Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moje sposoby na wjazd.
Autor Wiadomość
Misiek Offline
łachmyta
****
Trucker

Skąd: Mielec
Liczba postów: 961
Dołączył: 29/11/2015
Reputacja: 18
Podziękował: 175
Podziękowano mu 645 raz(y)
Post: #1
Moje sposoby na wjazd.
Witam w tym poradniku pokaże wam jak zrobić fajny wjazd na baze :-)
Sposób pierwszy:
Do tego sposobu użyjemy model "asphalt_ground". Którego najpierw należy postawić w dowolnym miejscu gdyż należy go zmniejszyć. Wiec stawiamy go, i klikamy na niego przy pomocy funkcji "Item Properties" klawisz P. Jak wejdziemy w ustawienie modelu to należy w "Scale" wyskalować nasz model. Pierwsze okienko jest odpowiedzialne za szerokość modelu. Drugie okienko służy do ustawienie grubości naszego obiektu. A ostatnie okienko służy do zwiększenia/zmniejszania długości naszego obiektu. Wiec polecam najpierw wszędzie ustawić 0,02 i wtedy ustawić na nasz wjazd. Po takim ustawieniu można wtedy ustawić odpowiednie wartości w modelu żeby pasował. (Nie przejmujcie się trawą Big Grin)

Image

Jak widzicie jest brzydki wjazd i mozna go rozwiązać w prosty sposób. Można wstawić tam próg zwalniający, albo drugi "asphalt_ground" którego oczywiście trzeba dobrze wyskalować i przechylić Wink

Image

I jak widać ładnie to nawet wygląda ale jeszcze zostają boki które w skrócie są brzydkie Big Grin Wiec ja osobić daje "wall_brick_01_nortch" z zakładki "Buildings". I te obiekty należy postawić po obydwóch stronach wjazdu i później należy opuścić te obiekty.

Image

Kiedyś dokończę i pokaże inne sposoby Big Grin
23/06/2018 02:00 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: WiTo , Michal_Z_gno , Pablo1985a8
GrakuPL Offline
World Designer
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 315
Dołączył: 11/07/2012
Reputacja: 21
Podziękował: 526
Podziękowano mu 899 raz(y)
Post: #2
RE: Moje sposoby na wjazd.
Fajnie, że pokazujesz co i jak, ale szkoda, że jest to delikatna popelina... :E

A co z trawą? Co z dużym kątem natarcia na podjazd? Co z ustawieniem tego najazdu prostopadle do drogi? :c

23/06/2018 04:13 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #3
RE: Moje sposoby na wjazd.
Ogólnie wszystko jest niby ok ale mogłeś dopisać, że należy pozbyć się trawy w tym miejscu Tongue


Ps. Oczywiście jest też inna i moim zdaniem lepsza technika czyli dajesz ten model asfaltu jak najniżej (różnica wysokości 0.01 lub nawet na 0.00) w stosunku do drogi i jak najbliżej się da i maskujesz w taki sposób łatą drogową Tongue
Image
Minimalizujesz w ten sposób przejścia między materiałami co wizualnie da ładniejszy efekt.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23/06/2018 04:38 PM przez Michal_Z_gno.)
23/06/2018 04:36 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Pablo1985a8
Misiek Offline
łachmyta
****
Trucker

Skąd: Mielec
Liczba postów: 961
Dołączył: 29/11/2015
Reputacja: 18
Podziękował: 175
Podziękowano mu 645 raz(y)
Post: #4
RE: Moje sposoby na wjazd.
(23/06/2018 04:13 PM)GrakuPL napisał(a):  Fajnie, że pokazujesz co i jak, ale szkoda, że jest to delikatna popelina... :E

A co z trawą? Co z dużym kątem natarcia na podjazd? Co z ustawieniem tego najazdu prostopadle do drogi? :c

Poradnik dawno pisany, ale w sumie mogłem poprawić. Pisze co z trawą. Chyba większość map makerów umie trawe usunąć. Jak i każdy map maker ma mózg i potrafi po swojemu ustawić.

(23/06/2018 04:36 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  Ogólnie wszystko jest niby ok ale mogłeś dopisać, że należy pozbyć się trawy w tym miejscu Tongue


Ps. Oczywiście jest też inna i moim zdaniem lepsza technika czyli dajesz ten model asfaltu jak najniżej (różnica wysokości 0.01 lub nawet na 0.00) w stosunku do drogi i jak najbliżej się da i maskujesz w taki sposób łatą drogową Tongue
Image
Minimalizujesz w ten sposób przejścia między materiałami co wizualnie da ładniejszy efekt.

Chyba by się map maker domyślił. A twój sposób też fajny Big Grin
23/06/2018 09:38 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno , Pablo1985a8
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa