Jak zrobić swoją własną mapę - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Wasza Twórczość (/forum-167.html) +--- Dział: Map Editor SCS (/forum-273.html) +---- Dział: Poradniki (/forum-276.html) +---- Wątek: Jak zrobić swoją własną mapę (/thread-3832.html) |
Jak zrobić swoją własną mapę - Minimus123 - 03/05/2012 08:27 PM Żeby zrobić mapę trzeba najpierw wejśc w folder z grą, stworzyć FOLDER o nazwie base. Później wejśc w Moje dokumenty/German Truck Simulator/config i znaleźć tam linijki; uset g_console "0" zamienić ją na; uset g_console "1" i uset g_developer "0" na uset g_developer "1" . Grę trzeba otwierać w oknie. Następnie trzeba wpisać w konsoli: a) jeżeli chcemy edytować mapę bieżącą -> edit germany; b) jeżeli chcemy robić mapę od nowa to -> edit lub edit map Mapa po zapisaniu zostanie zapisana w tym folderze: X:/German Truck Simulato/base/map/germany.mbd (w tym folderze base co go stworzyliśmy). Następnie, żeby mapa się ładowała sama to należy zrobić folder; nazwa_mapy/map/germany.mbd i folder musi być w rozszerzeniu .scs i trzeba wsadzić go do: Moje dokumenty/German Truck Simulator/mod. Opiszę teraz istotne funkcje edytora; I.Save Map -> zapisuje mapę w X:/German Truck Simulator/base(folder który stworzyliśmy)/map/germany.mbd; II.Run Map -> uruchamia mapę, gdy dodaliśmy ją do: Moje dokumenty/German Truck Simulator/mod; III.Current Edit Mode -> tutaj wybieramy dany obiekt (litery wstawione pomiędzy znaki !X! są to skróty klawiaturowe edytora); 1)New item !E!-> nowy obiekt (tworzymy klikając lewym przyciskiem myszy na mapie); 2)Move item !M!-> przemieszczanie wybranego obiektu na mapie; 3)Delete !DELETE!-> usuwa wybrany obiekt; 4)item Properties !P!-> edytowanie, zmienianie obiektu; 5)Height !H!-> ustalamy wysokość obiektu (możemy wybrać obiekt i wcisnąć klawisz !C!-> widok 3D i klawiszami !Page up! i !Page Down! ustalamy wysokość); 6)Place Start !S!-> ustalamy miejsce gdzie będziemy zaczynać (w opcji "Run Map" miejsce startu ciężarówki); 7)Rotate!R!; a)X !R!-> przechył przód/tył; b)Y !Dwa razy kliknięcie !R!!-> obrót obiektu; c)Z !Trzy razy kliknięcie !R!!-> przechył w boki; 8)Sign Add -> dodawanie znaków; IV.Current item Type -> Można tam wybierać; 1)Road !1!-> droga; 2)Prefab !2!-> skrzyżowanie, stacje benzynowe, mosty itp.; 3)Buildings !3!-> budowle m.in. mury, siatki ogrodzeniowe, drzewa itp.; 4)Model !4!-> domy, drzewa, koparki itp.; 5)Services !6!-> serwisy, stacje; 6)City !9!->miasto; 7)Animated Model !8!-> animacja: balonów, pociągów; 8)Company !5!-> firmy; 9)Sound -> dźwięk; V.Edycja: a)dróg Road type - rodzaj drogi(jednopasmówka, autostrada itd.) Road material - rodzaj nawierzchni Tam po prawej gdzie się zaznacza: road - zwykła droga city road - droga z chodnikami terrain - pobocze half road step - wygładzanie drogi (zawsze używaj tej funkcji!) no traffic - droga bez ruchu AI show in UI map - pokazuje dany odcinek drogi na mapie w grze Left - lewa część drogi---Right - prawa część drogi road height offset - wysokość drogi model dist - odległość od modeli przy drodze model offset - odległość modeli od środka drogi railing - inny model railing offset - dległość modeli od środka jezdni terrain shader - rodzaj pobocza Quad count - długość pobocza terrain profile - ustalanie profilu pobocza(góry, rów itd.) profile coef. - wysokośc pobocza względem jezdni vegetation - roślinność przy poboczu No detail veg. - ustalanie czy mają być na poboczu krzaki sidewalk - rodzaj chodnika noise power - wyboistość terenu transition - wygładzanie terenu sidewalk size - szerokość chodnika b)skrzyżowań*(lub innych modeli) prefab model - rodzaj skrzyżowania prefab look - wygląd skrzyżowania rotation - rotacja skrzyżowania Node 0,1,2,3, - podzielone części skrzyżowania Terrain - rodzaj terenu quad count - długość pobocza profile - ustalanie profilu pobocza(góry, rów itd.) vegetation - roślinność No detail veg. - ustalanie czy mają być na poboczu krzaki Tam po prawej gdzie się zaznacza: show in UI map - pokaż na mapie use traffic lights - użyj sygnalizacji W obu przypadkach na dole są takie opcje: cancel - wyjdź use defeaults - użyj funkcji set as defeaults - użyj ustawień OK - akceptuj Wszystkie obiekty, domy, ulice, itd. edytuje się funkcją "Item properties". Nie wolno łączyć czerwonych punktów z czerwonymi, bo samochody w grze będa nam znikać. Gdy edytor niebędzie na nic reagował to proszę nie panikować ponieważ najprawdopodobniej mapa się zapisuję i to długo trwa. Pozdrawiam Minimus123 RE: Jak zrobić swoją własną mapę - Enrique - 03/05/2012 08:44 PM Dobry poradnik +1 leci RE: Jak zrobić swoją własną mapę - matadrox - 05/02/2014 05:43 AM Minimus123 takie małe sprostowanie. Noise power to nie wyboistość, a poziom hałasu na drodze A wiesz może, czy fizyka śliskości jezdni działa automatycznie po dodaniu mat'a snow, czy trzeba gdzieś to edytować? RE: Jak zrobić swoją własną mapę - matadrox - 09/02/2014 11:24 AM Znalazłem. Shift models odpowiada za ślizganie na nawierzchni. |