Opis parametrów drogi ETS 2 - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Wasza Twórczość (/forum-167.html) +--- Dział: Map Editor SCS (/forum-273.html) +---- Dział: Poradniki (/forum-276.html) +---- Wątek: Opis parametrów drogi ETS 2 (/thread-33880.html) |
Opis parametrów drogi ETS 2 - .:KoxTrucker:. - 17/10/2015 01:49 PM JAK SĄ OPISANE PARAMETRY DROGI? Road type - warianty drogi. Mogą się różnić m.in. szerokością, liniami na środku drogi lub/i na bokach, ilością pasów, np. jeden, dwa, trzy, odstępami między pasmami drogi itp. itd., Road material - Jak sama nazwa mówi materiał drogi. Może to być np. Gruntówka, z piasku, brukowana, asfaltowa, Material Center i Vegetation Center - Materiał, po środku drogi, i roślinność, np. drzewka, Road - Zwykła droga, City Road - droga typowo miejska z chodnikiem, Terrain - teren, ląd, High-poly road - High-poly road - opcja upłynniająca linie. Zaznaczjąc tę opcję, na drodze jest 3 razy więcej odcinków, No collision - Opcja, która przydaje się przy tworzeniu dróg tylko w celach wizualnych, Show in UI Map - zaznaczając tę opcję, określamy, czy jest ona pokazana na mapie, czy też nie. Jeśli robimy skróciki, może się przydać, Superfine - opcja, która przy nielimitowanej ilości odcinków, pozwala uzyskać linię krzywą, Tunnel - nie mam zielonego pojęcia, ale takie coś istnieje, No AI Vehicles - Blokuje dostęp ruchu AI do naszej drogi. Czyli tylko my się nią poruszamy, No Boundary - „niewidzialna ściana”. Jeśli zaznaczymy tą opcję, będzie można jechać przydrożnym terenem, aż do końca tekstury, Low-poly Veg - Jakość roślinności, Ignore cut planes - Widzimy drogę bez względu na odległość między ciężarówką a drogą, Water reflection - odbicia wody, Left-hand traffic - Sposób jazdy w Anglii, Stretch terrain - Nie mam zielonego pojęcia, Distance type - odległość widoczności drogi, Kolejne parametry są osobno dla lewej i prawej strony drogi. Road height offset - wysokość jezdni. Przydatne przy drogach, które mają jezdnie daleko od siebie, np. 5 m, Shift models - zaznaczamy jeśli chcemy użyć barierek, latarni itp., Model distance - odległość pomiędzy obiektami, które chcemy umieścić Model offset - odległość modelu od środka drogi, Model - rozwijalne menu z którego wybieramy chciany obiekt, Invert railing - „odwrócenie” barierek. Służy do manipulowania czy barierki mają być po bokach drogi czy w środku. Railing offset - odległość railingu od środka jezdni. Railing - tam mamy barierki, ściany, mury itp. Terrain shader - Nakładanie terenu na inny teren. Trudno jednoznacznie stwierdzić, co to jest. Lepiej zobaczyć na własne oczy, Terrain size - szerokość terenu po bokach drogi Terrain profile - profil terenu. Od płaskiego terenu, przez pagórki, góry, po obniżenia terenu, Coefficents - To, jak jest nachylony teren, Vegetation - Warianty zieleni. No Detail Veg. - określa, czy chcemy widzieć bujną trawę, czy nie. Veg. Collision - zaznaczamy, gdy chcemy uderzyć w drzewo lub przejechać przez nie, Noise power - wypuklenie terenu. 0% - teren gładki, 100 % - bardzo wypukły. 50% - mało wypukły. Transition - „twardość” przejścia profilu terenu z danego odcinka w profil terenu kolejnego odcinka drogi, Sidewalk size - szerokość chodnika (dostępna tylko dla drogi miejskiej.) Poradnik napisany wyłącznie dla forum eTrucks.pl i zabrania się kopiowania go w całości bądź części RE: Opis parametrów drogi ETS 2 - DIESIRAE - 21/10/2015 11:38 AM Cytat:Ignore cut planes - Widzimy drogę bez względu na odległość między ciężarówką a drogą Tutaj małe sprostowanie bo to nie do końca jest tak jak napisałeś. Opcja jest dosyć istotna przy optymalizacji mapy pod względem płynności jej działania (ilość fps) i zawsze jest zależna od zastosowania "narzędzia" CutPlane. Cut Plane - to takie "narzędzie" ME dzięki któremu możemy odseparować wizualnie sekcje terenu/jakieś lokacje itede. Najbardziej przydatne jest to w dużych miastach lub w miejscach/lokacjach gdzie z uwagi na skale mapy jest mało miejsca a dużo i gęsto zabudowanego terenu co najczęściej powoduje drastyczne spadki Fps. GPU karty graficznej musi wygenerować i liczyć przesuwanie się względem obserwatora wszystkie wyświetlane w polu widzenia elementy mapy. Użycie CutPlane powoduje wygaszenie (karta graficzna generuje ale nie wyświetla) całego terenu objętego "ramionami CutPlana". W jaki sposób użyć (jest kilka możliwości jego użycia) i gdzie zastosować CutPlana zależy pośrednio wyłącznie od potrzeb/wizualizacji waszej mapy a bezpośrednio od możliwości i mocy waszego PC (głównie ilości Ramu/Vramu i GPU). Tworzenie mapy "panoramicznej" czyli widać wszystko od horyzontu po horyzont (odległość generowania obrazu od pkt obserwatora) jest sporym nadużyciem bo; - po pierwsze w grze z pozycji kierowcy i ograniczeń pola widzenia kamery zewnętrznej i tak widać tylko teren/modele/roślinnosć przed nami który zasłania to co jest dalej aż po horyzont, - po drugie taka panoramiczna budowa mapy wymaga do jej wyświetlania mocnego sprzętu. Dla przykładu może być tutaj mapa PM i okolice chyba Hamburga i zagłębia Ruhry. To są miejsca gdzie płynność gry może drastycznie spadać ale wcale tak być nie musi. Ten teren jest mało zoptymalizowany i mało tam min. CutPlanów. Dlatego też przy tworzeniu mapy dobrze jest mieć koncepcje jej budowy i tworzyć ją w taki sposób aby zawsze jednorazowo było wyświetlane jak najmniej i jak "najlżejszych obiektów - ilość polygonów z których składają się modele" a jednak teren który powstanie był jak najbardziej bogaty wizualnie. W wielu wymagających miejscach aktualnie dostępnych map po dobrym ich zoptymalizowaniu można uzyskać nawet do 50% wzrostu płynności!! Jak to zrobić?? Tajemnica tkwi w Waszych umiejętnościach, wyobraźni i dostępnych narzędziach ME ale to już inny temat. Wracając do meritum Cytat:Ignore cut planes - Widzimy drogę bez względu na odległość między ciężarówką a drogą Jeżeli droga lub teren/lokacja przecięta jest CutPlanem a kolejna noda odcinka drogi/modelu etc znajduje się poza "linią CutPlana" wtedy w opcji tej drogi/modelu etc zaznaczamy ptaszka gdyż w innym wypadku teren przed nami nie będzie wyświetlany. Istnieje możliwość przecięcia CutPlanem terenu przed nami i nie zaznaczania opcji Ignore CutPlane i pomimo tego teren ten (lub jego część) nie zniknie i będzie widoczny ale jak to zrobić i jak to działa w praktyce każdy musi sobie wypróbować sam Trening czyni mistrza RE: Opis parametrów drogi ETS 2 - .:KoxTrucker:. - 24/01/2016 08:53 AM Akualizacja poradnika. Zmieniono Quad Count w Terrain Size. |