@Borsuk:
Częściowo tak ale jednak nie do końca. Nie mogę Cię ocenić gdyż nie znam Twojego miejsca w którym zatrzymałeś wiedzę na temat gazu, ale wydaje mi się, że I i II ga generacja, bo na dzień dzisiejszy jest IV i V. - Im nowsza instalacja gazowa tym mniej szkodliwości, dla życia auta. My w rodzinie mamy instalację gazową IV generacji. Różnią się ulepszeniami sterownika gazu, ulepszenie reduktora gazu, nowe listwy wtryskiwaczy gazu. I dzięki temu jazda staje się przyjemniejsza. Nawet spotkałem na warsztacie 2ch właścicieli co jeden posiada Porshe Carrera na gazie oraz drugi Dogde Durango i też posiada ( mówię o tym bo mi się przypomniało o nich
) Silniki mają więcej niż 3L i jeżdżą szczęśliwi. Eksploatują silnik i chodzi silnik jak zegarek
"jeśli dużo jeździsz to kup sobie jakiegoś sprawdzonego niezbyt wysilonego diesla i będziesz zadowolony, jeśli benzyna jest dla Ciebie za droga i chcesz oszczędzić to kup sobie rower i nie rób z siebie dziada" - Bo jeżeli kierowca dba o samochód to wtedy jeździ samochód na gazie tak długo jak dba (po raz to kolejny mówię).
Wystarczy o coś w pojeździe nie zadbać i tak jak mówisz mamy sieczkę z silnika. Albo Michał jak powiedział - nieopłacalność - Tak to racja jak nie dbasz o nic w aucie czy nawet o instalację gazową to nie ma co się dziwić, że zamiast eksploatować na bieżąco to płaci i płaci.
Chcę dać też mały przykładzik :
Kolega jeździł pewnym autem niezbyt dbał o niego i miał zawsze z nim problemy, a jak mu to uświadomiłem, że źle robi i że powinien to i owo zrobić, wtedy problemy zniknęły i kolega zadowolony jeździ. Można ? Można, tylko wiary w to, że eksploatując na bieżąco masz trwały silnik i nigdy nie zawiedzie, nawet silniki Alfy czy Iveco wystarczy dbać a będzie jeździł i jeździł
Moim zdaniem na dzień dzisiejszy LPG zdaje egzamin, gdyż coraz więcej ludzi przesiada się montując LPG w pojeździe, koncerny samochodów również idzie w stronę zafabrykowania gazu. Powiem tak, nie można wychwalać konkretnego paliwa, gdyż każde paliwo ma swoje zastosowanie. Np Traktory czy ciągniki siodłowe nie są na benzynę ? - Po prostu nie opłaca się ze względu na warunki pracy tych pojazdów. Jak nie pola, albo ciężkie ładunki względem terenu.
A teraz muszę się pożegnać i będę wieczorem
Za niebawem jadę do ośrodka gdyż będę zdawał prawo jazdy, by mieć możliwość poruszania się po wszystkich drogach bez obaw ;D Czołem do potem !