Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Blender] Jak wymodelować napis
Autor Wiadomość
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 14,647
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 585
Podziękował: 30198
Podziękowano mu 13550 raz(y)
Post: #1
[Blender] Jak wymodelować napis
Jest to poradnik o tym jak szybko stworzyć model napisu w 3d za pomocą Blendera.
Poradnik jest kierowany raczej dla osób posiadających jakąś tam podstawową wiedzę o edycji modeli w Blenderze.


Co nam będzie potrzebne:

1. Program Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
2. Czcionka (TrueType - .ttf) w jakiej chcemy mieć napis (u mnie będzie to arklatrs czyli czcionka do tablic rejestracyjnych - tak aby było praktycznie do ETS2 Tongue)

Jeśli mamy wszystko to możemy zaczynać Wykrzyknik

1. Odpalamy Blendera wybieramy widok z górnej perspektywy (Top) i po lewej stronie odszukujemy opcję Create
Image

2. Odszukujemy i klikamy opcje Text
Image

Jak widać pojawił nam się napis:
Image

3. Wybieramy opcję Edit Mode i dodajemy napis (u mnie są to tablice rejestracyjne więc będzie to np. PGN 1234)
Image

Tak o to mamy już napis jaki nas interesuję ale w 2D i bez ustawionej czcionki:
Image

4. W celu ustawienia czcionki przechodzimy do prawej strony Blendera i wybieramy opcję edycji tekstu - ikonka z literą F a następnie odszukujemy opcję font
Image

Teraz w opcji Regular dodajemy naszą czcionkę. Po wyborze czcionki nasz napis jest już prawidłowy i można go sformatować na 3D.
Image

5. Teraz za pomocą opcji Geometry stworzymy wersję 3D.
Image

Tu za pomocą funkcji Extrude ustawiamy głębokość napisu a za pomocą funkcji Depth możemy zaokrąglić narożniki.
Image

Mamy jeszcze opcję Resolution czyli jakość ale tą opcję radzę odpuścić (im większa wartość tym więcej POLY i tym model będzie mniej optymalny w grze) oraz Offset czyli grubość czcionki i to też najlepiej zostawić na 0.

Oczywiście jest tam jeszcze trochę innych opcji edycji napisu ale to już sobie każdy samemu dojdzie co i jak bo to jest poradnik o stworzeniu prostego napisu.

6. Teraz konwertujemy sobie napis na model czyli klikamy ALT + C i wybieramy opcję Mesh from Curve/Meta/Surf/Text
i jak widać w drzewku mamy już zwykły obiekt w 3D który możemy wykorzystać w tej przykładowej tablicy rejestracyjnej.
Image

Całość już można edytować jak każdy inny model. Oczywiście model jest dwustronny więc w celu odchudzenia należy usunąć np. tylną ściankę (na tablicy rejestracyjnej jest całkowicie zbyteczna a obciąża niepotrzebnie model).


Autor Poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz wynoszenia na inne strony w całości bądź części Wykrzyknik

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27/09/2017 11:27 AM przez Michal_Z_gno.)
27/09/2017 11:22 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Misiek , krzysiu1234 , _Y0ogi_ , err1911 , burzynnn , Adam.J
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 14,647
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 585
Podziękował: 30198
Podziękowano mu 13550 raz(y)
Post: #2
RE: [Blender] Jak wymodelować napis
burzynnn to jutro może uda mi się zrobić jakiś poradnik o dodaniu rejestracji bo dziś już napisałem dwa i nie bardzo mam wenę na trzeci Tongue

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
27/09/2017 03:56 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Blender] Jak dodać podkład graficzny Michal_Z_gno 0 830 27/09/2017 08:57 AM
Ostatni post: Michal_Z_gno
  [Zmodeler] Video poradnik: Jak wymodelować prosty kubek SztywnyFred 5 1,821 24/08/2013 06:23 PM
Ostatni post: Mateusz.

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości