Masowy konwert modeli na nowe .pmg - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Wasza Twórczość (/forum-167.html) +--- Dział: Modelowanie 3D (/forum-268.html) +---- Dział: Poradniki (/forum-271.html) +---- Wątek: Masowy konwert modeli na nowe .pmg (/thread-51100.html) Strony: 1 2 |
Masowy konwert modeli na nowe .pmg - Michal_Z_gno - 07/02/2020 01:25 PM Wiele osób ma problem z pojawiającym się w logu gry błędem typu:
<WARNING> [model] Model geometry '/vehicle/wheel/abas_trailerwheels_kast/super_single_goodyear_krone17_nuts.pmg' has incorrect file version 506d6714 - expected version 506d6715. Converting... W związku z tym w poniższym poradniku napiszę jak się tego pozbyć szybko i przyjemnie (bo nie jest to nic trudnego nawet dla początkującego w moddowaniu) Co nam będzie potrzebne: Gra Euro Truck Simulator 2 lub American Truck Simulator Mod który chcemy nareperować. Jeśli mamy wszystko to zaczynamy: 1. A początek tworzymy skrót do gry na pulpicie: Tu dobrze sobie nadać mu jakąś inną nazwę abym wiedzieli o co chodzi (ja np. dopisałem konwert do nazwy) 2. Tworzymy nowy folder na pulpicie (nazwa dowolna) 3. Klikamy PPM na nasz skrót i wybieramy właściwości 4. W zakładce Skrót szukamy opcji Element Docelowy 5. W linijce Element Docelowy dopisujemy na końcu po spacji opcję -conversion_dump_path "C:\Users\micha\Desktop\Nowy folder (2)" W cudzysłowie oczywiście ma być ścieżka do naszego folderu utworzonego w punkcie 2. 6. Na koniec jeśli wszystko mamy dopisane zatwierdzamy całość: 7. Teraz odpalamy grę z naszego skrótu i tu jeśli jest ona na steamie pojawi się okienko w którym oczywiście klikamy OK 8. Teraz wczytujemy profil z modem (najlepiej dla porządku zrobić nowy profil z tylko z tym modem który konwertujemy). 9. Teraz oglądamy sobie mod w grze czyli np. jak jest to truck to przeglądamy wszystkie jego opcje konfiguracji i tuningu. Możemy też dla pewności przejechać się kawałek itp. 10. Po zamknięciu gry w naszym folderze pojawią się automatycznie skonwertowane modele na najnowszą wersję gry z zachowanymi ścieżkami (nie trzeba nic szukać itp.) i wystarczy je tylko podmienić w pliku .scs aby cieszyć się logiem z gry bez błędów. Dzięki tej metodzie możemy skonwertować wiele modeli na raz Oczywiście działając na modach zawsze należy robić kopię zapasową jakby coś poszło nie tak Autor poradnika: Michal_Z_gno Zakaz kopiowania na inne strony w całości bądź części. RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg - kazan1234 - 07/02/2020 03:14 PM Z mapami też to działa? RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg - Michal_Z_gno - 07/02/2020 04:26 PM (07/02/2020 03:14 PM)kazan1234 napisał(a): Z mapami też to działa? Z modelami do map też tylko trzeba obejrzeć dany obiekt w grze (czyli jeśli to dużo modeli na mapie to będzie wycieczka) A i sam z tego korzystałem w przypadku ME bo zaktualizować ileś set obiektów klasycznie odpalając każdy w blenderze to byłoby zwykłe marnowanie czasu RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg - dropfaraon - 07/02/2020 05:27 PM Wszystko zrobione ale mam problem nie pojawia mi się nic w danym folderze po obejrzeniu, kupieniu, sprawdzeniu i przejechaniu się daną ciężarówką. Być może źle zrozumiałem, skopiowałem całą linijkę zamieniłem ją ścieżką z moim folderem, pojawia się okienko steam że uruchamiam grę z daną komendą startową i tyle RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg - kazan1234 - 07/02/2020 07:35 PM (07/02/2020 04:26 PM)Michal_Z_gno napisał(a):(07/02/2020 03:14 PM)kazan1234 napisał(a): Z mapami też to działa? W sumie fajna sprawa bo jak ktoś nie ma programu i jest zielony to może sobie szybko naprawić pmd. No i czasu też dużo nie zabiera RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg - jakub0906 - 07/02/2020 09:26 PM (07/02/2020 05:27 PM)dropfaraon napisał(a): Wszystko zrobione ale mam problem nie pojawia mi się nic w danym folderze po obejrzeniu, kupieniu, sprawdzeniu i przejechaniu się daną ciężarówką. Być może źle zrozumiałem, skopiowałem całą linijkę zamieniłem ją ścieżką z moim folderem, pojawia się okienko steam że uruchamiam grę z daną komendą startową i tyle Zwróć uwagę czy masz dokładnie wpisaną ścieżkę w skrócie łącznie z cudzysłowem oraz wszystkimi znakami i spacjami. Ja przeoczyłem cudzysłów i też nic nie miałem w folderze po pierwszej próbie. Za drugim razem natomiast się udało i poradnik na ogromny plus. RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg - dropfaraon - 08/02/2020 02:04 AM Cytat:Zwróć uwagę czy masz dokładnie wpisaną ścieżkę w skrócie łącznie z cudzysłowem oraz wszystkimi znakami i spacjami. Ja przeoczyłem cudzysłów i też nic nie miałem w folderze po pierwszej próbie. Za drugim razem natomiast się udało i poradnik na ogromny plus. Jak sprawdzałeś punkt 9 w instrukcji? Salon czy katalog? Skrót tworzyłeś bezpośrednio z folderu z gry czy jakąś inną opcją? RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg - Michal_Z_gno - 08/02/2020 10:56 AM Borsuk skrót można jeszcze zrobić tak czyli wejść w C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x64 klikasz ppm na eurotrucks2.exe, wybierasz Utwórz skrót i przenosisz skrót na pulpit lub wybierasz Wyślij do i tam opcję Pulpit (Utwórz skrót) bo szukania .exe to raczej nikt nie praktykuję (pewnie tylko w szkołach na informatykach) A co do reszty to tak jak też napisał Borsuk warto sobie takie auto kupić, podjechać do serwisu pooglądać konfiguracje zarówno w menu jak i w samej grze i na bank pojawią się skonwertowane pliki w tym naszym nowym folderze (trzeba na spokojnie dać sobie nawet czas i wszystko potestować dokładnie a będzie okej). RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg - Igieev_ - 08/02/2020 02:01 PM z naczepami to też działa czy tylko z ciężarówkami? RE: Masowy konwert modeli na nowe .pmg - Michal_Z_gno - 08/02/2020 03:53 PM (08/02/2020 02:01 PM)Igieev_ napisał(a): z naczepami to też działa czy tylko z ciężarówkami? Działa z wszelkimi modelami do gry. |