Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Luźnie rozmowy ogólne na temat MapEditora
Autor Wiadomość
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 13,763
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 552
Podziękował: 25607
Podziękowano mu 11728 raz(y)
Post: #1
Luźnie rozmowy ogólne na temat MapEditora
W tym temacie Można sobie porozmawiać w luźny i niezobowiązujący sposób o szeroko pojętej tematyce pracy w Map Editorze.


U GrakuPL w temacie robił się bałagan więc tu macie miejsce do kontynuowana dyskusji o wszystkim i niczym związanym z ME oczywiście.



________________________________________________________________

To fakt pogoda jest wyjątkowo ładna jak na tę porę roku i nawet sobie uchyliłem okno w pokoju aby było przyjemniej Tongue

Ale jeszcze tylko dodam coś odnośnie planowanych chodników typu buildings to trochę pracy Cię czeka bo jednak w standardzie DLC jest za mało wymiarów jeśli chodzi o szerokości - wiem z praktyki, że czasem w ME chcę się coś zdziałać a tu chodnik jest albo za wąski albo za szeroki i trzeba kombinować więc jak tam będziesz przy tym działał to miej na uwadze aby rozszerzyć zakres szerokości tych modeli bo same "warianty malowań" mogą okazać się półśrodkiem Tongue


Ps. A co do PM to właśnie o to mi chodziło, że powinien wyjść jakiś PILNY FIX na te "pink textury" jak tylko pojawiły się pierwsze wzmianki o tym.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09/02/2019 01:04 PM przez Michal_Z_gno.)
08/02/2019 01:43 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michaleczeq Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 184
Dołączył: 20/09/2016
Reputacja: 13
Podziękował: 52
Podziękowano mu 481 raz(y)
Post: #2
RE: Graku w ME
(08/02/2019 01:43 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  ... więc jak tam będziesz przy tym działał to miej na uwadze aby rozszerzyć zakres szerokości tych modeli bo same "warianty malowań" mogą okazać się półśrodkiem Tongue

Póki co musi starczyć "domyślna" scsowa szerokość. Nie mam tyle czasu żeby to wszystko ogarnąć a tego jest sporo, ale porobiłem jakieś 10 wyglądów chodnika dla prefabów i musi to starczyć jak na razie.

Więcej na ten temat się nie będę tu rozpisywał bo to nie temat o PRce, a o pracach Graka.
08/02/2019 01:59 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
DIESIRAE Offline
Vip
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 145
Dołączył: 24/05/2015
Reputacja: 14
Podziękował: 11
Podziękowano mu 631 raz(y)
Post: #3
RE: Graku w ME
Jeeesssu Graku, masz skórę, komórę, dziewuchę i furę ale jak zdałeś w takim razie egzamin na prawko skoro nie znasz polskich znaków drogowych Szczerbol i zasad ich stosowania Wykrzyknik SKAAANDAL WykrzyknikSzczerbol, który zapewne dotyczy 90% a może i nawet więcej kierowców Wink bo co ma piernik do wiatraka jeśli chodzi o znajomość zasad oznakowania w kontekście tego jak postrzegają je kierujący pojazdami. Wg obowiązującej nazwijmy to dyrektywy GDDKiA znaki mają być widoczne, czytelne i zrozumiałe dlatego też od kilku stare oznakowanie jest sukcesywnie wymieniane na nowe co generuje niemałe koszty i dlatego też często padają pytania o sens takiej masowej operacji Szczerbol Niemniej świeżo oddane do użytku drogi są znakowane po nowemu co nie znaczy jednak, że wszystkie wytyczne są jasne i w dalszym ciągu występuje pewna dowolność znakowania tablicami.

Cytat:Nie macie normalnych strzałek w projekcie żeby na ekspresówce używać szablonów zrobionych pod autostrady?

Image

Image

Image

Pytałeś Elocie o strzałki Facepalm CzY to są Twoim zdaniem typowe tablice na drogi ekspresowePytajnik oczywiście chodzi mi głównie o strzałki Szczerbol ich długość szablonowość czy co tam masz na myśli Tongue

Cytat:A dla mnie jest nieistotna twoja opinia jeśli nawet nie chcesz podać miejsca gdzie coś jest źle. Bo jestem na 100% pewien że podasz miejsce które zostało stworzone przez Poland Rebuilding a wchłonięte przez ProMods.
Poza tym mówisz że się czepiam, mylę się? Tak powinno być?

Odpuść sobie Elocie dywagacje na temat terenów które Twoim i chyba nie tylko Twoim zdaniem wchłonął PM bo na ten temat dosadnie i zgodnie z prawdą wyraził się swego czasu Radol co nie zmienia faktu, że chętnie się podpisujecie pod nie swoim ani nie prostujecie, że to nie wasze CkmBig Grin Te tereny mają już ponad 4lata więc nie ma się co chyba ich czepiać jeśli chodzi o wygląd chociaż moim zdaniem i tak się ciągle bronią Szczerbol

CO do przechodzenia tekstur asfaltu i innych pierdół które podobno są niskim standardem w grze to żeby raz na zawsze rozwiązać temat proszę;

Image

Image

To jest realizm Szczerbol więc niech nikt nie pisze, że ostre krawędzie przejścia jednej tekstury jezdni w drugą jest jakimś błędem, anachronizmem nie takim standardem czy jakimś tam innym wymysłem Szczerbol (na fotach dwa szybkie przykłady pierwsze z brzegu ale polska rzeczywistość drogowa jest znana tym którzy dużo jeżdżą i widzą więcej niż tylko koniec kierownicy Wink)

Już bardziej takie widoki rażą w oczy przynajmniej mnie

Image

A.D 2019 gra rozwijana cały czas a ciągle widzimy w wielu miejscach kwadratowe linie na zakrętach szczerbol: to nawet nie błąd a mała wizerunkowa katastrofa Szczerbol moim zdaniemTongue byleby tylko znaki przesłoniły swoim wysokim stanem te niby drobne niedociągnięciaWink

i wcale tak nie jest jak np. w przypadku takich kanciastych Lini

Cytat: Czy ktokolwiek czepiał się SCSu o takie rzeczy których nie jesteśmy w stanie dopracować, nie ze względu na skale ale ograniczoną ilość narzędzi i możliwości edytora?

że nie da się tego dopracować bo nie ma narzędzi, bo akurat Nasz Michał temat rozwiązał ale tak jak napisał Graku na wszystko przyjdzie pora w odpowiednim czasieTongue Było nie było staramy się unikać takich absurdów jak skocznie na autostradach

Image

czy wysoki poziom oznakowania Big Grin

Image

czy to błąd czy wielbłąd to już ocena indywidualna w końcu to wszystko robione jest dla Was więc nie ma co chyba marudzić bo inaczej gdyby nie scena moderska ta gra już dawno odeszłaby do lamusa Wink

Cytat:Te chodniki zapewne są robione Brushem ale jak wiadomo teren przy drodze zawsze ma duże pola brusha i robią to z ALTem żeby były takie właśnie ostre przejścia.
A stawianie modeli chodników czy bezier patcha jako chodnik to też daleko na tym się nie zajdzie, chyba że zrobić jakiś lowpoly model chodnika z dobrymi teksturami jako buildings to już by miało jakiś sens.

Kolega ma po części rację Wink ale funkcja brusha się rozwinęła, jest teraz możliwość "cieniowania" od strony jezdni ale ograniczeniem jest to "duże" pole brusha im dalej od drogi tym szerszy teren "brushowania" co w przypadku chodników w którymś momencie czyni je absurdalnie szerokimi chociaż wygląd tego cieniowania czyni je akceptowalnymi. Miejmy nadzieję, że SCS ogranie ten temat i będzie możliwość "zabrushowania" chodnika o rozsądnej szerokości bo jednak minimalizm jeśli chodzi o ilość luzem ustawionych wszelakich elementów/modeli na mapie (nie dot. brushowania terenu) to większa płynność gry i mniejsze szanse na awarie procesora Wink

P.S awarie procesora są bzdurą, widoczne lagi przy 50-60fps to nic innego jak chyba zmiany w silniku gry, większy bufor dla geometrii generowanej lokacji, błędy w odległościach ustawienia poszczególnych modeli/elementów mapy od "kamery głównej" czyli tej w trucku (lagowanie szczególnie odczuwalne przy zatrzymaniu i zmianach kierunków jazdy w obrębie skrzyżowań na co również ma chyba wpływ sposób i częstotliwość spawnowania pojazdów AI).

Temat dotyczy prac Graka w ME Szczerbol jak sami widzicie idzie mu coraz lepiej ale czujność jest równie ważna bo przynajmniej wiemy co Wam najbardziej przeszkadza a My to zrobimy i tak po swojemu TongueBig Grin
08/02/2019 08:03 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: MatrixGamesPL , Michal_Z_gno , .:KoxTrucker:.
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 13,763
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 552
Podziękował: 25607
Podziękowano mu 11728 raz(y)
Post: #4
RE: Graku w ME
DIESIRAE a ten nowy wzór strzałek nie jest czasem jeszcze jako "oznakowanie doświadczalne" - przynajmniej tak jest na S5 koło Gniezna na odcinku oddanym w maju 2017 roku.
Image
Czyli po prostu wprowadzają pewnie nowy wzór tablic i aktualnie trwa okres przejściowy więc mogą być zarówno nowe jak i stare tablice (zależy kiedy dany odcinek był oddany do użytku) i oba wzory są dopuszczalne czyli nie jest to błąd u graka (jedyne co jest źle to kolor jest autostradowy ale o tym to tam pisał już ktoś wyżej).

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08/02/2019 08:38 PM przez Michal_Z_gno.)
08/02/2019 08:36 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
DIESIRAE Offline
Vip
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 145
Dołączył: 24/05/2015
Reputacja: 14
Podziękował: 11
Podziękowano mu 631 raz(y)
Post: #5
RE: Graku w ME
(08/02/2019 08:36 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  DIESIRAE a ten nowy wzór strzałek nie jest czasem jeszcze jako "oznakowanie doświadczalne" - przynajmniej tak jest na S5 koło Gniezna na odcinku oddanym w maju 2017 roku.
Image
Czyli po prostu wprowadzają pewnie nowy wzór tablic i aktualnie trwa okres przejściowy więc mogą być zarówno nowe jak i stare tablice (zależy kiedy dany odcinek był oddany do użytku) i oba wzory są dopuszczalne czyli nie jest to błąd u graka (jedyne co jest źle to kolor jest autostradowy ale o tym to tam pisał już ktoś wyżej).

No u Graka jest akurat błąd kolorystyczny bo o ile wiem to w tamtym rejonie nie ma autostrady i błąd polega na niebieskim kolorze tablicy zarezerwowanym dla autostrad. Inną sprawa jest, że niektóre S-ki mają moim zdaniem wyższy standard niż niektóre autostrady np A4 która na wielu odcinkach nie spełnia wymogów, braki pasa awaryjnego itd i miejscami do pięt nie dorasta np S3 od Szczecina teraz to chyba nawet do Zielonej Góry ją dobudowaliWink Z fotografii trudno wyrokować czego dot. to oznakowanie eksperymentalne bo za mało na nim widać i teraz nie wiadomo czy chodzi o oznakowanie poziome i np nowy rodzaj farb grubowarstwowych (termo/chemoutwardzalnych etc. które dla kierowcy są odczuwalne mechanicznie i akustycznie oraz mogą w określonej sytuacji - mokra nawierzchnia - skutkować uślizgiem ) czy o wzory tablic/drogowskazów dla drogi typu S ale graficznie zbliżonych do tych z autostrad.

Dla zainteresowanych udało mi się znaleźć odpowiedź pod tym linkiemWink

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

co chyba rozjaśni wszystkim sytuacje z tym eksperymentalnym oznakowaniemWink
08/02/2019 09:04 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
elot360 Offline
Użytkownik chory na głowę
**
Użytkownik

Skąd: Bytom
Liczba postów: 94
Dołączył: 05/07/2015
Reputacja: 1
Podziękował: 41
Podziękowano mu 62 raz(y)
Post: #6
RE: Graku w ME
(08/02/2019 08:03 PM)DIESIRAE napisał(a):  Image

Image

Image

Pytałeś Elocie o strzałki Facepalm CzY to są Twoim zdaniem typowe tablice na drogi ekspresowePytajnik oczywiście chodzi mi głównie o strzałki Szczerbol ich długość szablonowość czy co tam masz na myśli Tongue
To nie są normalnie tablice, dwa powyższe przykłady to oznakowanie eksperymentalne które nie jest ujęte w żadnym rozporządzeniu, trzecie to po prostu końcówka autostrady. Taki sam przykład masz na A1 koło Piotrkowa Trybunalskiego i też nikt by ci nie powiedział że to jest normalne oznakowanie dróg krajowych.

Mówię o takich normalnych strzałkach które są na każdej DK i S:
https://www.google.pl/maps/@53.1334037,2...312!8i6656

Nie wiem jak można być takim ignorantem i wyskakiwać z rzeczami nie na temat.

(08/02/2019 08:03 PM)DIESIRAE napisał(a):  Odpuść sobie Elocie dywagacje na temat terenów które Twoim i chyba nie tylko Twoim zdaniem wchłonął PM bo na ten temat dosadnie i zgodnie z prawdą wyraził się swego czasu Radol co nie zmienia faktu, że chętnie się podpisujecie pod nie swoim ani nie prostujecie, że to nie wasze CkmBig Grin
My się pod waszymi podpisujemy? Poproszę jakiś cytat.

(08/02/2019 08:03 PM)DIESIRAE napisał(a):  Te tereny mają już ponad 4lata więc nie ma się co chyba ich czepiać jeśli chodzi o wygląd chociaż moim zdaniem i tak się ciągle bronią Szczerbol
Szczególnie wasz zajebisty Szczebrzeszyn.

PR:
Image

ProMods:
Image

(08/02/2019 08:03 PM)DIESIRAE napisał(a):  CO do przechodzenia tekstur asfaltu i innych pierdół które podobno są niskim standardem w grze to żeby raz na zawsze rozwiązać temat proszę;

Image

Image

To jest realizm Szczerbol więc niech nikt nie pisze, że ostre krawędzie przejścia jednej tekstury jezdni w drugą jest jakimś błędem, anachronizmem nie takim standardem czy jakimś tam innym wymysłem Szczerbol (na fotach dwa szybkie przykłady pierwsze z brzegu ale polska rzeczywistość drogowa jest znana tym którzy dużo jeżdżą i widzą więcej niż tylko koniec kierownicy Wink)
Nie wiem jak bardzo musisz być zapatrzony w swoją pracę że temat "strzałek" rozdmuchałeś do pozostałych kwestii. Ja was nie rozumiem, pytam o strzałki, jedyny inteligentny Michaleczeq mi powiedział jak jest, wy mówicie o wszystkim innym. Może jesteście specami, ale na pewno nie w mowie i myśleniu.

(08/02/2019 08:03 PM)DIESIRAE napisał(a):  Już bardziej takie widoki rażą w oczy przynajmniej mnie

A.D 2019 gra rozwijana cały czas a ciągle widzimy w wielu miejscach kwadratowe linie na zakrętach szczerbol: to nawet nie błąd a mała wizerunkowa katastrofa Szczerbol moim zdaniemTongue byleby tylko znaki przesłoniły swoim wysokim stanem te niby drobne niedociągnięciaWink

i wcale tak nie jest jak np. w przypadku takich kanciastych Lini
Spokojnie, polatam sobie po twoim trójmieście w którym nie wiedzieć czemu S6 jest w budowie, szukajcie a znajdziecie skoro już taki wybiórczy jesteś.

(08/02/2019 08:03 PM)DIESIRAE napisał(a):  czy wysoki poziom oznakowania Big Grin

Image

czy to błąd czy wielbłąd to już ocena indywidualna
Jaki błąd? Widok tego samego skrawka świata z Google Maps:
Image

Nie wiem, może w innych rzeczywistościach żyjemy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08/02/2019 09:38 PM przez elot360.)
08/02/2019 09:34 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
DIESIRAE Offline
Vip
***
ViP

Skąd:
Liczba postów: 145
Dołączył: 24/05/2015
Reputacja: 14
Podziękował: 11
Podziękowano mu 631 raz(y)
Post: #7
RE: Graku w ME
Cytat:Nie wiem jak można być takim ignorantem i wyskakiwać z rzeczami nie na temat.

Zabawny jesteśWink czyli uważasz że grube miliony ktoś tam wyrzucił w błoto bo miał takie widzimisię Szczerbol i zaraz będzie demontował te eksperymentalne oznakowanie bo PM ma inaczej oznakowana mapę0lol ja bym radził szykować nowe szablony zanim będzie obciach Biggrin2 i jakie masz pojęcie o rozporządzeniach Pytajnik takie normalne strzałki i tablice na których jest nasrane informacjami a które są mało czytelne to już przeżytek, zresztą ten temat był już kiedyś omawiany gdzieś tu na forum, że ogólnie jest bajzel z oznakowaniem polskich dróg i wreszcie ministerstwo wzięło się za to i zbliżamy się do standardów europejskich. Doczytaj jakie powinno być oznakowanie dróg Wink i po to właśnie jest wprowadzone w wielu miejscach to eksperymentalne które za chwile stanie się obowiązującym Wink

Cytat:My się pod waszymi podpisujemy? Poproszę jakiś cytat.

Poszukaj na forach nie pamiętam u was na SCSie czy gdzieś tam. Dla mnie kopanie po forach za pierdołami to strata czasuWink

Cytat:Szczególnie wasz zajebisty Szczebrzeszyn

Ja pisałem o terenach które mają 4-5 lat a nie o takich starociach jak SzczebrzeszynWink zresztą widziały gały co zawłaszczały więc po co Twój komentarzWink zresztą tego rejonu już nimaWink będzie nowa odsłona tych terenów więc się nie gorączkuj Wink

Cytat:Nie wiem jak bardzo musisz być zapatrzony w swoją pracę że temat "strzałek" rozdmuchałeś do pozostałych kwestii.

Zrobiłem ruch wyprzedzający żeby ubiec Twoje kolejne uwagi dot. np. ewentualnego czepialstwa związanego z takim czy innym łączeniem tekstur nawierzchni dróg na starej czy nowej części mapy a które były kiedyś tam kością niezgody i min. przyczyną rozstania projektów. Temat wielokrotnie wałkowany
a realizm polskich dróg jest taki jak na fotachWink

Cytat:Jaki błąd? Widok tego samego skrawka świata z Google Maps:[

zresztą jak widać na bardzo wysokim poziomie Wink

Cytat:Spokojnie, polatam sobie po twoim trójmieście w którym nie wiedzieć czemu S6 jest w budowie, szukajcie a znajdziecie skoro już taki wybiórczy jesteś.

Nie musisz nigdzie latać, czas na unowocześnienie 3miasta prędzej czy później również nadejdzieWink tak samo jak przemodelowanie całej S6. Odcinek S6 jest w budowie bo kiedyś byłe remont tego odcinka Wink a teraz dzięki temu nie laguje w tym czy innym miejscuWink[/quote]

P.S Wyluzuj Elocie i zrób coś po czym można jeździć a nie coś na co nie zawsze można patrzećWink I dlaczego popsuliście Wujkowi Bohunowi procesor??Szczerbol??

P.S.2 Temat uważam za zakończony
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08/02/2019 11:01 PM przez DIESIRAE.)
08/02/2019 10:47 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
michalz Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Trzemeszno / Pilzno CZ /
Liczba postów: 31
Dołączył: 10/12/2018
Reputacja: 0
Podziękował: 48
Podziękowano mu 34 raz(y)
Post: #8
RE: Graku w ME
to juz jest czepianie sie szczegolow... dziekuje Grupie od PR za moda, dzieki niemu przyjemniej jezdzi sie po naszym kraju Smile kdyby nie oni to byscie jezdzili 5 minut po autostradzie i fikcyjnych landach...
08/02/2019 10:50 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 13,763
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 552
Podziękował: 25607
Podziękowano mu 11728 raz(y)
Post: #9
RE: Graku w ME
DIESIRAE tam jest wszystko zgodnie z tym co znajduję się w pdfie do którego podałeś link tylko nie widać tego na zdjęciu bo chciałem pokazać głównie znak ostrzegawczy.
Zresztą można to sobie w google obejrzeć jak to wygląda:
https://www.google.com/maps/@52.5515271,...312!8i6656

A tak na marginesie to moim zdaniem jest to znacznie lepsze (ładniej wygląda) i bardziej czytelne rozwiązanie niż te stare wzory tablic.


PS. A swoją drogą pomyślcie tam przy jakiejś okazji w miarę możliwości o dodaniu S5 do PR bo w sumie to jest główna droga z Poznania na Bydgoszcz.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09/02/2019 10:09 AM przez Michal_Z_gno.)
08/02/2019 11:14 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
GrakuPL Offline
Map Maker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 306
Dołączył: 11/07/2012
Reputacja: 19
Podziękował: 475
Podziękowano mu 695 raz(y)
Post: #10
RE: Graku w ME
OBA PROJEKTY MAJĄ SWOJE ZADY I WALETY. PROMODS JEST ŚWIETNY, PRka JEST ŚWIETNA. Proszę moderatorów lub administrację o skasowanie dyskusji, która do niczego nie prowadzi. Zostać powinny komentarze na temat mojej pracy, (również wytknięte błędy) i komentarz Michaleczeq, który wyczerpał temat znaków odpowiednio.

DZIĘKUJĘ.

09/02/2019 11:05 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: .:KoxTrucker:. , Michal_Z_gno , MatrixGamesPL
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości