Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Masowy konwert modeli na nowe .pmg
Autor Wiadomość
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,059
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 615
Podziękował: 32407
Podziękowano mu 14449 raz(y)
Post: #1
Masowy konwert modeli na nowe .pmg
Wiele osób ma problem z pojawiającym się w logu gry błędem typu:
<WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/abas_trailerwheels_kast/super_single_goodyear_krone17_nuts.pmg' has incorrect file version 506d6714 - expected version 506d6715. Converting...

W związku z tym w poniższym poradniku napiszę jak się tego pozbyć szybko i przyjemnie (bo nie jest to nic trudnego nawet dla początkującego w moddowaniu) Tongue

Co nam będzie potrzebne:
Gra Euro Truck Simulator 2 lub American Truck Simulator
Mod który chcemy nareperować.

Jeśli mamy wszystko to zaczynamy:

1. A początek tworzymy skrót do gry na pulpicie:
Tu dobrze sobie nadać mu jakąś inną nazwę abym wiedzieli o co chodzi (ja np. dopisałem konwert do nazwy)
Image

2. Tworzymy nowy folder na pulpicie (nazwa dowolna)
Image

3. Klikamy PPM na nasz skrót i wybieramy właściwości
Image

4. W zakładce Skrót szukamy opcji Element Docelowy
Image

5. W linijce Element Docelowy dopisujemy na końcu po spacji opcję -conversion_dump_path "C:\Users\micha\Desktop\Nowy folder (2)"
Image

W cudzysłowie oczywiście ma być ścieżka do naszego folderu utworzonego w punkcie 2.

6. Na koniec jeśli wszystko mamy dopisane zatwierdzamy całość:
Image

7. Teraz odpalamy grę z naszego skrótu i tu jeśli jest ona na steamie pojawi się okienko w którym oczywiście klikamy OK
Image

8. Teraz wczytujemy profil z modem (najlepiej dla porządku zrobić nowy profil z tylko z tym modem który konwertujemy).

9. Teraz oglądamy sobie mod w grze czyli np. jak jest to truck to przeglądamy wszystkie jego opcje konfiguracji i tuningu.
Możemy też dla pewności przejechać się kawałek itp.

10. Po zamknięciu gry w naszym folderze pojawią się automatycznie skonwertowane modele na najnowszą wersję gry z zachowanymi ścieżkami (nie trzeba nic szukać itp.) i wystarczy je tylko podmienić w pliku .scs aby cieszyć się logiem z gry bez błędów.


Dzięki tej metodzie możemy skonwertować wiele modeli na raz Wykrzyknik
Oczywiście działając na modach zawsze należy robić kopię zapasową jakby coś poszło nie tak Tongue



Autor poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz kopiowania na inne strony w całości bądź części.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07/02/2020 11:29 AM przez Michal_Z_gno.)
07/02/2020 11:25 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: lukash64 , Borsuk , PLAYER , dropfaraon , YogiLRA , Igieev_ , jakub0906 , Adam.J , Jakubek
kazan1234 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 669
Dołączył: 23/03/2017
Reputacja: 26
Podziękował: 958
Podziękowano mu 984 raz(y)
Post: #2
RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg
Z mapami też to działa?

Zamówiłeś nowe ciągniki a nie ma ich kto odebrać? Pisz śmiało! Transportujemy również samochody osobowe,busy jak i traktory!

Zapraszam do tematu firmowego : Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Zapraszam na firmowy FanPage : Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
07/02/2020 01:14 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,059
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 615
Podziękował: 32407
Podziękowano mu 14449 raz(y)
Post: #3
RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg
(07/02/2020 01:14 PM)kazan1234 napisał(a):  Z mapami też to działa?

Z modelami do map też tylko trzeba obejrzeć dany obiekt w grze (czyli jeśli to dużo modeli na mapie to będzie wycieczka) Tongue
A i sam z tego korzystałem w przypadku ME bo zaktualizować ileś set obiektów klasycznie odpalając każdy w blenderze to byłoby zwykłe marnowanie czasu :E

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
07/02/2020 02:26 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
dropfaraon Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 49
Dołączył: 28/12/2017
Reputacja: 1
Podziękował: 38
Podziękowano mu 46 raz(y)
Post: #4
RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg
Wszystko zrobione ale mam problem nie pojawia mi się nic w danym folderze po obejrzeniu, kupieniu, sprawdzeniu i przejechaniu się daną ciężarówką. Być może źle zrozumiałem, skopiowałem całą linijkę zamieniłem ją ścieżką z moim folderem, pojawia się okienko steam że uruchamiam grę z daną komendą startową i tyle Big Grin
07/02/2020 03:27 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
kazan1234 Offline
Trucker
****
Trucker

Skąd:
Liczba postów: 669
Dołączył: 23/03/2017
Reputacja: 26
Podziękował: 958
Podziękowano mu 984 raz(y)
Post: #5
RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg
(07/02/2020 02:26 PM)Michal_Z_gno napisał(a):  
(07/02/2020 01:14 PM)kazan1234 napisał(a):  Z mapami też to działa?

Z modelami do map też tylko trzeba obejrzeć dany obiekt w grze (czyli jeśli to dużo modeli na mapie to będzie wycieczka) Tongue
A i sam z tego korzystałem w przypadku ME bo zaktualizować ileś set obiektów klasycznie odpalając każdy w blenderze to byłoby zwykłe marnowanie czasu :E

W sumie fajna sprawa bo jak ktoś nie ma programu i jest zielony to może sobie szybko naprawić pmd. No i czasu też dużo nie zabiera

Zamówiłeś nowe ciągniki a nie ma ich kto odebrać? Pisz śmiało! Transportujemy również samochody osobowe,busy jak i traktory!

Zapraszam do tematu firmowego : Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.

Zapraszam na firmowy FanPage : Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
07/02/2020 05:35 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
jakub0906 Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 62
Dołączył: 03/06/2012
Reputacja: 0
Podziękował: 56
Podziękowano mu 32 raz(y)
Post: #6
RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg
(07/02/2020 03:27 PM)dropfaraon napisał(a):  Wszystko zrobione ale mam problem nie pojawia mi się nic w danym folderze po obejrzeniu, kupieniu, sprawdzeniu i przejechaniu się daną ciężarówką. Być może źle zrozumiałem, skopiowałem całą linijkę zamieniłem ją ścieżką z moim folderem, pojawia się okienko steam że uruchamiam grę z daną komendą startową i tyle Big Grin

Zwróć uwagę czy masz dokładnie wpisaną ścieżkę w skrócie łącznie z cudzysłowem oraz wszystkimi znakami i spacjami. Ja przeoczyłem cudzysłów i też nic nie miałem w folderze po pierwszej próbie. Za drugim razem natomiast się udało i poradnik na ogromny plus.
07/02/2020 07:26 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
dropfaraon Offline
Użytkownik
**
Użytkownik

Skąd:
Liczba postów: 49
Dołączył: 28/12/2017
Reputacja: 1
Podziękował: 38
Podziękowano mu 46 raz(y)
Post: #7
RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg
Cytat:Zwróć uwagę czy masz dokładnie wpisaną ścieżkę w skrócie łącznie z cudzysłowem oraz wszystkimi znakami i spacjami. Ja przeoczyłem cudzysłów i też nic nie miałem w folderze po pierwszej próbie. Za drugim razem natomiast się udało i poradnik na ogromny plus.

Jak sprawdzałeś punkt 9 w instrukcji? Salon czy katalog? Skrót tworzyłeś bezpośrednio z folderu z gry czy jakąś inną opcją?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08/02/2020 12:04 AM przez dropfaraon.)
08/02/2020 12:04 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Borsuk Offline
Go ahead, make my day.
****
Trucker

Skąd: 52°10′14″N 20°48′43″E
Liczba postów: 1,950
Dołączył: 26/02/2014
Reputacja: 148
Podziękował: 271
Podziękowano mu 2746 raz(y)
Post: #8
RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg
(08/02/2020 12:04 AM)dropfaraon napisał(a):  
Cytat:Zwróć uwagę czy masz dokładnie wpisaną ścieżkę w skrócie łącznie z cudzysłowem oraz wszystkimi znakami i spacjami. Ja przeoczyłem cudzysłów i też nic nie miałem w folderze po pierwszej próbie. Za drugim razem natomiast się udało i poradnik na ogromny plus.

Jak sprawdzałeś punkt 9 w instrukcji? Salon czy katalog? Skrót tworzyłeś bezpośrednio z folderu z gry czy jakąś inną opcją?

Skoro w poradniku Michał napisał że warto przejechać się ciągnikiem tzn. że warto mieć go w posiadaniu, przeglądarka katalogu samochodów może nie wystarczyć Smile. Odwiedzasz salon i testujesz (uruchamiasz) wszystkie możliwe opcje, każde z akcesoriów pojawi się wtedy w nowo utworzonym folderze.
Skrót to najprościej i bez kombinacji prawoklik na pulpicie, nowy skrót, odszukujesz plik exe. gry po ścieżce.
np. C:\Pliki programów (x86)\Steam\steamapps\common\American Truck Simulator\bin/win_x64\amtrucks.exe

ImageImage
08/02/2020 08:29 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,059
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 615
Podziękował: 32407
Podziękowano mu 14449 raz(y)
Post: #9
RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg
Borsuk skrót można jeszcze zrobić tak czyli wejść w C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64 klikasz ppm na eurotrucks2.exe, wybierasz Utwórz skrót i przenosisz skrót na pulpit lub wybierasz Wyślij do i tam opcję Pulpit (Utwórz skrót) bo szukania .exe to raczej nikt nie praktykuję (pewnie tylko w szkołach na informatykach) Tongue

A co do reszty to tak jak też napisał Borsuk warto sobie takie auto kupić, podjechać do serwisu pooglądać konfiguracje zarówno w menu jak i w samej grze i na bank pojawią się skonwertowane pliki w tym naszym nowym folderze (trzeba na spokojnie dać sobie nawet czas i wszystko potestować dokładnie a będzie okej).

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08/02/2020 09:19 AM przez Michal_Z_gno.)
08/02/2020 08:56 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Borsuk Offline
Go ahead, make my day.
****
Trucker

Skąd: 52°10′14″N 20°48′43″E
Liczba postów: 1,950
Dołączył: 26/02/2014
Reputacja: 148
Podziękował: 271
Podziękowano mu 2746 raz(y)
Post: #10
RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg
Prościej to uważnie czytać i nie zadawać głupich pytań i nie odpowiadać nie w swoich tematach by nie zostać poprawionym. To uchroni wszystkich przez pisaniem kolejnych poradników do poradników.

ImageImage
08/02/2020 09:04 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Michal_Z_gno , Adam.J
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Konwert do SA Koristo 0 985 14/06/2014 08:24 AM
Ostatni post: Koristo
  Edycja Anim.pmg mwl4 2 2,671 30/12/2011 07:12 PM
Ostatni post: mwl4
  [Poradnik] Odblokowanie .PMG w ETS i Haulin przemek_1992 1 6,531 12/03/2011 04:45 PM
Ostatni post: Mr._Zajc

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości