Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aktualizacje a mody
Autor Wiadomość
adamets2 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 41
Dołączył: 03/10/2020
Reputacja: 1
Podziękował: 25
Podziękowano mu 16 raz(y)
Post: #1
Aktualizacje a mody
Kolejne pewno głupie pytanie...

Wyłączyłem już sobie automatyczne aktualizacje, ale 1.39 mi się pobrało. Moje pytanie na przyszłość - jak to jest z modami wydanymi na starsze wersje ? Czy one działają po aktualizacji ? Jak robicie - wyłączacie aktualizacje i gracie bez czy np. po każdej aktualizacji usuwacie stare mody i instalujecie nowe ? Jak widziałem, że niektórzy mają ProMod, PR, RusMap i wiele więcej to po każdej aktualizacji gry musicie te wszystkie mody usuwać i jeszcze raz wgrywać ? A może mody same też się aktualizują ?

Ja mam tylko Paris Reb wydany na 1.38, ale po wczorajszej aktualizacji gry do 1.39 ten mod mi działa tak jak wcześniej. Nic się nie zawiesza. Więc już sam nie wiem jak to jest z tymi modami.

Od 10 lat nie grałem w żadną grę i myślałem, że już do końca życia w nic nie zagram i we wrześniu 2020r ODKRYŁEM TĄ GENIALNĄ GRĘ jaką jest ETS2/ATS i nic już nie jest takie, jak wcześniej... Smile
04/11/2020 10:30 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Tytusik86 Offline
BOROWIŃSKI!
***
ViP

Skąd: Koszalin, ZK
Liczba postów: 352
Dołączył: 08/07/2019
Reputacja: 12
Podziękował: 188
Podziękowano mu 326 raz(y)
Post: #2
RE: Aktualizacje a mody
Mimo że wyjdzie nowa wersja, możesz cofnąć się np do 1.38. Chyba, że chcesz grać na nowej wersji to bez modów. Większość modów ze starszych wersji normalnie działa na najnowszą (oprócz map).


Image
04/11/2020 10:33 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: adamets2
Bytnarek Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 67
Dołączył: 10/11/2019
Reputacja: 2
Podziękował: 95
Podziękowano mu 78 raz(y)
Post: #3
RE: Aktualizacje a mody
(04/11/2020 10:33 AM)Tytusik86 napisał(a):  Mimo że wyjdzie nowa wersja, możesz cofnąć się np do 1.38. Chyba, że chcesz grać na nowej wersji to bez modów. Większość modów ze starszych wersji normalnie działa na najnowszą (oprócz map).

Jeśli sektor nie był ruszany to będzie śmigać i mapa Wink
04/11/2020 10:50 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: adamets2
adamets2 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 41
Dołączył: 03/10/2020
Reputacja: 1
Podziękował: 25
Podziękowano mu 16 raz(y)
Post: #4
RE: Aktualizacje a mody
(04/11/2020 10:50 AM)Bytnarek napisał(a):  
(04/11/2020 10:33 AM)Tytusik86 napisał(a):  Mimo że wyjdzie nowa wersja, możesz cofnąć się np do 1.38. Chyba, że chcesz grać na nowej wersji to bez modów. Większość modów ze starszych wersji normalnie działa na najnowszą (oprócz map).

Jeśli sektor nie był ruszany to będzie śmigać i mapa Wink

A co dokładnie znaczy "sektor" i ruszany ? Jeśli po nim nie jeździłem ? Po Paryżu jeździłem, jest modem, a działa na 1.39... ? Filmik niebawem Smile

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Od 10 lat nie grałem w żadną grę i myślałem, że już do końca życia w nic nie zagram i we wrześniu 2020r ODKRYŁEM TĄ GENIALNĄ GRĘ jaką jest ETS2/ATS i nic już nie jest takie, jak wcześniej... Smile
04/11/2020 01:28 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Bytnarek Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 67
Dołączył: 10/11/2019
Reputacja: 2
Podziękował: 95
Podziękowano mu 78 raz(y)
Post: #5
RE: Aktualizacje a mody
(04/11/2020 01:28 PM)adamets2 napisał(a):  
(04/11/2020 10:50 AM)Bytnarek napisał(a):  
(04/11/2020 10:33 AM)Tytusik86 napisał(a):  Mimo że wyjdzie nowa wersja, możesz cofnąć się np do 1.38. Chyba, że chcesz grać na nowej wersji to bez modów. Większość modów ze starszych wersji normalnie działa na najnowszą (oprócz map).

