OPIS NAJWAŻNIEJSZYCH PARAMETRÓW POGODY.
Climate profile - opcja, w której przełączamy się między klimatami.
Sun profile - przedstawia poszczególne pory dnia, wysokość słońca w czasie ich trwania, a także czas trwania poszczególnych pór.
Skybox index - wykaz poszczególnych wariantów zachmurzenia nieba w poszczególnych porach, przyciski + - obok tej zakładki umożliwia dodawanie lub usuwanie poszczególnych typów zachmurzenia.
Weather profile - dwa przyciski, którymi przełączamy się między słoneczną a deszczową pogodą.
Probability - częstotliwość pojawiania się poszczególnych typów nieba. Wartości liczbowe w połączeniu z ilością typów zachmurzenia pozwalają na regulację prawdopodobności w dowolnych proporcjach, proporcje są mierzone w procentach.
Save - przycisk, którym zapisujemy edytowane opcje pogody, i są one pakowane w definicję.
/model/skybox/... - ścieżka do pliku .tobj, który jest odpowiedzialny za wyświetlanie tekstury nieba w grze. To samo jest w zakładce Clouds.
Skybox color - opcja, dzięki której możemy zmieniać kolor nieba, przydatne, gdy tworzymy wschód i zachód Słońca.
Sunshaft Color - okienko, w którym ustalamy kolor promieni słonecznych.
UWAGA! Kolor promieni ma wpływ na siłę padania promieni.
Stength - siła padania promieni słonecznych. Im wyższa wartość liczbowa, tym większa siła padania słońca, jest ona też uzależniona od koloru.
Size - wielkość słońca.
HDR Coef. - jasność tekstury nieba, im wyższa wartość, tym jaśniejsze niebo. Zmniejszanie tej wartości jest przydatne, gdy robimy wieczorny deszcz, a nie ma ciemniejszej tekstury nieba.
HDR Profile - opcja, dzięki której wybieramy efekty HDR, które mają się pojawić w grze.
HDR Parametrs - opcja, mało widoczna na zdjęciu, dzięki której możemy edytować efekty HDR.
Ambient - opcja odpowiedzialna za cień w grze. Kolor i wartość liczbowa pod okienkiem mają wpływ na jasność w grze.
Diffuse - opcja odpowiedzialna za światło słoneczne. Kolor i wartość liczbowa mają wpływ na jasność i ostrość światła słonecznego.
Specular - opcja odpowiedzialna za światło padające w ,,plecy". Kolor i wartość liczbowa mają wpływ na ostrość i jasność tego światła.
Shadow strength - wartość liczbowa, która między 0 a 1 jest odpowiedzialność za cień. Im wyższa wartość, tym cień jest głębszy. Im mniejsza, tym bardziej cień jest słabszy.
Intensity - intensywność deszczu. Im wyższa wartość, tym deszcz jest intensywniejszy. Im mniejsza wartość, tym słabszy.
Fog density - gęstość mgły. Kolor i wartość liczbowa mają na to wpływ.
Towards sun - mgła w okolicy położenia słońca.
Elsewhere - mgła poza okolicą słońca.
Weight- intensywność cienia poruszających się chmur.
Mask - ścieżka do pliku .tobj, który jest odpowiedzialny za cień chmur.
Speed - szybkość przemieszczania się cienia.
Ogarnięty człowiek może zrobić genialnego moda na pogodę, a żeby to zrobić, trzeba przesiedzieć godziny w ME.
Poradnik napisany dla eTrucks.pl
Zakaz kopiowania w całości bądź części