eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Modelowanie 3D - GrakuPL
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam. Wink

W końcu udało mi się przysiąść by rozpocząć naukę w programie blender.

Wielkie podziękowania dla Dominiko, który poświęcił mi godzinę czasu i wytłumaczył jak wyeksportować model do gry, bo z tym miałem największy problem.

Dziękuje również Michałowi, temu czerwonemu z GNO. On również ma w tym swoją cegiełke bo próbował mi to wytłumaczyć około rok temu.

Dziękuję również Michaleczeq'owi... Właściwie to dopiero za to, że będę mu truł tyłek bo jeszcze trochę się muszę nauczyć. Big Grin

No i fotki:

Image

Image

Nie jest idealnie... Jaa wieeeem. W Map Editorze jednak też zaczynałem od baz gdzieś na gotowych modelach "plaza", a teraz o... Smile

Model ma 60 krawędzi i będzie znajdował się w pewnej odległości od użytkownika. Jest zrobiony w tło. Smile
Czy mi się wydaje, czy to powinno być dłuższe?
Powinno, mój błąd. Na szczęście można to łatwo przeskalować w ME. Byłem tak zaabsorbowany samym faktem tworzenia modelu, że nie zwróciłem na to uwagi. Big Grin
Graku modelarstwo wirtualne kozak jak na pierwszy czas! Smile
10/10 na start. A i kiedy powrót na budowePytajnik
Materiał z budowy czeka na komputerze... Musze go w końcu poskładać. Tongue
Ostrowia więc domyślam się że albo przy S8 będzie na PR albo w samym Ostrowie Mazowieckim. Super robota,wiadaom zawsze cieszy jak się coś uda Smile
Jak na pierwszy własny model jest super zwłaszcza, że zacząć jest najtrudniej a później im dłużej się w tym siedzi tym jest łatwiej aż w pewnym momencie robi się za łatwo i szuka się kolejnych wyzwań Tongue
No i mój drugi model - Myjka dla busów i ciągników siodłowych... Rolniczych w sumie też. Tongue

Póki co jest to wersja dla VSki w której pracuje, mam jednak w planie przygotowanie innej palety barw, wersji low poly itd. Wtedy model ujrzy światło dzienne.

Model robiłem trzy dni... W realizacji pomogli mi Dominiko i Michaleczeq. Smile

Image

Image

Image

Image
Low poly, low poly... W tym momencie już jest lowpoly widzę XD
Podoba mi się to Big Grin
(06/12/2018 01:44 PM)Iśmik napisał(a): [ -> ]Low poly, low poly... W tym momencie już jest lowpoly widzę XD
Podoba mi się to Big Grin

Tylko, że low poly i high poly w przypadku modeli do ME a na przykład pojazdów to są zupełnie różne rzeczy i są tu inne standardy wykonywania. A konkretniej model nawet najbardziej high poly jeśli ma być użyty w ME musi być zrobiony jak najbardziej oszczędnie jeśli chodzi o ilość krawędzi i tu sztuką jest wyciągnąć teksturami z najprostszej bryły coś przyjemnego wizualnie.
Całość jest uwarunkowana prostą zasadą: w grze jedziemy jednym góra dwoma modelami pojazdu na raz (i tu możemy sobie pozwolić na coś więcej detali) a modele do ME występują w grupach i to często w dużych grupach więc jeśli każdy z nich byłby mega high poly to mielibyśmy lagi jak diabli Tongue
Więc modele wykonane do ME ocenia się wyłącznie wizualnie (czy efekt ogólny jest spoko) a nie pod względem ilość krawędzi czy tam jakiś innych nieznaczących detali.
W swoim życiu wykonałem już setki modeli do ME i trochę aut też się zrobiło więc uwierz, że pojazd do gry to nie jest dokładnie to samo co model do użytku w MapEditorze jeśli chodzi o tą właśnie ilość detali na jaką sobie można pozwolić Tongue

A myjnia fajnie wygląda i nawet świeci Tongue
Stron: 1 2 3
Przekierowanie