Jeśli sektor nie był ruszany to będzie śmigać i mapa Wink

A co dokładnie znaczy "sektor" i ruszany ? Jeśli po nim nie jeździłem ? Po Paryżu jeździłem, jest modem, a działa na 1.39... ? Filmik niebawem Smile

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

sektor w map editor i jesli go edytowales na 1.36 a scs sam go nie zmienil to mapka bedzie dzialac na 1.39
04/11/2020 01:34 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: adamets2
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 895
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 66
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2478 raz(y)
Post: #6
RE: Aktualizacje a mody
Ręce opadają jak się to czyta... poziom odpowiadających w tym temacie jest tak samo niski jak ich wiedza, a próbują coś przekazać komuś kto wie jeszcze mniej.
Sensowne odpowiedzi skończyły się na poście #2 kolegi Tytusik86 - resztę trzeba uczcić minutą ciszy.

Cytat:Jeśli sektor nie był ruszany to będzie śmigać i mapa
Krótko: Bzdura
(Wystarczy ze SCS zmieni jedną odpowiednią literkę w swoich definicjach - nie ruszając i modyfikując w ogóle mapy - i WSZYSTKIE fanowskie mapy przestają działać na takim patchu Tongue )

Cytat:Większość modów ze starszych wersji normalnie działa na najnowszą
Może ukazać sie patch na którym nie zadziała 90% modów

Kolego adamets2 - to jest troszeczkę bardziej skomplikowane i zależne co będzie działać.
W sumie za dużo pisania jakbym to tak chciał najsensowniej i prosto wyjaśnić.
Ogólnie z wszelkimi modami należy postępować ostrożnie i należy przyjać zasadę że do konkretnej wersji gry należy mieć odpowiednią wersje moda/mapy
Używając moda na starszą wersje należy przyjać że się uruchomi ale może nie działać jak należy.

Reasumując kilka przykładów:
Możesz używać np. moda na poprawę dźwięków, pogody ....a SCS wypuszcza nowy patch w którym tych elementów nic nie ruszał.
Mod będzie zdziałał.

Mozesz używać moda który modyfikuje mały fragment na mapie (jakieś miasto, obszar państwa)...a SCS wypuszcza patch ktory nie dotyczy kompletnie tego rejonu a nawet budowy mapki.
Mod będzie działał

Możesz używać moda który modyfikuje mały fragment na mapie (jakieś miasto, obszar państwa) i dodatkowo zawiera własne elementy do budowy tego fragmentu
i tutaj "mogą być schody" przy patchu w którym SCS np. zmodyfikował też niektóre standardowe elementy, przypisania modeli, prefabów..itd..itd
Mod moze działać z problemami, lub po prostu się nie uruchomi.

Ważne dwie sprawy to:
a) Czego dotyczy i co modyfikuje mod (inaczej może zachować się na nowym patchu mod z mapą a inaczej mod modyfikujący inny element w grze)
b) Jakie zmiany wprowadza patch, jakie pliki modyfikuje

Nie ma reguły i trzeba po prostu ostrożnie używać 'starszych' modów na nowszej wersji gry.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04/11/2020 03:59 PM przez RadolSzczecin.)
04/11/2020 03:50 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: adamets2
adamets2 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 41
Dołączył: 03/10/2020
Reputacja: 1
Podziękował: 25
Podziękowano mu 16 raz(y)
Post: #7
RE: Aktualizacje a mody
(04/11/2020 03:50 PM)RadolSzczecin napisał(a):  Ręce opadają jak się to czyta... poziom odpowiadających w tym temacie jest tak samo niski jak ich wiedza, a próbują coś przekazać komuś kto wie jeszcze mniej.
Sensowne odpowiedzi skończyły się na poście #2 kolegi Tytusik86 - resztę trzeba uczcić minutą ciszy.

Cytat:Jeśli sektor nie był ruszany to będzie śmigać i mapa
Krótko: Bzdura
(Wystarczy ze SCS zmieni jedną odpowiednią literkę w swoich definicjach - nie ruszając i modyfikując w ogóle mapy - i WSZYSTKIE fanowskie mapy przestają działać na takim patchu Tongue )

Cytat:Większość modów ze starszych wersji normalnie działa na najnowszą
Może ukazać sie patch na którym nie zadziała 90% modów

Kolego adamets2 - to jest troszeczkę bardziej skomplikowane i zależne co będzie działać.
W sumie za dużo pisania jakbym to tak chciał najsensowniej i prosto wyjaśnić.
Ogólnie z wszelkimi modami należy postępować ostrożnie i należy przyjać zasadę że do konkretnej wersji gry należy mieć odpowiednią wersje moda/mapy
Używając moda na starszą wersje należy przyjać że się uruchomi ale może nie działać jak należy.

Reasumując kilka przykładów:
Możesz używać np. moda na poprawę dźwięków, pogody ....a SCS wypuszcza nowy patch w którym tych elementów nic nie ruszał.
Mod będzie zdziałał.

Mozesz używać moda który modyfikuje mały fragment na mapie (jakieś miasto, obszar państwa)...a SCS wypuszcza patch ktory nie dotyczy kompletnie tego rejonu a nawet budowy mapki.
Mod będzie działał

Możesz używać moda który modyfikuje mały fragment na mapie (jakieś miasto, obszar państwa) i dodatkowo zawiera własne elementy do budowy tego fragmentu
i tutaj "mogą być schody" przy patchu w którym SCS np. zmodyfikował też niektóre standardowe elementy, przypisania modeli, prefabów..itd..itd
Mod moze działać z problemami, lub po prostu się nie uruchomi.

Ważne dwie sprawy to:
a) Czego dotyczy i co modyfikuje mod (inaczej może zachować się na nowym patchu mod z mapą a inaczej mod modyfikujący inny element w grze)
b) Jakie zmiany wprowadza patch, jakie pliki modyfikuje

Nie ma reguły i trzeba po prostu ostrożnie używać 'starszych' modów na nowszej wersji gry.

Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź...

Czyli jak ktoś np. ma komplet działających modów do wersji 1.38 to nie robi update wcale czy musi poczekać aż mody wyjdą pod 1.39, następnie odinstalować stare mody i zastąpić je nowymi pod 1.39 ? Taka jest procedura ? I wtedy savy działają z tych wcześniejszych ? Mam na myśli głównie mody mapowe jak proMod, Polan REB, RUS map itd

Jak w praktyce postępujecie w takiej sytuacji ? A może np. jak ktoś ma działające mody pod daną wersję np 1.36 to po prostu gra na tej wersji i nic nie zmienia ? A przecież jeszcze dochodzą DLC, a po DLC i mody też wychodzą nowe pod nowe DLC...

Ja wy to ogarniacie ?

Od 10 lat nie grałem w żadną grę i myślałem, że już do końca życia w nic nie zagram i we wrześniu 2020r ODKRYŁEM TĄ GENIALNĄ GRĘ jaką jest ETS2/ATS i nic już nie jest takie, jak wcześniej... Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04/11/2020 06:44 PM przez adamets2.)
04/11/2020 06:43 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 895
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 66
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2478 raz(y)
Post: #8
RE: Aktualizacje a mody
Jak masz mody mapowe i jest to zbiór map to musisz czekać na ich nową wersje.
(w sprzyjajacych okolicznościach, wiedząc że mapa zadziała, są sposoby aby to obejść i uruchomić na nowej wersji)
Bez wyraźnego komunikatu autora nie ma gwarancji ze taka mapa będzie działać poprawnie na nowej wersji - można oczywiście samemu spróbować i testować.
(mapa się uruchomi - ale może będzie miała błędy i nie będzie działać poprawnie - wyjdzie to dopiero w grze)
Szczegółowo o tym powinni informować autorzy poszczególnych map.
Czym bardziej masz złożoną i rozbudowaną strukturę mapy (ilość map fanowskich) tym bardziej musisz uważać.
Zaleca się granie na dotychczasowej wersji gry dopóty, dopóki nie ukażą się nowe wersje poszczególnych map ktore się łączą w jedną (o ile muszą wyjsć nowe wersje)

Mapy mody fanowskie zastępuje się - czyli kasujesz i pobierasz nowe wersje (często wymagają ponownie aktywacji w profilu)
Mody i mapy same sie nie zaktualizują.

p.s.
Zalecam robienie kopii katalogu z zapisem przed zmianą wersji gry i wszelkimi większymi zmianami.

EDIT
Autorzy popularnych map fanowskich z reguły podawają wymagania a więc wersje gry i jakie inne dlc jest wymagane.
Z reguły w tematach takich map dowiedzieć się tez możesz z jaką inną mapą można połączyć oraz w jakiej kolejności mają być dodane poszczególne pliki map w menadrzerze modów w grze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04/11/2020 06:59 PM przez RadolSzczecin.)
04/11/2020 06:52 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: adamets2
adamets2 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 41
Dołączył: 03/10/2020
Reputacja: 1
Podziękował: 25
Podziękowano mu 16 raz(y)
Post: #9
RE: Aktualizacje a mody
(04/11/2020 06:52 PM)RadolSzczecin napisał(a):  Jak masz mody mapowe i jest to zbiór map to musisz czekać na ich nową wersje.
(w sprzyjajacych okolicznościach, wiedząc że mapa zadziała, są sposoby aby to obejść i uruchomić na nowej wersji)
Bez wyraźnego komunikatu autora nie ma gwarancji ze taka mapa będzie działać poprawnie na nowej wersji - można oczywiście samemu spróbować i testować.
(mapa się uruchomi - ale może będzie miała błędy i nie będzie działać poprawnie - wyjdzie to dopiero w grze)
Szczegółowo o tym powinni informować autorzy poszczególnych map.
Czym bardziej masz złożoną i rozbudowaną strukturę mapy (ilość map fanowskich) tym bardziej musisz uważać.
Zaleca się granie na dotychczasowej wersji gry dopóty, dopóki nie ukażą się nowe wersje poszczególnych map ktore się łączą w jedną (o ile muszą wyjsć nowe wersje)

Mapy mody fanowskie zastępuje się - czyli kasujesz i pobierasz nowe wersje (często wymagają ponownie aktywacji w profilu)
Mody i mapy same sie nie zaktualizują.

p.s.
Zalecam robienie kopii katalogu z zapisem przed zmianą wersji gry i wszelkimi większymi zmianami.

EDIT
Autorzy popularnych map fanowskich z reguły podawają wymagania a więc wersje gry i jakie inne dlc jest wymagane.
Z reguły w tematach takich map dowiedzieć się tez możesz z jaką inną mapą można połączyć oraz w jakiej kolejności mają być dodane poszczególne pliki map w menadrzerze modów w grze.

Jeszcze raz dziękuję za poświęcony czas i odpowiedź.

I tylko jeszcze jedna sprawa - czy np mając odpowiednie mody do 1.38 i grając na nich po skasowaniu i ponownym zainstalowaniu modów pod 1.39 - save z wersji 1.38 będą działać ? Mam na myśli proces zamiany "starych" modów na "nowe" - czy po tym save z tych wcześniejszych będą działać ?

Od 10 lat nie grałem w żadną grę i myślałem, że już do końca życia w nic nie zagram i we wrześniu 2020r ODKRYŁEM TĄ GENIALNĄ GRĘ jaką jest ETS2/ATS i nic już nie jest takie, jak wcześniej... Smile
04/11/2020 07:46 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 895
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 66
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2478 raz(y)
Post: #10
RE: Aktualizacje a mody
Zapis będzie działać - w większości przypadków działa.
Po za tym, należy wspomnieć że gra tworzy automatycznie kopie profilu jeśli wersja gry się zmieniła na nowszą
W katalogu gdzie masz katalog z modami i zapisany profil są to katalogi z końcówką .bak
np:
profiles(1.38.0.38s).bak

W srodku katalogu masz profil zapisany na tej wersji gry i w nim katalog z zapisem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05/11/2020 01:28 PM przez RadolSzczecin.)
05/11/2020 01:22 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: adamets2
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości