Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Revisiting Germany - Odbudowa Niemiec
Autor Wiadomość
mrzumi Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 121
Dołączył: 11/11/2011
Reputacja: 6
Podziękował: 35
Podziękowano mu 97 raz(y)
Post: #21
RE: Revisiting Germany - Odbudowa Niemiec
Cytat:Bydgoszcz jest większym ośrodkiem przemysłowym i transportowym w regionie (co prawda Toruń ma bliżej do A1, ale niedługo będzie gotowa S5 w kujawsko-pomorskim, która połączy Bydgoszcz z A1, Poznaniem, Wrocławiem itd.), Bydgoszcz jest bardziej zaludnionym miastem. Ponadto Bydgoszcz już w pewnej formie miejscowości przelotowej jest na mapie
Nie neguję. Zapytałem jednak z przekąsem, wiedząc że administracja kuj-pomu jest podzielona między te dwa ośrodki. I Bygoszczanie będą uważać że Bygdoszcz, a Torunianie że Toruń. A większości reszty Polski ganz egal, byle by jedno było.

Cytat:w sumie według mnie to mało tam zrobią bo mały teren. A jak zrobią wasze niektóre życzenia to bedzie co kilka metrów coś. A wracając do Niemiec to bardzo dobrze zrobili gdyż niemcy w ets 2 są najnudniejszym krajem, a teraz z umiejętnościami co scs wypracowało to dostaniemy dlc niemcy za darmo. I myślę że po wrogach będzie Anglia.

To to małe piwo, ale często są wnioski od miejszych ośrodków, podkreślające ich wagę dla transportu.
A w sumie gdyby Wielton... to by wypadało zrobić Wieluń... ;-)

Cytat:Mam nadzieję, że oni poprawią sieć dróg, dodadzą autohofy, poprawią ring Berlina, A2 (tak, aby była realna) i A9. Bo to co jest na oryginalnej mapie to jakaś żenada. Wiem, rozumiem, że mapa Niemiec jest najstarsza itd., no ale jak coś robić to albo grubo albo wcale. Bo jeśli poprawią tylko roślinność i parę budynków dodadzą to będzie lipa :/
Myślę że matamorfoza będzie na poziomie Promods. Oczywiście z optymalizacja SCS ;-)

Cytat:Ekipa PM raczej by nie sprzedała swojej mapki, dwa to aby mogła ona stać się jakimś oficjalnym DLC musiałaby mieć gruby remont (optymalizację itp.) - wiadomo co ujdzie na sucho w modzie nie ujdzie w oficjalnym DLC, kolejna rzecz to autorów modeli i elementów na mapce PM jest wielu i każdy musiałby wyrazić zgodę na wykorzystanie jego modeli itp. oraz dostać swoją dolę a z tym też pewnie nie byłoby zbyt łatwo Tongue
A i też gracze by się wkurzyli lekko ujmując jakby musieli wydać jeszcze raz kasę na te same tereny więc tu jedyne wyjście to właśnie ten lifting mapki.
W rzeczy samej.
Cytat:Ps. mrzumi co do zatrudniania modderów to moim zdaniem to, że ktoś jest z różnych stron Europy nie musi być wcale problemem ponieważ taką pracę można przecież wykonywać zdalnie (wystarczy dobry sprzęt i internet w domu) Tongue A do Pragi można sobie tam jeździć kilka razy w miesiącu (wiadomo nie wszystko można w takiej pracy załatwić online) i wtedy odległość to nie problem bo są przecież samoloty i można w ok 2 - 3 godzin znaleźć się w Pradze z drugiego końca Europy.
Nie neguję, aczkolwiek to co mówisz by raczej miało zastosowanie do stolic większych Państw.
Z Lublina by mi pozostawały albo loty Lufthansą - w jedną stronę zawsze było całkiem sporo - niewiele ponad 4h z przesiadką, w drugą dopiero od niedawna przesunęli lot z Pragi tak, że można przesiąść się w Monachium ;-).
A koszty takiej podróży? 2,5-3 tysiące w dwie strony ;-) Chcielibyście żeby budżet za wasze zakupione dodatki był wypłacany na bilety lotnicze w dużych ilościach? ;-). Alternatywnie to (oprócz własnego auta) nie dotrę do Pragi poniżej 12h.

Cytat:Tak więc o ile problemem może być ten wspomniany przez Ciebie wiek, chęci do podjęcia takiej pracy czy też finanse to logistycznie jest to do ogarnięcia i nie trzeba wcale przeprowadzać się do Pragi.

Jest jeszcze jeden aspekt. Zarządzanie zespołem rozproszonym w różnych lokalizacjach, gdzie większość to młodzież dla której to pierwsza praca. A to nie jest hop siup ;-)

Cytat:Myslicie że dlaczego północne Włochy są poprawione w podstawce zamiast tylko w dlc?
Głównie po to żeby zmniejszyć efekt przeskoku między starą mapą a nową. De facto wykonać lekki ułamek odświeżania mapy ;-)
02/06/2018 10:31 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #22
RE: Revisiting Germany - Odbudowa Niemiec
(02/06/2018 10:31 AM)mrzumi napisał(a):  Nie neguję, aczkolwiek to co mówisz by raczej miało zastosowanie do stolic większych Państw.
Z Lublina by mi pozostawały albo loty Lufthansą - w jedną stronę zawsze było całkiem sporo - niewiele ponad 4h z przesiadką, w drugą dopiero od niedawna przesunęli lot z Pragi tak, że można przesiąść się w Monachium ;-).
A koszty takiej podróży? 2,5-3 tysiące w dwie strony ;-) Chcielibyście żeby budżet za wasze zakupione dodatki był wypłacany na bilety lotnicze w dużych ilościach? ;-). Alternatywnie to (oprócz własnego auta) nie dotrę do Pragi poniżej 12h.

Jest jeszcze jeden aspekt. Zarządzanie zespołem rozproszonym w różnych lokalizacjach, gdzie większość to młodzież dla której to pierwsza praca. A to nie jest hop siup ;-)

Z Lublina są przecież pociągi do Warszawy (wiem bo nie raz jeździłem na tej trasie) a z niej pewnie są lepsze połączenia z Pragą.
Tak czy siak trochę za bardzo tu przedstawiłeś sprawę na przykładzie Polski gdzie połącznia lotnicze i nie tylko są raczej na średnim poziomie a z krajów "Zachodnich" jest z tym jednak dużo lepiej.

Zarządzanie to też na moje nie problem przecież mamy XXI wiek i powszechne są wszelkie formy komunikacji elektronicznej więc można a nawet trzeba z tego korzystać (wystarczy z jedna osoba na stałe w Pradze która by ogarniała tą komunikację i koordynację działań).
Jeśli chodzi o młodzież to też jest moim zdaniem plus ponieważ osoby podejmujące pierwszą pracę są łatwiejsze do wyszkolenia pod konkretny tryb pracy niż ktoś kto pracuję już w którymś zakładzie (zawsze są jakieś tam nawyki z poprzedniej pracy).
Po za tym młodzi ludzie mają zwykle więcej chęci do pracy a co za tym idzie są wydajniejsi.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
02/06/2018 11:06 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Bozo Offline
Zimol
******
Moderator

Skąd: Będzin
Liczba postów: 3,816
Dołączył: 16/06/2015
Reputacja: 81
Podziękował: 3392
Podziękowano mu 6038 raz(y)
Post: #23
RE: Revisiting Germany - Odbudowa Niemiec
(02/06/2018 11:06 AM)Michal_Z_gno napisał(a):  Po za tym młodzi ludzie mają zwykle więcej chęci do pracy a co za tym idzie są wydajniejsi.

Nie do końca się z tym zgodzę. Zależy w jakiej pracy Michale :E.

Punk to brudas, punk to śmieć
Punk nie umarł, Punk's Not Dead
02/06/2018 11:30 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #24
RE: Revisiting Germany - Odbudowa Niemiec
(02/06/2018 11:30 AM)Bozo napisał(a):  Nie do końca się z tym zgodzę. Zależy w jakiej pracy Michale :E.

To nie zależy od wykonywanej pracy a od konkretnej osoby bo jak ktoś nie będzie lubił swojej pracy to automatycznie nie będzie tego efektów.
Oczywiście nie dotyczy to pracy jako programista bo tego podobnie jak np. pracy kierowcy nie da się wykonywać wyłącznie dla dobrej wypłaty (po prostu to jest ta grupa zawodów w której ludzie bez chęci i pasji nie dają rady i szybko wypadają z branży).
Nie da się zwyczajnie tworzyć modów, pisać programów czy pracować przy tworzeniu gier bez swoistej pasji i umiejętności czerpania przyjemności z wykonywanej pracy (potrzeba do tego wiedzy i umiejętności których nie na kładzie się łopatą do głowy) Tongue

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02/06/2018 12:43 PM przez Michal_Z_gno.)
02/06/2018 12:42 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #25
RE: Revisiting Germany - Odbudowa Niemiec
(02/06/2018 01:15 PM)Borsuk napisał(a):  W obecnych czasach nie można sprzątać przysłowiowych kibli nie mając pasji i umiejętności czerpania satysfakcji z tego co się robi, ponieważ pierwsza rozmowa z pracodawcą zweryfikuje czy robisz to dla kasy czy dlatego że lubisz robić Smile. Michale pamiętaj że tworzenie modów to nie tworzenie gier, nie mylmy amatorszczyzny (nawet najlepszej) z pracą zawodową Tongue.


No fakt nie ma co mylić tak zwanej "amatorszczyzny" z "profesjonalistami" zwłaszcza, że historia uczy jasno, iż sukcesy te naprawdę spektakularne zwykle wywodziły się z tej zwykłej (często ostatnio dyskwalifikowanej już na starcie) amatorszczyzny - sukces osiąga nie ten kształcony profesjonalista tylko ten z pomysłem, pasją i chęcią osiągnięcia swoich celów Tongue

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02/06/2018 01:48 PM przez Michal_Z_gno.)
02/06/2018 01:39 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Borsuk
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #26
RE: Revisiting Germany - Odbudowa Niemiec
Borsuk a zastanówmy się kto ustala te "standardy" co jest dziełem zarobkowym i profesionalnym a co amatorskim modem po godzinach (oczywiście odpowiedź jest jedna - firmy robiące to zarobkowo).
Oczywiście komu są potrzebne certyfikaty i kursy na wszystko - też profesjonalnym firmom.
A takiemu amatorowi wystarczy komputer, internet i pomysł a zrobi coś co jest bardziej rozchwytywane niż te prace od zawodowca - np. ludzie bardziej czekają na nową odsłonę PM czy PR niż kolejne DLC terenowe od SCS-u.
Więc tu można by sporo dyskutować Tongue
Oczywiście nie chcę aby to brzmiało jak jakieś umniejszanie SCS czy coś bo wiadomo te ich DLC są zrobione optymalniej itp. ale tu też jest kwestia sprzętu i poświęconego czasu - pracownik SCS pracuję przy czymś 8 godzin dziennie na profesjonalnym sprzęcie a amator poświęci 2 godziny dziennie na też dobrym sprzęcie ale jednak domowej klasy więc wynik pracy jest z góry przesądzony a mimo to modderzy moim zdaniem pracują aktywniej i wydajniej więc podejrzewam jakby zapłacić im za ich pracę (zatrudnić) to byliby często bardziej wydajnymi pracownikami (mimo często braku wykształcenia w tym kierunku) niż Ci wykwalifikowani programiści.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02/06/2018 02:43 PM przez Michal_Z_gno.)
02/06/2018 02:42 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Adam.J , Borsuk
mrzumi Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 121
Dołączył: 11/11/2011
Reputacja: 6
Podziękował: 35
Podziękowano mu 97 raz(y)
Post: #27
RE: Revisiting Germany - Odbudowa Niemiec
Wracając do Pragi i rekrutowania ludzi z modów.
Cytat:Z Lublina są przecież pociągi do Warszawy (wiem bo nie raz jeździłem na tej trasie) a z niej pewnie są lepsze połączenia z Pragą.
Tak czy siak trochę za bardzo tu przedstawiłeś sprawę na przykładzie Polski gdzie połącznia lotnicze i nie tylko są raczej na średnim poziomie a z krajów "Zachodnich" jest z tym jednak dużo lepiej.
Oczywiście że są - z racji remontu pociąg jedzie objazdem przez Łuków - rozkładowo min 3h, z czego część po odcinku jednotorowym lokomotywami spalinowymi. Empirycznie, od początku remontu praktycznie nie było przypadków dojechania na czas.
Pociągi bezpośrednie do PRG z Warszawy 2 dziennie - 5.15 rano (powodzenia w dojechaniu z innego miasta bez noclegu), ok 8:20h. Kolejny - wyjazd po 13, dojazd po 21 - najszybciej. Ostatni to nocny, który zamiast CMKą do Katowic to goni najpierw do Krakowa, a potem przez Brzeszcze do Katowic i Bohumina gdzie od 1 do 3 w nocy przepinanie wagonów i czekanie na wagony ze Słowacji. Także nie jest znów tak różowo. A Praga posiada połączenia lotnicze głównie ze stolicami - więc jak w jakimś kraju masz blisko do stolicy to i w miarę szybko dotrzesz. Np. z Wawy samolotem godzinę, 7 lotów dziennie. Jedyna bariera - koszty .

Cytat:Zarządzanie to też na moje nie problem przecież mamy XXI wiek i powszechne są wszelkie formy komunikacji elektronicznej więc można a nawet trzeba z tego korzystać (wystarczy z jedna osoba na stałe w Pradze która by ogarniała tą komunikację i koordynację działań).
Żeby tak to pięknie działało ;-). Nie zatrybiło to do końca dobrze w przypadku Heavy Load Studio, gdzie zespół osób doświadczonych w gamingu robił rozbudowę mapy. MÓJ WNIOSEK był z tego taki - mógłby wypalić team externali ale gdyby byli w jednym miejscu i gdyby na początku wysłać im dośwaidczonego seniora na 2-3 miesiące, a potem żeby doświadczony senior ich regularnie odwiedzał i z nimi pracował

Dalsze moje wnioski opieram na 4 latach pracy w SCS z czego 2 zdalnie a 2 na miejscu w Pradze oraz na obecnej pracy, gdzie pracuję w biurze + duża tolerancja dla home officów, a gdzie mój zespół dostarczania rozwiązań jest ulokowany w 4 różnych miejscach w Polsce + przedstwiciele klienta w 3 miejscach w tym jedno w USA.
Gdy zaczynałem pracę, ośrodek decyzyjno/ kierowniczya także ekspert merytoryczny byli w innym mieście (można powiedzieć że w moim mieście projekt dopiero startował). Pamiętam że w czasie tzw. on-boardingu mieliśmy duże problemy i dzwonienie na komunikatorach - ziomek a jak zrobić to i to, było uciążliwe. Zresztą czuliśmy się tak trochę 5 kołem u wozu w projekcie.
W marcu nastąpiły zmiany w celu przyspieszenia prac i ośrodek został przeniesiony do nas i kierownik wybrany spośród naszego zespołu w moim mieście. W projekcie zaczęło się dziać, w powietrzu fruwały neurony, ciągłe burze mózgów. Za to drugie biuro deweloperskie czuło się nieco pomijane, a roboty operacyjnej jest tyle że zwyczajnie kierownik nie ma czasu myśleć czy ich dopieścił, czy przekazał każde info. Na przykład ja z 2 kolegami, wypracowaliśmy wiedzę ekspercką w jednym zakresie, która jest teraz kluczowa przed releasem, a zwyczajnie nie mamy czasu na przetransferowanie jej i wdrożenie operacyjne ludzi w drugim biurze - bo release na koniec miesiąca a szybciej i lepiej zrobimy to sami aniżeli oni - bo ich musielibyśmy nauczyć, potem pilnować przy pierwszej realizacji działań, a potem reviewować ich pracę.

Także nie jest tak słodko z tym pracowaniem w rozproszonych lokalizacjach i tylko jednym ziomkiem do pilnowania. A u mnie są to ludzie w wieku ok 30 lat, z doświadczeniem branżowym a nie nastolatkowi.

Od pracownika, czy to zdalnego, czy in-house wymaga się wykonania danej pracy w określonej jakości, na czas. Nie wyobrażam sobie skutecznego egzekwowania tego przez jedną osobę względem grupy nastolatków/studentów.
Z doświadczenia widzę, że praca zdalna może sprawdzić się w przypadku osób na pozycjach senior, ewentualnie mocniej doświadczonych regularów. W żadnej mierze nie wobec grupy juniorów.
Aby moder mógł pracować efektywnie dla studia, najpierw z całą pewnością musiałby spędzić kilka miesięcy w siedzibie firmy, poznając tajniki, narzędzia, metodologię pracy oraz zżywając się z zespołem.

Także nie widzę sensu w próbie przyjęcia ludzi z ProMods. Raczej dawanie szansy tym najlepszym i zainteresowanym - jak Mandlesoft, który chyba już półtora roku pracuje w SCS jak nie lepiej.
Ex-moderzy po przeszkoleniu mają szansę być lepszymi niż pracownicy zatrudnieni z ulicy.
02/06/2018 10:37 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
Misiek Offline
łachmyta
****
Trucker

Skąd: Mielec
Liczba postów: 961
Dołączył: 29/11/2015
Reputacja: 18
Podziękował: 175
Podziękowano mu 645 raz(y)
Post: #28
RE: Revisiting Germany - Odbudowa Niemiec
Tak sobie myśle i w sumie czy scs bedzie odnawiało polskie? Bo przecież na pewno muszą (Szczecin, Poznań i Wrocław) odnowić gdyż to podstawka a co z dlc? I czy będą jakieś akcenty (zamki czy cuś) Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02/06/2018 10:46 PM przez Misiek.)
02/06/2018 10:45 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #29
RE: Revisiting Germany - Odbudowa Niemiec
mrzumi co do pociągów to ja do Lublina jeździłem dość często ale to było kilka lat temu więc możliwe, że coś tam się zmieniło od tego czasu (wtedy miałem bezpośredni pociąg z Wrześni do samego Lublina i często jak się uwinąłem to mogłem tym samym pociągiem wrócić jeszcze tego samego dnia Tongue). Tak czy siak nie będę negował Twojej wypowiedzi bo dawno nie korzystałem z kolei i nie wiem jak i co na ten moment tam pokręcili z rozkładami.

Jeśli chodzi o tą pracę zdalną to w sumie też zaspokoiłeś moją ciekawość w tym zakresie rozwijając dokładniej jak to wygląda od środka.

Ale najważniejsze chyba dałeś ostatnie zdania z którym się w 100% muszę zgodzić: cyt. "Raczej dawanie szansy tym najlepszym i zainteresowanym - jak Mandlesoft, który chyba już półtora roku pracuje w SCS jak nie lepiej. Ex-moderzy po przeszkoleniu mają szansę być lepszymi niż pracownicy zatrudnieni z ulicy."

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03/06/2018 12:05 AM przez Michal_Z_gno.)
02/06/2018 11:59 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: mrzumi
Lanker Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 713
Dołączył: 12/08/2013
Reputacja: 22
Podziękował: 882
Podziękowano mu 863 raz(y)
Post: #30
RE: Revisiting Germany - Odbudowa Niemiec
Dziś na kanale SCS Software na YouTube pojawił się film z trasy Hamburg - Osnabrück pokazujący postępy w pracach nad odświeżeniem Niemiec. Smile





Na filmie widać też nowy pojazd AI i naczepy, oraz zmieniony układ menu gry z dodaną opcją ulepszania naczepy Cool

27/06/2018 06:49 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  New ETS2 Paint Jobs Pack: Germany Rabtuś 0 2,469 01/10/2014 04:31 PM
Ostatni post: Rabtuś

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa