eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Jak ustawić skalę mapy?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
WITAM!
Chciałbym krótko i zwięźle przedstawić sposób jak zmienić skalę mapy. Pewnie się komuś to przyda przy robieniu własnej mapki na osobnym module. Zaczynamy.

1. Gdy po wpisaniu komendy "edit europe" lub "edit" i gdy już jesteśmy w w map edytorze klikamy w kwadracik z kołem zębatym (na obrazku jest zaznaczony czerwonym kwadratem).
Image
2. Wyświetla nam się okno. Żeby zmienić skalę mapy trzeba w dwóch lukach obok napisów "city" oraz "map" wpisać swoją własną skalę np. z 1:19 na 1:1.

I to tyle!
Nie do końca tak to jest jak to napisałeś bo do tego musisz mieć jeszcze podkład mapy w odpowiedniej skali. Tak mi się wydaje.
Podkład nie ma znaczenia. Skala mapy zmienia tylko odległości jaką pokonuje nasza ciężarówka na danym dystansie. W edytorze to absolutnie nic nie zmienia.
Po części i jeden i drugi macie racje - wszystko zależy w jakim momencie zmieniamy tą opcją tą skale mapy.

1 W przypadku robienia od nowa mapy - o czym wspomniał Jakbuek - i wtedy faktycznie wypadało by przygotować też podkład w odpowiedniej skali - wtedy uzyskamy odpowiedni efekt.
2 Gdy zmieniamy skale mapy na 'gotowej mapie' to w sumie nic się nie zmieni oprócz tego co napisał elot360 - czyli pokazana odległość z miejsca A do miejsca B
Nie wydłuży się fizycznie sama droga na mapie, ani też w żaden sposób jazda cieżarówką nie będzie szybsza czy wolniejsza na tym odcinku bo poruszać się będziecie przecież w takim samym tempie... jednak prawdopodobnie, ale tego nie jestem pewny, ulegnie zmianie tempo zegarka w grze - czyli inaczej - naliczanie czasu.
Wydaje mi się że powinno to się zmienić - bo jeśli nie - to dwie rózne odległości w obu skalach pokonamy w dokładnie tym samym czasie, a chyba tak nie powinno być.

p.s
Skoro droga fizycznie w grze się nie wydłuży - to dotychczasowy podkład mapy do skali mapy przed zmianą przestanie być aktualny i nie będzie najzwyklej pasował.
Jeśli chodziłoby o skalę mapy - skala ma wpływ na optymalizację: przykład - mapa węgier.
Schodzimy trochę z tematu, ale skala mapy nie ma nic do tego jak będzie płynna gra na danej mapie.
Przyglądał ktoś się uważnie mapie Węgier? ...jeśl tak to powinien wiedzieć, jeśli nie - to wyjaśniam.
Mapa jest zrobiona z użyciem dużo modeli o niskiej i bardzo niskiej jakości.
Ogólnie to wygląda tak że niby wszystiego dużo, ale sporo jest zrobione niedbale i to tylko "wrażenie" że mapa ma detale.
Sporo obiektów niskiej jakości nie powinno znajdować się w tak bliskim położeniu gracza, jednak gracz normalnie tego nie zauważa.
Ogólnie jest się na tej mapie niby pod wrażeniem ilości a nie przywiązuje uwagi do szczegółowości i dalszych planów.

Dość sprytnie autor to zrobił, ale w sumie zastosował na mapie to co tylko graczowi faktycznie jest potrzebne i zauważy to podczas przejażdżki z punktu A do punktu B

To nie jest tak że skala mapy powoduje że nagle na mapie może być wszystkiego dużo i będzie płynnie.
p.s.
Ogólnie uruchamiając mapę PR lub promods gracz przygląda się detalom bo już tak się przyjeło, a na mapie węgier jest raczej pod wrażeniem "ilości nawalonych rzeczy" i przez to - jedno odtrąca uwagę od drugiego.

p.s.2
Oczywiscie, zapomniałem wspomnieć że duża skala umożliwia ominięcie problemów np. położenia dużych miast blisko obok siebie - czym dłuższe odległosci tym lepiej i tutaj faktycznie można powiedzieć że wyjdzie to lepiej na optymalizacji.
Skorygować to jednak możemy cut-planami, aczkolwiek lepiej gdy nie jesteśmy zmuszeni ich używać.
Jednak na optymalizacje to i tak zależy przede wszystkim czego, ile i gdzie użyjemy na mapie
Jeśli chodzi o tą skale mapy to z moich prób wiem tylko tyle ze jeżeli podkład nie jest dopasowany do skali mapy to wychodzi coś takiego ze odległość z punktu A do punktu B w skali np. SCS . Po przejechaniu go pokaże ci np. 60km na liczniku, a jak zmienisz skale na inną to te kilometry od punktu A do B się zmienią. (w zależności jak tam sobie zmienisz np. 1:1) Dla przykładu jest ten podkład http://etrucks.pl/thread-47709.html np. z Rzeszowa do Krosna jest jakieś 65 km i robiąc drogę według tego podkładu tyle wyjdzie na liczniku (około Smile ) i jest ustawiony w ustawieniach właśnie jako w skali 1:4.5.
(17/11/2018 07:32 PM)RadolSzczecin napisał(a): [ -> ]2 Gdy zmieniamy skale mapy na 'gotowej mapie' to w sumie nic się nie zmieni oprócz tego co napisał elot360 - czyli pokazana odległość z miejsca A do miejsca B
Nie wydłuży się fizycznie sama droga na mapie, ani też w żaden sposób jazda cieżarówką nie będzie szybsza czy wolniejsza na tym odcinku bo poruszać się będziecie przecież w takim samym tempie... jednak prawdopodobnie, ale tego nie jestem pewny, ulegnie zmianie tempo zegarka w grze - czyli inaczej - naliczanie czasu.
Wydaje mi się że powinno to się zmienić - bo jeśli nie - to dwie rózne odległości w obu skalach pokonamy w dokładnie tym samym czasie, a chyba tak nie powinno być.

p.s
Skoro droga fizycznie w grze się nie wydłuży - to dotychczasowy podkład mapy do skali mapy przed zmianą przestanie być aktualny i nie będzie najzwyklej pasował.

Naliczanie czasu nie chyba a na pewno się zmieni Tongue

Jeśli chodzi o podkład to oczywiście też należy przygotować nowy ponieważ w grze jest on pod konkretną skalę mapki i np. zmieniając skalę na 1:1 odległość między miastami Warszawa - Poznań na standardowym podkładzie się zmniejszy 20 razy (bo standardowa skala to 1:20 jak dobrze pamiętam :E) czyli te 310km trzeba podzielić przez 20 i wyjdzie nam 15,5km w grze jeśli nie zmienimy podkładu a jedynie skalę w ME Tongue
Oczywiście jest też to co tam wcześniej napisaliście, że do czasu aż fizycznie nie przerobi się terenów w oparciu o nowy podkład to nic poza zegarem w grze i ilością km się nie zmieni (trasa nadal będzie taka sama i pokonamy ją w tym samym realnym czasie).
Czyli ogólnie zwiększając skalę mapki trzeba zrobić nowy podkład dostosowany do skali na jakiej będziemy pracować.

Co do kwestii optymalizacji to większa skala daje większe możliwości i można (a nawet trzeba Tongue) sobie pozwolić na więcej detali ponieważ wszystko jest bardziej rozłożone w terenie co daje lepszą wydajność. Oczywiście też ważne jest aby robić taką mapkę z głową i nie przesadzać za bardzo bo i 1:1 można zrobić lagujące jak Barcelona w ProModsie :E
To w takim razie jak chciał bym zrobić na PM i PR warszawę 1:1 to jak ją tam wcisnąć skoro skala nie ingeruje w wielkość mapy tylko w cyfry? Nie da rady? Tylko nowy moduł wchodzi w grę?
(25/11/2018 10:13 PM)trzcinka napisał(a): [ -> ]To w takim razie jak chciał bym zrobić na PM i PR warszawę 1:1 to jak ją tam wcisnąć skoro skala nie ingeruje w wielkość mapy tylko w cyfry? Nie da rady? Tylko nowy moduł wchodzi w grę?

No ale jeśli zrobisz Warszawę w skali 1:1 na mapkach PR i PM to będzie ona zajmować plus/minus terytorium całej polski i nie ma szans aby to wcisnąć na mapkę wykonaną standardowej skali.
Więc w Twoim przypadku grę wchodzi jedynie osobny moduł.
Stron: 1 2
Przekierowanie