16/11/2020, 01:09 PM
Witam .
Chciałbym żebyśmy zebrali tutaj wszystkie nasze oczekiwania względem ETS/ATS , w sensie w jakim kierunku powinien iść SCS by nawet jeśli wyrośnie mu realna konkurencja ( póki co taka na razie nie istnieje ) nie musiał on obawiać się o malejące zainteresowanie . Chciałbym byście nie odbierali tego jako jakąś "gównoburzę" tylko merytoryczną dyskusję . Spójrzmy zatem co mamy .
Gra ma już 8 lat i została postawiona na narzędziu ( proszę nie mylić tego z silnikiem graficznym) Prism3D którego potencjał został już całkowicie wykorzystany co wyraźnie widać po tak zwanym "kontencie" - w sensie nie spodziewajmy się że zaskoczy nas jakiś model zniszczeń , lepsze odwzorowanie fizyki w każdym aspekcie , czy model zmiany warunków pogodowych i co za tym idzie również modelu prowadzenia zestawu czy samej ciężarówki a tego niewątpliwie oczekują chyba wszyscy i to już od kilku lat .Czasy gdzie podpieraliśmy się "Naturaluxem" , czy innym "Reshadem" już minęły, a technologia pozwala na znacznie więcej . Smutne jest to że na forum SCS czytając różne podobne rozpatrywania na temat przyszłości serii ETS/ATS sama firma kompletnie się nie odniosła do tych rozważań , krótko pisząc nic nie wiadomo czy firma pracuje nad kolejną częścią , a jeśli nawet to nie wiadomo czy postawi grę na profesjonalnym silniku graficznym co zwiększy niebywale potencjał serii . Póki co mamy oto taką sytuację że SCS obrał sobie jakiś swój model i biznesowy ( dodatki DLC mapowe , oraz dodatki marek producentów ciężarówek i naczep) oraz model wdrażania tego planu - czytaj kalendarz . Jako że jak wspomniałem wyżej nie mają absolutnie żadnej konkurencji ( w chwili pisania widziałem na steam jeden tytuł który ma wyjść nie wiadomo jeszcze kiedy to "Alaskan Truck Simulator" który wygląda interesująco jednak z uwagi na to iż ogranicza się to do Alaski nie sądzę by odniósł on jakiś spektakularny sukces i zagroził pozycji serii SCS) spokojnie i bez napinania realizują sobie założony plan .
Czy wobec tego mamy jakiś wpływ na to by SCS zmienił swoje podejście lub chociaż wysłuchał głosu swoich fanów serii? Napiszę tak .Pamiętam chyba z rok temu sytuację jaka miała miejsce na BlizzCon-ie kiedy to twórcy serii Diablo ogłosili że nie będzie jej już na PC-tach tylko na komórkach . Poziom oburzenia tą informacją był tak ogromny iż następnego dnia okazało się że z platformy Blizzarda odeszło w 12 godzin uwaga : 750 tyś ludzi I co zapytacie ? , ano już po tygodniu na specjalnie zwołanej konferencji prasowej skruszony CEO Blizzarda oświadczył że seria Diablo będzie kontynuowana na platformie PC , co więcej obserwuję jej rozwój i widać że producenci wyłażą ze skóry by Diablo 4 było nie gorsze od konkurencji wszak to klasyka która wyniosła firmę na szczyty . A zatem reasumując oczywiście że mamy wpływ na to że SCS może się zmienić , musimy jednak jako środowisko się zjednoczyć i jasno wyartykułować czego oczekujemy . Przyznacie bowiem że nie jest to sytuacja zdrowa w której to o tak zwany szeroko rozumiany "content" dbają ludzie z zewnątrz chodzi mi o ekipy moderskie . Nie zrozumcie mnie źle to fantastycznie że istnieją mamy dzięki temu więcej kilometrów i piękniejsze miasta , słowem różnorodność i różnego rodzaju wizje , pomysły koncepcje . Ale czy tak to powinno wyglądać ? . 8 lat na rynku a to zewnętrzna społeczność od podstaw zbudowała platformę MP ZA DARMO! . 8 lat na rynku a porównując zewnętrzne ekipy zrobiły dużo więcej treści ( chodzi mi o ProMods , RusMap , Southern Region , Rusian open Space i wiele wiele innych , czy choćby niewiarygodne dźwięki silników skrzyń biegów czy wewnątrz kabiny od EVR ( i to robi JEDEN człowiek ) nie wspomnę już o niezliczonych modach ciężarówek z lat 80-90 ) , oczywiście z całym szacunkiem do SCS , ale ponawiam pytanie czy takiego modelu i kierunku obranego przez SCS chcemy ?.
Na koniec napiszę o moich oczekiwaniach względem tej serii oraz zapraszam do komentarzy , kto wie może ktoś z was ma jakieś dojścia do ludzi związanych z SCS ...
