05/12/2019, 08:44 PM
Pewnie nie jedna osoba się zdziwi odpalając grę na 1.36.x, wpisując w konsolę komendę "edit …." aby odpalić edytora, podłubać sobie przy mapce i nic się nie wydarzy (edytor nie ruszy)
Otóż w 1.36.x SCS trochę to skomplikowało i o tym właśnie jest ten mini poradnik.
A więc aby odpalić MapEdytor teraz należy przejść do folderu gdzie mamy zainstalowaną grę:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64
Utworzyć skrót na pulpicie do pliku eurotrucks2.exe następnie kliknąć na ten skrót prawym przyciskiem myszy, wejść we Właściwości.
Teraz wybieramy zakładkę "Skrót" i szukamy opcji "Element docelowy"
Jak już to mamy to na końcu po spacji dodajemy komendę:
-edit (jak budujemy mapkę od zera)
-edit europe (jak chcemy edytować standardową mapkę z gry)
-edit wlkp (jak chcemy edytować własną mapkę na osobnym module i tu po -edit wpisujemy nazwę tego modułu - u mnie jest to np. wlkp bo moduł mapki to wlkp.mbd)
Na koniec klikamy Zastosuj i OK
I dopiero z tak utworzonego skrótu możemy odpalić Edytor aby pobawić się w mapowanie.
Jeśli mamy grę na steamie to pojawi się dodatkowo komunikat:
I tu kilkamy OK
Ważne
W wersji 1.38.x wzwyż zmieniła się nazwa folderu gdzie zapisuję się mapka i tak zamiast map tworzymy teraz folder base_map w głównym folderze z zainstalowaną grą - bez tego wystąpi błąd przy próbie zapisu naszej mapki.
Poradnik ma zastosowanie w wersji gry 1.36.x i nowszych
Autor poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz kopiowania w całości bądź części.
Otóż w 1.36.x SCS trochę to skomplikowało i o tym właśnie jest ten mini poradnik.
A więc aby odpalić MapEdytor teraz należy przejść do folderu gdzie mamy zainstalowaną grę:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64
Utworzyć skrót na pulpicie do pliku eurotrucks2.exe następnie kliknąć na ten skrót prawym przyciskiem myszy, wejść we Właściwości.
Teraz wybieramy zakładkę "Skrót" i szukamy opcji "Element docelowy"
Jak już to mamy to na końcu po spacji dodajemy komendę:
-edit (jak budujemy mapkę od zera)
-edit europe (jak chcemy edytować standardową mapkę z gry)
-edit wlkp (jak chcemy edytować własną mapkę na osobnym module i tu po -edit wpisujemy nazwę tego modułu - u mnie jest to np. wlkp bo moduł mapki to wlkp.mbd)
Na koniec klikamy Zastosuj i OK
I dopiero z tak utworzonego skrótu możemy odpalić Edytor aby pobawić się w mapowanie.
Jeśli mamy grę na steamie to pojawi się dodatkowo komunikat:
I tu kilkamy OK
Ważne
W wersji 1.38.x wzwyż zmieniła się nazwa folderu gdzie zapisuję się mapka i tak zamiast map tworzymy teraz folder base_map w głównym folderze z zainstalowaną grą - bez tego wystąpi błąd przy próbie zapisu naszej mapki.
Poradnik ma zastosowanie w wersji gry 1.36.x i nowszych
Autor poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz kopiowania w całości bądź części.