Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 głosów - 3.67 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozważania gracza Euro Trucka
Autor Wiadomość
MATAMET Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd: Poznań
Liczba postów: 306
Dołączył: 11/02/2011
Reputacja: 86
Podziękował: 585
Podziękowano mu 1542 raz(y)
Post: #21
RE: Rozważania gracza Euro Trucka
(05/10/2021 03:26 PM)Bart111111 napisał(a):  To że teraz jest fantasy nie znaczy, że kiedyś coś takiego nie powstanie.
Kiedyś dla ludzkości fantasy były roboty, a dzisiaj są coraz bliższą rzeczywistością.

Dla Amisza samolot będzie latającym bogiem i wyobraża sobie nie wiadomo co, zwykły pilot wie, że to tylko maszyna i nie ma co od niego za dużo wymagać.

Image
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05/10/2021 04:58 PM przez MATAMET.)
05/10/2021 04:55 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
BaKing Offline
Wsiok z Radomia
***
ViP

Skąd: Radom, Mazowieckie
Liczba postów: 370
Dołączył: 25/11/2019
Reputacja: 16
Podziękował: 175
Podziękowano mu 391 raz(y)
Post: #22
RE: Rozważania gracza Euro Trucka
(05/10/2021 11:48 AM)Bart111111 napisał(a):  Zostałem źle zrozumiany
Jeśliby coś takiego powstało nie chciałbym rządzić się i narzucać wszystkim robotę. Zarządzałby ktoś inny. Ja bym robił za nazwijmy doradcę, człowieka motywującego do pracy, może testującego. I zgadzam się, że na czele jakiekolwiek projektu nie powinien stać ktoś zielony w temacie.
I nie chce tego projektu tylko po to by sobie porządzić. Mam nadzieję tylko że taki projekt powstanie i jeśli powstanie będę chętny do pomocy tak jak będę potrafił.

Lider takowy musi nie tylko być motywujący do roboty ale i przykładem i mi się tak zdaje maperem który robi największy zapitol, jesli chce zrobić całą polske załóżmy w 1:1 to musi też mieć jakąś wiedze o całej Polsce bo wiadomo że nikt nie zrobi każdej drogi w droge bo to jest a wykonalne, jeśli chodzi o drogi krajowe, ekspresówki i autostrady to tu problemu za bardzo nie ma, gorzej z miastami, przykładem jestem ja co mieszkam w Radomiu a budowałem Kraków, za chiny nie mogłem zrobić rozsądnej siatki dróg i w tym pomógł mi Akuma Masayoshi. Czyli musi naprawde we wszystkich miastach się odnajdować bo wiadomo, ja bym moje miasto Radom zbudował bez większych problemów bo wiem co jest ważne a na co moge mieć "wywalone". Już pomijając że mój KrakUF do poprawy no to nie zdaje mi się że bedzie taki lider a nawet kilkadziesiąt liderów ponieważ nawet żaden maper ani lider pomyśli że to tyle roboty na kilka lat to wyjdzie na dwór zapalić 3 papierosy wróci po 20 minutach weźmie sobie browara wypije i napisze co sądzi o twoim pomyśle (Głównego Lidera Projektu) i na końcu napisze że on to pitoli i wychodzi załóżmy że z discorda :E
05/10/2021 05:26 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
adamets2 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 295
Dołączył: 03/10/2020
Reputacja: 4
Podziękował: 190
Podziękowano mu 154 raz(y)
Post: #23
RE: Rozważania gracza Euro Trucka
Moim zdaniem najlepszym liderem jest pieniądz, który pcha świat na przód... Smile Dlatego chłopaki możecie zrobić coś na kształt ROEX i w końcu zacząć zarabiać na waszej ciężkiej pracy. Np wydawać jak ROEX wersję free i premium... Od strony gracza idealne było by połączenie PR i FP i innych projektów bo na jednej mapie znalazły by się wszystkie zalety obu projektów, a do tego działały by na mapie combo więc kupowali by ludzie z całego świata.

Od 10 lat nie grałem w żadną grę i myślałem, że już do końca życia w nic nie zagram i we wrześniu 2020r ODKRYŁEM TĄ GENIALNĄ GRĘ jaką jest ETS2/ATS i nic już nie jest takie, jak wcześniej... Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08/10/2021 05:44 PM przez adamets2.)
08/10/2021 05:43 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
BaKing Offline
Wsiok z Radomia
***
ViP

Skąd: Radom, Mazowieckie
Liczba postów: 370
Dołączył: 25/11/2019
Reputacja: 16
Podziękował: 175
Podziękowano mu 391 raz(y)
Post: #24
RE: Rozważania gracza Euro Trucka
(08/10/2021 05:43 PM)adamets2 napisał(a):  Moim zdaniem najlepszym liderem jest pieniądz, który pcha świat na przód... Smile Dlatego chłopaki możecie zrobić coś na kształt ROEX i w końcu zacząć zarabiać na waszej ciężkiej pracy. Np wydawać jak ROEX wersję free i premium... Od strony gracza idealne było by połączenie PR i FP i innych projektów bo na jednej mapie znalazły by się wszystkie zalety obu projektów, a do tego działały by na mapie combo więc kupowali by ludzie z całego świata.

No niby tak ale przez ten pieniądz może się team rozpaść bo coś się może u kogoś "nie zgadzać" ale dałeś mi pomysł tylko nie wiem czy go zrealizuje :E
08/10/2021 05:54 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
adamets2 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 295
Dołączył: 03/10/2020
Reputacja: 4
Podziękował: 190
Podziękowano mu 154 raz(y)
Post: #25
RE: Rozważania gracza Euro Trucka
Zanim się rozpadnie to zarobicie kaskę... Smile Ja bylem w spółce jakieś 10 lat i póki się zarabiało to nic się nie rozpadło Smile bo oprócz tego, że pieniądz jest liderem to jeszcze bardzo dobrze scala bo nikt nie chce rezygnować z czegoś na czym zarabia Cool. A nie jest powiedziane wcale, że w ogóle się rozpadnie. SCS za Iberię kasuje 70zł a PR z FP jak dla mnie jest znacznie lepsze.

Od 10 lat nie grałem w żadną grę i myślałem, że już do końca życia w nic nie zagram i we wrześniu 2020r ODKRYŁEM TĄ GENIALNĄ GRĘ jaką jest ETS2/ATS i nic już nie jest takie, jak wcześniej... Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08/10/2021 06:27 PM przez adamets2.)
08/10/2021 06:00 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
UberMobiljusz (Mobilek) Offline
Prisoner of the Highway
***
ViP

Skąd: Skawina, Małopolskie
Liczba postów: 104
Dołączył: 24/03/2019
Reputacja: 9
Podziękował: 327
Podziękowano mu 343 raz(y)
Post: #26
RE: Rozważania gracza Euro Trucka
(08/10/2021 05:43 PM)adamets2 napisał(a):  Moim zdaniem najlepszym liderem jest pieniądz, który pcha świat na przód... Smile Dlatego chłopaki możecie zrobić coś na kształt ROEX i w końcu zacząć zarabiać na waszej ciężkiej pracy. Np wydawać jak ROEX wersję free i premium... Od strony gracza idealne było by połączenie PR i FP i innych projektów bo na jednej mapie znalazły by się wszystkie zalety obu projektów, a do tego działały by na mapie combo więc kupowali by ludzie z całego świata.

W jaki sposób chciałbyś połączyć dwie tak różne od siebie konstrukcyjnie mapy jak FP i PR?

Tworzenie płatnej mapy to proszenie się o kłopoty. Gwarantuję Ci, Adam, że stworzenie takiego projektu, w którym w grę wchodzą pieniądze nie ma prawa się udać. Ta sama idea, która by go zrodziła, prędzej czy później by go zabiła. Im więcej osób i kasy do podziału, tym większa szansa na konflikt. Nie mówiąc już o tym, że w takim przypadku mapperzy pracowaliby tylko dla korzyści, a nie dla samego tworzenia mapy i czerpania z tego przyjemności. To w efekcie dałoby się odczuć w jakości, bo większość samozwańzcych mapperów bardzo szybko spoczęłaby w takiej sytuacji na laurach i kosiła tylko kasę, a pracowała dając z siebie jeszcze mniej niż słynne 30%. SCS kasuje po 70 złotych za dodatek, bo może. Zwykły gracz nie prawa pobierać takich kwot za mapę, którą zrobił korzystając z SCSowskich narzędzi i assetów. Zresztą, pod względem prawnym, to z tego co się orientuję, SCS i tak automatycznie nabywa prawa do każdego moda, gdy tylko go wydasz. Podobna, jeśli nawet nie gorsza sprawa jest z płatnymi ciężarówkami. Jak ktoś lubi ryzykować to droga wolna, aczkolwiek wydawanie czegokolwiek na co nie ma się licencji i póżniej nieskrępowane zarabianie na tym tylko czeka na okazję, aby się zemścić. Nie mówię tutaj o dobrowolnych donejtach, bo to jest inna sprawa, a o pełnoprawnym sprzedawaniu modów. Inna sprawa jest taka, że na modzie zapewne nie zarobiłbyś tyle, żeby regularnie płacić mapperom.

Co do samego wątku, ja uważam że takie coś o czym pisze Bart nie ma prawa powstać. Możemy sobie marzyć o pięknych, sielankowych projektach bez wad, w których każdy się z każdym zgadza, nie ma podziałów, a wszyscy zamiast pracować, czy zajmować się rodziną i swoimi sprawami w życiu prywatnym będą zapieprzać w edytorze, ale prawda jest taka, że nigdy nie zbierze się na tyle zgrana ekipa by takie coś mogło się udać. Inną sprawą jest też to, że wiele osób robi swoje wielkie i ambitne projekty góra przez dwa miesiące, po czym znudzeni je porzucają. Największą procentowo szansę na stworzenie takiej wizji miałaby JEDNA osoba, która:

A - świetnie zna edytor i jego możliwości,
B - potrafi wykorzystać możliwości edytora, co jest dużo ważniejsze niż sama ich znajomość,
C - ma nieograniczone ilości wolnego czasu,
D - ma nieograniczone pieniądze na prąd, jedzenie i inne produkty pierwszej potrzeby,
E - ma nieograniczoną wenę i chęci do pracy,
F - nie ma życia prywatnego,
G - nie ma pracy/szkoły,
H - nie potrzebuje snu,

Jeśli ktoś taki istnieje, to dajcie mi na niego namiary. Wink

Dopóki ktoś mądrzejszy od nas wszystkich nie wpadnie na to, żeby skonstruować jakiś sprytny algorytm AI, który uczy się stylu pracy danego twórcy i robi tereny dokładnie w ten sam sposób, albo przynajmniej je jako tako generuje z map Google'a czy Bing'a tak jak w Microsoft Flight Simulator, to można zapomnieć o ogromnych i dokładnie wykonanych mapach. Albo jedno albo drugie, bo i na to i na to potrzeba dużych ilości czasu.

(02/10/2021 05:02 PM)Bart111111 napisał(a):  I na koniec. Proszę nie pisać rzeczy typu "skoro jesteś taki mądry to zrób to sam", ponieważ nie mam żadnego pojęcia o tworzeniu map do Euro Trucka.
Jestem tylko zwykłym graczem oraz myślicielem, który wymyślił ideę, którą możecie wcielić w życie.

Jak sam Bart napisałeś, nie masz pojęcia o tworzeniu map do ETSa, a jesteś jedynie graczem i myślicielem. To wszystko nie jest takie proste jak się wydaje. Przy tworzeniu takiej mapy w abstrakcyjnym teamie, gdzie każdy robi jedno województwo musiałyby one przede wszystkim nie odstawać od siebie jakością, a jak wiadomo różni ludzie mają różne umiejętności i style pracy. Wyobraź sobie grupę kilkunastu malarzy mających namalować jeden, ogromny obraz w taki sposób, żeby był spójny i nie było na nim widać dysproporcji w użyciu barw, cieni, czy pociągnięć pędzla.

(04/10/2021 05:12 PM)buwek napisał(a):  Jestem okropnym egoistą i osobą, która chce być widoczna wszędzie, być rozpoznawalna i mieć jakieś korzyści z posiadania własnego projektu, lub uczestniczenia w innym. (i już mnie nikt nigdy do żadnego projektu nie weźmie za ten wpis :E )

Tutaj też to co napisał Buwek (Szczerze czy nie, to nieistotne.) bardzo dobrze pokazuje nie tylko jego pogląd, ale i wielu innych ludzi, którzy niekoniecznie o tym piszą w tak otwarty sposób. Jak wiadomo robienie czegoś tylko po to, żeby być rozpoznawalnym zwykle kończy się szybko i żałośnie.

(04/10/2021 07:11 PM)Bart111111 napisał(a):  Gdybym umiał coś w Map Editora sam bym spróbował taką wizję zrealizować, ale bez tego to chyba ciężko. Jedyne co bym mógł to zajmować się sprawami czysto organizacyjnymi więc jeśli kogoś ta wizja nie przeraża i chciałby się tego podjąć z chęcią posłużę sugestiami, podziałem obowiązków itp.

Chciałbyś pracować pod przewodnictwem kogoś, kto nie wie na czym polega Twoja praca? Nie sądzę. Kierowca chyba powinien wiedzieć jak działa pojazd, czyż nie? Wink

(05/10/2021 11:48 AM)Bart111111 napisał(a):  Zostałem źle zrozumiany
Jeśliby coś takiego powstało nie chciałbym rządzić się i narzucać wszystkim robotę. Zarządzałby ktoś inny. Ja bym robił za nazwijmy doradcę, człowieka motywującego do pracy, może testującego. I zgadzam się, że na czele jakiekolwiek projektu nie powinien stać ktoś zielony w temacie.
I nie chce tego projektu tylko po to by sobie porządzić. Mam nadzieję tylko że taki projekt powstanie i jeśli powstanie będę chętny do pomocy tak jak będę potrafił.

Zarówno doradca jak i tester też powinien mieć chociaż szczątkową wiedzę na temat tego jak działa edytor. Spróbuj się go nauczyć, może zmieni to Twój pogląd, albo da Ci inną, być może lepszą ideę. Smile

(04/10/2021 07:59 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  Szczerze to nawet ja bym się nie podjął takiego wyzwania bo wiem, że jestem typem samotnego wilka i nie odnalazłbym się w grupie jeśli chodzi o tworzenie modyfikacji - wolę zwyczajnie dłubać coś tam sobie samemu, bez żadnej presji i zobowiązań.

Mam dokładnie takie samo podejście. Wierzę, że taki projekt również ma większe szanse na powodzenie, niż to co proponuje Bart. Presja i zobowiązania to dwa najgroźniejsze czynniki, które zabijają kreatywność.

Każdy lubi marzyć, bo to takie komfortowe i przyjemne, ale mało kto zdaje sobie sprawę, ile trudu potrzeba by takie marzenia wcielić w życie. Wink

Image
08/10/2021 08:27 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: buwek , Jakubek1993 , PioCze , Michal_Z_gno , Bart111111 , MATAMET , Adam.J , Nicko , PatrykPL , adamets2 , Ziom , Pablo1985a8
Bart111111 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd: Wąbrzeźno (Kujawsko-Pomorskie)
Liczba postów: 24
Dołączył: 12/08/2017
Reputacja: 0
Podziękował: 83
Podziękowano mu 41 raz(y)
Post: #27
RE: Rozważania gracza Euro Trucka
Faktycznie macie rację. Muszę zgłębić temat, bo domyślam się, że teraz gadam same głupoty. Jak już trochę zgłębię edytor to wrócimy do tematu, ale prędko to nie nastąpi, szkoła, życie itd.
Zgadzam się z tym, że nikt nie chciałby pracować załóżmy jako mechanik u szefa, który guzik wie o tej robocie. I rozumiem też, że mapper nie chciałby pracować pod pierwszym z brzegu Kowalskim co edytora w życiu na oczy nie widział.
Jesteście bardziej doświadczeni i pokazaliście mi złożoność problemu co jeszcze bardziej sobie zobrazuję jak ogarnę edytor.
Nie wiem czy sam go ogarnę, możliwe że będę potrzebował pomocy. Jeśli ktoś by wyraził chęci pokazania mi podstaw (nie w najbliższym czasie, pewnie za parę miesięcy) to proszę do mnie pisać na prywatnych wiadomościach. Ja odezwę się jak znajdę chwilę czasu (zapewne nieprędko, w wakacje na pewno, może wcześniej, kto wie).
08/10/2021 11:10 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: UberMobiljusz (Mobilek) , buwek
RadolSzczecin Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 942
Dołączył: 07/12/2014
Reputacja: 74
Podziękował: 1
Podziękowano mu 2589 raz(y)
Post: #28
RE: Rozważania gracza Euro Trucka
UberMobiljusz (Mobilek) napisał(a):Największą procentowo szansę na stworzenie takiej wizji miałaby JEDNA osoba, która:

A - świetnie zna edytor i jego możliwości,
B - potrafi wykorzystać możliwości edytora, co jest dużo ważniejsze niż sama ich znajomość,
C - ma nieograniczone ilości wolnego czasu,
D - ma nieograniczone pieniądze na prąd, jedzenie i inne produkty pierwszej potrzeby,
E - ma nieograniczoną wenę i chęci do pracy,
F - nie ma życia prywatnego,
G - nie ma pracy/szkoły,
H - nie potrzebuje snu,

Jeśli ktoś taki istnieje, to dajcie mi na niego namiary. Wink

Myslę że był dłuższy czas kiedy spełniałem wszystkie te warunki a na pewno większość.
To samo można by napisać o Desirae - choć miał on znacznie mniejszą wiedze o samej zasadzie działania plików gry.
Wtedy też najbardziej rozwinął się projekt mapy PR i wtedy też powstało mnóstwo pomniejszych rzeczy na mapę - wykorzytywanych po dziś dzień.
Śmiem twierdzić że już raczej nikt nie wykona takiej roboty.

Gdybym nie spełniał warunków z punktów A,B, E, F, i H to dzisiaj już tej mapy po prostu by nie było.

Co do samego tematu - szansa na taki projekt o którym pisze autor minęła bezpowrotnie jakiś czas temu.
Starsi, doświadczeni ludzie są już zmęczeni nap edytorem, a nowi młodzi ludzie w ETS2 za mało potrafią by pociągnąć taki projekt.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09/10/2021 02:48 PM przez RadolSzczecin.)
09/10/2021 02:42 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
adamets2 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 295
Dołączył: 03/10/2020
Reputacja: 4
Podziękował: 190
Podziękowano mu 154 raz(y)
Post: #29
RE: Rozważania gracza Euro Trucka
@UberMobiljusz (Mobilek) - założyciel tematu rzucił pewien pomysł... Ja tylko pisałem o tym, że nie musi być żaden lider... Oczywiście, że tworzyliście/tworzycie z pasją tak jak artyści czy twórcy. Jednak tacy ludzie powinni być wynagradzani finansowo. Tworzenie z pasją absolutnie nie stoi w sprzeczności z zarabianiem... Chyba lepiej zarobić cokolwiek niż robić zupełnie za darmo... To jakby twórcy się podzielili to kwestia do ustalenia - czy równo bez pretensji kto więcej dał od siebie, a kto mniej czy w zależności od wkładu... Teraz i tak to jest za darmo, a poświęcacie swój czas... Ja wiem, że Polakom ciężko się w czymkolwiek dogadać o czym wspominał założyciel tematu, ale można nad tym popracować... Co do praw autorskich to są przecież mody płatne od różnych twórców lub wersje premium i free jak od ROEXa... Są chyba sposoby na ogarnięcie... A co do samego połączenia to chyba najlogiczniej było by włożenie FP do PR czyli poszerzenie PR o te wszystkie wspaniałe polskie miasteczka i wsie czy rozbudowę miast jak Poznań...

Żeby mnie wszyscy dobrze zrozumieli - ja i tak wam wszystkim - twórcom byłym i obecnym bardzo, bardzo dziękuję za wszystko co zrobiliście i robicie dla społeczności... To tylko luźna dyskusja i pomysł... Sami między sobą możecie ewentualnie, jak będziecie chcieli, porozmawiać na ten temat. Ja tylko wiem to, że PR jak i FP wyróżniają się na tle innych modów szczegółowością wykonania, ilością lokacji i wszystkiego i było by na korzyść dla wszystkich aby były połączone, ale kwestie: techniczne, prawne i ludzkie to zupełnie inna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

Od 10 lat nie grałem w żadną grę i myślałem, że już do końca życia w nic nie zagram i we wrześniu 2020r ODKRYŁEM TĄ GENIALNĄ GRĘ jaką jest ETS2/ATS i nic już nie jest takie, jak wcześniej... Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09/10/2021 05:29 PM przez adamets2.)
09/10/2021 03:20 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: UberMobiljusz (Mobilek)
UberMobiljusz (Mobilek) Offline
Prisoner of the Highway
***
ViP

Skąd: Skawina, Małopolskie
Liczba postów: 104
Dołączył: 24/03/2019
Reputacja: 9
Podziękował: 327
Podziękowano mu 343 raz(y)
Post: #30
RE: Rozważania gracza Euro Trucka
(09/10/2021 02:42 PM)RadolSzczecin napisał(a):  
UberMobiljusz (Mobilek) napisał(a):Największą procentowo szansę na stworzenie takiej wizji miałaby JEDNA osoba, która:

A - świetnie zna edytor i jego możliwości,
B - potrafi wykorzystać możliwości edytora, co jest dużo ważniejsze niż sama ich znajomość,
C - ma nieograniczone ilości wolnego czasu,
D - ma nieograniczone pieniądze na prąd, jedzenie i inne produkty pierwszej potrzeby,
E - ma nieograniczoną wenę i chęci do pracy,
F - nie ma życia prywatnego,
G - nie ma pracy/szkoły,
H - nie potrzebuje snu,

Jeśli ktoś taki istnieje, to dajcie mi na niego namiary. Wink

Myslę że był dłuższy czas kiedy spełniałem wszystkie te warunki a na pewno większość.
To samo można by napisać o Desirae - choć miał on znacznie mniejszą wiedze o samej zasadzie działania plików gry.
Wtedy też najbardziej rozwinął się projekt mapy PR i wtedy też powstało mnóstwo pomniejszych rzeczy na mapę - wykorzytywanych po dziś dzień.
Śmiem twierdzić że już raczej nikt nie wykona takiej roboty.

Gdybym nie spełniał warunków z punktów A,B, E, F, i H to dzisiaj już tej mapy po prostu by nie było.

Co do samego tematu - szansa na taki projekt o którym pisze autor minęła bezpowrotnie jakiś czas temu.
Starsi, doświadczeni ludzie są już zmęczeni nap edytorem, a nowi młodzi ludzie w ETS2 za mało potrafią by pociągnąć taki projekt.

Nie neguję Waszej świetnej pracy, aczkolwiek z tym, że nowi, młodzi ludzie w ETS2 za mało potrafią nie do końca się zgadzam. Śmierdzi mi to wywyższaniem się starszego człowieka, który w młodości zrobił jedną bardzo dobrą rzecz, a później przez całe życie się nią chwali. Bardziej powiedziałbym, że brakuje im w większości zapału i wytrwałości, aniżeli umiejętności. Sporo też jest "przypadkowych" mapperów, którzy odkryli tę grę niedawno tylko dlatego, że stała się dość popularna, a kiedyś gry od SCSu były zarezerwowane dla dużo mniejszej, mniej przypadkowej grupy osób. Tacy ludzie próbują coś robić, ale szybko się nudzą, bo nie pałają jakimś większym uczuciem do samej gry, czy ciężarówek. Mimo wszystko jednak PR był na skali 1:19, a teraz dużo osób próbuje swoich sił w skalach pokroju 1:1, 1:2, 1:3, 1:5 itp.

(09/10/2021 03:20 PM)adamets2 napisał(a):  @UberMobiljusz (Mobilek) - założyciel tematu rzucił pewien pomysł... Ja tylko pisałem o tym, że nie musi być żaden lider... Oczywiście, że tworzyliście/tworzycie z pasją tak jak artyści czy twórcy. Jednak tacy ludzie powinni być wynagradzani finansowo. Tworzenie z pasją absolutnie nie stoi w sprzeczności z zarabianiem... Chyba lepiej zarobić cokolwiek niż robić zupełnie za darmo... To jakby twórcy się podzielili to kwestia do ustalenia - czy równo bez pretensji kto więcej dał od siebie, a kto mniej czy w zależności od wkładu... Teraz i tak to jest za darmo, a poświęcacie swój czas... Ja wiem, że Polakom ciężko się w czymkolwiek dogadać o czym wspominał założyciel tematu, ale można nad tym popracować... Co do praw autorskich to są przecież mody płatne od różnych twórców lub wersje premium i free jak od ROEXa... Są chyba sposoby na ogarnięcie... A co do samego połączenia to chyba najlogiczniej było by włożenie FP do PR czyli poszerzenie PR o te wszystkie wspaniałe polskie miasteczka i wsie czy rozbudowę miast jak Poznań...

Żeby mnie wszyscy dobrze zrozumieli - ja i tak wam wszystkim - twórcom byłym i obecnym bardzo, bardzo dziękuję za wszystko co zrobiliście i robicie dla społeczności... To tylko luźna dyskusja i pomysł... Sami między sobą możecie ewentualnie, jak będziecie chcieli, porozmawiać na ten temat. Ja tylko wiem to, że PR jak i FP wyróżniają się na tle innych modów szczegółowością wykonania, ilością lokacji i wszystkiego i było by na korzyść dla wszystkich aby były połączone, ale kwestie: techniczne, prawne i ludzkie to zupełnie inna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

Z jednej strony masz rację, ale ja na przykład nie raz już się przekonałem, że pieniądz potrafi poróżnić nawet dobrze zgrane osoby. Też uważam, że jeśli ktoś dobrze wykonuje swoją pracę, to powinien zostać odpowiednio wynagrodzony, ale akurat w przypadku tworzenia modów do ETSa jakoś tego nie widzę z wielu powodów. Jednym z nich są właśnie kwestie prawne. Mi osobiście głupio byłoby brać jakiekolwiek większe pieniądze za to co tworzę, za hobby. Myślę, że dobrowolne wpłaty to dobre rozwiązanie, ale nie każdy musi się ze mną zgadzać.

Co do płatnych modów, oczywiście że takie są, ale to że są nielegalne to już inna sprawa. Ja generalnie popieram jedynie płatne mody dźwiękowe, a w innych przypadkach dobrowolne wpłaty.

W kwestii PR i FP, to już w takim abstrakcyjnym koncepcie ja bym bardziej widział PR wcieloną w FP, a nie na odwrót. Na mapie w skali 1:19, na której jest PR już niewiele ma szansę się zmieścić. Wink

(09/10/2021 03:20 PM)adamets2 napisał(a):  ale kwestie: techniczne, prawne i ludzkie to zupełnie inna sprawa.

To jest idealne podsumowanie całego tematu. Chciałoby się, żeby nas nie ograniczała żadna z nich. Wink

Image
09/10/2021 06:12 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: MATAMET , Nicko , buwek , adamets2 , Ziom
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa