[ME][ETS2] Samodzielne definicje - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Wasza Twórczość (/forum-167.html) +--- Dział: Map Editor SCS (/forum-273.html) +---- Dział: Poradniki (/forum-276.html) +---- Wątek: [ME][ETS2] Samodzielne definicje (/thread-25348.html) |
[ME][ETS2] Samodzielne definicje - Michal_Z_gno - 30/11/2014 09:32 PM Jest to taki mini poradnik jak stworzyć samodzielne definicje do Edytor Map do Euro Truck Simulator 2.
Jat to poradnik dla osób mających już jakieś pojęcie w tworzeniu definicji i ogólnie modowaniu w ETS2. Więc co nam będzie potrzebne: Notatnik lub inny edytor tekstowy WinRar lub 7Zip (aby spakować później modele do .scs) Jeśli mamy wszystko to możemy zaczynać: I Zasada ogólna W ETS2 tworząc niezależne definicję do ME należy kierować się według zasad: 1. Nazwa pliku .sii musi się składać z <base_name>.<własna nazwa>.sii - "<base_name>" - (nazwa drzewka/struktury) tu jest nazwa w zależności co dodajemy do gry i może to być: ~ model jeśli dodajemy zwykłe modele ~ city jeśli dodajemy nowe miasta do gry ~ sign jeśli dodajemy znak drogowy ~ mover jeśli dodajemy modele ruchomy ~ railing jeśli dodajemy modele z powtarzalnością (barierki, murki itp.) ~ prefab jeśli dodajemy prefabs ~ itd. (ale tu nie będę się rozpisywać bo najważniejsze przykłady podałem a resztę to sobie w base można sprawdzić) - "." czyli znak który dajemy po nazwie "<base_name>" - <własna nazwa> tu możemy dać nazwę jaka nam się żywnie podoba jednak należy pamiętać aby była ona bez polskich znaków oraz znaków interpunkcyjnych (sam wyraz). Tak wygląda przykładowa nazwa definicji: 2. Jeśli mamy definicję to teraz wypada ją uzupełnić (u mnie na postawie zwykłego modelu) czyli: - Otwieramy naszego defa notatnikiem i wpisujemy w nim: ~ na początku Cytat:SiiNunit~ teraz pod spodem dopisujemy nasz model. U mnie jest to zwykły model więc daję: Cytat:model_def : model.michal1 {Tu warto zwrócić uwagę na pierwszą linijkę czyli model_def : model.michal1 { > model_def : czyli standardowe rozpoczęcie definicji przy dopisywaniu zwykłego modelu do ME. > model.michal1 tu wpisujemy nazwę naszego pliku .sii i dodajemy cyfrę 1 (jeśli będzie więcej modeli da cyfra musi być kolejna czyli pierwszy model w defie ma 1, drugi 2, trzeci trzy itd.) > model_desc: "/vehicle/truck/baza2/rowerzysta.pmd" tu dopisujemy model .pmd wskazując jego ścieżkę. > category: "Michal_Z_gno models" tu w cudzysłowie podajemy grupę modelu w jakiej on będzie widoczny w ME (nazwa grupy może być dowolna). > distance_type: 1 tu podajemy typ odległości z jakiej model będzie widoczny (najlepiej dać jak u mnie 1) > } tym znakiem kończymy dopisywanie modelu (i pod spodem można dać kolejny model) - Na koniec definicji kończymy całość znakiem } Oczywiście dopisując obiekt do ME należy się stosować według wzoru z jego odpowiednika z gry (u mnie jest to zwykły model dla przykładu i każdy obiekt np. movery dopisuję się troszkę inaczej). Tu macie fotkę jak wygląda taka definicja w całości: Wersja z jednym modelem: Wersja z dwoma modelami: 3. Na koniec umieszczamy definicję w folderach takich jakie są w base.scs (np. def/world/ - zwykłe modele, def/ - definicja od miast itd.). Ps. Jako ciekawostkę dodam, że aby zrobić miasto są potrzebne dwie definicje - jedna dodająca go do listy miast (zrobiona wg zasady powyższego poradnika) a druga od samego miasta (Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść. co prawda do GTS ale zasada dodawania miasta jest generalnie taka sama). Autor poradnika: Michal_Z_gno
Zakaz kopiowania w całości bądź części |