eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Jak zrobić swoją własną mapę
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

Minimus123

Żeby zrobić mapę trzeba najpierw wejśc w folder z grą, stworzyć FOLDER o nazwie base.
Później wejśc w Moje dokumenty/German Truck Simulator/config i znaleźć tam linijki;
uset g_console "0" zamienić ją na; uset g_console "1"
i
uset g_developer "0" na uset g_developer "1" .

Grę trzeba otwierać w oknie. Następnie trzeba wpisać w konsoli:
a) jeżeli chcemy edytować mapę bieżącą -> edit germany;
b) jeżeli chcemy robić mapę od nowa to -> edit lub edit map
Mapa po zapisaniu zostanie zapisana w tym folderze: X:/German Truck Simulato/base/map/germany.mbd (w tym folderze base co go stworzyliśmy).
Następnie, żeby mapa się ładowała sama to należy zrobić folder; nazwa_mapy/map/germany.mbd i folder musi być w rozszerzeniu .scs i trzeba wsadzić go do: Moje dokumenty/German Truck Simulator/mod.

Opiszę teraz istotne funkcje edytora;

I.Save Map -> zapisuje mapę w X:/German Truck Simulator/base(folder który stworzyliśmy)/map/germany.mbd;

II.Run Map -> uruchamia mapę, gdy dodaliśmy ją do: Moje dokumenty/German Truck Simulator/mod;

III.Current Edit Mode -> tutaj wybieramy dany obiekt (litery wstawione pomiędzy znaki !X! są to skróty klawiaturowe edytora);
1)New item !E!-> nowy obiekt (tworzymy klikając lewym przyciskiem myszy na mapie);
2)Move item !M!-> przemieszczanie wybranego obiektu na mapie;
3)Delete !DELETE!-> usuwa wybrany obiekt;
4)item Properties !P!-> edytowanie, zmienianie obiektu;
5)Height !H!-> ustalamy wysokość obiektu (możemy wybrać obiekt i wcisnąć klawisz !C!-> widok 3D i klawiszami !Page up! i !Page Down! ustalamy wysokość);
6)Place Start !S!-> ustalamy miejsce gdzie będziemy zaczynać (w opcji "Run Map" miejsce startu ciężarówki);
7)Rotate!R!;
a)X !R!-> przechył przód/tył;
b)Y !Dwa razy kliknięcie !R!!-> obrót obiektu;
c)Z !Trzy razy kliknięcie !R!!-> przechył w boki;
8)Sign Add -> dodawanie znaków;

IV.Current item Type -> Można tam wybierać;
1)Road !1!-> droga;
2)Prefab !2!-> skrzyżowanie, stacje benzynowe, mosty itp.;
3)Buildings !3!-> budowle m.in. mury, siatki ogrodzeniowe, drzewa itp.;
4)Model !4!-> domy, drzewa, koparki itp.;
5)Services !6!-> serwisy, stacje;
6)City !9!->miasto;
7)Animated Model !8!-> animacja: balonów, pociągów;
8)Company !5!-> firmy;
9)Sound -> dźwięk;

V.Edycja:
a)dróg
Image
Road type - rodzaj drogi(jednopasmówka, autostrada itd.)
Road material - rodzaj nawierzchni

Tam po prawej gdzie się zaznacza:
road - zwykła droga
city road - droga z chodnikami
terrain - pobocze
half road step - wygładzanie drogi (zawsze używaj tej funkcji!)
no traffic - droga bez ruchu AI
show in UI map - pokazuje dany odcinek drogi na mapie w grze

Left - lewa część drogi---Right - prawa część drogi
road height offset - wysokość drogi
model dist - odległość od modeli przy drodze
model offset - odległość modeli od środka drogi
railing - inny model
railing offset - dległość modeli od środka jezdni
terrain shader - rodzaj pobocza
Quad count - długość pobocza
terrain profile - ustalanie profilu pobocza(góry, rów itd.)
profile coef. - wysokośc pobocza względem jezdni
vegetation - roślinność przy poboczu
No detail veg. - ustalanie czy mają być na poboczu krzaki
sidewalk - rodzaj chodnika
noise power - wyboistość terenu
transition - wygładzanie terenu
sidewalk size - szerokość chodnika

b)skrzyżowań*(lub innych modeli)
Image

prefab model - rodzaj skrzyżowania
prefab look - wygląd skrzyżowania
rotation - rotacja skrzyżowania
Node 0,1,2,3, - podzielone części skrzyżowania
Terrain - rodzaj terenu
quad count - długość pobocza
profile - ustalanie profilu pobocza(góry, rów itd.)
vegetation - roślinność
No detail veg. - ustalanie czy mają być na poboczu krzaki

Tam po prawej gdzie się zaznacza:
show in UI map - pokaż na mapie
use traffic lights - użyj sygnalizacji

W obu przypadkach na dole są takie opcje:
cancel - wyjdź
use defeaults - użyj funkcji
set as defeaults - użyj ustawień
OK - akceptuj

Wszystkie obiekty, domy, ulice, itd. edytuje się funkcją "Item properties".
Nie wolno łączyć czerwonych punktów z czerwonymi, bo samochody w grze będa nam znikać.

Gdy edytor niebędzie na nic reagował to proszę nie panikować ponieważ najprawdopodobniej mapa się zapisuję i to długo trwa.

Pozdrawiam Minimus123
Dobry poradnik +1 leci
Minimus123 takie małe sprostowanie. Noise power to nie wyboistość, a poziom hałasu na drodze Wink A wiesz może, czy fizyka śliskości jezdni działa automatycznie po dodaniu mat'a snow, czy trzeba gdzieś to edytować?
Znalazłem. Shift models odpowiada za ślizganie na nawierzchni.
Przekierowanie