eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
[ME][ETS2] Samodzielne definicje - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Wasza Twórczość
(/forum-167.html)
+--- Dział: Map Editor SCS (/forum-273.html)
+---- Dział: Poradniki (/forum-276.html)
+---- Wątek: [ME][ETS2] Samodzielne definicje (/thread-25348.html)



[ME][ETS2] Samodzielne definicje - Michal_Z_gno - 30/11/2014 09:32 PM

Jest to taki mini poradnik jak stworzyć samodzielne definicje do Edytor Map do Euro Truck Simulator 2.
Jat to poradnik dla osób mających już jakieś pojęcie w tworzeniu definicji i ogólnie modowaniu w ETS2.

Więc co nam będzie potrzebne:
Notatnik lub inny edytor tekstowy
WinRar lub 7Zip (aby spakować później modele do .scs)

Jeśli mamy wszystko to możemy zaczynać:

I Zasada ogólna
W ETS2 tworząc niezależne definicję do ME należy kierować się według zasad:

1. Nazwa pliku .sii musi się składać z <base_name>.<własna nazwa>.sii
- "<base_name>" - (nazwa drzewka/struktury) tu jest nazwa w zależności co dodajemy do gry i może to być:
~ model jeśli dodajemy zwykłe modele
~ city jeśli dodajemy nowe miasta do gry
~ sign jeśli dodajemy znak drogowy
~ mover jeśli dodajemy modele ruchomy
~ railing jeśli dodajemy modele z powtarzalnością (barierki, murki itp.)
~ prefab jeśli dodajemy prefabs
~ itd. (ale tu nie będę się rozpisywać bo najważniejsze przykłady podałem a resztę to sobie w base można sprawdzić)

- "." czyli znak który dajemy po nazwie "<base_name>"

- <własna nazwa> tu możemy dać nazwę jaka nam się żywnie podoba jednak należy pamiętać aby była ona bez polskich znaków oraz znaków interpunkcyjnych (sam wyraz).

Tak wygląda przykładowa nazwa definicji:
Image

2. Jeśli mamy definicję to teraz wypada ją uzupełnić (u mnie na postawie zwykłego modelu) czyli:
- Otwieramy naszego defa notatnikiem i wpisujemy w nim:
~ na początku
Cytat:SiiNunit
{
~ teraz pod spodem dopisujemy nasz model. U mnie jest to zwykły model więc daję:
Cytat:model_def : model.michal1 {
model_desc: "/vehicle/truck/baza2/rowerzysta.pmd"
category: "Michal_Z_gno models"
distance_type: 1
}
Tu warto zwrócić uwagę na pierwszą linijkę czyli model_def : model.michal1 {
> model_def : czyli standardowe rozpoczęcie definicji przy dopisywaniu zwykłego modelu do ME.
> model.michal1 tu wpisujemy nazwę naszego pliku .sii i dodajemy cyfrę 1 (jeśli będzie więcej modeli da cyfra musi być kolejna czyli pierwszy model w defie ma 1, drugi 2, trzeci trzy itd.)
> model_desc: "/vehicle/truck/baza2/rowerzysta.pmd" tu dopisujemy model .pmd wskazując jego ścieżkę.
> category: "Michal_Z_gno models" tu w cudzysłowie podajemy grupę modelu w jakiej on będzie widoczny w ME (nazwa grupy może być dowolna).
> distance_type: 1 tu podajemy typ odległości z jakiej model będzie widoczny (najlepiej dać jak u mnie 1)
> } tym znakiem kończymy dopisywanie modelu (i pod spodem można dać kolejny model)
- Na koniec definicji kończymy całość znakiem }

Oczywiście dopisując obiekt do ME należy się stosować według wzoru z jego odpowiednika z gry (u mnie jest to zwykły model dla przykładu i każdy obiekt np. movery dopisuję się troszkę inaczej).

Tu macie fotkę jak wygląda taka definicja w całości:
Wersja z jednym modelem:
Image

Wersja z dwoma modelami:
Image

3. Na koniec umieszczamy definicję w folderach takich jakie są w base.scs (np. def/world/ - zwykłe modele, def/ - definicja od miast itd.).


Ps. Jako ciekawostkę dodam, że aby zrobić miasto są potrzebne dwie definicje - jedna dodająca go do listy miast (zrobiona wg zasady powyższego poradnika) a druga od samego miasta (Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. co prawda do GTS ale zasada dodawania miasta jest generalnie taka sama).

Autor poradnika: Michal_Z_gno

Zakaz kopiowania w całości bądź części Wykrzyknik