobrze Smile Nie potrafię jaśniej..

Image

strzałki pokazują w która stronę wklejałem. No dobra, ale gdy juz masz podnoszona jakaś os w naczepie to bez problemu znajdziesz te linijki Smile Zmieniasz aby wtedy w każdej ośce z false>true lub true>false Smile Pamiętaj, nie usuwaj zakończenia linijkę lub sprawdź czy masz dobrze napisane true or false! Będzie wtedy git Smile popatrz :

Image Ja nie miałem żadnej podnoszonej dodałem miedzy te linijki bo podpatrzyłem jak to jest w podnoszonej Smile
Może poradnik nie jest jakiś estetyczny...lecz treściwy Smile Będzie zainteresowanie to wrzucę poradnik tez jak podpisać dana naczepę pod każdy ładunek Smile Aby była "jedyna" w zleceniach! Powodzenia

Po więcej zapraszam tutaj:Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01/04/2018 09:16 AM przez WikTOREk.)
01/04/2018 09:15 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: bumbumek , Michal_Z_gno , Adam.J , Misiek123
bumbumek Offline
stary gracz z czasów ZX-Spectrum
****
Trucker

Skąd: Poznań
Liczba postów: 2,302
Dołączył: 26/05/2014
Reputacja: 78
Podziękował: 2522
Podziękowano mu 2488 raz(y)
Post: #2
RE: Podnoszona oś w naczepie- Zrób to Sam :D
Przydatne, przydatne! Warto to przypiąć na stałe do poradników! Dzięki WikTORKu! Smile
01/04/2018 09:35 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: WikTOREk
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 804
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 53
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2161 raz(y)
Post: #3
RE: Podnoszona oś w naczepie- Zrób to Sam :D
Dobrze aby układ otwieranego pliku był w takiej postaci jak pokażę niżej, bo to ułatwia edycje i dokładnie wiemy co gdzie jest.Łatwiej sie zorientować w budowie pliku.

Są też edytory , które pozwalają na masowe otwarcie kilkunastu plików na raz i na jednoczesną zmianę/edycje.
Otwieramy jednocześnie wszystkie pliki które chcemy edytować i podajemy tylko co ma być dodane - automatycznie zmienia we wszystkich plikach .sii
Program EditPlus3 którego używałem ma znacznie zaawansowane możliwości - ale to już inny temat i bardziej dla tych co chcą więcej grzebać w definicjach.
Pamiętajmy też aby każdy plik .sii był zapisywany w kodowaniu UTF-8

Jeśli pliki .sii otworzą się w takiej postaci znacznie to łatwiej edytować i przyswoić
Widzimy dokładniej która linia i parametr za co odpowiada:
Image
Twój poradnik jest bardziej skomplikowany niz to powinno być, bo plik po otwarciu w takiej postaci sprawia wrażenie bałaganu i poszczególne linie z parametrami są jedna za drugą.

Notatnik także pozwala na wyświetlenie tego w znacznie "przyjaźniejszej formie" i łatwiejszej do edycji czy wklejaniu nowych linii.
Trzeba go tylko skonfigurować.Porównaj sobie co Ty pokazałeś a jak jest to tutaj.
Górna belka -> Format-> Zawijanie wierszy
Image

Linie które podałeś do wklejenia powinny mieć taką postać:

Podnoszona ośka przednia:
liftable_axle[]: true
liftable_axle[]: false
liftable_axle[]: false

Podnoszona ośka przednia+ tylna ( środkowa zostaje na ziemi)
liftable_axle[]: true
liftable_axle[]: false
liftable_axle[]: true

i możemy je wkleić na wolnym miejscu tuż nad lub pod linią trailer_mass albo nawet niżej w wolnym miejscu.
Jakby nie patrzeć oczywiście oba sposoby są poprawne i skuteczne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01/04/2018 10:24 AM przez RadolSzczecin.)
01/04/2018 09:56 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno , WikTOREk , Adam.J , bumbumek
WikTOREk Offline
Nadolak <3
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 222
Dołączył: 04/03/2018
Reputacja: 2
Podziękował: 96
Podziękowano mu 127 raz(y)
Post: #4
RE: Podnoszona oś w naczepie- Zrób to Sam :D
No tak Smile W sumie chciałem aby był takowy układ lecz na obecny Sobie tez poradziłem! Big Grin Dzięki za podpowiedz Radku.

Po więcej zapraszam tutaj:Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01/04/2018 10:37 AM przez WikTOREk.)
01/04/2018 10:37 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
italianoGT Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 48
Dołączył: 02/02/2016
Reputacja: 0
Podziękował: 1
Podziękowano mu 4 raz(y)
Post: #5
RE: Podnoszona oś w naczepie- Zrób to Sam :D
Super poradnik,nie wiedzialem ze to takie prosteBiggrin2
01/04/2018 02:54 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Misiek123 Online
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Rzeszów
Liczba postów: 314
Dołączył: 14/05/2017
Reputacja: 5
Podziękował: 347
Podziękowano mu 260 raz(y)
Post: #6
RE: Podnoszona oś w naczepie- Zrób to Sam :D
Tak, prosimy o poradnik dotyczący przypisywania naczepy do wszystkich ładunków. A przynajmniej proszę ja Big Grin

A gdyby tak rzucić to wszystko i wyjechać w trasę? Kierowca

01/04/2018 03:21 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
legutek22 Offline
Nadolak Team
**
Użytkownik

Skąd: Olsztyn
Liczba postów: 57
Dołączył: 01/07/2016
Reputacja: 0
Podziękował: 45
Podziękowano mu 21 raz(y)
Post: #7
RE: Podnoszona oś w naczepie- Zrób to Sam :D
(01/04/2018 03:21 PM)Misiek123 napisał(a):  Tak, prosimy o poradnik dotyczący przypisywania naczepy do wszystkich ładunków. A przynajmniej proszę ja Big Grin
Jest już taki poradnik o ile się nie mylę.
01/04/2018 03:27 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Borsuk Offline
Go ahead, make my day.
****
Trucker

Skąd: 52°10′14″N 20°48′43″E
Liczba postów: 1,816
Dołączył: 26/02/2014
Reputacja: 122
Podziękował: 196
Podziękowano mu 2019 raz(y)
Post: #8
RE: Podnoszona oś w naczepie- Zrób to Sam :D
Kod zapisu definicji z ETSa/ATSa jest na tyle prosty i przejrzysty że małpa by to zrozumiała Smile. Idąc tym tokiem myślenia trzeba byłoby stworzyć oddzielny poradnik dla każdej modyfikacji w grze i wyjaśnić oddzielnie że false w zapisie to pomijanie, a true występowanie w grze.

Pierwszy lepszy przykład który działa dokładnie na tej samej zasadzie to przypisanie napędu osi ciągnika. Zasada jest prosta

powered_axle[0]: false # front axle
powered_axle[1]: false # rear axle
powered_axle[2]: true # rear axle

Drugi przykład to podnoszenie osi ciągnika.

liftable_axle[0]: false # front axle
liftable_axle[1]: false # rear axle
liftable_axle[2]: true # rear axle

Identyczną zasadę znajdziecie w przypisaniu widoczności masek tekstur w malowaniach. Czyli false oznacza tutaj brak możliwości edycji.

mask_r_color: (1.000000, 1.000000, 1.000000)
mask_r_locked: false
mask_g_color: (0.351533, 0.351533, 0.351533)
mask_g_locked: false
mask_b_color: (0.341914, 0.009721, 0.009721)
mask_b_locked: true
base_color: (0.341914, 0.009721, 0.009721)

Przykłady można byłoby mnożyć bo jeszcze kilka ich jest. Zasada jest jedna, włączcie myślenie, wtedy żaden poradnik potrzebny nie będzie.

PS. Do edycji defów polecam program Notepad ++, przydaje się on w szczególności chociażby kiedy weseli panowie z scs coś zakombinują z defami i w changelogu nas o tym nie poinformują, program za pomocą jednej wtyczki w sekundę jest w stanie wychwycić różnice w zapisie dwóch identycznych dokumentów i oszczędzi wam czasu który możecie poświęcić na lepsze sprawy Fishing_smiley lub Piwko2 .

ImageImage
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01/04/2018 03:52 PM przez Borsuk.)
01/04/2018 03:48 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: WikTOREk , err1911
WikTOREk Offline
Nadolak <3
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 222
Dołączył: 04/03/2018
Reputacja: 2
Podziękował: 96
Podziękowano mu 127 raz(y)
Post: #9
RE: Podnoszona oś w naczepie- Zrób to Sam :D
Borsuk jak coś napisze to nie ma mocnych! Pięknie wyjaśnione Smile Pozdrawiam Smile

Po więcej zapraszam tutaj:Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
01/04/2018 04:08 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości