Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ETS2] DLC IBERIA
Autor Wiadomość
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 942
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 74
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2589 raz(y)
Post: #21
RE: [ETS2] DLC IBERIA
Nie zgodzę się z twierdzeniem że jest to "pudrowanie nieboszczyka" gdyż zmiany które zaszły w grze były bardziej dalekoidące i było by to trafne stwierdzenie w przypadku wydawania tylko kolejnych terenów - bez jakichkolwiek zmian, usprawnień i wprowadzanych innowacji.

Po za tym gra nie umarła i raczej nie umiera - wręcz przeciwnie.

Po za tym SCS może śmiało angażować się tylko w projekt ETS2 (no i ATS), gdyż na horyzoncie nie ma w tej chwili żadnego poważnego konkurenta z grą o tym samym profilu.
Ludzie (gracze) praktycznie dostają prędzej czy później w grze to co chcą.Powoli więc, w grze mamy dokładnie to co byśmy chcieli.
Tak prawdę mówiąc to chyba niewiele już zostało z tych rzeczy co by mogły być a nie zostały jeszcze zaimplementowane w grze.
Nie licząc jakiś pomniejszych pierdół to zmienne i dynamiczne pory roku to jedyne co mi przychodzi do głowy z tych najważniejszych.

Gra już jest stosunkowo dużo rozbudowana a niedługo będzie jeszcze mocnej i raczej małe szanse aby powstało coś równie dużego i dobrego.
Nie wiem nawet czy ewentualne wydanie ETS3 nie było by 'strzałem sobie w kolano' przez SCS bo poprzeczka została ustawiona wysoko... bardzo wysoko.
Sami sobie ją tak wysoko ustawili - a to dowód na to że ETS2 jednak się w trakcie tych lat rozwinął - a nie umiera.

p.s.
Gdzie te czasy gdy w symulatorze (lub pseudo-symulatorze) najmniej znaczyła oprawa graficzna wokół i znaczne braki nie przeszkadzały? - liczyła się sama symulacja lub wrażenie symulacji.
W ETS2 wcale nie powinno przeszkadzać że gra jest na starym silniku - tylko ludziom się trochę w dupach poprzewracało.
Ci co pamiętają TEST DRIVE na Amigę wiedzą o czym piszę Tongue
Liczyło się że jest wrażenie siedzenia za kierownicą a że krajobraz jaki był - taki był, to mało komu przeszkadzało.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24/12/2019 05:55 PM przez RadolSzczecin.)
24/12/2019 05:43 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: jarson , Michal_Z_gno , PatrykPL , befsztyk
jarson Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 234
Dołączył: 25/09/2015
Reputacja: 12
Podziękował: 105
Podziękowano mu 224 raz(y)
Post: #22
RE: [ETS2] DLC IBERIA
Nic dodać, nic ująć Radol. No może z tego, co byśmy chcieli to ja bym dodał ładunki drobnicowe i mokre pojazdy podczas deszczu (pierdoła).

Moje fotorelacje z Dzikiego Zachodu: Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
24/12/2019 06:30 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
_PMA Offline
Zarejestrowany
*
Zarejestrowani

Skąd: Varsovia
Liczba postów: 8
Dołączył: 15/01/2019
Reputacja: 0
Podziękował: 1
Podziękowano mu 13 raz(y)
Post: #23
RE: [ETS2] DLC IBERIA
Prism nie jest starym silnikiem. Jest cały czas rozwijany i ulepszany. Ewoluuje razem z ETS/ATS. Równie dobrze można powiedzieć, że UnrealEngine4 jest stary, bo miał premierę w 2014r. Tongue
Nie słyszałem, żeby ktoś kupił licencję na Prism, więc klepanie kolejnego, nowego silnika tylko dla siebie jest zwyczajnie nieopłacalne. Tym bardziej, że na rynku są dostępne "od ręki" UE4, Unity, Lumberyard, Godot, Source 2...

Oprawa graficzna jest ok, do fizyki też nie można mieć większych zastrzeżeń. Skala mapy też jest dobrze wyważona.
Jak dla mnie to największym bólem ETS jest brak dynamiki. Jak na grę single-player wygląda to dość biednie i niestety od premiery nic się w tym aspekcie nie zmieniło.
12/01/2020 04:15 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Adam.J , Michal_Z_gno
Daras94 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd: Trzcianka
Liczba postów: 2,119
Dołączył: 02/01/2020
Reputacja: 28
Podziękował: 1403
Podziękowano mu 2678 raz(y)
Post: #24
RE: [ETS2] DLC IBERIA
Pozostaje nam tylko czekać na DLC Iberia Smile
12/01/2020 06:46 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #25
RE: [ETS2] DLC IBERIA
Ludzie tak marzą o nowym silniku do ETS-a a nie zdają sobie sprawy, że taka zmiana równa się wywróceniu ważnego filaru tej gry czyli kwestii modowania do góry kopytami.
Ogólnie mówiąc wszelkie dotychczasowe mody i to czego nauczyli się modderzy ląduje w koszu i wszystko startuję od nowa na nowych zasadach pod nowy silnik - czyli trzeba się uczyć od zera robienia modów i zanim mielibyśmy dostępne mody o jakości dla przykładu ProModsa czy Polanda to minęłoby kilka lat :E
Więc taka zmiana silnika na zupełnie nowy nam graczom się kompletnie nie opłaca tak samo jak SCS Tongue

Zresztą teraz wizualnie nie jest najgorzej w porównaniu do innych symulatorów (LS, OMSI, Fernbusa, OTR itp.) a nawet ETS2 i ATS są liderami pod względem wizualnym w tej kategorii gier.
Oczywiście wiadomo można coś tam ponarzekać ale są to jedynie jakieś tam drobne detale jak na ten moment.


Ps. Czyli takie wołania o nowy silnik gry to jak mawiano w pewnym filmie "To jest świadome podrzynanie gałęzi, na której my wszyscy wspólnie siedzimy!"
Szkoda, że nie wrócą już te czasy gdzie w symulatorach najważniejsza była symulacja i dobra zabawa a nie grafika :E

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12/01/2020 10:14 PM przez Michal_Z_gno.)
12/01/2020 10:02 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: jakub0906 , PLAYER , Helmuuteq76
Daras94 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd: Trzcianka
Liczba postów: 2,119
Dołączył: 02/01/2020
Reputacja: 28
Podziękował: 1403
Podziękowano mu 2678 raz(y)
Post: #26
RE: [ETS2] DLC IBERIA
Michaś bo kiedyś to było.....a teraz mamy już 21-wiek technologia idzie z postępem a my sie poprostu starzejemy ;E
12/01/2020 10:48 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
rafaelcz82 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd: Wołomin
Liczba postów: 626
Dołączył: 26/08/2015
Reputacja: 16
Podziękował: 402
Podziękowano mu 691 raz(y)
Post: #27
RE: [ETS2] DLC IBERIA
Z innej kategorii, jest coś takiego jak trainsimulator. Gra symulacujna kolei, odświeżana co roku nowszymi płatnymi updeitami, z masą płatnych dlc.
Do tego symulatora powstała i dalej powstaje masa płatnych i bezpłatnych amatorskich modów, scenariuszy. Produkt jest stałe rozwijany.
Twórcom symulatora zachciało się zrobić bardziej zaawansowany produkt. Zrobili symulator w pierwszej osobie, z trybem swobodnego zwiedzania map i scenariuszy, prowadzenia dowolnie wybranych pociągów bez końca, przez całą dobę.
Do Train Sim World, istniejącej na rynku od ok. 3 lat, powstało już kilka płatnych dlc. Ale jak na razie nie powstał żaden, choćby najmniejszy amatorski dodatek. Są tylko te trasy i składy pociągów, które ustawione zostały przez twórców gry.
12/01/2020 10:57 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: michalz
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 942
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 74
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2589 raz(y)
Post: #28
RE: [ETS2] DLC IBERIA
Uważam tak samo jak wspomniał Michał - wizualnie to nie jest wcale najgorzej.
Wypadała by raczej zapytać - Dobra, co faktycznie jeszcze kole w oczy i czego tak naprawdę brakuje w grze?

Jak zrobią pełny ruch pieszych i ożywią miasta , oraz dynamicznie zmieniające się pory roku - to dla mnie będzie komplet.

Wydaje mi się że żaden z symulatorów (z obojętnie jakiej kategorii) nie wygląda lepiej - pomijam nadchodzący Flight Simulator 2020 czy coś takiego.

Prawdę powiedziawszy to część ludzi zaczyna zrzędzić jak stare baby - a wystarczy po prostu spojrzeć co oferują inne wciąż 'na topie' symulatory i jak wyglądają.
Fakt że początkowa główna mapa nie obfitowała w szczegóły, ale trzeba zauważyć że niby 'stary silnik' a jednak z czasem tchnięto życie i znacznie wzbogacono tereny wokół.
Ten niby 'stary silnik' obsługuje "cieknącą w animacje" kabinę w środku (jakby nie patrzeć liczy się pracujący każdy wskaźnik a nie wspomnę już o róznego rodzaju animowanych dodatkach ) , coraz atrakcyjniejsze tereny wokół i na dodatek ruch AI - też coraz bardziej udoskonalany.

Śmiem twierdzić że jeszcze bardzo długo nie powstanie równie rozbudowany symulator ciężarówek - jeśli w ogóle taki powstanie (ja w to wątpie)

ps
Wspomniany wyżej Train Simulator czy jakikolwiek inny z tej dziedziny zamyka się w animacji 3-4 składów i terenie wokół w stylu 'pożal się boże'
Nie jesteśmy raczej znawcami w tej dziedzinie, ale zapewne miłośnicy kolei dobrze wiedzą że tym symulatorom daleko do poziomu ETS2.
Jak się przyłożą do odwzorowania kabiny i funkcji w niej zawartych, to znowu oczy bolą patrząc przez okno - i na odwrót.

W ETS2 myślę że mamy to dość sprytnie wypośrodkowane.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13/01/2020 03:05 PM przez RadolSzczecin.)
13/01/2020 02:57 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: michalz
PLAYER Offline
Zabujca
***
ViP

Skąd: Tak
Liczba postów: 1,353
Dołączył: 17/05/2019
Reputacja: 113
Podziękował: 2863
Podziękowano mu 1266 raz(y)
Post: #29
RE: [ETS2] DLC IBERIA
(12/01/2020 10:02 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  Ludzie tak marzą o nowym silniku do ETS-a a nie zdają sobie sprawy, że taka zmiana równa się wywróceniu ważnego filaru tej gry czyli kwestii modowania do góry kopytami.
Ogólnie mówiąc wszelkie dotychczasowe mody i to czego nauczyli się modderzy ląduje w koszu i wszystko startuję od nowa na nowych zasadach pod nowy silnik - czyli trzeba się uczyć od zera robienia modów i zanim mielibyśmy dostępne mody o jakości dla przykładu ProModsa czy Polanda to minęłoby kilka lat :E
Więc taka zmiana silnika na zupełnie nowy nam graczom się kompletnie nie opłaca tak samo jak SCS Tongue

Zresztą teraz wizualnie nie jest najgorzej w porównaniu do innych symulatorów (LS, OMSI, Fernbusa, OTR itp.) a nawet ETS2 i ATS są liderami pod względem wizualnym w tej kategorii gier.
Oczywiście wiadomo można coś tam ponarzekać ale są to jedynie jakieś tam drobne detale jak na ten moment.


Ps. Czyli takie wołania o nowy silnik gry to jak mawiano w pewnym filmie "To jest świadome podrzynanie gałęzi, na której my wszyscy wspólnie siedzimy!"
Szkoda, że nie wrócą już te czasy gdzie w symulatorach najważniejsza była symulacja i dobra zabawa a nie grafika :E
Racja. Bez modów gra niebyła by już taka sama. Poza tym tworzenie silnika zajmie dużo czasu(chyba że wezmą wszystkich programistów z scs) a jeszcze jego ulepszanie. Poza tym wtedy scs mogłby nie opłacalnie postąpić no bo tworzenie silnika kosztuje a jak co 3 modder odejdzie to nie będzie ważnych modów przez co mało ludzi kupi grę.
13/01/2020 03:09 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
_PMA Offline
Zarejestrowany
*
Zarejestrowani

Skąd: Varsovia
Liczba postów: 8
Dołączył: 15/01/2019
Reputacja: 0
Podziękował: 1
Podziękowano mu 13 raz(y)
Post: #30
RE: [ETS2] DLC IBERIA
(13/01/2020 02:57 PM)RadolSzczecin napisał(a):  Uważam tak samo jak wspomniał Michał - wizualnie to nie jest wcale najgorzej.
Wypadała by raczej zapytać - Dobra, co faktycznie jeszcze kole w oczy i czego tak naprawdę brakuje w grze?
Będę nudny, jeśli powiem, że EKONOMII? Big Grin

Cytat:Jak zrobią pełny ruch pieszych i ożywią miasta , oraz dynamicznie zmieniające się pory roku - to dla mnie będzie komplet.
Pory roku byłyby mega, szczególnie że już teraz mamy dostępne tereny od Trondheim po Stambuł a niedługo jeszcze będzie od Lizbony po Petersburg.

Cytat:Wydaje mi się że żaden z symulatorów (z obojętnie jakiej kategorii) nie wygląda lepiej - pomijam nadchodzący Flight Simulator 2020 czy coś takiego.

Prawdę powiedziawszy to część ludzi zaczyna zrzędzić jak stare baby - a wystarczy po prostu spojrzeć co oferują inne wciąż 'na topie' symulatory i jak wyglądają.
Fakt że początkowa główna mapa nie obfitowała w szczegóły, ale trzeba zauważyć że niby 'stary silnik' a jednak z czasem tchnięto życie i znacznie wzbogacono tereny wokół.
Ten niby 'stary silnik' obsługuje "cieknącą w animacje" kabinę w środku (jakby nie patrzeć liczy się pracujący każdy wskaźnik a nie wspomnę już o róznego rodzaju animowanych dodatkach ) , coraz atrakcyjniejsze tereny wokół i na dodatek ruch AI - też coraz bardziej udoskonalany.

Śmiem twierdzić że jeszcze bardzo długo nie powstanie równie rozbudowany symulator ciężarówek - jeśli w ogóle taki powstanie (ja w to wątpie)

Nie da się ukryć. W gatunku symulatorów SCS jest jeśli nie liderem to na pewno należy do ścisłej czołówki.

Z drugiej strony... nie miałbym nic przeciwko temu, żeby kolejne dzieci SCS powstawały na innym silniku. Byłoby to dość bolesne, ale nie pozbawione sensu. Przeczytałem wpis na blogu o planach na 2020r.
W 2019 grafika przeszła na DX11
W 2020 dźwięk przejdzie na FMOD.
Taki UE4 ma obsługę FMOD od początku czyli od 5 lat. A DX11 obsługiwał nawet UE3.
I jak człowiek tak sobie pomyśli, że ta cała para włożona w rozwijanie Prism i szeroko pojęty low-level mogłaby być skierowana wyłącznie na ETS/ATS...
Eh, pomarzyć zawsze można Wink
15/01/2020 01:33 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Adam.J , Anaheim
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Smile News Iberia ETS 2 31.03.2021 GamerSneix 0 1,326 31/03/2021 12:14 AM
Ostatni post: GamerSneix

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa