21/02/2020, 04:56 PM
21/02/2020, 05:07 PM
To uzupełnij pliki i powinno być ok.
22/02/2020, 11:29 AM
Cześć! A ja mam kilka dziur na mapie, zarówno w Polsce jak i Europa. Posiadam tylko PR, i PM. Fix również wgrany.
https://abload.de/image.php?img=ets2_202..._0sj4b.png
https://abload.de/image.php?img=ets2_202..._0sj4b.png
22/02/2020, 12:03 PM
To nie dziura, tylko cut plane, który wyłącza widok elementów, auta lecą w powietrzu, czyli napewno jest tam jakaś droga i można przejechać bez problemu. Chociaż to też uznawane jest za błąd, w sensie znikanie elementów, które powinny być widoczne.
22/02/2020, 02:10 PM
Nie wiem czy to jest błąd czy po prostu macie taką filozofię znakowania dróg, ale według mnie zamiast Kościerzyny powinien być Człuchów (ewentualnie Malbork). Tak jest wzdłuż całej DK22 i wszędzie we Wałczu, poniżej daje tylko przykładowe miejsca.
Co do ostatniego zdjęcia w Podgajach to kiedyś to było już poprawiane z Kościerzyny na Człuchów, ale widzę, że przy zmianie oznakowania na te edytowalne znowu ktoś wpisał tam Kościerzynę Gdzieś jeszcze widziałem tego typu błąd na znaku, że nie taka miejscowość była wpisana, ale już nie pamiętam gdzie to było. Chyba gdzieś na DK6, ale zapomniałem screena zrobić niestety
Poniżej daje wam przykłady z GSV jak to wg mnie powinno być.
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
EDIT
Jeszcze koło Bydgoszczy. Wg mnie zamiast 25 powinno być 5, chociaż w tym miejscu ciężko określić co to za droga, bo tam akurat siatka dróg jest bardzo nie realistyczna.
Co do ostatniego zdjęcia w Podgajach to kiedyś to było już poprawiane z Kościerzyny na Człuchów, ale widzę, że przy zmianie oznakowania na te edytowalne znowu ktoś wpisał tam Kościerzynę Gdzieś jeszcze widziałem tego typu błąd na znaku, że nie taka miejscowość była wpisana, ale już nie pamiętam gdzie to było. Chyba gdzieś na DK6, ale zapomniałem screena zrobić niestety
Poniżej daje wam przykłady z GSV jak to wg mnie powinno być.
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
EDIT
Jeszcze koło Bydgoszczy. Wg mnie zamiast 25 powinno być 5, chociaż w tym miejscu ciężko określić co to za droga, bo tam akurat siatka dróg jest bardzo nie realistyczna.
22/02/2020, 02:36 PM
(22/02/2020 12:03 PM)Merivox napisał(a): [ -> ]To nie dziura, tylko cut plane, który wyłącza widok elementów, auta lecą w powietrzu, czyli napewno jest tam jakaś droga i można przejechać bez problemu. Chociaż to też uznawane jest za błąd, w sensie znikanie elementów, które powinny być widoczne.
Czyli jak, mam to naprawić?
22/02/2020, 02:50 PM
(22/02/2020 12:03 PM)Merivox napisał(a): [ -> ]To nie dziura, tylko cut plane, który wyłącza widok elementów, auta lecą w powietrzu, czyli napewno jest tam jakaś droga i można przejechać bez problemu. Chociaż to też uznawane jest za błąd, w sensie znikanie elementów, które powinny być widoczne.To nie jest wina cutplana tylko, słabego kompa, który nie nadąża wczytywać mapę.
Żeby to nieco złagodzić możesz dopisać w skrócie do gry możesz dopisać -mm_pool_size 8000 (ja mam akurat 8 GB jak masz więcej albo mniej to możesz wpisać inną wartość). Powoduje to, że gra będzie korzystać z większej ilości ramu. Domyślnie chyba korzysta tylko z 1 gigabajta. Możesz też zainstalować grę na dysku SSD i powiększyć plik stronnicowania (najlepiej 2x ilość ramu) i ustawić ten plik na dysku SSD. Wiem, że zmniejsza wtedy żywotność takiego dysku, ale za to znacznie to poprawia wydajność w ETS2 i nie ma takich ostrych dropów.
Tak to powinno wtedy wyglądać.
"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64\eurotrucks2.exe" -mm_pool_size 8000
22/02/2020, 03:37 PM
Ja bym proponował troszeczkę jednak zwiększyć ustawienia graficzne, bo któraś tam opcja moze powodować że drastycznie zmniejsza się odległosć rysowania.
Z drugiej strony trzeba by sprawdzic w ITEMS danego fragmentu drogi jak to jest ustawione, bo może być że autor mapy w tym fragmencie użył (niby dla lepszej wydajności lub po prostu przeoczył) zbyt drastycznych opcji.
Wtedy, przy słabszych ustawieniach graficznych wyjdą pewnie takie cyrki.
Po prostu gdy ktoś ma ustawienia gdzieś tak powyżej średnich to tego już nie będzie miał.
Wina leży w sumie i po stronie budującego ale też i zbyt niskich ustawień po stronie gracza.
ps.
Podobne przypadki były kiedyś z wystającymi przez asfalt gdzie-niegdzie roślinami na drogach.
Powiązane to było z ustawieniami graficznymi, ale tez mapmaker miał wpływ na to poprzez wybór odpowiednich opcji w tym fragmencie dotyczącej roślinności.
W sumie to ani jeden (cut-plane) ani drugi (nadążanie wczytywania) nie ma racji
Ewidentnie widać że brakuje tylko samej drogi, więc komputer nie ma problemów z pokazywaniem dalszego planu - ja bym obstawiał bardzo krótką odległość rysowania ustawioną w ITEMS drogi, co w powiązaniu ze słabszymi ustawieniami daje taki efekt.
Nie wydaje mi się aby to była wina cut-plane bo wtedy kompletnie nic by nie było widać na dalszym planie - a wystarczy spojrzeć w oddali że wszystko ładnie się wyświetla.
Nie chce mi sie uruchamiać edytora by to potwierdzić
Z drugiej strony trzeba by sprawdzic w ITEMS danego fragmentu drogi jak to jest ustawione, bo może być że autor mapy w tym fragmencie użył (niby dla lepszej wydajności lub po prostu przeoczył) zbyt drastycznych opcji.
Wtedy, przy słabszych ustawieniach graficznych wyjdą pewnie takie cyrki.
Po prostu gdy ktoś ma ustawienia gdzieś tak powyżej średnich to tego już nie będzie miał.
Wina leży w sumie i po stronie budującego ale też i zbyt niskich ustawień po stronie gracza.
ps.
Podobne przypadki były kiedyś z wystającymi przez asfalt gdzie-niegdzie roślinami na drogach.
Powiązane to było z ustawieniami graficznymi, ale tez mapmaker miał wpływ na to poprzez wybór odpowiednich opcji w tym fragmencie dotyczącej roślinności.
Cytat:To nie jest wina cutplana tylko, słabego kompa, który nie nadąża wczytywać mapę.
W sumie to ani jeden (cut-plane) ani drugi (nadążanie wczytywania) nie ma racji
Ewidentnie widać że brakuje tylko samej drogi, więc komputer nie ma problemów z pokazywaniem dalszego planu - ja bym obstawiał bardzo krótką odległość rysowania ustawioną w ITEMS drogi, co w powiązaniu ze słabszymi ustawieniami daje taki efekt.
Nie wydaje mi się aby to była wina cut-plane bo wtedy kompletnie nic by nie było widać na dalszym planie - a wystarczy spojrzeć w oddali że wszystko ładnie się wyświetla.
Nie chce mi sie uruchamiać edytora by to potwierdzić
22/02/2020, 04:00 PM
Ramu mam 8 gb. Ustawiłem na większe wszystkie ustawienia graficzne, zobaczymy czy będzie dalej to samo.
Mimo wszystko dzięki panowie
Mimo wszystko dzięki panowie
09/03/2020, 10:52 PM
Wy też macie problem taki, że zamykają się przejazdy kolejowe i przez kilka minut stoisz i nic kompletnie nie przejeżdża, ale też szlabany się nie podnoszą? I tak przy każdym a nie tylko w wyróżnionym miejscu, nie wiem od czego.