eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: Masowy konwert modeli na nowe .pmg
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Wiele osób ma problem z pojawiającym się w logu gry błędem typu:
<WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/abas_trailerwheels_kast/super_single_goodyear_krone17_nuts.pmg' has incorrect file version 506d6714 - expected version 506d6715. Converting...

W związku z tym w poniższym poradniku napiszę jak się tego pozbyć szybko i przyjemnie (bo nie jest to nic trudnego nawet dla początkującego w moddowaniu) Tongue

Co nam będzie potrzebne:
Gra Euro Truck Simulator 2 lub American Truck Simulator
Mod który chcemy nareperować.

Jeśli mamy wszystko to zaczynamy:

1. A początek tworzymy skrót do gry na pulpicie:
Tu dobrze sobie nadać mu jakąś inną nazwę abym wiedzieli o co chodzi (ja np. dopisałem konwert do nazwy)
Image

2. Tworzymy nowy folder na pulpicie (nazwa dowolna)
Image

3. Klikamy PPM na nasz skrót i wybieramy właściwości
Image

4. W zakładce Skrót szukamy opcji Element Docelowy
Image

5. W linijce Element Docelowy dopisujemy na końcu po spacji opcję -conversion_dump_path "C:\Users\micha\Desktop\Nowy folder (2)"
Image

W cudzysłowie oczywiście ma być ścieżka do naszego folderu utworzonego w punkcie 2.

6. Na koniec jeśli wszystko mamy dopisane zatwierdzamy całość:
Image

7. Teraz odpalamy grę z naszego skrótu i tu jeśli jest ona na steamie pojawi się okienko w którym oczywiście klikamy OK
Image

8. Teraz wczytujemy profil z modem (najlepiej dla porządku zrobić nowy profil z tylko z tym modem który konwertujemy).

9. Teraz oglądamy sobie mod w grze czyli np. jak jest to truck to przeglądamy wszystkie jego opcje konfiguracji i tuningu.
Możemy też dla pewności przejechać się kawałek itp.

10. Po zamknięciu gry w naszym folderze pojawią się automatycznie skonwertowane modele na najnowszą wersję gry z zachowanymi ścieżkami (nie trzeba nic szukać itp.) i wystarczy je tylko podmienić w pliku .scs aby cieszyć się logiem z gry bez błędów.


Dzięki tej metodzie możemy skonwertować wiele modeli na raz Wykrzyknik
Oczywiście działając na modach zawsze należy robić kopię zapasową jakby coś poszło nie tak Tongue



Autor poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz kopiowania na inne strony w całości bądź części.
Z mapami też to działa?
(07/02/2020 03:14 PM)kazan1234 napisał(a): [ -> ]Z mapami też to działa?

Z modelami do map też tylko trzeba obejrzeć dany obiekt w grze (czyli jeśli to dużo modeli na mapie to będzie wycieczka) Tongue
A i sam z tego korzystałem w przypadku ME bo zaktualizować ileś set obiektów klasycznie odpalając każdy w blenderze to byłoby zwykłe marnowanie czasu :E
Wszystko zrobione ale mam problem nie pojawia mi się nic w danym folderze po obejrzeniu, kupieniu, sprawdzeniu i przejechaniu się daną ciężarówką. Być może źle zrozumiałem, skopiowałem całą linijkę zamieniłem ją ścieżką z moim folderem, pojawia się okienko steam że uruchamiam grę z daną komendą startową i tyle Big Grin
(07/02/2020 04:26 PM)Michal_Z_gno napisał(a): [ -> ]
(07/02/2020 03:14 PM)kazan1234 napisał(a): [ -> ]Z mapami też to działa?

Z modelami do map też tylko trzeba obejrzeć dany obiekt w grze (czyli jeśli to dużo modeli na mapie to będzie wycieczka) Tongue
A i sam z tego korzystałem w przypadku ME bo zaktualizować ileś set obiektów klasycznie odpalając każdy w blenderze to byłoby zwykłe marnowanie czasu :E

W sumie fajna sprawa bo jak ktoś nie ma programu i jest zielony to może sobie szybko naprawić pmd. No i czasu też dużo nie zabiera
(07/02/2020 05:27 PM)dropfaraon napisał(a): [ -> ]Wszystko zrobione ale mam problem nie pojawia mi się nic w danym folderze po obejrzeniu, kupieniu, sprawdzeniu i przejechaniu się daną ciężarówką. Być może źle zrozumiałem, skopiowałem całą linijkę zamieniłem ją ścieżką z moim folderem, pojawia się okienko steam że uruchamiam grę z daną komendą startową i tyle Big Grin

Zwróć uwagę czy masz dokładnie wpisaną ścieżkę w skrócie łącznie z cudzysłowem oraz wszystkimi znakami i spacjami. Ja przeoczyłem cudzysłów i też nic nie miałem w folderze po pierwszej próbie. Za drugim razem natomiast się udało i poradnik na ogromny plus.
Cytat:Zwróć uwagę czy masz dokładnie wpisaną ścieżkę w skrócie łącznie z cudzysłowem oraz wszystkimi znakami i spacjami. Ja przeoczyłem cudzysłów i też nic nie miałem w folderze po pierwszej próbie. Za drugim razem natomiast się udało i poradnik na ogromny plus.

Jak sprawdzałeś punkt 9 w instrukcji? Salon czy katalog? Skrót tworzyłeś bezpośrednio z folderu z gry czy jakąś inną opcją?
Borsuk skrót można jeszcze zrobić tak czyli wejść w C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64 klikasz ppm na eurotrucks2.exe, wybierasz Utwórz skrót i przenosisz skrót na pulpit lub wybierasz Wyślij do i tam opcję Pulpit (Utwórz skrót) bo szukania .exe to raczej nikt nie praktykuję (pewnie tylko w szkołach na informatykach) Tongue

A co do reszty to tak jak też napisał Borsuk warto sobie takie auto kupić, podjechać do serwisu pooglądać konfiguracje zarówno w menu jak i w samej grze i na bank pojawią się skonwertowane pliki w tym naszym nowym folderze (trzeba na spokojnie dać sobie nawet czas i wszystko potestować dokładnie a będzie okej).
z naczepami to też działa czy tylko z ciężarówkami?
(08/02/2020 02:01 PM)Igieev_ napisał(a): [ -> ]z naczepami to też działa czy tylko z ciężarówkami?

Działa z wszelkimi modelami do gry.
Stron: 1 2
Przekierowanie