Opis najważniejszych parametrów pogody. - Wersja do druku +- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl) +-- Dział: Wasza Twórczość (/forum-167.html) +--- Dział: Map Editor SCS (/forum-273.html) +---- Dział: Poradniki (/forum-276.html) +---- Wątek: Opis najważniejszych parametrów pogody. (/thread-39282.html) |
Opis najważniejszych parametrów pogody. - .:KoxTrucker:. - 04/06/2016 11:23 AM OPIS NAJWAŻNIEJSZYCH PARAMETRÓW POGODY.
Climate profile - opcja, w której przełączamy się między klimatami. Sun profile - przedstawia poszczególne pory dnia, wysokość słońca w czasie ich trwania, a także czas trwania poszczególnych pór. Skybox index - wykaz poszczególnych wariantów zachmurzenia nieba w poszczególnych porach, przyciski + - obok tej zakładki umożliwia dodawanie lub usuwanie poszczególnych typów zachmurzenia. Weather profile - dwa przyciski, którymi przełączamy się między słoneczną a deszczową pogodą. Probability - częstotliwość pojawiania się poszczególnych typów nieba. Wartości liczbowe w połączeniu z ilością typów zachmurzenia pozwalają na regulację prawdopodobności w dowolnych proporcjach, proporcje są mierzone w procentach. Save - przycisk, którym zapisujemy edytowane opcje pogody, i są one pakowane w definicję. /model/skybox/... - ścieżka do pliku .tobj, który jest odpowiedzialny za wyświetlanie tekstury nieba w grze. To samo jest w zakładce Clouds. Skybox color - opcja, dzięki której możemy zmieniać kolor nieba, przydatne, gdy tworzymy wschód i zachód Słońca. Sunshaft Color - okienko, w którym ustalamy kolor promieni słonecznych. UWAGA! Kolor promieni ma wpływ na siłę padania promieni. Stength - siła padania promieni słonecznych. Im wyższa wartość liczbowa, tym większa siła padania słońca, jest ona też uzależniona od koloru. Size - wielkość słońca. HDR Coef. - jasność tekstury nieba, im wyższa wartość, tym jaśniejsze niebo. Zmniejszanie tej wartości jest przydatne, gdy robimy wieczorny deszcz, a nie ma ciemniejszej tekstury nieba. HDR Profile - opcja, dzięki której wybieramy efekty HDR, które mają się pojawić w grze. HDR Parametrs - opcja, mało widoczna na zdjęciu, dzięki której możemy edytować efekty HDR. Ambient - opcja odpowiedzialna za cień w grze. Kolor i wartość liczbowa pod okienkiem mają wpływ na jasność w grze. Diffuse - opcja odpowiedzialna za światło słoneczne. Kolor i wartość liczbowa mają wpływ na jasność i ostrość światła słonecznego. Specular - opcja odpowiedzialna za światło padające w ,,plecy". Kolor i wartość liczbowa mają wpływ na ostrość i jasność tego światła. Shadow strength - wartość liczbowa, która między 0 a 1 jest odpowiedzialność za cień. Im wyższa wartość, tym cień jest głębszy. Im mniejsza, tym bardziej cień jest słabszy. Intensity - intensywność deszczu. Im wyższa wartość, tym deszcz jest intensywniejszy. Im mniejsza wartość, tym słabszy. Fog density - gęstość mgły. Kolor i wartość liczbowa mają na to wpływ. Towards sun - mgła w okolicy położenia słońca. Elsewhere - mgła poza okolicą słońca. Weight- intensywność cienia poruszających się chmur. Mask - ścieżka do pliku .tobj, który jest odpowiedzialny za cień chmur. Speed - szybkość przemieszczania się cienia. Ogarnięty człowiek może zrobić genialnego moda na pogodę, a żeby to zrobić, trzeba przesiedzieć godziny w ME. Poradnik napisany dla eTrucks.pl Zakaz kopiowania w całości bądź części |