eTrucks.pl • Od 17 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST

Pełna wersja: PR - Przyszłość wersji PR 3.0
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witajcie.

Jak pewnie sami wiecie (bądź nie), już od kilku lat pracujemy nad nowymi terenami do PR. Jak nie ciężko zauważyć, trochę już to trwa, a ludzi z projektu po mimo otwartego naboru ubywa. W obecnej sytuacji gdy mamy coraz więcej na głowie prywatnie (praca, dom), a także przy mapie (muszę zajmować się coraz większą ilością spraw technicznych i nie mam czasu na prace przy mapie w ME), przyszła pora na podjęcie ważnej decyzji.
Tereny WIP są już od dawna grywalne, lecz ciągle są trzymane ponieważ na mapie brak jest oznakowania drogowego (znaki kierunkowe), bądź jest ono niekompletne. Mapa wymaga już tylko testów oraz pomniejszych poprawek. Jak dotąd praktycznie nikt nie był chętny (poza kilkoma osobami) aby pomóc w przygotowaniu oznakowania dla mapy. Niestety pomoc jak szybko przyszła, tak szybko odeszła.
Dodatkowym problemem jest też fakt, że od ostatnich wersji Promods rozbudowuje wschodnie tereny mapy (Ukraina) i tym samym musimy przygotowywać połączenia drogowe osobno dla wersji wydaniowej oraz WIP. Zaczyna to wszystko być już ciężkie do ogarnięcia (nie mówiąc już o samym SCSie).

Dlatego też przyszedł czas, by spytać się o zdanie Was.
Pytanie jest proste.
Czy jesteś za wydaniem terenów w obecnym stanie?

Jeżeli jesteś zdania że "Tak", oznaczało by to skupienie się wyłącznie na przygotowaniu terenów pod wydanie. Oznakowanie zostało by w takim stanie, w jakim jest obecnie, a jego dodawanie odbywało by się na zasadzie "Kto będzie chętny do pomocy, będzie mógł przygotować szablony które dodamy do mapy".
W przypadku wyboru "Nie", mapa była by ciągle w fazie WIP do momentu znalezienia osób chętnych pomóc przy oznakowaniu, a my bylibyśmy skupieni wyłącznie na aktualizowaniu obecnych terenów do nowych wersji gry.

Pytanie zdaje się być oczywiste, lecz by nie było potem narzekania że mapa jest niekompletna, wybór zostawiam wam.

Zapraszam do wyrażania opinii.

Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
A czy można by było wstawić, jakieś kilka przykładowych fotek z tej wersji 3,0? Jak to by wyglądało w wersji nie dokończonej?
Jak będę miał czas to postaram się jakieś porównanie znaleźć, ale to może chwilkę zająć ponieważ szczerze to jeszcze nie konwertowałem tej wersji WIP pod 1.40 i ciągle jest ona jeszcze pod 1.39. Niestety ale czasu już na to nie miałem bo skupiłem się na obecnej wersji.
Jak przekonwertuje pod 1.40 itd. to coś wrzucę.
Ale jak wspomniałem. Prócz braku znaków kierunkowych bądź znaków dość ogólnych to nic więcej różnić się nie będzie.
Brak oznakowania miałem tutaj na myśli bardziej brak poprawnego i zbliżonego do realnego oznakowania. Ciężko jest mi znaleźć braki w sensie stricte brak (bo jednak większość miejsc ma te znaki), lecz w wielu miejscach po prostu przeplatają się stare modele z nowymi, są one kombinowane z kilku innych, zbytnio nie pasują bądź wieje pustką bo stoi po np. jednym znaku dla każdego kierunku i brakuje części z nich które powinny być (głównie znaki E-1 i odmiany). Znaki były tam stawiane z myślą że są one jako placeholder i służyły jedynie podglądowi co gdzie powinno być.
Tutaj kilka fotek przykładów:
https://imgur.com/a/KsvDEjl

Są tam zdjęcia zarówno pustek gdzie widnieje po 1 znaku dla każdego kierunku, niedopasowania (np. A1 i brak oznakowania eksperymentalnego z charakterystycznymi tablicami), a także takich z brakami w zawartości (np. gdy potrzeba było szablon z 3 miastami a najbardziej pasujący miał ich 4).
Dodałem tam też przykładowe zdjęcia gotowego oznakowania z Łodzi oraz Janek. Tam dobrze widać jak powinno to oznakowanie wyglądać.

Oczywiście nie twierdzę że jest tragedia, ponieważ tak nie jest (być może mój post wyglądał jakby było gorzej), ale po prostu podczas jazdy osoby które zwracają na to uwagę, łatwo to wyłapią.

PS. W przypadku Wawy te znaki z kompletnie bezsensowną zawartością w obu przypadkach głosowania i tak by wyleciały i coś innego by było w ich miejsce. Najpewniej bym skupił swoje 4 litery i dorobił poprawne oznakowanie.
Osobiście na waszym miejscu nie wydawałbym wersji 3.0 bez poprawek. Lepiej coś robić dłużej i dopracować do perfekcji,niż wypuścić coś co jest grywalne,ale nie dokończone. Promods wyszedł chyba z tego drugiego założenia i efektem jest to,że od kilku wersji błędy z wywalaniem mapy w okolicy San Sebastian czy Wiednia nie są poprawione. W konsekwencji może to doprowadzić do smutnego końca projektu tak jak to się stało z TSM. Rozumiem was doskonale,bo w życiu każdego człowieka(u mnie też tak było) przychodzi taki czas,że odchodzimy od gier i zabaw a trzeba zająć się prawdziwym życiem a gry,które kiedyś stanowiły dla nas rozrywkę na długie godziny albo schodzą na "boczny tor" albo przestają dla nas istnieć. Także osobiście życzę wam abyście skończyli w 100% to co robicie od kilku lat.
A ja pójdę trochę w inną stronę niż TADEO. Z racji, iż testerów chętnych nie ma, a mapę przygarnąłby każdy, wydanie 3.0 w takiej wersji jak jest, tak czy siak zmusiło by ludzi do zgłaszania błędów na mapie. Jeżeli to tylko kwestia oznakowania lub jego brak, a reszta ma się jak najbardziej w porządku, nie ma jakichś miejsc gdzie ciężarówka się zapada, są niewidzialne ściany, ja nie widzę powodu by nie wydać 3.0 nawet z dopiskiem beta.
Podejrzewam, że szybciej Wam by zgłaszano wszelkie nieprawidłowości niż mielibyście to sami sprawdzać. A to jak wiadomo jest niemożliwe, przez raptem dwie osoby w teamie. Sam chętnie bym coś przetestował w swoich okolicach, bo się trochę błąkam w te i we wte. I nie będzie to w końcu polegało na tym, że ludzie zgłaszają się do testów tylko po to, by się pochwalić posiadaniem mapy przed innymi. Chcąc nie chcąc ludzie będą zgłaszać. No chyba, że nic nie zgłoszą, to znak że mapa ludziom odpowiada w takim kształcie jak jest wydana. Tym bardziej macie z głowy Wink Ale akurat o to bym się nie martwił, bo trochę już lat śledzę wątek o Poland Rebuilding i widzę jak często ludzie zgłaszali błędy w przeszłości.
Wersja 2.x jest ulepszana od lat, nie wiem czy jest sens ją dalej wałkować. A tak to skupiacie się na dwóch mapach jednocześnie, 2.xx i 3.0. Zawsze jest wybór i jak ktoś zechce pozostać na 2.50 pod 1.40 to jego wola, a jak ktoś będzie chciał zaryzykować i przetestować 3.0 "beta" to to zrobi i Wam w jakiś sposób pomoże, wskazując miejsca do poprawy, których za cholerę sami nie wyłapiecie.
W skrócie, jestem za wydaniem ale z wyraźnym zaznaczeniem, że jest to beta, W.I.P, czy jak to nazwiecie. Młodzieży niestety dziś trzeba jak w USA pisać na kubku gorącej kawy, że jest gorąca.
Zauważcie, że SCS stosuje podobne praktyki. Wydaje open bety, żeby społeczność wspomogła ich w testowaniu. Teraz wyszła experimental 1.41 na ATS z trybem Convoy, bo sami nigdy nie przetestują tego tak jak to zrobi milionowa społeczność.
Sami mniej więcej wiecie po pobraniach ilu graczy korzysta z PRki, tylu właśnie będziecie mieli testerów. Do tego temat na forum, zgłaszanie błędów i poprawek do PR 3.0 (beta/WIP) i sądzę, że Wam to znacznie przyspieszy sprawę i skupicie się na jednej mapie a nie dwóch.
Coś w tym jest Topiq
Tylko tutaj to nie ma wpływu na błędy typu kolizje, czy też inne typowe problemy map.
Jak wspomniałem tereny same w sobie są już gotowe i nie są one już więcej modyfikowane. Problem tyczy się tylko i wyłącznie oznakowania.
Sama mapa i tak w momencie przygotowań do wydania była by całkowicie sprawdzona pod względem np. kolizji. niezależnie od decyzji.
Tereny póki co sobie leżą i czekają wyłącznie na znaki (dedykowane szablony itd.) i to mapę trzyma przed wydaniem tyle czasu.

Jeżeli miałbym porównywać która wersja mapy jest bardziej niegrywalna, to obstawił bym raczej tą wydaną, ponieważ stare tereny leżące na sektorach tej pracy WIP nie są przez nas aktualizowane i modernizowane, tylko powierzchownie naprawiane. No chyba nikt mi nie powie że w poprzednich wersjach nie było problemów z ciągłymi crashami w np. Zamościu.
Mówisz żeby to się nie skończyło jak z TSM. Ja się bardziej obawiam że zanim te tereny będą w 100% gotowe to nas już nie będzie, bo jednak jeżeli ma się coraz to więcej na głowie, coraz to mniej na mapie widać różnic i coraz to więcej ludzi wiesza na tobie koty za to że "PM ma a wy nie" albo że "Wasze tereny się nie rozwijają" to siły do tego moda i do tej gry uchodzą niczym powietrze z dętki.

A kwestia czekania aż to zrobimy. To nie kwestia kolejnych miesięcy a lat. Przez ostatni rok oznakowane zostały tylko niewielkie fragmenty dróg i parę węzłów, a to tylko dlatego że kilka osób postanowiło pomóc (w tym chociażby elot360). Znakami zajmuję się wyłącznie ja, a w momencie gdy na głowie mam ciągle aktualizowanie mapy do nowych wersji gry jest to niemożliwe, bo po tym wszystkim zanim odpocznę od gry i się zresetuje to znów na horyzoncie nowa wersja gry (chociażby tak jak teraz)

Co do wypuszczenia 2 wersji to tutaj to raczej nie wchodzi w grę.
Jeżeli miał bym to w skrócie podsumować. Żeby móc mianować taką wersję "betą" to tych braków musiało by być jednak znacznie więcej, a nie tylko oznakowanie które bądź co bądź względem tego staaaaaarego jest znacznie lepsze, ale po prostu dalej nie jest realne.
(25/05/2021 07:26 PM)Michaleczeq napisał(a): [ -> ]Problem tyczy się tylko i wyłącznie oznakowania.

Może to będzie o mnie bardzo źle świadczyło :krzeslo: ale nie specjalnie zwracam uwagę na znaki nawet jak są... Smile Jadę tak jak kieruje GPS

Jak jest tylko kwestia znaków to ja osobiście jestem za wydaniem mapy z odpowiednią adnotacją w opisie moda, żeby wszystko było klarowne i ktoś nie pisał do twórców z pretensjami.

Dziękuję za tyle poświęconego czasu na tworzenie tej mapki. Ok
Dlatego też osobiście jestem tutaj za tym, aby to społeczność pomogła w oznakowaniu, ponieważ my mamy sporo innych kwestii na głowie. W końcu to mapa dla nich. Kwestia przyuczenia to dla mnie nie jest problem. Ważne by taka osoba przyswajała taką wiedzę ze zrozumieniem. To nie ME gdzie uczy się miesiącami. Tutaj wytłumaczenie tego to kwestia może 1-2 dni a potem tylko na przykładzie konkretnych prac wykonanych przez taką osobę pokazywanie na co powinna zwracać uwagę, co musiała by zmienić/poprawić itd.
Co innego jak wiem że mam na głowie całą mapę i na samą myśl mi się nie chce robić niczego, a co innego jak np. jedna osoba zrobi znaki dla drogi X, druga dla drogi Y a trzecia dla węzła Z.

Jeszcze jedna kwestia o której zapomniałem wspomnieć w poście przedtem, a która do tego wszystkiego dochodzi to fakt że jednak na nowej wersji jest nieco starych modeli, które zostały podmienione i gdyby nie wersja REL (wydaniowa) to mógłbym je już dawno wywalić z assetsów. Niby tego wiele nie ma, ale przyczyniło by się to do szybszego odchudzenia plików, nad czym ciągle pracuje.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie