eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
[Blender] Jak wymodelować napis - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wasza Twórczość
(/forum-167.html)
+--- Dział: Modelowanie 3D (/forum-268.html)
+---- Dział: Poradniki (/forum-271.html)
+---- Wątek: [Blender] Jak wymodelować napis (/thread-44826.html)



[Blender] Jak wymodelować napis - Michal_Z_gno - 27/09/2017 01:22 PM

Jest to poradnik o tym jak szybko stworzyć model napisu w 3d za pomocą Blendera.
Poradnik jest kierowany raczej dla osób posiadających jakąś tam podstawową wiedzę o edycji modeli w Blenderze.


Co nam będzie potrzebne:

1. Program Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
2. Czcionka (TrueType - .ttf) w jakiej chcemy mieć napis (u mnie będzie to arklatrs czyli czcionka do tablic rejestracyjnych - tak aby było praktycznie do ETS2 Tongue)

Jeśli mamy wszystko to możemy zaczynać Wykrzyknik

1. Odpalamy Blendera wybieramy widok z górnej perspektywy (Top) i po lewej stronie odszukujemy opcję Create
Image

2. Odszukujemy i klikamy opcje Text
Image

Jak widać pojawił nam się napis:
Image

3. Wybieramy opcję Edit Mode i dodajemy napis (u mnie są to tablice rejestracyjne więc będzie to np. PGN 1234)
Image

Tak o to mamy już napis jaki nas interesuję ale w 2D i bez ustawionej czcionki:
Image

4. W celu ustawienia czcionki przechodzimy do prawej strony Blendera i wybieramy opcję edycji tekstu - ikonka z literą F a następnie odszukujemy opcję font
Image

Teraz w opcji Regular dodajemy naszą czcionkę. Po wyborze czcionki nasz napis jest już prawidłowy i można go sformatować na 3D.
Image

5. Teraz za pomocą opcji Geometry stworzymy wersję 3D.
Image

Tu za pomocą funkcji Extrude ustawiamy głębokość napisu a za pomocą funkcji Depth możemy zaokrąglić narożniki.
Image

Mamy jeszcze opcję Resolution czyli jakość ale tą opcję radzę odpuścić (im większa wartość tym więcej POLY i tym model będzie mniej optymalny w grze) oraz Offset czyli grubość czcionki i to też najlepiej zostawić na 0.

Oczywiście jest tam jeszcze trochę innych opcji edycji napisu ale to już sobie każdy samemu dojdzie co i jak bo to jest poradnik o stworzeniu prostego napisu.

6. Teraz konwertujemy sobie napis na model czyli klikamy ALT + C i wybieramy opcję Mesh from Curve/Meta/Surf/Text
i jak widać w drzewku mamy już zwykły obiekt w 3D który możemy wykorzystać w tej przykładowej tablicy rejestracyjnej.
Image

Całość już można edytować jak każdy inny model. Oczywiście model jest dwustronny więc w celu odchudzenia należy usunąć np. tylną ściankę (na tablicy rejestracyjnej jest całkowicie zbyteczna a obciąża niepotrzebnie model).


Autor Poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz wynoszenia na inne strony w całości bądź części Wykrzyknik



RE: [Blender] Jak wymodelować napis - Michal_Z_gno - 27/09/2017 05:56 PM

burzynnn to jutro może uda mi się zrobić jakiś poradnik o dodaniu rejestracji bo dziś już napisałem dwa i nie bardzo mam wenę na trzeci Tongue


RE: [Blender] Jak wymodelować napis - kacper233 - 12/02/2020 10:28 PM

(27/09/2017 05:56 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  burzynnn to jutro może uda mi się zrobić jakiś poradnik o dodaniu rejestracji bo dziś już napisałem dwa i nie bardzo mam wenę na trzeci Tongue

To jak się nie udało tamtego dnia, to może teraz się uda zrobić taki poradnik? :E


RE: [Blender] Jak wymodelować napis - Adriano1151 - 17/04/2020 04:54 PM

ma ktos taki poradnik pod nowego blendera ? bo nic nie moge znaleźć z tego co jest na tym


RE: [Blender] Jak wymodelować napis - RioHalponi - 08/08/2022 08:38 AM

Rób kolejne poradniki, bo naprawdę dobrze Ci to wychodzi.
Blender to program, ktory rozwija sie dosyc szybko. i bardzo mi podeszła jego filozofia modelowania te skróty są Extra co poukładali ale, i cały proces tworzenia od modelowania zarządzania warstwami grupami obiektów izolowania obiektu izolowania fragmentu obiektu modyfikatory nakładanie tekstur cały proces jest jakby to powiedzieć pod ręką i idzie wszystko bardzo szybko.
Ja osobiście korzystam z XP-Pen Deco Mini7 Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. i mogę polecić. Pracuje na Blender i Adobe Photoshop. Te a6 są troszkę za małe, do sculptu to jeszcze ale da się to poczuć przy malowaniu tekstur. Po jakimś czasie raczej będziesz chciał wymienić na coś większego.