eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Czesia (Vectra C Z18XE)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Chwalą się inni, pochwalę się i ja (jakby było czym...). Po piętnastoletniej przygodzie z Oplem Vectra A z osobistym przebiegiem ok. 200 tysi, całkowitym wozidła ok. 320 przyszedł czas na zmiany. Mechanicznie nie było się do czego przyje... czepić, ale ze względu na technologię tych roczników (91) codziennie był jakby lżejszy... Brat dostał, śmiga i ogólnie jest zadowolony.
Jako, że zacząłem kombinować to oglądnąłem kilka ulepów z Audi i innych marek ale zostałem przy Oplu, bo po prostu znam. Wybór padł na VC w benzynie pod LPG. Na gazie jeżdżę od czasów 1-wszej generacji, więc proszę mnie nie przekonywać. Dieslami to w robocie jeżdżę. Pierwsze oględziny i od strzała zakup. Skorupa od jedynego właściciela z Bawarii (nie, browara w bagażniku nie było) a tak się bałem kupować z nie naszego rynku, już pewnie z naszego rynku nie kupię. Podobno tylko krowa zdania nie zmienia. Bohater według VIN:
Model:
Vectra-c
Nadwozie:
4-drzwiowy sedan
Data produkcji:
2002-08-14
Rok modelowy:
2002
Produkcja dla:
Holandii (kierownica po lewej)
Fabryka:
Russelsheim, Niemcy
Silnik:
Z18XE (benzyna, 1.8 - 125 KM)
Kolor:
Niebieski Nocturno (Nocturno Blue, kod lakieru: 36U)
Nr silnika:
20Z50050
Nr seryjny:
083989
1-szy nr rejestr.:

Kod
=
Opis
***
Ogólne informacje:
***
36U
=
FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU
CT5
=
DLA HOLANDII
NC0
=
WYPOSAŻENIE: KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
Z0J
=
COMFORT
Z1F
=
PRĘDKOŚCIOMIERZ KM/H
***
Napęd (silnik, skrzynia biegów):
***
2H9
=
SILNIK BENZYNOWY 1.8 16V
FX1
=
PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94
M26
=
RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17
MM3
=
WYPOSAŻENIE DLA RĘCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW
NT4
=
NORMA EMISJI SPALIN: EEC 05
***
Zawieszenia i koła:
***
N65
=
KOŁO ZAPASOWE DOJAZDOWE, STALOWE
PY3
=
FELGI STALOWE 6.5J X 16
QFA
=
OPONY,215/55 R 16-93H
***
Szyby i lusterka:
***
DDG
=
LUSTERKA ZEWNĘTRZNE STEROWANE ELEKTRYCZNIE Z PODGRZEWANIEM, SKŁADANE RĘCZNIE
***
Oświetlenie:
***
T96
=
PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE
***
Nadwozie:
***
BD8
=
LISTWY DACHOWE W KOLORZE NADWOZIA
VG2
=
USUNIĘTO WOSK ZABEZPIECZAJĄCY KAROSERIĘ
W2N
=
USUNIĘTO BOCZNE EMBLEMATY I NAPISY
***
Wnętrze:
***
80I
=
WYKOŃCZENIE WNĘTRZA: CZARNE
80X
=
WYKOŃCZENIE SIEDZEŃ: CZARNE
80Y
=
WYKOŃCZENIE BOCZKU DRZWI: CZARNE
LHD
=
KIEROWNICA PO LEWEJ
N46
=
KOŁO KIEROWNICY,CZTERY SZPRYCHY
SVB
=
UCHWYT NA NAPOJE, TYLNY
T6C
=
WYKOŃCZENIE WNĘTRZA: STANDARDOWE,WARIANT 1
W6U
=
WYKOŃCZENIE SIEDZEŃ: STANDARDOWY, WARIANT 2
***
Bezpieczeństwo:
***
AY0
=
PRZEDNIE I BOCZNE PODUSZKI POWIETRZNE ORAZ KURTYNY POWIETRZNE DLA KIEROWCY I PASAŻERA
FI2
=
NAKLEJKA OSTRZEGAWCZA O FOTELIKU DLA DZIECKA
JL9
=
ABS
U08
=
KLAKSON WIELOTONOWY
UD5
=
CZUJNIKI PARKOWANIA: PRZÓD I TYŁ
***
Multimedia:
***
U68
=
KOMPUTER POKŁADOWY (Z UKŁADEM KONTROLI USTEREK)
U88
=
GŁOŚNIKI, 9
U91
=
ANTENA DACHOWA: RADIOWA KRÓTKA
UY8
=
RADIO CDR2005, Z ODTWARZACZEM CD
W1Y
=
PRZYCISKI STEROWANIA RADIEM NA KIEROWNICY
W8X
=
DODATKOWE ELEMENTY DO INSTALACJI RADIA
Y67
=
WYŚWIETLACZ INFORMACJI UKŁADU KONTROLI USTEREK: AWARIE OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNEGO,
POZIOM PŁYNU CHŁODNICZEGO, POZIOM PŁYNU SPRYSKIWACZY, ROZŁADOWANIE BATERII PILOTA
***
Ogrzewanie i klimatyzacja:
***
BA9
=
KLIMATYZOWANY SCHOWEK
C77
=
NADMUCH POWIETRZA NA DRUGI RZĄD SIEDZEŃ
CJ2
=
KLIMATYZACJA ELEKTRONICZNA DWUSTREFOWA (CLIMATRONIC) Z CZUJNIKIEM JAKOŚCI POWIETRZA
KA1
=
SIEDZENIA PRZEDNIE PODGRZEWANE
UEC
=
CZUJNIK JAKOŚCI POWIETRZA, AUTOMATYCZNA RECYRKULACJA POWIETRZA
***
Wyposażenie komfortowe:
***
A51
=
PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE
A53
=
FOTELE PRZEDNIE: REGULACJA 6-CIO KIERUNKOWA, REGULACJA PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO
AH4
=
FOTEL KIEROWCY: KOMFORTOWY Z REGULACJA RĘCZNA, 6-CIO KIERUNKOWĄ I REGULACJĄ ODCINKA LĘDŹWIOWEGO
D09
=
PODŁOKIETNIK,PRZEDNI,ŚRODKOWY
K34
=
TEMPOMAT ELEKTRONICZNY
WC4
=
TYLNE SIEDZENIE Z PRZEJŚCIEM DO BAGAŻNIKA
***
Układ elektryczny:
***
K60
=
ALTERNATOR,100A
TN6
=
AKUMULATOR,55AH

I wszystko robi...
Po zakupie zrobione:
-rozrząd, olej, filtry, płyny, gumowy szajs
-czyszczenie przepustnicy
-tarcze, klocki przód i tył
-przewody hamulcowe tył (przód był nówka)
-wydech
-świeczki
-kompleksowy serwis klimy
-geometria (kupiłem na nowych springach i amorach), trza było skontrolować, dla własnego samopoczucia
-montaż LPG
-oryginalne alufelgi plus nówki kapcie od Klebera na lato
...tyle pamiętam...
Po niecałych, na tą chwilę przejechanych 4k stwierdzam, że to Opel. Ani więcej ani mniej, jak dbasz tak masz. Dbasz to wsiadasz i jedziesz.
Nalot 170k+ w chwili zakupu, książka serwisowa znaleziona przez montażystów LPG pod dojazdówką, się wszystko zgadzałoby. Nikt wcześniej o niej nie wiedział.
Jedyna fota, jaką teraz mam:
Image
Będzie jakiekolwiek zainteresowanie Cześką, to się i foty porobi.
Ciekawy egzemplarz, ale dlaczego nazwałeś ją Czesia? :E
(14/07/2018 08:43 PM)Hardcor123 napisał(a): [ -> ]Ciekawy egzemplarz, ale dlaczego nazwałeś ją Czesia? :E

Zapewne od generacji ( C ) Wink
Zgadza się.
Mi osobiście się przody w akurat tych rocznikach opla nie bardzo podobają, te ciut starsze i nowsze modele są znacznie ładniejsze no ale to tylko kwestia gustów i tu każdy ma prawo mieć inne zdanie.
Trzeba też mierzyć siły na zamiary. Starsze, czyli VB, to już prawie tylko zardzewki. Zadbanego egzemplarza nikt nie sprzedaje. Młodsze, czyli poliftowe VC, to inny budżet. Insignia to też inna bajka, nie wspominając o tym że miejsca w tym tyle co w Astrze. Zadbana, od solidnego sprzedawcy Vectra z 2004 roku (przedlift oczywiście) potrafi kosztować 17k i uwierz mi, że nie stoi długo. Mnie 16-to letnia kosztowała w całości prawie dwie dychy. To duże pieniądze jak na stare auto. Na szczęście, jak na razie, nie żałuję żadnej wydanej złotówki.
Lato tak daje, że klima nie wyrabia... Pora chyba na zakup jakichś dedykowanych, gumowych dywanów żeby wykładziny nie zapocićCool Urlop, trzeba się będzie zająć kosmetycznymi sprawami. Na kilka, nawet przyjemnych do roboty rzeczy będzie trochę czasu. To po to, żeby Ceśka nie wyglądała na starszą niż jestTongue
Na wstępie to przeproszę za następny post pod postem. Nie chcąc śmiecić nowym tematem postanowiłem zapytać tutaj. Po prawie 30-tu latach, w ramach urlopu, postanowiłem odwiedzić Wiedeń. Chciałbym dopytać o sprawy związane z przepisami (wyposażenie kobyły, szczególnie na Słowacji... no mam średnio przyjemne doświadczenia sprzed kilku lat), winietami i najważniejsze to parkowanie w samym Wiedniu. Interesują mnie okolice Mexicoplatz, taka sentymentalna wycieczka. Później to już celowo tramwajką (dalej czerwone są?). Poproszę kogoś będącego na bieżąco o jakiekolwiek wskazówki. Żeby całkowicie od tematu nie odbiegać, Ceśka od kilku lat, co rok, na Austrię śmigała. Winiety znalazłem. W jakimś sensie podtrzymam tradycję. Wszelka pomoc, nawet ta na pierwszy rzut oka nieistotna, mile widziana. Poproszę. Obiecuję wycieczkę jakoś, w miarę możliwości, obfocić.
Ogólnie to co do wyposażenia auta raczej będzie ten sam standard co w całej Europie (trójkąt, kamizelka, apteczka, gaśnica, dobre opony odpowiednie do sezonu - czyli to co ma każdy w aucie). Jeśli chodzi o winety to najlepiej je kupić na pierwszej lepszej stacji paliw w danym kraju.
Co do parkowania to niestety nic nie podpowiem bo nie byłem jeszcze we Wiedniu ale pewnie ceny za parkingi są wysokie jak na Polską kieszeń (wiem po parkowaniu w Amserdamie gdzie wychodziło mi ok 18 euro za cały dzień i to nie w jakimś ścisłym centrum).
Tak czy siak co do Wiednia to tu tak na szybko znalazłem taki parking:
http://www.apcoa.at/parken-in/wien/reichsbruecke.html
Cześka żyje i ma się całkiem dobrze. Z usterek, czy raczej w wyniku eksploatacji, zrobiłem tuleje pływające na tylnych wahaczach (banany, Vectra C i jedna z jej niezbyt uciążliwych chorób), czujnik temperatury, dokręciłem łączniki stabilizatorów po mechaniku Niemcu/Turku etc, siłowniki klapy bagażnika, wymieniłem też jeszcze raz świece na oryginał GM (taki kaprys, pewnie kaprys maniaka). Stalowe felgi i zimówki po dwóch sezonach od znajomego, który zmienił auto. Dla własnego komfortu wskrzesiłem średnio działające piloty w kluczykach, zrobiłem zimne luty na panelu klimatronika, wymieniłem żarówki w oświetleniu zewnętrznym na takie pod moje oko (nie, nie żadne ledy czy inne wynalazki, tego syfu nie trawię, wszystko homologowane) i dysze spryskiwaczy na mgłowe od Insigni, aktywowałem automatyczne światła po rozruchu silnika. Przebieg na dziś 189k (tak, już wcześniej potwierdzony, tak da się to sprawdzić), planowana wymiana oleju przy 191k. Zużycie LPG do 11l, potrafi być też i 8l ale to w niedzielę do Częstochowy. Spalanie oleju 1l od wymiany do wymiany (15k) do stanu jak po zalaniu przy wymianie, można zapomnieć o bagnecie... a to ten słynny olejożerny Ecotec przecież (0,4l na 1k w papierach). Biorąc pełną odpowiedzialność za słowa, Niemcy też sprzedają swoje zabawki które mieli nawet kilkanaście lat. Sam byłem sceptyczny, nawet bardzo sceptyczny.
Stron: 1 2
Przekierowanie