1.Fizyka. Pierwszą i niewątpliwie najważniejszą sprawą jest to by ETS/ATS powstał na pełnokrwistym , profesjonalnym silniku graficznym których na rynku nie brakuje. Nie musza wcale wbrew pozorom być najdroższe czy najnowocześniejsze. Tutaj pozwolę sobie na przykład silnika który ma swoje lata , jednak proszę zwrócić uwagę na potencjał oraz to że z pewnością nie zrujnował by on budżetu produkcyjnego . https://www.youtube.com/watch?v=zKu1Y-LlfNQ&t=194s
Dzięki temu jestem przekonany że tak oczywiste dziś już standardy jak ślady po hamowaniu, realistyczna fizyka ( włącznie z takimi rozwiązaniami jak ACC czyli aktywny tempomat z asystentem utrzymania pasa ruchu ) zachowania zarówno ciągnika jaki zestawu do zmieniających się warunków pogodowych będzie trudna owszem do zaimplementowania ale nie niemożliwa jak w przypadku Prism3D. Dla przykładu -czy jak kto woli kontrastu odsyłam do Gry-symulacji Asseto Corsa Cometizione , chodzi o to by wskazać że takie rozwiązania modelu jazdy już istnieją , to że jeszcze ich nie ma w ETS/ATS świadczyło by o tym że ludzie tam pracujący doskonale znają ograniczenia narzędzia jakim jest Prism3D , raczej nie podejrzewam opcji że nie ma komu tego zrobić . O sprawach tak oczywistych jak opuszczenie kabiny kierowcy , samodzielne podczepienie naczepy , telefon po serwis w przypadku awarii , czy rozprostowanie kości w okolicach punktów widokowych to naprawdę moi kochani standard . Nie ma potrzeby podniecania się ( z całym szacunkiem ) jak to było w ostatnich kilku aktualizacjach że szyby się otwierają , albo można wyjść z kabiny ale tylko w garażu Serio ?
2. Warunki pogodowe . Wiemy że są już rozwiązania takie jak na przykład w Microsoft Flight Simulator 2020 gdzie pogoda jest generowana realnie. Ja nie oczekuje aż takiego podejścia ale nie jest to niemożliwe . Pogoda zmieniająca się realnie , oraz realnie zależnie od tego w jakim kraju aktualnie jedziemy . To uważam również za absolutny standard w następnej serii.
3. Ekonomia . Praca Kierowcy ciężarówki jak sami pewnie wiecie nie jest to tylko trzymanie kierownicy , o wiele spraw trzeba zadbać . Ceny za frachty , wszelkiego rodzaju koszty obsługi czy to jednej ciężarówki czy całego taboru powinny być już dawno temu zmienione ( do tego akurat nie trzeba było zmiany silnika graficznego ) w sensie bardziej realne , jednak przy nowym silniku otwierają się drzwi do większego urealnienia , czas pracy kierowcy , myjnie , szeroko rozumiane serwisy , sprzedawcy ciężarówek nowych , platforma do sprzedaży ciężarówek używanych ( w wielu przypadkach doprowadzi to do tego iż nie będzie się chciało oszukiwać i dodawać pierdyliardów pieniedzy - poprostu będzie ciekawiej ) Tutaj w kwestii ekonomii ogranicza nas właściwie tylko nasza wyobraźnia , ważne by zachować odpowiedni balans między tym by gra nie stała się jakimś Tycoon-em. Wraz z przejechanymi kilometrami zużycie czy to Ciągnika czy naczepy to absolutna oczywistość , że o spadku wartości zależnej od stanu taboru nie wspomnę , ale dlaczego sprowadzać to tylko do tego , czego nie handlować Wirtualnymi firmami w ogóle ? Dlaczego nie otworzyć takich drzwi ? Co stoi na przeszkodzie . To poszerzy bazę potencjalnych graczy w przyszłości niekoniecznie uwielbiających połykanie Km. Szerokie też jest pole do narzędzia jakim jest spedycja i wszystko wokół niej . Czy naprawdę nie można zaimplementować giełdy spedycyjnej ? Dane przecież przepływać mogą w czasie rzeczywistym bo kto nie ma dziś Internetu ? Owszem w każdej tutaj propozycji należałoby zostawić furtkę w postaci wyboru innymi słowy jeśli chcę wyłącznie jeździć to nie pcham się w budowanie imperium transportowego , ale z drugiej strony nie ograniczać się wyłącznie do zewnętrznego TruckBooka czy tam VS . Dziś można naprawdę ciekawiej i lepiej .
Napiszcie jakie wy macie pomysły i propozycje w kontekście przyszłej odsłony ETS/ATS , oraz napiszcie też jakie macie propozycje na dotarcie do firmy SCS . Pozdrawiam .
Chciałbym żebyśmy zebrali tutaj wszystkie nasze oczekiwania względem ETS/ATS , w sensie w jakim kierunku powinien iść SCS by nawet jeśli wyrośnie mu realna konkurencja ( póki co taka na razie nie istnieje ) nie musiał on obawiać się o malejące zainteresowanie . Chciałbym byście nie odbierali tego jako jakąś "gównoburzę" tylko merytoryczną dyskusję . Spójrzmy zatem co mamy .
Gra ma już 8 lat i została postawiona na narzędziu ( proszę nie mylić tego z silnikiem graficznym) Prism3D którego potencjał został już całkowicie wykorzystany co wyraźnie widać po tak zwanym "kontencie" - w sensie nie spodziewajmy się że zaskoczy nas jakiś model zniszczeń , lepsze odwzorowanie fizyki w każdym aspekcie , czy model zmiany warunków pogodowych i co za tym idzie również modelu prowadzenia zestawu czy samej ciężarówki a tego niewątpliwie oczekują chyba wszyscy i to już od kilku lat .Czasy gdzie podpieraliśmy się "Naturaluxem" , czy innym "Reshadem" już minęły, a technologia pozwala na znacznie więcej . Smutne jest to że na forum SCS czytając różne podobne rozpatrywania na temat przyszłości serii ETS/ATS sama firma kompletnie się nie odniosła do tych rozważań , krótko pisząc nic nie wiadomo czy firma pracuje nad kolejną częścią , a jeśli nawet to nie wiadomo czy postawi grę na profesjonalnym silniku graficznym co zwiększy niebywale potencjał serii . Póki co mamy oto taką sytuację że SCS obrał sobie jakiś swój model i biznesowy ( dodatki DLC mapowe , oraz dodatki marek producentów ciężarówek i naczep) oraz model wdrażania tego planu - czytaj kalendarz . Jako że jak wspomniałem wyżej nie mają absolutnie żadnej konkurencji ( w chwili pisania widziałem na steam jeden tytuł który ma wyjść nie wiadomo jeszcze kiedy to "Alaskan Truck Simulator" który wygląda interesująco jednak z uwagi na to iż ogranicza się to do Alaski nie sądzę by odniósł on jakiś spektakularny sukces i zagroził pozycji serii SCS) spokojnie i bez napinania realizują sobie założony plan .
Czy wobec tego mamy jakiś wpływ na to by SCS zmienił swoje podejście lub chociaż wysłuchał głosu swoich fanów serii? Napiszę tak .Pamiętam chyba z rok temu sytuację jaka miała miejsce na BlizzCon-ie kiedy to twórcy serii Diablo ogłosili że nie będzie jej już na PC-tach tylko na komórkach . Poziom oburzenia tą informacją był tak ogromny iż następnego dnia okazało się że z platformy Blizzarda odeszło w 12 godzin uwaga : 750 tyś ludzi I co zapytacie ? , ano już po tygodniu na specjalnie zwołanej konferencji prasowej skruszony CEO Blizzarda oświadczył że seria Diablo będzie kontynuowana na platformie PC , co więcej obserwuję jej rozwój i widać że producenci wyłażą ze skóry by Diablo 4 było nie gorsze od konkurencji wszak to klasyka która wyniosła firmę na szczyty . A zatem reasumując oczywiście że mamy wpływ na to że SCS może się zmienić , musimy jednak jako środowisko się zjednoczyć i jasno wyartykułować czego oczekujemy . Przyznacie bowiem że nie jest to sytuacja zdrowa w której to o tak zwany szeroko rozumiany "content" dbają ludzie z zewnątrz chodzi mi o ekipy moderskie . Nie zrozumcie mnie źle to fantastycznie że istnieją mamy dzięki temu więcej kilometrów i piękniejsze miasta , słowem różnorodność i różnego rodzaju wizje , pomysły koncepcje . Ale czy tak to powinno wyglądać ? . 8 lat na rynku a to zewnętrzna społeczność od podstaw zbudowała platformę MP ZA DARMO! . 8 lat na rynku a porównując zewnętrzne ekipy zrobiły dużo więcej treści ( chodzi mi o ProMods , RusMap , Southern Region , Rusian open Space i wiele wiele innych , czy choćby niewiarygodne dźwięki silników skrzyń biegów czy wewnątrz kabiny od EVR ( i to robi JEDEN człowiek ) nie wspomnę już o niezliczonych modach ciężarówek z lat 80-90 ) , oczywiście z całym szacunkiem do SCS , ale ponawiam pytanie czy takiego modelu i kierunku obranego przez SCS chcemy ?.
Na koniec napiszę o moich oczekiwaniach względem tej serii oraz zapraszam do komentarzy , kto wie może ktoś z was ma jakieś dojścia do ludzi związanych z SCS ...
1.Fizyka. Pierwszą i niewątpliwie najważniejszą sprawą jest to by ETS/ATS powstał na pełnokrwistym , profesjonalnym silniku graficznym których na rynku nie brakuje. Nie musza wcale wbrew pozorom być najdroższe czy najnowocześniejsze. Tutaj pozwolę sobie na przykład silnika który ma swoje lata , jednak proszę zwrócić uwagę na potencjał oraz to że z pewnością nie zrujnował by on budżetu produkcyjnego . https://www.youtube.com/watch?v=zKu1Y-LlfNQ&t=194s
Dzięki temu jestem przekonany że tak oczywiste dziś już standardy jak ślady po hamowaniu, realistyczna fizyka ( włącznie z takimi rozwiązaniami jak ACC czyli aktywny tempomat z asystentem utrzymania pasa ruchu ) zachowania zarówno ciągnika jaki zestawu do zmieniających się warunków pogodowych będzie trudna owszem do zaimplementowania ale nie niemożliwa jak w przypadku Prism3D. Dla przykładu -czy jak kto woli kontrastu odsyłam do Gry-symulacji Asseto Corsa Cometizione , chodzi o to by wskazać że takie rozwiązania modelu jazdy już istnieją , to że jeszcze ich nie ma w ETS/ATS świadczyło by o tym że ludzie tam pracujący doskonale znają ograniczenia narzędzia jakim jest Prism3D , raczej nie podejrzewam opcji że nie ma komu tego zrobić . O sprawach tak oczywistych jak opuszczenie kabiny kierowcy , samodzielne podczepienie naczepy , telefon po serwis w przypadku awarii , czy rozprostowanie kości w okolicach punktów widokowych to naprawdę moi kochani standard . Nie ma potrzeby podniecania się ( z całym szacunkiem ) jak to było w ostatnich kilku aktualizacjach że szyby się otwierają , albo można wyjść z kabiny ale tylko w garażu Serio ?
2. Warunki pogodowe . Wiemy że są już rozwiązania takie jak na przykład w Microsoft Flight Simulator 2020 gdzie pogoda jest generowana realnie. Ja nie oczekuje aż takiego podejścia ale nie jest to niemożliwe . Pogoda zmieniająca się realnie , oraz realnie zależnie od tego w jakim kraju aktualnie jedziemy . To uważam również za absolutny standard w następnej serii.
3. Ekonomia . Praca Kierowcy ciężarówki jak sami pewnie wiecie nie jest to tylko trzymanie kierownicy , o wiele spraw trzeba zadbać . Ceny za frachty , wszelkiego rodzaju koszty obsługi czy to jednej ciężarówki czy całego taboru powinny być już dawno temu zmienione ( do tego akurat nie trzeba było zmiany silnika graficznego ) w sensie bardziej realne , jednak przy nowym silniku otwierają się drzwi do większego urealnienia , czas pracy kierowcy , myjnie , szeroko rozumiane serwisy , sprzedawcy ciężarówek nowych , platforma do sprzedaży ciężarówek używanych ( w wielu przypadkach doprowadzi to do tego iż nie będzie się chciało oszukiwać i dodawać pierdyliardów pieniedzy - poprostu będzie ciekawiej ) Tutaj w kwestii ekonomii ogranicza nas właściwie tylko nasza wyobraźnia , ważne by zachować odpowiedni balans między tym by gra nie stała się jakimś Tycoon-em. Wraz z przejechanymi kilometrami zużycie czy to Ciągnika czy naczepy to absolutna oczywistość , że o spadku wartości zależnej od stanu taboru nie wspomnę , ale dlaczego sprowadzać to tylko do tego , czego nie handlować Wirtualnymi firmami w ogóle ? Dlaczego nie otworzyć takich drzwi ? Co stoi na przeszkodzie . To poszerzy bazę potencjalnych graczy w przyszłości niekoniecznie uwielbiających połykanie Km. Szerokie też jest pole do narzędzia jakim jest spedycja i wszystko wokół niej . Czy naprawdę nie można zaimplementować giełdy spedycyjnej ? Dane przecież przepływać mogą w czasie rzeczywistym bo kto nie ma dziś Internetu ? Owszem w każdej tutaj propozycji należałoby zostawić furtkę w postaci wyboru innymi słowy jeśli chcę wyłącznie jeździć to nie pcham się w budowanie imperium transportowego , ale z drugiej strony nie ograniczać się wyłącznie do zewnętrznego TruckBooka czy tam VS . Dziś można naprawdę ciekawiej i lepiej .
Napiszcie jakie wy macie pomysły i propozycje w kontekście przyszłej odsłony ETS/ATS , oraz napiszcie też jakie macie propozycje na dotarcie do firmy SCS . Pozdrawiam .