Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport
Autor Wiadomość
Matekones Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 111
Dołączył: 29/03/2014
Reputacja: 16
Podziękował: 744
Podziękowano mu 341 raz(y)
Post: #1
[ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport

Poradnik zostaje zrobiony tylko dla i jest własnością eTrucks.pl dlatego zakazuje się kopiowania i umieszczanie zawartych prze zemnie informacji na inne fora bądź portale bez zgody eTrucks.pl.


PORADNIK ver 1.0

Część 2 - Import - Eksport


Krok 1

Tworzymy kolejny folder w naszym pod folderze "SOURCE" a mianowicie folder o nazwie ''DAF E6 SCS" - poradnik skupi się własnie na tym modelu ale zasady opisane poniżej działają na naczepach i interiorach.

Następnie musimy przygotować ścieżkę aby Zmodeler znalazł maty etc.

Kolejno tworzymy nowe podfoldery

-vehicles
-truck

Teraz przechodzimy do naszego folderu "BASE SCS" i kopiujemy zawartość wraz z folderem "daf_xf_euro6" i wklejamy to do pod folderu truck którego przed chwila utworzyliśmy ( "SOURCE")





Krok 2

Możemy przejść do Programu, tak wiec otwieramy Zmodelera - Jeśli macie jakieś pytania dotyczące Programu proszę o zadanie ich w pierwszej części Poradnika > Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Wchodzimy do File > Import


Przechodzimy do naszego folderu "SOURCE" a następnie do folderu z naszym dafem

NIE IMPORTUJEMY MODELU PRZED WCZEŚNIEJSZYM USTAWIENIEM ŚCIEŻEK ''BASE SCS'' I ''MOD FOLDER'' (Zdjęcie poniżej)


"BASE SCS" - Ustawiamy nasz folder do którego wypakowaliśmy pliki z oryginalnego archiwa base.scs (Zdjecie ponizej)
ETS2 MODS>BASE SCS


''MOD FOLDER'' - Ustawiamy nasz folder do którego skopiowaliśmy zawartość oryginalnych plików ciężarówki (Zdjęcie poniżej)
ETS2 MODS > SOURCE > DAF E6 SCS



Po ustawieniu powyższych ścieżek importujemy plik truck.pmd do programu z zaznaczeniem opcji Retain.mat



Zdjęcie poniżej przedstawia stan programu już po imporcie "truck.pmd". Proszę zwrócić uwagę na dolny pasek "messaging bar" - Po poprawnym imporcie plików SCS do zmodelera pasek powinien być pusty i nie powinno być żadnych błędów, jeśli macie jednak jakiś błąd dajcie znać w tym temacie pod tym postem i postaram się uzupełnić luki



Postanowiłem skrócić cześć druga poradnika do własnie tylko importu i exportu dać wam czas na wypróbowanie całej metody i zadania pytań dotyczących własnie importu i exportu następna cześć skupie na wyjaśnieniu jak działa sam program i do czego służą wszystkie opcje.

Przed rozpoczęciem eksportu zobaczmy na to co znajduje się w naszym modelu. Po kliknięciu w zakładkę truck rozwinie się nam cala struktura piku.


Wszystkie wyżej wymienne zakładki odpowiadają opcji ciężarówki w grze, to własnie ich będziemy używać do modyfikowania naszego modelu w późniejszych poradnikach

Krok 3

Zajmiemy się teraz Eksportem naszego modelu do gry.

Przechodzimy do "File > Export"


Na poniższym zdjęciu proszę zwrócić uwagę na "Zapisz jako typ/save us"; "Version"; "Default variants" i nasze ścieżki plików o których wcześniej wspomniałem "base.scs"; "Mod folder"

Proszę tez upewnić się ze eksportujemy plik do odpowiedniego folderu
ETS2 MODS > SOURCE > DAF E6 SCS


Jeśli wszystko się zgadza klikamy "EXPORT" i przechodzimy do wstawienia modelu do gry.

Nie będę się rozpisywać jak dodać model do gry ponieważ myślę ze osoby zainteresowane, wiedza jak sobie z tym poradzić aczkolwiek jeśli nie to proszę napisać pod tym postem a opisze dodatkowy poradnik dodawania modów do gry i dodam do tego tematu.

Chciałem tez powiedzieć iż najlepszym rozwiązaniem przy rozpoczęciu zabawy z Zmodelerem i modelami radze stworzyć osobny profil w którym możemy sprawdzić czy wszystko jest ok bez psucia sobie obecnego stanu gry.

Cześć 3 już w krotce a link pojawi się tutaj.

Pozdrawiam M
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05/08/2020 12:48 AM przez Matekones.)
05/08/2020 12:43 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: PLAYER , dominik_SKIPPER , Michal_Z_gno , AliPolaco , polchai2
PLAYER Offline
Zabujca
***
ViP

Skąd: Tak
Liczba postów: 1,353
Dołączył: 17/05/2019
Reputacja: 113
Podziękował: 2863
Podziękowano mu 1266 raz(y)
Post: #2
RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport
Znowu super poradnik, dobra robota Big Grin.
05/08/2020 08:17 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
lulek48 Offline
Zarejestrowany
*
Zarejestrowani

Skąd:
Liczba postów: 5
Dołączył: 03/04/2020
Reputacja: 0
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2 raz(y)
Post: #3
Photo RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport
(05/08/2020 12:43 AM)Matekones napisał(a):  
Poradnik zostaje zrobiony tylko dla i jest własnością eTrucks.pl dlatego zakazuje się kopiowania i umieszczanie zawartych prze zemnie informacji na inne fora bądź portale bez zgody eTrucks.pl.


PORADNIK ver 1.0

Część 2 - Import - Eksport


Krok 1

Tworzymy kolejny folder w naszym pod folderze "SOURCE" a mianowicie folder o nazwie ''DAF E6 SCS" - poradnik skupi się własnie na tym modelu ale zasady opisane poniżej działają na naczepach i interiorach.

Następnie musimy przygotować ścieżkę aby Zmodeler znalazł maty etc.

Kolejno tworzymy nowe podfoldery

-vehicles
-truck

Teraz przechodzimy do naszego folderu "BASE SCS" i kopiujemy zawartość wraz z folderem "daf_xf_euro6" i wklejamy to do pod folderu truck którego przed chwila utworzyliśmy ( "SOURCE")





Krok 2

Możemy przejść do Programu, tak wiec otwieramy Zmodelera - Jeśli macie jakieś pytania dotyczące Programu proszę o zadanie ich w pierwszej części Poradnika > Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Wchodzimy do File > Import


Przechodzimy do naszego folderu "SOURCE" a następnie do folderu z naszym dafem

NIE IMPORTUJEMY MODELU PRZED WCZEŚNIEJSZYM USTAWIENIEM ŚCIEŻEK ''BASE SCS'' I ''MOD FOLDER'' (Zdjęcie poniżej)


"BASE SCS" - Ustawiamy nasz folder do którego wypakowaliśmy pliki z oryginalnego archiwa base.scs (Zdjecie ponizej)
ETS2 MODS>BASE SCS


''MOD FOLDER'' - Ustawiamy nasz folder do którego skopiowaliśmy zawartość oryginalnych plików ciężarówki (Zdjęcie poniżej)
ETS2 MODS > SOURCE > DAF E6 SCS



Po ustawieniu powyższych ścieżek importujemy plik truck.pmd do programu z zaznaczeniem opcji Retain.mat



Zdjęcie poniżej przedstawia stan programu już po imporcie "truck.pmd". Proszę zwrócić uwagę na dolny pasek "messaging bar" - Po poprawnym imporcie plików SCS do zmodelera pasek powinien być pusty i nie powinno być żadnych błędów, jeśli macie jednak jakiś błąd dajcie znać w tym temacie pod tym postem i postaram się uzupełnić luki



Postanowiłem skrócić cześć druga poradnika do własnie tylko importu i exportu dać wam czas na wypróbowanie całej metody i zadania pytań dotyczących własnie importu i exportu następna cześć skupie na wyjaśnieniu jak działa sam program i do czego służą wszystkie opcje.

Przed rozpoczęciem eksportu zobaczmy na to co znajduje się w naszym modelu. Po kliknięciu w zakładkę truck rozwinie się nam cala struktura piku.


Wszystkie wyżej wymienne zakładki odpowiadają opcji ciężarówki w grze, to własnie ich będziemy używać do modyfikowania naszego modelu w późniejszych poradnikach

Krok 3

Zajmiemy się teraz Eksportem naszego modelu do gry.

Przechodzimy do "File > Export"


Na poniższym zdjęciu proszę zwrócić uwagę na "Zapisz jako typ/save us"; "Version"; "Default variants" i nasze ścieżki plików o których wcześniej wspomniałem "base.scs"; "Mod folder"

Proszę tez upewnić się ze eksportujemy plik do odpowiedniego folderu
ETS2 MODS > SOURCE > DAF E6 SCS


Jeśli wszystko się zgadza klikamy "EXPORT" i przechodzimy do wstawienia modelu do gry.

Nie będę się rozpisywać jak dodać model do gry ponieważ myślę ze osoby zainteresowane, wiedza jak sobie z tym poradzić aczkolwiek jeśli nie to proszę napisać pod tym postem a opisze dodatkowy poradnik dodawania modów do gry i dodam do tego tematu.

Chciałem tez powiedzieć iż najlepszym rozwiązaniem przy rozpoczęciu zabawy z Zmodelerem i modelami radze stworzyć osobny profil w którym możemy sprawdzić czy wszystko jest ok bez psucia sobie obecnego stanu gry.

Cześć 3 już w krotce a link pojawi się tutaj.

Pozdrawiam M

jak ja wchodze w ets2 mods> base scs> vehicle> truck to mam tylko folder upgrades a nie ma zadnych ciezarowek
05/08/2020 10:34 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: polchai2
Matekones Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 111
Dołączył: 29/03/2014
Reputacja: 16
Podziękował: 744
Podziękowano mu 341 raz(y)
Post: #4
RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport
(05/08/2020 10:34 AM)lulek48 napisał(a):  jak ja wchodze w ets2 mods> base scs> vehicle> truck to mam tylko folder upgrades a nie ma zadnych ciezarowek

Musiales przerwac rozpakowanie oryginalnego base SCS. Powtorz ta operacje I upewnij sie ze wszystkie pliki zostaly rozpakowane
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05/08/2020 11:20 AM przez Matekones.)
05/08/2020 11:18 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
lulek48 Offline
Zarejestrowany
*
Zarejestrowani

Skąd:
Liczba postów: 5
Dołączył: 03/04/2020
Reputacja: 0
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2 raz(y)
Post: #5
RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport
(05/08/2020 11:18 AM)Matekones napisał(a):  
(05/08/2020 10:34 AM)lulek48 napisał(a):  jak ja wchodze w ets2 mods> base scs> vehicle> truck to mam tylko folder upgrades a nie ma zadnych ciezarowek

Musiales przerwac rozpakowanie oryginalnego base SCS. Powtorz ta operacje I upewnij sie ze wszystkie pliki zostaly rozpakowane

Powtórzyłem i nic
05/08/2020 06:13 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Matekones Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 111
Dołączył: 29/03/2014
Reputacja: 16
Podziękował: 744
Podziękowano mu 341 raz(y)
Post: #6
RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport
Zaraz ci wrzuce pliki zebys mogl sie dalej bawic ale musisz ogarnac archiwum base SCS na potem.
05/08/2020 08:33 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Matekones Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 111
Dołączył: 29/03/2014
Reputacja: 16
Podziękował: 744
Podziękowano mu 341 raz(y)
Post: #7
RE: [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 2 - Import/Eksport
(05/08/2020 08:33 PM)Matekones napisał(a):  Zaraz ci wrzuce pliki zebys mogl sie dalej bawic ale musisz ogarnac archiwum base SCS na potem.

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
05/08/2020 09:22 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ZMODELER 3] ETS2/ATS Poradnik IMPORT/EXPORT MODYFIKACJA Część 1 - Przygotowanie Matekones 7 3,445 05/08/2020 12:45 AM
Ostatni post: Matekones
  [PORADNIK] Problem z UV przy imporcie/exporcie | ZMODELER 3 | DX11 KacperKWC 1 2,055 27/01/2020 10:15 PM
Ostatni post: Igieev_
  [Zmodeler2] Import, usuwanie części, export. FarmerGamer 25 13,538 14/06/2016 03:00 PM
Ostatni post: siedlecki95
  [Poradnik]Konwert naczepy z GTS do ETS2 nirwana9 0 2,324 06/09/2015 08:21 PM
Ostatni post: nirwana9
  [Blender] Import i eksport modelu Michal_Z_gno 28 25,976 31/01/2015 09:18 PM
Ostatni post: .:KOWALSKI:.

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa