Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odpalanie ME na 1.36.x
Autor Wiadomość
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 14,806
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 589
Podziękował: 30803
Podziękowano mu 13763 raz(y)
Post: #1
Odpalanie ME na 1.36.x
Pewnie nie jedna osoba się zdziwi odpalając grę na 1.36.x, wpisując w konsolę komendę "edit …." aby odpalić edytora, podłubać sobie przy mapce i nic się nie wydarzy (edytor nie ruszy) Big Grin
Otóż w 1.36.x SCS trochę to skomplikowało i o tym właśnie jest ten mini poradnik.

A więc aby odpalić MapEdytor teraz należy przejść do folderu gdzie mamy zainstalowaną grę:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64

Utworzyć skrót na pulpicie do pliku eurotrucks2.exe następnie kliknąć na ten skrót prawym przyciskiem myszy, wejść we Właściwości.
Teraz wybieramy zakładkę "Skrót" i szukamy opcji "Element docelowy"

Image

Jak już to mamy to na końcu po spacji dodajemy komendę:
-edit (jak budujemy mapkę od zera)
-edit europe (jak chcemy edytować standardową mapkę z gry)
-edit wlkp (jak chcemy edytować własną mapkę na osobnym module i tu po -edit wpisujemy nazwę tego modułu - u mnie jest to np. wlkp bo moduł mapki to wlkp.mbd)

Image

Na koniec klikamy Zastosuj i OK
I dopiero z tak utworzonego skrótu możemy odpalić Edytor aby pobawić się w mapowanie.

Jeśli mamy grę na steamie to pojawi się dodatkowo komunikat:
Image
I tu kilkamy OK


Poradnik ma zastosowanie w wersji gry 1.36.x
Autor poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz kopiowania w całości bądź części.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05/12/2019 07:15 PM przez Michal_Z_gno.)
05/12/2019 06:44 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Heywood , MATAMET , Adam.J , Marian Kot , mangat , iwan4672 , Bozo , BaKing , PLAYER , Pablo1985a8 , Matz32
Merivox Offline
Map Maker / Modeller
****
Trucker

Skąd: Skawina, Małopolskie
Liczba postów: 384
Dołączył: 03/03/2018
Reputacja: 14
Podziękował: 331
Podziękowano mu 309 raz(y)
Post: #2
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
Czyli nie da się standardową komendą "edit [nazwa modułu] w samej konsoli po odpaleniu gry?

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
05/12/2019 07:58 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Heywood Offline
Siofer
***
ViP

Skąd: Pilzno
Liczba postów: 261
Dołączył: 21/12/2017
Reputacja: 3
Podziękował: 95
Podziękowano mu 308 raz(y)
Post: #3
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
(05/12/2019 07:58 PM)MatrixGamesPL napisał(a):  Czyli nie da się standardową komendą "edit [nazwa modułu] w samej konsoli po odpaleniu gry?

FacepalmFacepalmFacepalmFacepalmFacepalmFacepalmFacepalm

Drogą dedukcji, człowieku.

05/12/2019 08:10 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno , Iśmik , Merivox
Wąski Offline
Mafia Gabaryciorzy :E
****
Trucker

Skąd: WLS
Liczba postów: 522
Dołączył: 13/07/2012
Reputacja: 48
Podziękował: 1034
Podziękowano mu 904 raz(y)
Post: #4
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
Zastanawia mnie, po co takie utrudnienie? Niby małe ale zawsze coś, trzeba wyjść, dopisać a tak zawsze z gry można było bez problemu to zrobić. Dosyć nietypowe i nieciekawe posunięcie ze strony SCSu

06/12/2019 09:18 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Adam.J , iwan4672 , Michal_Z_gno
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 14,806
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 589
Podziękował: 30803
Podziękowano mu 13763 raz(y)
Post: #5
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
(06/12/2019 09:18 AM)Wąski napisał(a):  Zastanawia mnie, po co takie utrudnienie? Niby małe ale zawsze coś, trzeba wyjść, dopisać a tak zawsze z gry można było bez problemu to zrobić. Dosyć nietypowe i nieciekawe posunięcie ze strony SCSu

Podejrzewam, że kombinują coś większego bo nawet log jest teraz osobny (generuję się editor.log).
Tak czy siak też uważam to trochę głupie rozwiązanie bo jak chcą oddzielić edytor od gry to mogli to zrobić na zupełnie oddzielnym .exe a nie jakieś dziwne kombinacje z dopisywaniem funkcji.
A najlepiej to aby zachęcić ludzi do mapowania powinni zrobić jakiś przycisk w grze do edytora co byłoby najwygodniejsze i najprostsze.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18/12/2019 03:15 PM przez Michal_Z_gno.)
06/12/2019 11:40 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Adam.J , Bozo , PLAYER
Jakubek1993 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Wałbrzych
Liczba postów: 94
Dołączył: 17/04/2017
Reputacja: 0
Podziękował: 8
Podziękowano mu 90 raz(y)
Post: #6
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
Zaczyna to wyglądać podobnie jak w OMSI,tam też trzeba było sobie oddzielny skrót zrobić i w właściwościach dopisać.Ale dobrze że ktoś uświadomił innych że trzeba tak zrobić.
06/12/2019 12:45 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
Strzelecky Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Toruń
Liczba postów: 28
Dołączył: 31/12/2018
Reputacja: 0
Podziękował: 11
Podziękowano mu 21 raz(y)
Post: #7
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
Świetny, pomocny poradnik! Dzięki Big Grin

Image
26/12/2019 09:00 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
MineSDGame Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Łódź
Liczba postów: 20
Dołączył: 02/09/2019
Reputacja: 0
Podziękował: 3
Podziękowano mu 2 raz(y)
Post: #8
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
Nie działa
12/01/2020 08:15 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 14,806
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 589
Podziękował: 30803
Podziękowano mu 13763 raz(y)
Post: #9
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
(12/01/2020 08:15 AM)MineSDGame napisał(a):  Nie działa

Widocznie coś źle robisz Tongue

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
12/01/2020 09:00 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości