Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modelowanie 3D - GrakuPL
Autor Wiadomość
GrakuPL Offline
World Designer
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 320
Dołączył: 11/07/2012
Reputacja: 20
Podziękował: 526
Podziękowano mu 884 raz(y)
Post: #1
Modelowanie 3D - GrakuPL
Witam. Wink

W końcu udało mi się przysiąść by rozpocząć naukę w programie blender.

Wielkie podziękowania dla Dominiko, który poświęcił mi godzinę czasu i wytłumaczył jak wyeksportować model do gry, bo z tym miałem największy problem.

Dziękuje również Michałowi, temu czerwonemu z GNO. On również ma w tym swoją cegiełke bo próbował mi to wytłumaczyć około rok temu.

Dziękuję również Michaleczeq'owi... Właściwie to dopiero za to, że będę mu truł tyłek bo jeszcze trochę się muszę nauczyć. Big Grin

No i fotki:

Image

Image

Nie jest idealnie... Jaa wieeeem. W Map Editorze jednak też zaczynałem od baz gdzieś na gotowych modelach "plaza", a teraz o... Smile

Model ma 60 krawędzi i będzie znajdował się w pewnej odległości od użytkownika. Jest zrobiony w tło. Smile

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04/12/2018 03:31 PM przez GrakuPL.)
04/12/2018 03:31 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Dominiko , MATAMET , LukaszTrakeR , .:KoxTrucker:. , Michal_Z_gno , Jakubek , PLAYER
Iśmik Offline
król
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 569
Dołączył: 18/11/2013
Reputacja: 11
Podziękował: 305
Podziękowano mu 594 raz(y)
Post: #2
RE: Modelowanie 3D - GrakuPL
Czy mi się wydaje, czy to powinno być dłuższe?
04/12/2018 04:18 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: GrakuPL
GrakuPL Offline
World Designer
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 320
Dołączył: 11/07/2012
Reputacja: 20
Podziękował: 526
Podziękowano mu 884 raz(y)
Post: #3
RE: Modelowanie 3D - GrakuPL
Powinno, mój błąd. Na szczęście można to łatwo przeskalować w ME. Byłem tak zaabsorbowany samym faktem tworzenia modelu, że nie zwróciłem na to uwagi. Big Grin

04/12/2018 04:22 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: PLAYER
.:KoxTrucker:. Offline
Na detoksie etsowym
****
Trucker

Skąd: Z Polski :P
Liczba postów: 1,381
Dołączył: 22/10/2014
Reputacja: 44
Podziękował: 2970
Podziękowano mu 952 raz(y)
Post: #4
RE: Modelowanie 3D - GrakuPL
Graku modelarstwo wirtualne kozak jak na pierwszy czas! Smile
10/10 na start. A i kiedy powrót na budowePytajnik
04/12/2018 04:30 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: GrakuPL , PLAYER
GrakuPL Offline
World Designer
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 320
Dołączył: 11/07/2012
Reputacja: 20
Podziękował: 526
Podziękowano mu 884 raz(y)
Post: #5
RE: Modelowanie 3D - GrakuPL
Materiał z budowy czeka na komputerze... Musze go w końcu poskładać. Tongue

04/12/2018 07:48 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
Jakubek1993 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Wałbrzych
Liczba postów: 94
Dołączył: 17/04/2017
Reputacja: 0
Podziękował: 11
Podziękowano mu 93 raz(y)
Post: #6
RE: Modelowanie 3D - GrakuPL
Ostrowia więc domyślam się że albo przy S8 będzie na PR albo w samym Ostrowie Mazowieckim. Super robota,wiadaom zawsze cieszy jak się coś uda Smile
04/12/2018 07:56 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: GrakuPL
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,081
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 616
Podziękował: 32430
Podziękowano mu 14461 raz(y)
Post: #7
RE: Modelowanie 3D - GrakuPL
Jak na pierwszy własny model jest super zwłaszcza, że zacząć jest najtrudniej a później im dłużej się w tym siedzi tym jest łatwiej aż w pewnym momencie robi się za łatwo i szuka się kolejnych wyzwań Tongue

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
04/12/2018 11:01 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: GrakuPL
GrakuPL Offline
World Designer
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 320
Dołączył: 11/07/2012
Reputacja: 20
Podziękował: 526
Podziękowano mu 884 raz(y)
Post: #8
RE: Modelowanie 3D - GrakuPL
No i mój drugi model - Myjka dla busów i ciągników siodłowych... Rolniczych w sumie też. Tongue

Póki co jest to wersja dla VSki w której pracuje, mam jednak w planie przygotowanie innej palety barw, wersji low poly itd. Wtedy model ujrzy światło dzienne.

Model robiłem trzy dni... W realizacji pomogli mi Dominiko i Michaleczeq. Smile

Image

Image

Image

Image

06/12/2018 11:17 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno , SHAKYxK!NG , Dominiko , Bozo , MATAMET
Iśmik Offline
król
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 569
Dołączył: 18/11/2013
Reputacja: 11
Podziękował: 305
Podziękowano mu 594 raz(y)
Post: #9
RE: Modelowanie 3D - GrakuPL
Low poly, low poly... W tym momencie już jest lowpoly widzę XD
Podoba mi się to Big Grin
06/12/2018 11:44 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: GrakuPL
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,081
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 616
Podziękował: 32430
Podziękowano mu 14461 raz(y)
Post: #10
RE: Modelowanie 3D - GrakuPL
(06/12/2018 11:44 AM)Iśmik napisał(a):  Low poly, low poly... W tym momencie już jest lowpoly widzę XD
Podoba mi się to Big Grin

Tylko, że low poly i high poly w przypadku modeli do ME a na przykład pojazdów to są zupełnie różne rzeczy i są tu inne standardy wykonywania. A konkretniej model nawet najbardziej high poly jeśli ma być użyty w ME musi być zrobiony jak najbardziej oszczędnie jeśli chodzi o ilość krawędzi i tu sztuką jest wyciągnąć teksturami z najprostszej bryły coś przyjemnego wizualnie.
Całość jest uwarunkowana prostą zasadą: w grze jedziemy jednym góra dwoma modelami pojazdu na raz (i tu możemy sobie pozwolić na coś więcej detali) a modele do ME występują w grupach i to często w dużych grupach więc jeśli każdy z nich byłby mega high poly to mielibyśmy lagi jak diabli Tongue
Więc modele wykonane do ME ocenia się wyłącznie wizualnie (czy efekt ogólny jest spoko) a nie pod względem ilość krawędzi czy tam jakiś innych nieznaczących detali.
W swoim życiu wykonałem już setki modeli do ME i trochę aut też się zrobiło więc uwierz, że pojazd do gry to nie jest dokładnie to samo co model do użytku w MapEditorze jeśli chodzi o tą właśnie ilość detali na jaką sobie można pozwolić Tongue

A myjnia fajnie wygląda i nawet świeci Tongue

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06/12/2018 01:06 PM przez Michal_Z_gno.)
06/12/2018 12:50 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: GrakuPL , Dominiko , Owca , legutek22 , MATAMET
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Modelowanie do ets stylonex 9 647 30/05/2020 07:03 AM
Ostatni post: PLAYER

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości