eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: [Blender] Import i eksport modelu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Jak nazwa wskazuję jest to poradnik jak importować i eksportować modele w Blenderze.

Na początek co to jest ten Blender ?
Blender to darmowy program do modelowania 3d przydatny podczas tworzenia modeli do ETS2.

Teraz co nam będzie potrzebne do pracy:
1. Bledner do pobrania Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
2. Plugin dzięki któremu Blendner obsłuży modele z ETS2 do porania Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
3. Model pojazdu na którym będziemy działać (jest pełno w dziale z pojazdami do ETS2)
4. Winrar lub 7zip do wypakowania .scs z modelem pojazdu

Jeżeli już mamy wszystko gotowe możemy rozpocząć pracę:

IMPORT MODELU

1. Na początek odpalamy Blendera i usuwamy zbędne elementy z obszaru pracy (lpm zaznaczamy, delete usuń, enter potwierdź)

Image

2. Teraz czas na import.
- Model importujemy poprzez kliknięcie:
File/ Import/ SCSoft Models ETS2

- Teraz pojawi nam się okno gdzie wskazujemy plik modelu .pmd (u mnie jest to truck.pmd) a w okienku po prawej stronie dodajemy ścieżki:
SCS base path:
Czyli tu podajemy ścieżkę gdzie mamy rozpakowany plik base.scs

Mod base path:
Tu podajemy ścieżkę gdzie mamy rozpakowany mod który edytujemy

Image

- W środkowej części programu wskazujemy model .pmg i klikamy Import SCS Model

Image

- Model jak widać zaimportował się prawidłowo.

Image


EKSPORT MODELU

1. Aby wyeksportować model do ETS2 klikamy:
File/ Export/ SCSoft Models ETS2

2. Teraz tworzymy sobie na pulpicie nowy folder o nazwie np. export

Image

3. Wypełniamy pole w lewym dolnym rogu tak jak na poniższej fotce czyli podając:
- W Eksport orgin directory ścieżkę do pliku .pmg (najlepiej zachować taką samą jaka była przy imporcie .pmg)
- W PMG version wybieramy 1.4.x (jak model ma być do ETS2 1.4 i wyższe lub 1.3.1 jak mod jest pod ETS2 1.3.1)

Image

4. Teraz wypełniamy to pole z górnej części programu:
- Jak ścieżkę wskazujemy nasz folder export
- Jako nazwę truck.pmg
- Klikamy Export SCS Model i model nam się eksportuję do wskazanego folderu

Image

5. Model się wyeksportował więc można zamknąć Blendera Tongue

6. Teraz wchodzimy w ten folder eksport i mamy wszystko ładnie uporządkowane (materials - maty, textures - .tobj i .dds) więc nic w tym nie grzebiemy.

Image

7. Na koniec pakujemy wszytko z folderu export do .scs który wrzucamy do mod i cieszymy się z gry.
(jako, że ja nie robiłem na niestandardowym modelu to uzupełniłem defy, części tuningu i koła tymi z oryginalnej wersji modu).

Image

Autor poradnika: Michal_Z_gno
Poradnik napisany tylko dla eTrucks.pl więc jest zakaz kopiowania go w całości bądź części.



Ps. Jak ktoś będzie miał problem z instalacją pluginu do blendera niech da znać to napiszę i taki poradnik Tongue
Poradnik przydatny w 100% dzięki Michał leci + Smile

SztywnyFred

Mi ten gówniany program nie ładuje tekstur, nie wiem co jest nie tak.
Też mam to samo sztywny program taki do kitu bo on nie jest wcale przeznaczony do edycji trucków do ETS2 Tongue
Dzięki temu programowi robi się filmy i ma 1000 opcji a zmodeler jest specjalnie zrobiony do takich gier jak ETS Smile
Przesadzacie blender nie jest taki zły tylko jak wszystkiego trzeba się go nauczyć jak każdego nowego programu i wymaga to cierpliwości.
Ogólnie w znajomość programu (ten import i export) jest praktycznie niezbędna jak ktoś chcę robić mody do ETS2 pod wersje 1.4.x i wyższe i nie chcę mieć w logu errorów o starej wersji .pmg
Sam pracuję w zmodzie bo się przyzwyczaiłem a blendera używam tylko do przerabiania tego .pmg na nowszą wersję.
Dodatkowym atutem jest to, że jest darmowy w przeciwieństwie do zmoda.

Ps. VresT program jest do modelowania w 3D i z ciekawostek dodam że nawet SCS pracuje na Blenderze.

SztywnyFred

To powiedz mi Michale jak zrobić, aby Blender wczytał mi tekstury Smile
(19/01/2014 02:22 AM)SztywnyFred napisał(a): [ -> ]To powiedz mi Michale jak zrobić, aby Blender wczytał mi tekstury Smile

Tak jak w poradniku Tongue

Ale na poważnie to musisz pokombinować bo też mi nieraz nie czyta tekstur ale restart programu i już działa ok.
Możesz też ewentualnie pogrzebać w tej ścieżce przy imporcie (zamiast pulpitu dać np. folder vehicle)

Sam blender jest trochę bardziej oporny w obsłudze od zmodka ale trochę kombinowania i można też w nim działać.

basior

A jak inportować modle w z3d.? bo coś mi nie wychodzić.?
Nie da się z3d importować do Blendera Tongue
Czytałem gdzieś że trzeba pokombinować i zamienić z3d na jakiś tam plik i wtedy wczyta Smile
Wczytaj plik z3d i wyexportuj do .obj a potem w blenderze .obj importujesz.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie