Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optymalizacja gry - układ modów.
Autor Wiadomość
Rene-GAD Offline
Forumowy GAD
****
Trucker

Skąd: Nowa Sól / Berlin
Liczba postów: 2,799
Dołączył: 09/05/2014
Reputacja: 137
Podziękował: 3116
Podziękowano mu 3302 raz(y)
Post: #1
Optymalizacja gry - układ modów.
Cześć.

Czy istnieje w ogóle coś takiego jak optymalizacja modów w menagerze żeby gra się łatwiej/szybciej wczytywała ??
Czyli co na górę co na sam dół ??

Mój folder mod ETS ma 35GB Tongue
W ATS tylk 4.8 GB Big Grin

ETS 2 + DLC + ten -> Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. + DAF XF 105 by Vad&K
ATS + DLC + ten -> Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. + Freightliner FLB by Harven - Reedit by Borsuk / Peterbilt 389 by Viper
Naczepy typu "gabaryt" by Roadhunter ; AI by Jazzycat

Image
09/11/2018 11:12 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Online
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 14,214
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 540
Podziękował: 24544
Podziękowano mu 11390 raz(y)
Post: #2
RE: Optymalizacja gry - układ modów.
Ogólnie to mody się ustawia tak aby się ze sobą "nie gryzły" (kolejności np. mapek itp.) ale aby kolejność miała jakiś wpływ na optymalizację to nie słyszałem. Zresztą to chyba nawet na logikę nie ma znaczenia bo w końcu i tak gra musi przemielić te wszystkie mody a czy wczyta coś pierwsze a coś drugie to raczej mało istotne bo i tak to musi odczytać.
No ale może niech się jeszcze wypowie ktoś mądrzejszy w tych kolejnościach modów bo ja w tym temacie to raczej tak średnio jestem (na tych modach których używam nie mam takiego problemu) Tongue

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
09/11/2018 11:56 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Rene-GAD Offline
Forumowy GAD
****
Trucker

Skąd: Nowa Sól / Berlin
Liczba postów: 2,799
Dołączył: 09/05/2014
Reputacja: 137
Podziękował: 3116
Podziękowano mu 3302 raz(y)
Post: #3
RE: Optymalizacja gry - układ modów.
Komp tak czy siak to wczytuje - w ATS chwilę, w ETS ciut dłużej...
Ale skoro to i tak bez znaczenia... to wszystko jasne.

ETS 2 + DLC + ten -> Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. + DAF XF 105 by Vad&K
ATS + DLC + ten -> Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. + Freightliner FLB by Harven - Reedit by Borsuk / Peterbilt 389 by Viper
Naczepy typu "gabaryt" by Roadhunter ; AI by Jazzycat

Image
10/11/2018 08:03 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Borsuk Offline
Go ahead, make my day.
****
Trucker

Skąd: 52°10′14″N 20°48′43″E
Liczba postów: 1,804
Dołączył: 26/02/2014
Reputacja: 130
Podziękował: 225
Podziękowano mu 2281 raz(y)
Post: #4
RE: Optymalizacja gry - układ modów.
(10/11/2018 08:03 AM)Rene-GAD napisał(a):  Komp tak czy siak to wczytuje - w ATS chwilę, w ETS ciut dłużej...
Ale skoro to i tak bez znaczenia... to wszystko jasne.

Trudno żeby 35GB modów wczytywało się tyle samo czasu co 4,8GB Smile. Dysk twardy oraz pamięć RAM ma swoją określoną przepustowość i praw fizyki Pan nie zmienisz. Jak masz do przejechania dłuższy dystans to jazda trwa dłużej Wink.

Optymalizacja modów polega głównie na tym by jak to celnie napisał Michał mody się nie gryzły, ich funkcje się niepotrzebnie nie dublowały, mody nieużywane powinny zostać całkowicie usunięte z folderu mod, jeśli to dysk HDD ważny jest także poziom defragmentacji plików.

Image

Never ending beta edition since 2012
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10/11/2018 10:12 AM przez Borsuk.)
10/11/2018 10:05 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
Michal_Z_gno Online
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 14,214
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 540
Podziękował: 24544
Podziękowano mu 11390 raz(y)
Post: #5
RE: Optymalizacja gry - układ modów.
Tu można jeszcze dopisać, że ważne jest też dobieranie modów wykonanych zgodnie ze sztuką i w miarę optymalnie wykonanych.
Jeśli chodzi o to wykonanie zgodnie ze sztuką to w przypadku np. pojazdów unikać raczej wersji typu edit by ….. (czyli np. Scania RJL edit by ktoś tam) ponieważ sam nie raz spotkałem się z takimi reeditami gdzie mod ważył ok 80mb a po usunięciu zbędnych "śmieci" (nie używanych .dds, .pmg .mat itp.) mod chudł o 20 - 30MB - po prostu często w takich modach ktoś po prostu dokłada, przerabia i pakuję wszystko do starego .scs zamiast zrobić to w czystym nowym archiwum a później mamy jeden wielki śmietnik.
Tak więc ważnym kluczem do optymalizacji gry jest dobór dobrej klasy modyfikacji i nie łapanie się na byle co.

Dodatkowo jeśli ktoś też ma wiedzę o modowaniu może samemu sobie trochę dostosować mody na własny użytek np. usunąć zbędne definicje które się nadpisują (np. mamy dwa mody na grafikę czy pogodę i oba ingerują w tę samą definicję więc z tego który ma niższy priorytet w grze możemy usunąć tego defa bo jest on i tak nieużytkowany fizycznie przez grę) oczywiście takie dwa mody można też sobie przerobić na jeden większy i też będzie to mniej plików .scs do przemiału przez grę a co za tym idzie będzie trochę większy porządek ale oczywiście też nie należy pakować wszystkiego do jednego .scs który będzie ważył nie wiadomo ile GB - czyli działać z głową. Tak więc na tym polu też można coś podziałać no ale tu trzeba mieć jednak troszeczkę wiedzy co i jak aby sobie nie zaszkodzić i nie spsuć gry Tongue

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
10/11/2018 12:31 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości