Logowanie Zarejestruj


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pare spraw. Michał zajrzyj!
Autor Wiadomość
Skipper Offline
Mistrz
***
ViP

Skąd: Słubice (Woj.Lubuskie)
Liczba postów: 190
Dołączył: 14/07/2014
Reputacja: 32
Podziękował: 48
Podziękowano mu 57 raz(y)
Post: #1
Pare spraw. Michał zajrzyj!
Witam.Mam parę spraw do Michała Tongue
1.Jak wywalić oryginalny interior w skonwertowanej ciężarówce, który widać z zewnątrz jak się buja na boki :E
2.Konwert kół.Odbywa się tak samo jak konwert trucka?I co zrobić po konwercie.Czytaj dopisać do modelu czy zrobić jako addon w warsztacie? W sensie łatwiej dopisać do trucka czy łatwiej na serwis do kupna dla tego trucka?
3.Przystosowanie moda do nowszej wersji gry.Czytaj mam np. trucka na 1.12 a chce go odpalić na 1.22 bez błędów Tongue
4.Zrobienie interiora na blendę do kupna w warsztacie.Co i jak?W sensie dodaje to do blendy czy jak? :E
5.Zrobienie interioru z exterioru.Czyli odznaczam all co potrzebne i zamieniam to w zmodku za oryginalne wnętrze tak?Dobrze rozumiem?


Proszę nie zamykać dopóki nie dostanę odpowiedzi od Michal_Z_gno
10/03/2016 02:26 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
 Podziękowań: Szymon500
VresT Offline
LwG!
******
Moderator

Skąd: Z Polski
Liczba postów: 2,361
Dołączył: 04/06/2013
Reputacja: 148
Podziękował: 1813
Podziękowano mu 3186 raz(y)
Post: #2
RE: Pare spraw. Michał zajrzyj!
No to już dostałeś odpowiedz na wszystkie pytania Tongue Ja bym radził nauczyć się podstaw do ETS1/GTS a potem szukać poradników i domyślać się jak takie coś zrobić w ETS2.

Image

Przed napisaniem posta zapoznaj się z regulaminem,bądź skonsultuj się z Administratorem lub Moderatorem, gdyż każdy post niewłaściwie napisany zagraża twojemu poziomowi ostrzeżeń.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10/03/2016 03:07 PM przez VresT.)
10/03/2016 03:07 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Skipper Offline
Mistrz
***
ViP

Skąd: Słubice (Woj.Lubuskie)
Liczba postów: 190
Dołączył: 14/07/2014
Reputacja: 32
Podziękował: 48
Podziękowano mu 57 raz(y)
Post: #3
RE: Pare spraw. Michał zajrzyj!
Vrest miałem napisać taki temat bo mi Michał kazał :E Więc tak.Zmoda ogarniam ale nie ogarniam tych 5 rzeczy Wink
10/03/2016 03:27 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,100
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34110
Podziękowano mu 15553 raz(y)
Post: #4
RE: Pare spraw. Michał zajrzyj!
Więc tak:
1. Pokaż może jakąś fotkę bo tak to napisałeś, że nie bardzo wiadomo co się "buja" (domyślam się o co chodzi ale tak pisać w ciemno to się nie opłaca).

2. Tu to też tak opisałeś, że nie sposób się domyślić o co dokładnie chodzi bo koła są w ETS2 zawsze jako część w warsztacie więc nie wiem co tu chcesz kombinować.
Ale tak co do samego konwertu modelu to robi się go jak wszystkiego innego czyli tak samo jak w przypadku ciężarówki (eksport z zmoda, konwert programem od mwl4 i ewentualnie w blenderze jak ktoś chcę mieć model na nowym .pmg).
Jeśli chodzi o definicję to należy ją stworzyć i tu warto posłużyć się za wzór oryginalnymi z gry (zmieniając odpowiednio ich nazwy i zawartość).
Dokładniej robi się to tak:
Wyciągasz z base.scs po jednej definicji z folderów: f_rim, f_tire, r_rim, r_tire (foldery z f to od front czyli przednie koła/felgi a r to reverse czyli tylne koła/felgi)
Czyli dokładniej wyciągasz sobie z tych folderów np. def o nazwie 1 i zmieniasz jego nazwę na dowolną np. stefan Big Grin
Kolejny krok to otworzenie tego pliku stefan.sii któwy będzie wyglądał tak:
Cytat:SiiNunit
{
accessory_rim_data : 1.frim
{
name: "Eastern Eagle"
price: 4140
unlock: 9
model: "/vehicle/truck/upgrade/rim/front_1.pmd"
icon: "f_rim_01"
front_rim:true
}
}

I zmieniasz w tej definicji linijki zanzaczone na czerwono na:
accessory_rim_data : 1.frim zamiast 1 dajesz nazwę jaką nadałeś definicji (plikowi.sii) czyli to stefan
accessory_rim_data : stefan.frim
Kolejna linijka to nazwa kół i tu można dać sobie nazwę jaka się tam podoba np. zmieniasz
name: "Eastern Eagle"
na
name: "Koła Stefana"

Następnie zmieniasz ścieżkę do pliku .pmg na ścieżkę do swojego modelu kół np. zmieniasz
model: "/vehicle/truck/upgrade/rim/front_1.pmd"
na
model: "/vehicle/truck/upgrade/kola/stefan.pmd"

I tak edytujesz sobie definicje z tych wszystkich 4 folderów (4 bo w nowych wersjach ETS2 są oddzielnie koła i felgi ale tu już nie będę Ci mieszał w robienie 4 modeli skoro sposób powyżej też działa).

3. To też trochę rozjaśnij bo zależy od konkretnego przypadku bo błędy mogą być najróżniejsze i nie sposób opisać lekarstwo na wszystkie tak w jednym poscie.

4. Interiorów "na blendę" już nikt nie robi (no chyba, że jakieś fafuły) bo teraz robi się każdy dodatek do wnętrza osobno i na osobną pineskę rozbudowując sobie wedle uznania DLC na akcesoria (choć bez niego też idzie to zrobić bez problemu).
Ogólnie robi się to tak, że dodaję się matrix/flarę (różnie to zwą) do modelu ciężarówki, interiora z ustawionym dodatkiem następnie tworzy się nowy model z tym dodatkiem i tworzy definicję (oczywiście z modelu trucka i interioru przed eksportem się usuwa taki dodatek zostawiając tylko ten matrix/flarę bo model służyl tylko do ustawienia).
Tak czy siak jak masz problemy z modowaniem to lepiej sobie odpuść zabawę w pineski i zrób wnętrze z dodatkami na stałe (dodaj je sobie bezpośrednio do modelu trucka i interioru).

5. Tu to w sumie też tak to trochę nie jasno określiłeś ale jeśli robisz cały nowy model interka (co Ci odradzam jeśli masz problemy z tym ogarnięciem całości) to podstawiasz ten nowy model pod jakieś oryginalne drzewko i robisz eksport do gry jak każdego innego modelu. Oczywiście nie chcę też ciebie zniechęcać ale takie robienie całkowicie nowego modelu może się wiązać z dodatkowym edytowaniem modelu animacji z czym też podejrzewam, że na tą chwilę sobie nie poradzić bo to się robi tylko w blenderze lub zmodzie 3. Tu też bym Ci radził sobie edytować jakiś już gotowy model bo tak będzie Ci dużo łatwiej i wygodniej.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10/03/2016 05:05 PM przez Michal_Z_gno.)
10/03/2016 05:04 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Skipper Offline
Mistrz
***
ViP

Skąd: Słubice (Woj.Lubuskie)
Liczba postów: 190
Dołączył: 14/07/2014
Reputacja: 32
Podziękował: 48
Podziękowano mu 57 raz(y)
Post: #5
RE: Pare spraw. Michał zajrzyj!
1. Z lusterkami sobie poradziłem więc luz.Tylko ta blenda i część interioru Tongue
Image
2. Rozumiem.
3. Chodzi o to żeby model dział normalnie bez żadnych błędów czyli że nie będzie gra wywalać itd.Bo mam fajno naczepę ale wywala na nowszych wersjach :/
4. Okej.Myślałem że dużo łatwiej robi się interior na blendę Wink
5. Chodzi mi o zrobienie interioru lecz z animacjami SCS'u :E
Aaa.I ja nie robię na ZM2 lecz na Zmodku 3 Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10/03/2016 05:19 PM przez Skipper.)
10/03/2016 05:18 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,100
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34110
Podziękowano mu 15553 raz(y)
Post: #6
RE: Pare spraw. Michał zajrzyj!
1. Usuwasz linijkę ze ścieżką do modelu exterioru w definicji od interioru czyli:
w def/vehicle/truck/nazwa trucka/interior/plik.sii
usuwasz linijki z: ext_model, ext_variant, ext_look np.
Przed edycją:
Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .
Po edycji:
Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .


3. Nadal nie podałeś nic konkretnego bo możliwości błędów w logu jest tyle, że nie da się tego wszystkiego opisać tak na raz więc to się robi już na konkretnym logu i konkretnym przykładzie.

5. A po kiego chcesz jakiś inny model ale z animacjami od SCS bo przecież modele wnętrz od SCS są akurat bardzo dobrej jakości więc lepiej sobie edytować coś z gry Tongue Ale jak ustawisz precyzyjnie model to animacje powinny pasować.


Ps. Dobrze, że robisz na zmodzie 3 bo jest łatwiej i lepiej (nie trzeba się bawić w jakieś konwerty .pmg, poprawianie matów itp.) Big Grin

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
10/03/2016 05:34 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Skipper Offline
Mistrz
***
ViP

Skąd: Słubice (Woj.Lubuskie)
Liczba postów: 190
Dołączył: 14/07/2014
Reputacja: 32
Podziękował: 48
Podziękowano mu 57 raz(y)
Post: #7
RE: Pare spraw. Michał zajrzyj!
Wiem dlatego wybór padł na ZM3.
1. Zaraz to zrobię.
3. Chodzi o to żeby po wejściu do gry, gra się nie wyspała Tongue Jakieś błędy mogą być ale chodzi o to żeby gra mnie nie wyrzuciła z tym modem :E
5. Już czaję.
6.Dlaczego jak mam obrysówki na boku pojazdu to widać je tylko od tyłu a z boku i z przodu ich już nie widać jakby świeciły? :E
10/03/2016 05:37 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Michal_Z_gno Offline
..::Administrator::..
*******
Administrator

Skąd: Gniezno
Liczba postów: 15,100
Dołączył: 08/10/2010
Reputacja: 640
Podziękował: 34110
Podziękowano mu 15553 raz(y)
Post: #8
RE: Pare spraw. Michał zajrzyj!
1. To rób a nie gadaj :E
3. Nadal bez konkretów - bez loga to nie da rady nic tu podpowiedzieć bo z fusów się tego nie wywróży :E
6. Dlatego, że masz źle ustawioną flarę (obróć ją) i powinno być ok.

Image
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
10/03/2016 05:41 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Skipper Offline
Mistrz
***
ViP

Skąd: Słubice (Woj.Lubuskie)
Liczba postów: 190
Dołączył: 14/07/2014
Reputacja: 32
Podziękował: 48
Podziękowano mu 57 raz(y)
Post: #9
RE: Pare spraw. Michał zajrzyj!
1. Zrobię. :E
3. Zaraz pokaże o co chodzi Tongue
6. Zaraz to sprawdzę.
10/03/2016 05:43 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Skipper Offline
Mistrz
***
ViP

Skąd: Słubice (Woj.Lubuskie)
Liczba postów: 190
Dołączył: 14/07/2014
Reputacja: 32
Podziękował: 48
Podziękowano mu 57 raz(y)
Post: #10
RE: Pare spraw. Michał zajrzyj!
3.
Kod:
Goście nie widzą linków. Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą treść.
Goście nie widzą linków. Proszę, zarejestruj się TUTAJ, żeby zobaczyć ukrytą treść .
7. A i jak wywalić org. wycieraczki a w ruch wprawić te z modelu? :E
10/03/2016 05:55 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Sponsor forum: EKLOCKI.NET - Sklep z klockami LEGO Warszawa