eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST
Czy DX11 działa domyślnie na wersji 1.36 - Wersja do druku

+- eTrucks.pl • Od 16 lat najlepsze forum z modami do ETS1, GTS, ETS2, ATS, ST (http://etrucks.pl)
+-- Dział: Euro Truck Simulator 2
(/forum-288.html)
+--- Dział: ETS2 rozmowy ogólne (/forum-354.html)
+--- Wątek: Czy DX11 działa domyślnie na wersji 1.36 (/thread-50937.html)



Czy DX11 działa domyślnie na wersji 1.36 - raventes - 07/01/2020 07:45 PM

Witam.

Mam takie pytanko. Czy na wersji gry 1.36 działa od razu DX11, czy trzeba jeszcze wykonywać jakieś triki, żeby gra wykorzystywała DX11 zamiast DX9 ?


RE: Czy DX11 działa domyślnie na wersji 1.36 - The_Domin162 - 07/01/2020 08:00 PM

Nawet nie wiem czy w 1.36 jest w ogóle DX9.


RE: Czy DX11 działa domyślnie na wersji 1.36 - Drax. - 07/01/2020 08:13 PM

Wydaje mi się że standardowo już odpala na dx11, ale nie jestem pewny. Sprawdź plik config.cfg w folderze ETS2 w dokumentach. uset r_device "dx9" / "dx11"


RE: Czy DX11 działa domyślnie na wersji 1.36 - raventes - 07/01/2020 08:42 PM

Wygląda na to, że odpala na DX11, bo taki jest w tym właśnie pliku.


RE: Czy DX11 działa domyślnie na wersji 1.36 - rafaelcz82 - 07/01/2020 11:41 PM

Z tego co pamietam, scs już dawno zapowiadał, a wręcz ostrzegał o tym, że wraz z łatką 1.36 przechodzą w całości z ETS i ATS na biblioteki dx11. Ostrzegali nawet przed tym, by po zainstalowaniu nowego patcha zacząć grę na nowym profilu po zrobieniu kopii zapasowej plików profilowych gracza, gdyż przejście na dx11 wprowadza nieodwracalne zmiany, które nie dadzą już możliwości przywrócenia gry do wersji np. 1.34 czy 1.35, gdy można było wybierać między dx9 a dx11.
Zresztą, uruchamiając czy to ETS, czy ATS z platformy steam, już teraz nie można wybrać na wersji ETS2 v1.35 opcji uruchomienia gry z dx9. Przynajmniej u mnie już się tak steam poprzestawiał.


RE: Czy DX11 działa domyślnie na wersji 1.36 - Michal_Z_gno - 08/01/2020 12:25 AM

1.35.x był patchem przejściowym czyli był wybór między DX9, DX11 a OpenGL
W 1.36.x masz już tylko DX11 lub OpenGL (choć nie wiem po co trzymają tego drugiego dziadka tak na marginesie :E)
Image

A co do sedna wątku to jeśli masz 1.36.x to masz również DX11 w standardzie i nic nie trzeba robić no chyba, że grasz na starszych modach które mogą być nieprzystosowane do DX11 to wtedy zostaje ich aktualizacja lub zrezygnowanie z nich.


RE: Czy DX11 działa domyślnie na wersji 1.36 - RadolSzczecin - 09/01/2020 11:38 AM

Cytat:....lub OpenGL (choć nie wiem po co trzymają tego drugiego dziadka tak na marginesie)

Mogę się mylić, ale nie wiem czy przypadkiem OpenGL nie jest potrzebny dla tych co 'jadą na linuxie'.


RE: Czy DX11 działa domyślnie na wersji 1.36 - Michal_Z_gno - 09/01/2020 11:53 AM

(09/01/2020 11:38 AM)RadolSzczecin napisał(a):  Mogę się mylić, ale nie wiem czy przypadkiem OpenGL nie jest potrzebny dla tych co 'jadą na linuxie'.

W sumie może tak być w końcu DirectX to biblioteki Microsoftu i raczej a nawet na bank nie dostępne na innych systemach operacyjnych Tongue
Nie mniej jednak powinni sobie odpuścić z wsparciem dla Linuxa i Mac OS bo to nisza, niszy wśród graczy (osobiście na forum od czasów premiery czyli przez 8 lat spotkałem góra dwóch graczy z takim systemem) a tylko to spowalnia rozwój bo ludzie zajmujący się tymi wersjami i ich aktualizacjami mogliby być znacznie wydajniej wykorzystani.