Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych
Autor Wiadomość
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,162
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 618
Podziękował: 32809
Podziękowano mu 14602 raz(y)
Post: #1
Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych
Pewnie nie jedna osoba się zdziwi odpalając grę na 1.36.x, wpisując w konsolę komendę "edit …." aby odpalić edytora, podłubać sobie przy mapce i nic się nie wydarzy (edytor nie ruszy) Big Grin
Otóż w 1.36.x SCS trochę to skomplikowało i o tym właśnie jest ten mini poradnik.

A więc aby odpalić MapEdytor teraz należy przejść do folderu gdzie mamy zainstalowaną grę:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64

Utworzyć skrót na pulpicie do pliku eurotrucks2.exe następnie kliknąć na ten skrót prawym przyciskiem myszy, wejść we Właściwości.
Teraz wybieramy zakładkę "Skrót" i szukamy opcji "Element docelowy"

Image

Jak już to mamy to na końcu po spacji dodajemy komendę:
-edit (jak budujemy mapkę od zera)
-edit europe (jak chcemy edytować standardową mapkę z gry)
-edit wlkp (jak chcemy edytować własną mapkę na osobnym module i tu po -edit wpisujemy nazwę tego modułu - u mnie jest to np. wlkp bo moduł mapki to wlkp.mbd)

Image

Na koniec klikamy Zastosuj i OK
I dopiero z tak utworzonego skrótu możemy odpalić Edytor aby pobawić się w mapowanie.

Jeśli mamy grę na steamie to pojawi się dodatkowo komunikat:
Image
I tu kilkamy OK


Ważne Wykrzyknik
W wersji 1.38.x wzwyż zmieniła się nazwa folderu gdzie zapisuję się mapka i tak zamiast map tworzymy teraz folder base_map w głównym folderze z zainstalowaną grą - bez tego wystąpi błąd przy próbie zapisu naszej mapki.
Image




Poradnik ma zastosowanie w wersji gry 1.36.x i nowszych
Autor poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz kopiowania w całości bądź części.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23/08/2020 06:36 PM przez Michal_Z_gno.)
05/12/2019 06:44 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Heywood , MATAMET , Adam.J , Marian Kot , mangat , iwan4672 , Bozo , BaKing , PLAYER , Pablo1985a8 , Matz32 , PatrykPL , Jakubek , .:KoxTrucker:. , SHAKYxK!NG , RomBex_Games , TheBart95
Nicko Offline
Map Maker / Modeller
****
Trucker

Skąd: Skawina, Małopolskie
Liczba postów: 345
Dołączył: 03/03/2018
Reputacja: 18
Podziękował: 373
Podziękowano mu 452 raz(y)
Post: #2
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
Czyli nie da się standardową komendą "edit [nazwa modułu] w samej konsoli po odpaleniu gry?

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
05/12/2019 07:58 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Pablo1985a8
Heywood Offline
Siofer
***
ViP

Skąd: Pilzno
Liczba postów: 268
Dołączył: 21/12/2017
Reputacja: 3
Podziękował: 109
Podziękowano mu 329 raz(y)
Post: #3
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
(05/12/2019 07:58 PM)MatrixGamesPL napisał(a):  Czyli nie da się standardową komendą "edit [nazwa modułu] w samej konsoli po odpaleniu gry?

FacepalmFacepalmFacepalmFacepalmFacepalmFacepalmFacepalm

Drogą dedukcji, człowieku.

05/12/2019 08:10 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno , Iśmik , Nicko
Wąski Offline
Mafia Gabaryciorzy :E
****
Trucker

Skąd: WLS
Liczba postów: 547
Dołączył: 13/07/2012
Reputacja: 51
Podziękował: 1059
Podziękowano mu 963 raz(y)
Post: #4
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
Zastanawia mnie, po co takie utrudnienie? Niby małe ale zawsze coś, trzeba wyjść, dopisać a tak zawsze z gry można było bez problemu to zrobić. Dosyć nietypowe i nieciekawe posunięcie ze strony SCSu

06/12/2019 09:18 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Adam.J , iwan4672 , Michal_Z_gno , Kamień
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,162
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 618
Podziękował: 32809
Podziękowano mu 14602 raz(y)
Post: #5
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
(06/12/2019 09:18 AM)Wąski napisał(a):  Zastanawia mnie, po co takie utrudnienie? Niby małe ale zawsze coś, trzeba wyjść, dopisać a tak zawsze z gry można było bez problemu to zrobić. Dosyć nietypowe i nieciekawe posunięcie ze strony SCSu

Podejrzewam, że kombinują coś większego bo nawet log jest teraz osobny (generuję się editor.log).
Tak czy siak też uważam to trochę głupie rozwiązanie bo jak chcą oddzielić edytor od gry to mogli to zrobić na zupełnie oddzielnym .exe a nie jakieś dziwne kombinacje z dopisywaniem funkcji.
A najlepiej to aby zachęcić ludzi do mapowania powinni zrobić jakiś przycisk w grze do edytora co byłoby najwygodniejsze i najprostsze.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18/12/2019 03:15 PM przez Michal_Z_gno.)
06/12/2019 11:40 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Adam.J , Bozo , PLAYER
Jakubek1993 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Wałbrzych
Liczba postów: 94
Dołączył: 17/04/2017
Reputacja: 0
Podziękował: 11
Podziękowano mu 93 raz(y)
Post: #6
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
Zaczyna to wyglądać podobnie jak w OMSI,tam też trzeba było sobie oddzielny skrót zrobić i w właściwościach dopisać.Ale dobrze że ktoś uświadomił innych że trzeba tak zrobić.
06/12/2019 12:45 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
Strzeleckyy Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 155
Dołączył: 31/12/2018
Reputacja: 2
Podziękował: 120
Podziękowano mu 99 raz(y)
Post: #7
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
Świetny, pomocny poradnik! Dzięki Big Grin
26/12/2019 09:00 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
MineSDGame Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Łódź
Liczba postów: 22
Dołączył: 02/09/2019
Reputacja: 0
Podziękował: 3
Podziękowano mu 2 raz(y)
Post: #8
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
Nie działa
12/01/2020 08:15 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,162
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 618
Podziękował: 32809
Podziękowano mu 14602 raz(y)
Post: #9
RE: Odpalanie ME na 1.36.x
(12/01/2020 08:15 AM)MineSDGame napisał(a):  Nie działa

Widocznie coś źle robisz Tongue

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
12/01/2020 09:00 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Bozo Offline
Zimol
*****
Pomocnik

Skąd: Będzin
Liczba postów: 2,648
Dołączył: 16/06/2015
Reputacja: 70
Podziękował: 2104
Podziękowano mu 3784 raz(y)
Post: #10
RE: Odpalanie MapEdytora na wersji 1.36.x i nowszych
Uruchomienie edytora na wersji 1.39 Wykrzyknik - Poradnik od Twórcy ROEX

Cytat:there is new form of editor_data.sii
the old one was
(in my case aray.mbd is the name you want to replace with europe.mbd or yourmapname.mbd)

Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .

the code must be replaced by this

Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .

Cytat:off course, if you have custom zoom data (bcg_offset or bcg_size) you can keep that and change just new codes

I have replaced def/editor_data.sii in my files with the one from vanilla files of 1.39. (on every update i re-extract all files from vanilla)
Off course, i have changed "europe.mbd" to aray.mbd, as you see in the example above.

Punk to brudas, punk to śmieć
Punk nie umarł, Punk's Not Dead
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03/11/2020 10:19 PM przez Bozo.)
03/11/2020 10:15 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Pablo1985a8
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości