Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 16 głosów - 2.56 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
System szkolenia kierowców ciężarówek.
Autor Wiadomość
Habibi99
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #11
Wybrane mandaty kwotowe w transporcie ciężkim.
Realizacja przewozu drogowego bez posiadania w pojeździe wymaganego dokumentu, z wyjątkiem wykresówek
50 złza brak każdego wymaganego dokumentu, nie więcej niż 500 zł

Skrócenie dziennego czasu odpoczynku przy realizacji przewozu drogowego o trzy godziny
500 zł

Przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy przy realizacji przewozu drogowego powyżej dwóch godzin
500 zł

Przekroczenie maksymalnego dziennego okresu prowadzenia pojazdu przy realizacji przewozu drogowego powyżej dwóch godzin
500 zł

Realizacja przewozu drogowego pojazdem nie wyposażonym w urządzenie rejestrujące
500 zł

Realizacja przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące, do którego podłączone zostały niedozwolone urządzenia dodatkowe
500 zł

Samowolna ingerencja w pracę urządzenia rejestrującego zainstalowanego w pojeździe, wskutek której nastąpiła zmiana wskazań urządzenia w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy lub przebytej drogi
500 zł

Nieokazanie wykresówki
200 za każdą wykresówkę, nie więcej niż 500

Okazanie wykresówki, na której stwierdzono dokonanie niedozwolonych, bez użycia urządzenia rejestrującego, ręcznych, automatycznych lub półautomatycznych zapisów prędkości, aktywności lub przebytej drogi
500 zł

Jednoczesne używanie kilku wykresówek przez kierowcę
500 zł

Okazanie wykresówki brudnej lub uszkodzonej
50 za każdą wykresówkę, nie więcej niż 500

Używanie więcej niż jednej karty kierowcy
500 zł

Posługiwanie się cudzą lub nieważną kartą kierowcy podczas prowadzenia pojazdu
500 zł

Niezgłoszenie faktu uszkodzenia lub utraty karty kierowcy
500 zł

Odmowa okazania karty kierowcy oraz wszelkich zapisów odręcznych i wydruków, jeżeli były wymagane, na żądanie uprawnionego organu kontrolnego
500 zł
18/10/2012 09:36 AM
Odpowiedz cytując ten post
Habibi99
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #12
Przewóz ładunków ponadnormatywnych.
Ładunki ponadnormatywne należą wszystkie towary, które przekraczają wymiary, wyznaczone przez międzynarodowe i krajowe przepisy.

Do ładunków ponad gabarytowych zalicza się:

- dłużycowe, czyli towary, których długość przekracza więcej niż 1/3 lub więcej niż 2m powierzchnię ładunkową pojazdu

- specjalne ładunki, czyli wszystkie produkty wymagające zapewnienia szczególnych warunków przewozu

- szczególnie ciężkie, ładunek którego masa wraz z pojazdem powoduje nacisk na oś pojazdu większy niż 10 ton.

Transport ładunków ponad gabarytowych następuje przy wykorzystaniu specjalnych naczep, wagonów, statków czy też barek. Najczęściej transport ładunków ponad gabarytowych wymaga uzyskania zezwolenia od określonego regionalnego wydziału komunikacji oraz porozumienia się z zarządcami wykorzystywanych w transporcie dróg. Ubieganie się o tego typu zezwolenie związane jest z podaniem szczegółów na temat ładunku: rodzaju, dokładnych wymiarów i proponowanego środka transportu. Dodatkowo przewóz ładunków o dużych wymiarach wymaga zastosowania specjalnego oznakowania.

Szkolenie

Szkolenie organizowane jest na podstawie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lipca 2008 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym (Dz.U. Nr 132, poz. 839)

Szkolenie dotyczy:

1. osób odpowiedzialnych za utrzymanie porządku podczas przemarszu procesji, pielgrzymki lub konduktu pogrzebowego

2. umundurowanych i odpowiednio oznakowanych pracowników nadzoru ruchu komunikacji miejskiej

3. pilotów pojazdów nienormatywnych

4. członków zespołu ratownictwa medycznego - podczas akcji prowadzenia medycznych czynności ratunkowych

5. pracowników kolejowych na przejeździe kolejowym

6. osób działających w imieniu zarządcy drogi oraz osób wykonujących roboty na drodze na zlecenie lub za zgodą zarządcy drogi

7. osób nadzorujących bezpieczne przejście dzieci przez jezdnię, w wyznaczonym miejscu

8. kierujących autobusem szkolnym w miejscach postoju związanych z wsiadaniem lub wysiadaniem dzieci

BKoszt szkolenia 350 zł od osoby.

Potwierdzeniem ukończenia szkolenia jest pozytywne zaliczenie testu i egzaminu praktycznego
(zgodne z zakresem programu szkolenia).

Dokumentem potwierdzającym posiadanie uprawnień do wykonywania niektórych czynności związanych z kierowaniem ruchem drogowym jest zaświadczenie wydane przez Dyrektora WORD.

Image
http://www.youtube.com/watch?v=_Z6hK-_EAlI
18/10/2012 02:04 PM
Odpowiedz cytując ten post
Habibi99
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #13
Kurs na przewóz zwierząt.
W myśl art. 6 ust. 5 Rozporządzenie Rady (WE) nr 1/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie ochrony zwierząt podczas transportu i związanych z tym działań oraz zmieniające dyrektywy 64/432/EWG i 93/119/WE oraz rozporządzenie (WE) nr 1255/97 (Dz. Urz. UE nr L 3/1), do prowadzenia pojazdu lub obsługi pojazdu transportującego zwierzęta, uprawnione są jedynie osoby posiadające licencję.
Image
Podczas transportu zwierząt licencja powinna być dostępna dla kontrolujących.

Znajomość przepisów i zasad postępowania przy organizacji przewozu żywych zwierząt jest ustawowym obowiązkiem wszystkich pracowników bezpośrednio uczestniczących w procesie transportu - kierowców, konwojentów, pracowników baz przeładunkowych i punktów gromadzenia zwierząt.
Image
Odbycie szkolenia zalecane jest również dla przedsiębiorców, kadry kierowniczej i pracowników odpowiedzialnych za organizację transportu, zatrudnionych w firmach przewozowych i zakładach przetwórstwa zwierząt.

Szkolenie trwa 1 dzień (8 godzin) i zakończone jest egzaminem składanym przed komisją powołaną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 18 maja 2007 r. w sprawie powoływania komisji egzaminacyjnej, która przeprowadza egzamin kończący szkolenie osób wykonujących czynności w zakresie transportu lub obsługi zwierząt (Dz. U. Nr 98, poz. 654).

Pozytywnie zdany egzamin upoważnia do uzyskania licencji do transportu zwierząt, wymaganej przez służby weterynaryjne oraz Inspekcję Transportu Drogowego. Dwujęzyczny dokument (w języku polskim i angielskim) o nazwie "Licencja dla kierowców i osób obsługujących transport zwierząt" uprawnia do wykonywania czynności związanych z transportem zwierząt i obowiązuje na terenie Polski oraz wszystkich krajów Unii Europejskiej.

Cena kursu około 339 zł.
18/10/2012 03:40 PM
Odpowiedz cytując ten post
Habibi99
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #14
Transport towarów w systemie ECO Combi
Według opublikowanych wyników trwającego 2 lata eksperymentu wykorzystania 25 metrowych, ważących 60 ton ciężarówek "Eco-Combi" w transporcie drogowym, nie zaobserwowano nagatywnych oddziaływań tego pojazdu na ruch drogowy , szczególnie w okolicach miasta Stuttgart, gdzie wykorzystywano pojazd.
Pierwotnie zaplanowana na 2 lata do 30 września 2008 próba wykorzystania niestandardowego modelu ciężarówki nie zostanie przedłużona. " Takie monstrualne pojazdy nadają sie na australijskie szerokie autostrady, ale nie na nasze zakorkowane drogi" - powiedział jeden z członków partii zielonych Werner Wölfle. Mimo to Ministerstwo zdecydowało opublikować wyniki eksperymentu.
Image
Przewodniczący lokalnego samorządu w Stuttgardzie wydał na lata 2006 i 2007 specjalne tymczasowe pozwolenie na doprowadzenie do ruchu na ściśle określonych odcinkach dróg tej ogromnej ciężarówki dla celów badawczych.
Ciężarówka ta dostarczała silniki Mercedesa z Stuttgart- Untertürkheim do oddalonej o kilkanaście kilometrów fabryki w miejscowości Sindelfingen.

Tamtejszy Auto - Club ACE uważa, iż zastosowanie tzw. "Gigalinerów" , dłuższych o 7 metrów od standardowej ciężarówki to dobre rozwiązanie, które mogłoby w dużej części przenieść dotychczas transportowane drogą kolejową towary na transport samochodowy.
Samochód wyposażony został w Active Break Assist. Według obecnie obowiązujących w Niemczech przepisów najdłuższy pojazd może mieć 18,75 metra długości i nie przekraczać masę całkowitą 40 ton .

w następnym artykule dodam coś więcej o transporcie ECO Combi oraz systemie szkolenia kierowców poruszających się takim zestawem.
22/10/2012 02:21 PM
Odpowiedz cytując ten post
Habibi99
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #15
Zabezpieczenie siodła
Udało mi się znaleźć filmik może nie tyle co ciekawy i wciągający, ale pokazujący i dający do myślenia. Filmik pokazuje rażący błąd jakim jest nie upewnienie się czy mamy ,,zapięte siodło". Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia jakie może spowodować wypięcie naczepy. Podczas szkolenia kierowców kat. C+E szczególnie w przypadku zestawu typu ciągnik siodłowy + naczepa zwraca się na element sprzęgania dużą uwagę, jednak to jak kierowca zawodowy podchodzi do tej sprawy podczas codziennej pracy bywa różne.
Zapraszam do obejrzenia filmiku.

http://www.youtube.com/watch?v=AihdQ0H5W...ure=g-vrec
24/10/2012 12:58 PM
Odpowiedz cytując ten post
Habibi99
Gość
Gość

Skąd:
 
Podziękował:
Podziękowano mu raz(y)
Post: #16
Transport Szkła
Naczepy do przewozu szkła typu inloader (innenlader) coraz częściej spotykane są na polskich drogach. Spełniają one wymogi określone w przemyśle szklarskim i jednocześnie zapewniają elastyczność i kreatywność firmom przewozowym, wdrażanie optymalnych rozwiązań dostosowanych do transportu pod względem technicznym jak i ekonomicznym.

1. Konstrukcja naczep pozwala na umieszczenie wewnątrz, pomiędzy jej ścianami stojaka, na którym znajdują się tafle szkła. Aby można było wewnątrz naczepy umieścić stojak (typ A lub L) naczepa nie posiada klasycznych osi umieszczonych pod podłogą normalnej powierzchni załadunkowej. Można powiedzieć, iż naczepa do szkła jest „pusta w środku”. Po otwarciu tylnych drzwi widzimy podłoże, na którym ona stoi, a nie jej podłogę. Utworzona jest tzw. rynna w którą wsuwany jest stojak (stelaż) z taflami szkła – stąd nazwa: inloader. Stelaż ze szkłem „wypełnia” naczepę czyli można powiedzieć, iż ją w pewien sposób usztywnia i stabilizuje.
Image

2. Naczepa wyposażona jest w zawieszonych niezależnie 6 półosi. Maksymalny nacisk na każdą to 4,5 t., czyli łącznie uzyskujemy 27 t. oraz 12 t. na czop sprzęgłowy. A więc masa całkowita naczepy z ładunkiem może wynosić maksymalnie 39 ton. Masa własna naczepy oscyluje w granicach 8 t. Stosunkowo niską wagę naczepy uzyskano wykorzystując stal o podwyższonej wytrzymałości, co pozwoliło zmniejszyć grubość zastosowanych profili stalowych. Wprawdzie naczepa może przewozić ok. 30 t. szkła, należy jednak pamiętać, iż w Polsce masa całkowita zestawu (ciągnik + naczepa + ładunek) nie może przekroczyć 40 t.
Image

3. Skrzynia ładunkowa w tradycyjnych naczepach inloader ma długość ok. 7, 5 m, możliwe jest więc przewożenie ładunków szkła o wymiarach jumbo 6x3,20 m i dłuższych, np. o długości ok. 7 m. Inny rodzaj oferowanych naczep ma dodatkową przestrzeń ładunkową w przedniej części, w tzw. step deck, gdzie mogą być przewożone ładunki z powrotem z firmy szklarskiej do huty. Mogą być to tafle szkła o mniejszych wymiarach (max. 4,50x2,55 m) na stojaku lub wręcz stłuczka szklana w pojemniku o łącznym ciężarze do 3 ton. Naczepy z tą dodatkową przestrzenią ładunkową mogą przewozić ładunki o długości nawet do 13, 60 m (wliczając 2,50 w części przedniej), ale maksymalna wysokość ładunku jest wtedy zmniejszona do 2,80 m.
Image

4. W celu bezpiecznego przewozu takiego kruchego ładunku, jakim jest szkło, naczepa inloader posiada specjalne urządzenie zwane Hydro-Push, które zabezpiecza ładunek przed przemieszczeniem się podczas jazdy . Urządzenie to ma specjalne „łapy”, które dociskają szkło z dwóch stron do stojaka i utrzymują tafle w takiej pozycji, w jakiej zostały załadowane. Najczęściej elementami dociskającymi są poziomo ułożone płyty o długości ok. 2 m, po dwie z każdej strony, ale możliwe jest zamontowanie do sześciu płyt dociskających z każdej strony, które są indywidualnie sterowane w zależności od zmiennych gabarytów przewożonego ładunku. System wyposażony jest też we własny silnik elektryczny, pompę, zbiornik olejowy oraz ręczną pompę niezbędną w przypadku awarii.
Image
Umieszczenie stojaka ze szkłem odbywa się poprzez wykorzystanie elektro-pneumatycznego układu umożliwiającego podniesienie lub opuszczenie naczepy. Czyli po podjechaniu do stojaka ze szkłem naczepa jest opuszczana na wysokość ok. 9 cm, kierowca cofając pojazd najeżdża na stojak który jest wsuwany w rynnę naczepy jak szuflada. Po umieszczeniu stojaka wewnątrz naczepy jest ona podnoszona na wysokość ok. 45 cm i w takim położeniu szkło jest transportowane. Przy wyładunku następuje proces odwrotny – naczepa zostaje opuszczona.
Image

5. Bardzo ważną rolę pełnią również tylne drzwi naczepy, które po zamknięciu spinają boki naczepy, usztywniają ją i stabilizują. Uruchamiane są one w sposób pneumatyczny oraz posiadają dodatkowy mechanizm zabezpieczający. Naczepa posiada zwykle opończę (plandekę) zabezpieczającą cały ładunek przed działaniem warunków atmosferycznych. Zastosowany rodzaj plandek ściśle opinających się na metalowej ramie zapewnia mniejsze opory powietrza. Możliwe jest również, aby na życzenie klienta zewnętrzne ścianki naczepy były wykonane z tworzywa sztucznego lub blachy aluminiowej czy stalowej. Nowsze typy naczep mają specjalną, aerodynamiczną sylwetkę, dzięki czemu można znacznie ograniczyć zużycie paliwa. Naczepy czołowych producentów przeszły badania w tunelu aerodynamicznym, co pomogło opracować najbardziej optymalny kształt.
lakierowanie naczepy jest wykonywanie z zachowaniem barw firmowych klientów czyli tzw. corporate design. Wewnętrzna, dodatkowa bawełniana plandeka, umieszczona pod dachem, chroni szkło przed skraplającą się wodą, niektóre naczepy mają również zainstalowany system wentylacji wymuszonej do utrzymywania odpowiedniej wilgotności wewnątrz naczepy w czasie transportu.

6. Tradycyjnym wyposażeniem naczepy do szkła jest układ hamulcowy z systemem ABS, sterowaniem elektronicznym EBS*), w którego skład wchodzi również system RSS zabezpieczający przed zbytnim przechylaniem naczepy, np. na zakrętach lub w innych ciasnych manewrach. Układ elektryczny wyposażono w lampy obrysowe, tylne, reflektor zewnętrzny i wewnętrzny. Naczepy tego typu pochodzące od różnych producentów, mogą się oczywiście różnić marką ogumienia oraz wyposażeniem, ale idea przewozu szkła pozostaje taka sama.

7. Dostępne są również pojazdy typu inloader do przewozu stojaków ze szkłem wewnątrz hal magazynowych.
Image

Link do Bloga Polskie Szkło. Równie ciekawie i przejrzyście opisane .
http://polskie-szklo.blogspot.com/2012/0...-szka.html
25/10/2012 07:58 AM
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa