eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Logitech g27 skrzynia biegów kilka pytań
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

manieksl

Witam,
Dziś przesiadłem się na ten model kierownicy i mam kilka pytań dotyczących zachowania skrzyni biegów (nie wiem czy mam prawidłowo skonfigurowane):
1. Podczas jazdy, gdy mam wciśnięty gaz i zmieniam biegi to nic się nie dzieje (nie używam sprzęgła), natomiast gdy zdejmę nogę z gazu to wtedy po przełączeniu skrzyni na bieg neutralny, przełącza się na "N" (bez włączenia sprzęgła), czy to normalne?.
2. Gdy mam bieg neutralny i chcę wrzucić jakiś to muszę tu mieć włączone sprzęgło - to jest ok, rozumiem
3. Mam odruch szybkiego przełączania biegów jak w samochodzie i tu mam pewne opóźnienie,np: jadę na biegu drugim, włączam sprzęgło, przełączam na bieg trzeci, puszczam sprzęgło i mam zgrzyt (pojawia się opóźnienie i mimo, że mam włączony bieg 3 to system powoli przełącza 2->N->3). Reasumując: po włączeniu biegu 3 muszę chwilę odczekać aż przejdzie cykl z biegu 2 poprzez N na bieg 3, czy to normalne?

manieksl

jeszcze mam jedno pytanie: pod wyborem skrzyni biegów mam do wyboru "zachowanie manualnej skrzyni biegów" i "szybkie przełączanie manualnej skrzyni biegów". Co to jest? Zmieniałem na różne sposoby i nie zauważyłem różnic.
1. Tak - w normalnym samochodzie też tak działa. Przełączenie na luz działa nawet bez wysprzęglania. W opcjach też możesz ustawić, jak się zachowują półbiegi - czy puszczenie gazu wystarczy, czy trzeba nacisnąć sprzęgło, aby zaskoczyły. W europejskich ciężarówkach półbiegi wskakują po naciśnięciu sprzęgła, w amerykańskich, po puszczeniu gazu.
2. Tak i nie. Skrzynie biegów w ciężarówkach w europie (i osobówkach) są zsynchronizowane, tzn. naciśnięcie sprzęgła powoduje wyrównanie prędkości obrotowej no wysprzęglanych elementach. Czyli, generalnie dopasowuje obroty na wale z obrotami na skrzynie, przez co pozwala Ci wrzucić bieg. Czyli działa to tak, jak piszesz, ale... jeżeli wyrównasz obroty za pomocą gazu i wbijesz bieg we właściwym momencie, to wskoczy bez sprzęgła. Ale w europie, używa się sprzęgła Smile
3. Musisz się odzwyczaić od szybkiego zmieniania biegów. Dlaczego? To dużo większy i cięższy sprzęt niż skrzynia samochdowa. Dlatego, zmiana trwa dłużej. Musisz się nauczyć tego momentu, gdy auto załapuje. Robisz to w tempo z przerwą pomiędzy. Sprzęgło, lewarek na luz, (krótka przerwa), lewarek na bieg (krótka przerwa) puszczasz sprzęgło. To jest do wyczucie.
4. Nie mam pojęcia do czego służą te opcje z drugiego posta Wink

manieksl

dzięki za wyjaśnienie Smile
Przekierowanie