mrzumi mylisz się w sprawie tych bdf-ów bo link do newsa który dałeś dotyczył zestawów skandynawskich a to nie to samo co BDF i był jeszcze przed premierą ETS-a (w 2011 a premiera gry w 2012)
A co do do BDF to było kilka wycieków w tej sprawie np.
http://etrucks.pl/thread-33314.html
Oficjalny wpis na blogu SCS:
http://blog.scssoft.com/2014/09/the-firs...esign.html
Dodatkowo podwozia do BDF-ów są już w grze od kilku patchy i leżą, że tak to ujmę odłogiem (wystarczy sobie zaimportować pierwszą lepszą ciężarówkę do blendera i się je zobaczy
)
Co do Twojego changeloga to też mam pewne zastrzeżenia do fragemtu
Cytat:Z rzeczy które bardziej przydają się modderom i dzieki którym jest tyle modów:
- blender tools
- Steam workshop + uploader
- Telemetry SDK
- system sektorów mapy - bez tego dwa mody na mapy by nie mogły ze sobą działać.
- cała dokumentacja modowa
- setki przeróbek w kodzie aby było mniej konfliktów z modami
bo np.
- blender tools - zwykły szajs na którym ciężko się pracuję i prawie nikt tego nie używa (lepsza i starsza jest wtyczka od 50Kedy do blendera lub zmod3). Dodatkowo ta wtyczka od SCS wspiera pliki .pim a ETS2 .pmg czyli i tak trzeba bawić się w jakieś konwerty modeli itp. a przecież nie po to ludzie przesiedli się z zmoda 2 aby dalej bawić się w konwerty.
- Steam workshop + uploader - jakieś 85% jak nie więcej modderów z tego nie korzysta i wydają nadal mody w klasycznej wersji (archiwach .scs)
- Telemetry SDK jest to niby jakoś tam używane ale też nie robi jakiejś większej furory.
- cała dokumentacja modowa - to też jest średnio użyteczne bo są dużo lepsze poradniki na ten temat w sieci (np. więcej idzie się nauczyć na youtubie czy forach niż z dokumentacji SCS-u).
I jedyne co im się udało zrobić dla modderów z tego zestawu co wymieniłeś to system sektorów w mapce bo to jest akurat przydatne.
Tak więc moim zdaniem SCS przez te 4 lata od premiery gry dla modderów zrobił tyle co nic a za tak wspaniałe mody jakie się pojawiają należy tylko i wyłącznie pochwalić zdolności ich autorów bo akurat świat modów rozwija się samemu bez pomocy producenta gry np. mwl4 zrobił konwerter modeli eksportowanych z zmoda2 i tak powstawały pierwsze modele do tej gry, następnie 50Keda stworzył plugin do blendera oraz wszedł na rynek Zmodeler 3 i tak powstawały i powstają do dziś modele a dopiero SCS nie dawno się ocknęło i dało swoją wtyczkę która i tak nie spełnia oczekiwań modderów
kolejny przykład to modderzy stworzyli ETS2 Studio dzięki któremu łatwo i szybko się przygotowuję skiny do gry a SCS do tej pory nie dało żadnego narzędzia dla skinnerów.