eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: [Blender] Jak wymodelować napis
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jest to poradnik o tym jak szybko stworzyć model napisu w 3d za pomocą Blendera.
Poradnik jest kierowany raczej dla osób posiadających jakąś tam podstawową wiedzę o edycji modeli w Blenderze.


Co nam będzie potrzebne:

1. Program Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
2. Czcionka (TrueType - .ttf) w jakiej chcemy mieć napis (u mnie będzie to arklatrs czyli czcionka do tablic rejestracyjnych - tak aby było praktycznie do ETS2 Tongue)

Jeśli mamy wszystko to możemy zaczynać Wykrzyknik

1. Odpalamy Blendera wybieramy widok z górnej perspektywy (Top) i po lewej stronie odszukujemy opcję Create
Image

2. Odszukujemy i klikamy opcje Text
Image

Jak widać pojawił nam się napis:
Image

3. Wybieramy opcję Edit Mode i dodajemy napis (u mnie są to tablice rejestracyjne więc będzie to np. PGN 1234)
Image

Tak o to mamy już napis jaki nas interesuję ale w 2D i bez ustawionej czcionki:
Image

4. W celu ustawienia czcionki przechodzimy do prawej strony Blendera i wybieramy opcję edycji tekstu - ikonka z literą F a następnie odszukujemy opcję font
Image

Teraz w opcji Regular dodajemy naszą czcionkę. Po wyborze czcionki nasz napis jest już prawidłowy i można go sformatować na 3D.
Image

5. Teraz za pomocą opcji Geometry stworzymy wersję 3D.
Image

Tu za pomocą funkcji Extrude ustawiamy głębokość napisu a za pomocą funkcji Depth możemy zaokrąglić narożniki.
Image

Mamy jeszcze opcję Resolution czyli jakość ale tą opcję radzę odpuścić (im większa wartość tym więcej POLY i tym model będzie mniej optymalny w grze) oraz Offset czyli grubość czcionki i to też najlepiej zostawić na 0.

Oczywiście jest tam jeszcze trochę innych opcji edycji napisu ale to już sobie każdy samemu dojdzie co i jak bo to jest poradnik o stworzeniu prostego napisu.

6. Teraz konwertujemy sobie napis na model czyli klikamy ALT + C i wybieramy opcję Mesh from Curve/Meta/Surf/Text
i jak widać w drzewku mamy już zwykły obiekt w 3D który możemy wykorzystać w tej przykładowej tablicy rejestracyjnej.
Image

Całość już można edytować jak każdy inny model. Oczywiście model jest dwustronny więc w celu odchudzenia należy usunąć np. tylną ściankę (na tablicy rejestracyjnej jest całkowicie zbyteczna a obciąża niepotrzebnie model).


Autor Poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz wynoszenia na inne strony w całości bądź części Wykrzyknik
burzynnn to jutro może uda mi się zrobić jakiś poradnik o dodaniu rejestracji bo dziś już napisałem dwa i nie bardzo mam wenę na trzeci Tongue
(27/09/2017 05:56 PM)Michal_Z_gno napisał(a): [ -> ]burzynnn to jutro może uda mi się zrobić jakiś poradnik o dodaniu rejestracji bo dziś już napisałem dwa i nie bardzo mam wenę na trzeci Tongue

To jak się nie udało tamtego dnia, to może teraz się uda zrobić taki poradnik? :E
ma ktos taki poradnik pod nowego blendera ? bo nic nie moge znaleźć z tego co jest na tym
Rób kolejne poradniki, bo naprawdę dobrze Ci to wychodzi.
Blender to program, ktory rozwija sie dosyc szybko. i bardzo mi podeszła jego filozofia modelowania te skróty są Extra co poukładali ale, i cały proces tworzenia od modelowania zarządzania warstwami grupami obiektów izolowania obiektu izolowania fragmentu obiektu modyfikatory nakładanie tekstur cały proces jest jakby to powiedzieć pod ręką i idzie wszystko bardzo szybko.
Ja osobiście korzystam z XP-Pen Deco Mini7 Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. i mogę polecić. Pracuje na Blender i Adobe Photoshop. Te a6 są troszkę za małe, do sculptu to jeszcze ale da się to poczuć przy malowaniu tekstur. Po jakimś czasie raczej będziesz chciał wymienić na coś większego.
Przekierowanie