Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dobre nowiny i wiadomości mieszane
Autor Wiadomość
Bozo Offline
Zimol
******
Moderator

Skąd: Będzin
Liczba postów: 3,816
Dołączył: 16/06/2015
Reputacja: 81
Podziękował: 3392
Podziękowano mu 6038 raz(y)
Post: #1
Dobre nowiny i wiadomości mieszane
Image

W skrócie. Nowa grafika, DLC Iberia w pierwszym kwartale 2021, przebudowa Niemiec (część 3) też w 2021 roku.

Cytat:Kiedy tworzyliśmy plany na rok 2020, świat wyglądał zupełnie inaczej. Nasze wewnętrzne cele były bardzo ambitne; Chcieliśmy przejść przez jedną z największych zmian technologicznych w naszym silniku od czasu premiery Euro Truck Simulator 2, nie przerywając jednocześnie prac produkcyjnych nad mapami DLC, nowymi pojazdami i nowymi funkcjami gry. Ale wtedy interweniowała rzeczywistość. Spędziliśmy około trzech miesięcy pracując wiosną w domu, zamykając nasze biuro z powodu problemów zdrowotnych. Po kilku miesiącach lata, które wydawało się, że minęło zbyt szybko, ponownie przenieśliśmy się do pracy w naszych domach na początku września i wygląda na to, że możemy wrócić do naszych biur dopiero wiosną 2021 roku.


Udało nam się utrzymać dobry nastrój, w tych trudnych czasach udało nam się kontynuować produkcję, a nawet zatrudnić nowych współpracowników. Jednak przejście z pracy zespołowej na model rozproszony nie było pozbawione ceny - niektóre projekty trwają dłużej, niż przewidywaliśmy. Dokładamy wszelkich starań, aby zdalnie koordynować i synchronizować wysiłek ponad 200 programistów współtworzących nasze projekty, ale możesz sobie wyobrazić, że zarządzanie procesem twórczym w taki sposób jest bardzo wymagające.


Dobra wiadomość jest taka, że ​​jesteśmy u progu bardzo widocznych ulepszeń w wyglądzie naszych gier. Pracując zdalnie, rozmawiając na Discordzie, niektórzy z nas używają stołów kuchennych z braku alternatywy dla dzieci, które uczą się w domu przez wiele miesięcy, zespół robi niesamowite rzeczy. Drugi etap zmian w naszym systemie oświetlenia to ogromny projekt. Natężenia wszystkich źródeł światła w grach są teraz reprezentatywne dla wartości ze świata rzeczywistego, z odpowiednią różnicą rzędów wielkości między słońcem a żarówką. Całe wewnętrzne renderowanie odbywa się w pełni w HDR, z szeregiem kroków przetwarzania końcowego na etapie naświetlania aparatu, co zapewnia wyraźny i wiarygodny wynik. Niezależnie od tego, czy jesteś w pełnym słońcu, czy w ciemnym tunelu, o zachodzie słońca lub w ulewnym deszczu, nowy ujednolicony system zawsze zapewnia spójne wizualizacje. W ramach przeróbki musimy poprawić prawie wszystkie zasoby gry, które stworzyliśmy przez lata, wszystkie skyboxy, roślinność, skały, budynki, wszystkie pojazdy, każdą teksturę i oczywiście wszelkie powiązane światła tę lampę na rampie załadunkowej należy ręcznie dostosować do nowego systemu. To niesamowita ilość zmian w oprawie graficznej i wiele lat pracy naszych programistów, aby zmienić potok graficzny, shadery i narzędzia, wykorzystując wszystkie sztuczki z książki, aby nie zwiększać drastycznie wymagań technicznych gier. Oczywiście wszelkie powiązane przyłącza świateł do tej lampy na rampie załadunkowej wymagają ręcznej regulacji dla nowego systemu.


Nie tak dobrą wiadomością jest to, że nie będziemy w stanie tego wszystkiego zakończyć przed końcem roku. Już wyznaczyliśmy określoną trajektorię, a teraz musimy utrzymać kurs, dopóki nie dotrzemy do celu. Czas iść do przodu i oderwać bandaż - DLC Iberia dla Euro Truck Simulator 2 nie będzie dostępne w tym roku. Nasi fani bez wątpienia przyzwyczaili się do schematu, który udało nam się utrzymać w ostatnich latach i możesz się założyć, że staraliśmy się jak najmocniej trzymać się go jeszcze raz i w grudniu zdobyć nowe rozszerzenie mapy. Zakres i skala produkcji Iberii stanowiły wyzwanie nawet na normalny rok, ale nawet przy ponad 20 projektantach map pracujących na pełny etat nad DLC, ten rok okazał się zbyt duży. Znaleźliśmy się w zderzeniu osi czasu Iberii i nowego projektu świetlnego i zdaliśmy sobie sprawę, że istnieje tylko jeden właściwy sposób, aby to wszystko uporządkować. Musieliśmy oprzeć Iberię na nowym systemie oświetlenia, aby zminimalizować długoterminowe komplikacje związane z przyszłymi aktualizacjami gry i produkcją.


Udało nam się wypuścić Colorado DLC z obecnym światłem, a wkrótce pojawi się kilka niezbyt małych dodatków z naszego potoku produkcyjnego, wciąż opartych na wersji 1.39. Jednak zarówno zespoły ATS, jak i ETS2 są teraz na pełnych obrotach w zakresie przeróbki i zmiany narzędzi wszystkich modeli i tekstur obu gier, bez szans na opublikowanie większej liczby aktualizacji starego kodu i zasobów. Iberia będzie naszym pierwszym dużym wydaniem, które skorzysta z nowego światła w momencie premiery. Zanim to się stanie, aktualizacja 1.40 rzeczywiście przyniesie nowe światło do obu naszych gier, całkowicie zmieniając ich wygląd; podstawową zawartość gry, a także wszelkie DLC.


Iberia nie była jedynym projektem wewnętrznym, na który wpłynęła potrzeba ujednolicenia cyklu rozwojowego. Zespół przepracowujący Niemcy również odnotowuje duży postęp, ale oni również muszą poczekać, aż ustabilizujemy zmiany w 1.40. Zobacz zdjęcia poniżej.


Nieuchronnie musimy teraz przygotować się na ważne pytanie - kiedy będziemy gotowi do wydania aktualizacji 1.40, kiedy nadejdzie Iberia? Zgodnie z naszą mantrą od lat, zanim wydamy nową aktualizację, upewnimy się, że wszystko jest w porządku. Nasze najlepsze obecne szacunki są takie, że w styczniu powinniśmy osiągnąć zamkniętą beta 1,40. Zamknięta beta zajmuje trochę czasu, aby rozwiązać wszelkie problemy, które udało nam się złapać. Po tym na pewno będziemy musieli spędzić kilka tygodni w otwartej becie, aby upewnić się, że wszystkie potencjalne problemy zostaną wykryte i rozwiązane, a także dać szansę twórcom modów na nadrobienie zaległości. Nie lubimy angażować się w konkretną datę, dopóki nie jesteśmy prawie pewni, że nam się uda, ale jeśli policzysz, patrzymy na ramy czasowe późno-zimowe, miejmy nadzieję, że nadal w pierwszym kwartale 2021 roku.


Bardzo uważaliśmy, aby nie przekazywać żadnych obietnic, kiedy Iberia zostanie wydana, ale rozumiemy, że niektórzy z was mogą być smutni lub rozczarowani, gdy nie zobaczą nowego rozszerzenia mapy ETS2, z którym można spędzić zimę. Przepraszamy za długie oczekiwanie, o które prosimy. Ale ostatecznie jesteśmy pewni, że jest to zdrowa decyzja, jeśli chodzi o długoterminową żywotność naszych gier. Istnieją zespoły map, które już pracują nad kolejną generacją map DLC zarówno dla ATS, jak i ETS2, i one również muszą mieć pewność, że pracują na dobrze zdefiniowanej bazie kodu i zasobach. Wszyscy skorzystają na tym, gdy osiągniemy nową stabilną wersję, musimy tylko przejść, aby do niej dotrzeć.


Będziemy nadal pokazywać wam więcej zmian, które są na horyzoncie w nowym świetle, będzie więcej zrzutów ekranu, a właściwie planujemy pokazać wam kilka ruchomych zdjęć Iberii z włączonym nowym światłem. Może to być jeszcze trochę błędne, zdecydowanie nie skończyliśmy tego procesu, ale czujemy, że musimy już zakomunikować, jak obiecujące jest to już.


Mamy nadzieję, że zrzuty ekranu, którymi się dziś z wami dzielimy, dowodzą, że zmiany są naprawdę tego warte, że nowy wygląd, nowa zawartość i aktualizacje map są naprawdę czymś, na co można się doczekać. Ponowne włączenie całego oświetlenia w nowym systemie jest kluczowym krokiem. Pozwoli nam to między innymi na zaprezentowanie szerszej gamy warunków pogodowych oraz bardziej epickich skyboxów HDR. Ale to nie koniec drogi, to tylko kamień milowy. Nasi programiści mają w toku więcej projektów wewnętrznych dotyczących dodatkowych optymalizacji i przyspieszenia silnika. Spodziewamy się dalszych ulepszeń w przyszłym roku. Osiągnięcie nowego stabilnego punktu wersji 1.40 pozwoli działowi graficznemu realizować w przyszłości wizję w pełni obsługującego PBR, więc jakość wizualna powinna i będzie się dalej poprawiać.
To był ciężki czas zarówno dla nas, jak i dla społeczności, a my jeszcze nie skończyliśmy. Wasze nieustające wsparcie przez lata daje nam motywację do ciągłego przesuwania gry na nowe granice z każdą aktualizacją i DLC. Nie byłoby nas, gdyby nie wszyscy nasi fani. Dziękuję za Twoją cierpliwość.

Pavel Sebor, dyrektor generalny, SCS Software

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Oryginalny wpis z bloga SCS - Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść..

Punk to brudas, punk to śmieć
Punk nie umarł, Punk's Not Dead
30/11/2020 06:11 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Tedy , Michal_Z_gno , Ziom , PLAYER , Adam.J
rafaelcz82 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd: Wołomin
Liczba postów: 626
Dołączył: 26/08/2015
Reputacja: 16
Podziękował: 402
Podziękowano mu 691 raz(y)
Post: #2
RE: Dobre nowiny i wiadomości mieszane
No nie wiem, czy jest się z czego cieszyć. Ja się obawiam, że ta zmiana w budowie plików ETS2 może spowodować, że przy produkcji map amatorskich zostanie tylko zespół ProMods.
30/11/2020 07:59 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Bozo Offline
Zimol
******
Moderator

Skąd: Będzin
Liczba postów: 3,816
Dołączył: 16/06/2015
Reputacja: 81
Podziękował: 3392
Podziękowano mu 6038 raz(y)
Post: #3
RE: Dobre nowiny i wiadomości mieszane
Ja obstawiam, że RusMap i ROEX dalej będą rozwijane, niezależnie od zmian wprowadzanych przez SCS Wink

Punk to brudas, punk to śmieć
Punk nie umarł, Punk's Not Dead
30/11/2020 08:35 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ballino Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 333
Dołączył: 06/10/2013
Reputacja: 8
Podziękował: 13
Podziękowano mu 823 raz(y)
Post: #4
RE: Dobre nowiny i wiadomości mieszane
(30/11/2020 07:59 PM)rafaelcz82 napisał(a):  No nie wiem, czy jest się z czego cieszyć. Ja się obawiam, że ta zmiana w budowie plików ETS2 może spowodować, że przy produkcji map amatorskich zostanie tylko zespół ProMods.

Twórcy którzy tworzą sensowne modyfikacje typu promods, rusmap itp z pewnością sobie poradzą. Śmiem też twierdzić, że zmiany nie będą aż tak diametralne żeby nie były do przejścia..

30/11/2020 08:42 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,095
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34087
Podziękowano mu 15536 raz(y)
Post: #5
RE: Dobre nowiny i wiadomości mieszane
(30/11/2020 07:59 PM)rafaelcz82 napisał(a):  No nie wiem, czy jest się z czego cieszyć. Ja się obawiam, że ta zmiana w budowie plików ETS2 może spowodować, że przy produkcji map amatorskich zostanie tylko zespół ProMods.

W patchu 1.38.x też weszło SSAO i jakoś nie było wielkich problemów bo wszystkie modele działały bez problemu z nową technologią (jeśli chodzi o obiekty na mapy) więc podejrzewam, że i w tym wypadku nie będzie wielkiej rewolty w samych modelach a jedynie lekki lifting teksturowo-matowy lub/i poprawione flary plus ewentualnie nowa wersja .pmg i nic co by przyczyniło się do drastycznych zmian i opóźnień w kwestii modowej - no zwyczajnie nie zmieni się sama budowa modeli a jedynie dojdą jakieś tam opcje dodatkowe co ma miejsce w większości patchy.
W tym 1.40 chodzi głównie o oświetlenie i tekstury nieba tak aby ogólny klimat i położenie słońca pasowały do danej szerokości geograficznej (przynajmniej ja tak wnioskuję po tym wpisie).

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30/11/2020 09:06 PM przez Michal_Z_gno.)
30/11/2020 09:04 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
BLACKVARRIOR Offline
Fan SCS
**
Użytkownik

Skąd: Cieplice
Liczba postów: 53
Dołączył: 08/02/2014
Reputacja: 1
Podziękował: 7
Podziękowano mu 44 raz(y)
Post: #6
RE: Dobre nowiny i wiadomości mieszane
Znacznie lepiej to wygląda niż obecnie. Może nieobecny na dzień dzisiejszy Księżyc wróci we wszystkich swoich fazach, no mam nadzieję.

Czekam również na znaczną poprawę wyładowań atmosferycznych (w tym dźwięków), ach... proszę, niech SCS wprowadzi błyskające się niebo w dalekiej oddali, gdy nie słyszymy wyładowań tylko widzimy sam błysk.

Gdy mowa jest o poprawie tekstur to może antyaliasing mają w planach wreszcie poprawić, migotające tekstury i postrzępione cienie są irytujące.
30/11/2020 10:06 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: .:KoxTrucker:. , Michal_Z_gno
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 942
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 74
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2589 raz(y)
Post: #7
RE: Dobre nowiny i wiadomości mieszane
(30/11/2020 09:04 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  W tym 1.40 chodzi głównie o oświetlenie i tekstury nieba tak aby ogólny klimat i położenie słońca pasowały do danej szerokości geograficznej (przynajmniej ja tak wnioskuję po tym wpisie).

No nie wiadomo do końca...
Cytat:W ramach przeróbki musimy poprawić prawie wszystkie zasoby gry, które stworzyliśmy przez lata, wszystkie skyboxy, roślinność, skały, budynki, wszystkie pojazdy, każdą teksturę i oczywiście wszelkie powiązane światła tę lampę na rampie załadunkowej należy ręcznie dostosować do nowego systemu.

Z racji że używam fanowskich map tylko bardzo okazjonalnie, a głównie interesuje mnie tylko podstawka i dlc, to najmniej przejmuje się pobocznymi projektami map - będzie to po prostu kolejne wyzwanie dla twórców.

Wracając do samej obsuwy....więc najpierw wyczekujemy patcha 1.40 w wersji ostatecznej a dopiero potem dlc iberia.Może to faktycznie potrwać sporo czasu.
Światełkiem w tunelu jest fakt że coś tam pokazują, więc prace postępują.
Jak widać jednak pandemia nie ominęła i SCS-u Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01/12/2020 07:49 PM przez RadolSzczecin.)
01/12/2020 07:44 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
BLACKVARRIOR Offline
Fan SCS
**
Użytkownik

Skąd: Cieplice
Liczba postów: 53
Dołączył: 08/02/2014
Reputacja: 1
Podziękował: 7
Podziękowano mu 44 raz(y)
Post: #8
RE: Dobre nowiny i wiadomości mieszane
W dzisiejszym blogu pojawił się teaser z nowym oświetleniem, ach, czy ten bloom przy reflektorach musi być aż tak widoczny Sad ?



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01/12/2020 10:47 PM przez BLACKVARRIOR.)
01/12/2020 10:45 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
rafaelcz82 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd: Wołomin
Liczba postów: 626
Dołączył: 26/08/2015
Reputacja: 16
Podziękował: 402
Podziękowano mu 691 raz(y)
Post: #9
RE: Dobre nowiny i wiadomości mieszane
Ochy achy jak to scs próbuje umilić rozgrywkę, a prawda jest taka, że zaraz prawie każdy będzie szukał modów, jak grafikę, oświetlenie, warunki pogodowe, tekstury dróg i zielieni poprawić.
02/12/2020 11:33 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Ballino Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 333
Dołączył: 06/10/2013
Reputacja: 8
Podziękował: 13
Podziękowano mu 823 raz(y)
Post: #10
RE: Dobre nowiny i wiadomości mieszane
(02/12/2020 11:33 AM)rafaelcz82 napisał(a):  Ochy achy jak to scs próbuje umilić rozgrywkę, a prawda jest taka, że zaraz prawie każdy będzie szukał modów, jak grafikę, oświetlenie, warunki pogodowe, tekstury dróg i zielieni poprawić.

To nic złego. Scs chce swój produkt unowocześnić i bardzo dobrze im to wychodzi. A to, że zaraz banda graczy rzuci się na okropne mody graficzne, reworkedy gorzej wyglądające od podstawowych modeli itp to już nie ich sprawa. Ja stwierdzam, że jak będzie wyglądało to tak jak na dotychczasowych prezentacjach to takie mody będą zbędne. Przynajmniej u mnie

02/12/2020 03:21 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Kalim , jarson
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa