Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aparat w moim ręku
Autor Wiadomość
abuk Offline
Mobilis Group
***
ViP

Skąd: Kraków
Liczba postów: 497
Dołączył: 26/10/2013
Reputacja: 22
Podziękował: 110
Podziękowano mu 467 raz(y)
Post: #1
Aparat w moim ręku
Stadler Tango "Lajkonik"

Do Krakowa na początku grudnia 2019 roku przyjechał pierwszy tramwaj nowego typu produkcji Stadlera a mianowicie Tango Lajkonik. Jest to całkowicie nowa konstrukcja, która należy do rodziny słynnych już Bombardierów NGT6 czy 8 podobnie jak Newag Nevelo będący w Krakowie z krótkimi przerwami od 2013 roku. Lajkoniki na początku miały być wyprodukowane przez konsorcjum Solaris Tram, lecz po wykupieniu go w całości przez Stadlera producent tego tramwaju musiał się zmienić. Obecnie w Krakowie mamy już 7 sztuk tych tramwajów (RY825, RY826, HY840 – HY844). Na krakowskich torowiskach mogliśmy już dostrzeć pierwsze cztery sztuki. Pozostałe odbywają ostatnie jazdy, które będą mogły pozwolić na włączenie ich do eksploatacji liniowej. Warto dodać, że aż 35 tego typu pojazdów trafi to modernizowanej obecnie zajezdni Nowa Huta. Reszta trafi do zajezdni Podgórze. Dodatkowo ostatnimi czasy podpisano kontrakt na 10 tramwajów również produkcji Stadlera z opcją na dodatkowe 50. Za kilka lat w Krakowie może być aż 110 tramwajów Lajkonik!

Image

Guess who's back? Konto na eTrucks.pl od 7 lat!

All photos from the thread "Aparat w moim ręku" are on my Facebook page - Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22/02/2021 11:10 PM przez abuk.)
11/07/2020 09:03 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: limowski , Borsuk , Old Ted , seba0506 :)
abuk Offline
Mobilis Group
***
ViP

Skąd: Kraków
Liczba postów: 497
Dołączył: 26/10/2013
Reputacja: 22
Podziękował: 110
Podziękowano mu 467 raz(y)
Post: #2
RE: Aparat w moim ręku
Państwowa Fabryka Wagonów Pafawag EP09 "EPoka"

Pociągi tej serii na polskiej kolei zadebiutowały w 1986 roku i nie cieszyły się zbyt dobrym odsetkiem bezawaryjności. Oczywiście większość tych awarii można zaliczyć do chorób wieku dziecięcego (w głównej mierze pękały wsporniki silników, uszkodzenia sprzętu elektrycznego etc.). Konieczność ciągłego serwisowania lokomotyw i przy wprowadzaniu jednocześnie kolejnych poprawek do serii 104E powodowała opóźnienia w dostawach tych pojazdów do PKP. Zbudowano z 200 planowanych tylko 47 takich pojazdów. EP09-046 w barwy żółte została przywrócona bodajże w 2009 roku i od tamtej pory cieszy oko niejednego miłośnika kolei.

Image

Guess who's back? Konto na eTrucks.pl od 7 lat!

All photos from the thread "Aparat w moim ręku" are on my Facebook page - Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22/02/2021 11:10 PM przez abuk.)
04/12/2020 12:04 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Old Ted , PLAYER , seba0506 :)
abuk Offline
Mobilis Group
***
ViP

Skąd: Kraków
Liczba postów: 497
Dołączył: 26/10/2013
Reputacja: 22
Podziękował: 110
Podziękowano mu 467 raz(y)
Post: #3
RE: Aparat w moim ręku
Mercedes-Benz Citaro O530 C2 "ceDwójka"
Autobusy marki Mercedes-Benz w Krakowie towarzyszą nam już od 2008 roku. Wtedy to zostały dostarczone pierwsze pojazdy Citaro O530G, które kursowały na znanej nam już linii 124/424, która jest już w pełni elektryczna. MPK S.A. w Krakowie dopiero w 2011 zakupiło kolejne pojazdy O530G oraz dodatkowo krótkie O530. Były to pojazdy bardzo komfortowe, wpisujące się w linię premium wozów miejskiego przewoźnika. Kolejnymi Mercedesami były to pojazdy Conecto potocznie zwane „kebabami” i kursują one w firmie Mobilis Group Sp. z o.o. z oddziałem w Krakowie. Dopiero na początku tamtego roku nastąpił przełom. Do Krakowa został dostarczony potestowy krótki Conecto, tym samym zapoczątkował on zmianę w kwestii taboru w MPK. Pojazdy najnowszej generacji Citaro pochodzą z 2018 roku i są one z dostawy na 86 takich właśnie pojazdów. Część z nich (znajdująca się na płaszowskiej zajezdni) to pojazdy hybrydowe. Reszta to są zwykłe spalinówki.

Image

Guess who's back? Konto na eTrucks.pl od 7 lat!

All photos from the thread "Aparat w moim ręku" are on my Facebook page - Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22/02/2021 11:10 PM przez abuk.)
05/12/2020 12:18 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Old Ted , seba0506 :)
abuk Offline
Mobilis Group
***
ViP

Skąd: Kraków
Liczba postów: 497
Dołączył: 26/10/2013
Reputacja: 22
Podziękował: 110
Podziękowano mu 467 raz(y)
Post: #4
RE: Aparat w moim ręku
Siemens EuroSprinter „Husarz”

Pociągi niemieckiego koncernu Siemens mogą rozpędzać się do prędkości konstrukcyjnej aż 230 kilometrów na godzinę! W Polsce na taką prędkość możemy jeszcze długo pomarzyć, gdyż infrastruktura w większości linii jest nieprzystosowana. Lokomotywy tego typu goszczą w taborze narodowego przewoźnika od maja 2009 roku. Pojazdy tego typu są wielosystemowe i mogą poruszać się na sieci o wartości 1,5kV; 3kV; 15kV; 25kV. W związku z pandemią SARS-CoV-2 lokomotywy te kursują na pociągu EC „Wawel” oraz na innych pociągach międzynarodowych, które mogą jeszcze poza obszar naszego kraju wyjeżdżać. Można je spotkać również na zwykłych krajowych połączeniach. Osobiście mam dobre zdanie o tych lokomotywach i nawet mogłem jedną z takich cudeniek technologicznych poprowadzić podczas odbywania praktyk w PKP Intercity. Bardzo ciekawe doświadczenie.

Image

Guess who's back? Konto na eTrucks.pl od 7 lat!

All photos from the thread "Aparat w moim ręku" are on my Facebook page - Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22/02/2021 11:08 PM przez abuk.)
15/02/2021 05:18 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: seba0506 :)
abuk Offline
Mobilis Group
***
ViP

Skąd: Kraków
Liczba postów: 497
Dołączył: 26/10/2013
Reputacja: 22
Podziękował: 110
Podziękowano mu 467 raz(y)
Post: #5
RE: Aparat w moim ręku
PESA 2014N „Krakowiak”

No to dzisiaj na tapetę weźmiemy twór bydgoskiego producenta dla Krakowa. Jeden z pierwszych tramwajów marki PESA Bydgoszcz do zajezdni tramwajowej znajdującej się na krakowskim Podgórzu dotarł 28 czerwca 2015 roku. Po dokładnych testach i szkoleniach motorniczych mogła ona wyruszyć w trasę już 30 sierpnia 2015 roku (wtedy też otworzono estakadę łączącą ul. Lipską z ul. Wielicką). Wtedy też pierwsi pasażerowie zauważyli pierwsze niedoróbki tego pojazdu i ten temat został szeroko opisany w mediach. Złotym rokiem dla krakowskich Krakowiaków można nazwać najbardziej rozpoznawalną na świecie „Tram Del Papa”, która to 28 lipca 2016 roku przewiozła samego Papieża Franciszka spod ul. Franciszkańskiej na krakowskie Błonia. Było to jedno z większych wydarzeń dla przewoźnika oraz samego producenta tramwajów – do dzisiaj można o tym przeczytać. W 2018 roku doszło do wykolejenia trzeciego egzemplarza Krakowiaka, wskutek czego została naruszona konstrukcja nośna pojazdu. Po dokładnych oględzinach został on wysłany do samego producenta na rekonstrukcję. Można by rzec, że trzeci egzemplarz (mowa tutaj o HG915) przeszedł już bardzo kompleksowy remont. Osobiście lubię te tramwaje, ze względu na ich nietuzinkowy i podobający się design. Oczywiście te tramwaje są awaryjne (już mniej niż kilka lat temu), ale wygląd tego pojazdu wszystkim to wynagradza. Zdjęcie nie jest wysokich lotów, ale przedstawia jedyną i najbardziej rozpoznawalną "Tram Del Papa"

Image

Guess who's back? Konto na eTrucks.pl od 7 lat!

All photos from the thread "Aparat w moim ręku" are on my Facebook page - Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22/02/2021 10:59 PM przez abuk.)
22/02/2021 10:57 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Paweł Lenny'S , seba0506 :)
abuk Offline
Mobilis Group
***
ViP

Skąd: Kraków
Liczba postów: 497
Dołączył: 26/10/2013
Reputacja: 22
Podziękował: 110
Podziękowano mu 467 raz(y)
Post: #6
RE: Aparat w moim ręku
Mercedes-Benz O628G Conecto „Kebab”

Pojazdy Mercedes-Benz serii Conecto produkowane są w Turcji. W Krakowie te autobusy eksploatowane są w Mobilis Group od 2014 roku. Przewoźnik posiada 47 sztuki tego modelu. Każdy stacjonuje w zajezdni przy ul. Na Załęczu 3. Ciekawym faktem jest niedostarczenie przez Mercedesa paru sztuk pojazdów w związku z wypadkiem, który miał miejsce w Słowenii. Firma EvoBus przysłała do Krakowa trzy zastępcze autobusy (mowa tutaj o dwóch Conectach i jednym Citaro C2G). W związku, ze zwiększeniem pracy przewozowej w krakowskim Mobilisie zdecydowano się na zakup kolejnych 9 sztuk tego modelu. Wszystkie pojazdy dotarły do Krakowa pod koniec 2016 roku. Nowe odmłodzone już wersje tych autobusów eksploatowane są w MPK Kraków, gdzie można spotkać 4 pojazdy Conecto II.

Image

Guess who's back? Konto na eTrucks.pl od 7 lat!

All photos from the thread "Aparat w moim ręku" are on my Facebook page - Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
23/02/2021 10:03 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: seba0506 :)
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości